Voor de liefhebbers van lezen; hier even een verhaal, laat even weten wat jullie vinden dat ik moet doen. Ik heb een vriendin die ook een zoontje heeft en nog samen is met de vader van hem, ik ken haar al vanaf de middelbare school dus we waren erg goede vriendinnen. Haar vriend is de grootste lul die er maar bestaat; blowt, zat altijd aan de drugs, is altijd bij zn vrienden als ze werkt en laat het kind dan achter bij zn ouders en toen ze onverwachts zwanger raakte (terwijl ze al 3 jaar een relatie hadden) wilde hij een DNA test voor hij geloofde dat het van hem was, dit terwijl ze helemaal niet het type is om vreemd te gaan. De hele zwangerschap bleef hij dan ook achter haar rug om klote dingen zeggen over haar, zelfs dat ze een hoer was enzo. Zelf gaat hij wel regelmatig vreemd trouwens. Nu heb ik dit regelmatig gezegt als ze er kapot van was en het haar teveel werd maar heb haar altijd in haar waarde gelaten en de keuze die ze nam geaccepteerd. Ze wilde nou eenmaal gewoon bij hem blijven. Prima, haar leven. Toen een paar maanden geleden haar vriend steeds meer naar mij kwam met hun zoontje (om hem af te geven zodat hij uitkon enzo) Heb ik gezegt dat ik geen babydump was en hij maar mooi bij zn zoontje moest blijven. Nou toen zette hij bij mij een film op, prima. Volgende keer nog een keer en nog een keer tot hij ineens mij onverwachts begon te zoenen. Van het een kwam het ander tot ik halverwege realiseerde waar ik in godsnaam mee bezig was. Ik heb hem eruit gezet samen met zn zoon. Die avond toen mn vriendin terug kwam van het werken heb ik het haar meteen verteld. Ik had er zooo'n spijt van ik vond mezelf zo'n rot vriendin, en terrecht want dat was ik! Ik zat helemaal te trillen en voelde me zo schuldig. Nu was ze dus ook erg boos op me en wilde ze me niet meer spreken, logisch! Maar dus nu het volgende. Meneertje vreemdganger (die ook had toegegeven toen, dat dit niet de eerste keer was datie vreemdging) Had ze nooit verlaten, sinds de gebeurtenis sliep ze gewoon naast hem bij z'n ouders in huis en is ze nooit terug naar huis gegaan. Sterker nog, een week later hadden ze een huis gehuurd dat ze wilde gaan kopen met zn 2?!?!?! Dus ze was boos op mij maar heeft het haar vriend wel dezelfde sec nog vergeven? Toen werd ik dus boos en ben gestopt met smsen (ik bleef smsen hoe klote ik me wel niet voelde) Ik kon niet meer gewoon werken bleef in huilen uitbarsten en ben toen gestopt met werken, klinkt misschien zielig maar ik voelde me ECHT vreselijk over dit hele gedoe. Toen ging ZIJ ineens smsen en bellen, ik heb haar verteld dat ik boos was en waarom en dat ik het niet snapte, ik heb verteld dat ik snapte dat ze boos op mij was maar dat ze blijkbaar haar vriend boven haar beste vriendin kiest vond ik niet kunnen, of boos op beide, of beide vergeven. Zeker zo'n hond!!! terwijl ik altijd voor haar klaar stond of voor hun zoontje. Toen begon ze te huilen en wilde ze me graag terug en iedereen rond bezuinen wat ik gedaan had waardoor ik het target was tot alle kritiek van anderen. Toen heb ik het goed gepraat met haar, heb een ikea kadeaubon gekocht van 100 euro voor hun huisje samen en nu laat ze niets meer horen!! Als ik haar bel is het allemaal prima maar afspreken ho maar. Ze laat me totaal links liggen. Ik wilde met haar en haar zoontje gaan zwemmen en zegt ze is goed en vervolgens niet komen opdagen (en dit heeft ze nog nooit eerder gedaan) als ik vraag om wat te gaan doen kan ze nooit, ze laat niets meer van zich horen en als ik erover begin op msn ofzo zegt ze: "ja ben nou eenmaal druk met alles nu" en BAM offline... Wat moet ik hier nou mee? Ik ben er echt klaar mee maar had altijd zo'n leuke tijd met haar, ik ben echt een vreselijke vriendin geweest maar vind het niet eerlijk hoe ze nu doet. Als het andersom was gebeurt had ik haar ook niet zo snel vergeven, maar met mn vent was het over geweest!!! al had ik 20 kinderen van hem. Ik weet het niet meer, moet ik hiervoor vechten of gewoon lekker laten gaan. ik heb genoeg andere vriendinnen waar k nu mee optrek maar ik mis haar gewoon en ook haar zoontje was zovaak bij mij dat het voelde alsof hij er gewoon bij hoorde en die is nu ook weg. ik heb het echt verpest maar weet niet zeker of ik haar wel wil zo op deze manier... ze behandeld me als oud vuil. Even ter info; dit gebeurde ongeveer 5 maanden terug.
Hoi vrouwtjeromy, het hangt er denk ik een beetje vanaf hoe ver jij met hem bent gegaan.....Heb je teruggezoend etc, of hem meteen de deur uit gezet? Als je erin mee bent gegaan (wat ik overigens niet snap als het zo'n hond is) kan ik me voorstellen dat je vriendin niks meer van je wil weten (want daar lijkt het wel op) en moet je haar laten gaan. Ondanks dat hij slecht voor haar is en jij hem een eikel vind kan je niet verwachten als jullie beiden iets slechts hebben gedaan zij hem meteen aan de kant zet en jouw beste vriendin blijft. Sterkte.
Wat jij gedaan hebt kan inderdaad niet. Dat ze boos op je is logisch... Dat ze je vergeeft is natuurlijk geweldig! Maar wat ze je nu doet vind ik ook niet kunnen. Hoe moeilijk het ook is.. Ik zou haar niet meer opzoeken en ook geen contact meer opzoeken met haar.
Ja, dat is een lastig verhaal. Kan me voorstellen dat ze kwaad op je was, maar je heb het in ieder geval direct eerlijk verteld en je bent zsm gestopt met wat je met haar vriend aan het doen was. Ik zou denk ik haar een brief schrijven waarin je vertelt over je gevoel bij de hele situatie. Laat haar wel in haar waarde, dus ga niet al te veel verwijten opschrijven, want dan hangt ze meteen in de gordijnen. Vertel wat je voelt en dat je er verdriet van hebt dat er momenteel helemaal geen contact is, en dat alles voor je gevoel van uit jou moet komen. Geef als laatste aan dat je het contact graag wilt aanhouden, maar dat je het aan haar overlaat. Zij moet nu maar eens contact zoeken, doet ze dat niet.... dan is het jammer, maar is het haar keuze. Ik denk dat je daar dan ook vrede mee moet hebben. Sterkte ermee.!
hoi Deelight, Bedankt voor je reactie, ja ik ben verder gegaan met hem en ik snap heel goed dat ze boos is, is heel logisch! Maar het is echt een hond en ik snap gewoon niet dat ze mij wel zo makkelijk aan de kant zet en hem niet. Ze is niet eens boos geworden op hem. Ze heeft zo'n lage eigendunk van zichzelf en dat is echt niet nodig ze is een topmeid en kan veel beter krijgen... En ik verwacht echt niet dat ze hem aan de kant schuift en mijn beste vriendin blijft maar wel dat ze of op beide boos blijft of het beide vergeeft. Niet een iemand voortrekken.
Tsja wat zal ik zeggen...tis haar keus om bij die vreemdganger te blijven...jammer dat ze geen andere keus maakt, maar goed. Misschien dat ze zelf denkt het te kunnen gaan redden. Maar dat ze jou niet vergeeft snap ik ergens wel. Jij bent haar vriendin en hoort niet met haar vriend te zoenen. Ik zou mijn beste vriendin ook nooit kunnen vergeven als ze dat zou doen. Mijn vriend...ik weet het niet..ik zeg nu heel stoer dat ik hem eruit zou trappen, maar als je er zelf voor zou staan?? Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik geen vriendinnen meer zou kunnen zijn met haar...nooit meer. Raar misschien, maar ja. Mja, aan de andere kant denk ik: als je je vriend vergeeft, waarom die vriendin (in dit geval jou) dan niet? Ergens zou ik mijn vriendin dan ook willen vergeven....hmmmm moeilijk....ik weet het ook niet.....denk dat ik het pas zou weten wanneer ik er zelf voor zou staan. Gelukkig niet zeg! Wel rot voor jou omdat je altijd voor haar hebt klaar gestaan, maar dan nog...je hebt wel gezoend met haar vriend.......
Tja, mijn mening... Als je mij dit had geflikt had ik nooit meer wat met jou te maken willen hebben. En dat staat dan los van de relatie met de vriend. Als je in bed gaat liggen met de vriend van je beste vriendin teken je al voor het einde van de relatie. Is niet meer dan logisch vind ik.
Owhhja wat ik nog vergat te zeggen... Dat jij hem een hond vind.. Betekend niet dat zij dit ook ervaart natuurlijk.. Ookal weet ze dat hij vreemd gaat enzo dan nog kan ze van hem houden ( en meestal zijn de vrouwen de boosdoener in dit geval ) Dus dat zou ik haar ook zeker niet vertellen!
hmmmmmmmmmm je bent verder gegaan met hem lees ik nu. Fijne vriendin ben je dan. Nee nu begrijp ik haar helemaal. Bij mij kwam je er ook niet meer in. Dat ze hem wel vergeeft maar jou niet, gaat jou niets aan, ook al vind ik het erg dom van haar dat ze met hem verder wil gaan...mja, das haar probleem dan. maar ik denk dat jij niets te verwachten hebt van haar. Maar als het zo'n hond is, wrom ben je dan verder gegaan met hem????
Nou dit vroeg ik mij ook al af... Als hij echt zo'n hond was als ze beweert had ze niet met hem in bed gelegen.
Ik heb haar nooit gezegt dat ik haar vriend een hond vind, zoals ik al zei ik respecteer haar keuze. Maar als ze huilend naar me toe kwam over wat hij nu gedaan had en hoe hij haar behandelde zei ik wel wat ik van de situatie vond en gaf ik haar advies. Daar was ze me altijd dankbaar voor, ik veroordeelde geen van 2. en ja natuurlijk ben ik een kutwijf geweest komop als mijn beste vriendin dit flikte zou ze ook op kunnen donderen, maar mijn vriend idemdito!! En uiteindelijk zal ik teveel van ze houden om boos te blijven. En ik zal het ze denk ik vergeven... Maar ze heeft hem geen boos oog toegekeerd en mij wel. Wat voorn vreselijke vriendin ik ook geweest ben, dat gaf het gevoel alsof het allemaal fake was al die tijd, onze vriendschap en alles...
Ja sorry maar ik zou ook niets meer met je te maken willen hebben. Als beste vriendin zijnde hoor je als hij jou zoent hem meteen een duw te geven en eruit te zetten en absoluut niet verder te gaan.... Klinkt misschien hard maar zo denk ik erover. Echte vriendinnen doen zoiets gewoon niet. En hoe lul hij ook is, dat is iets voor hun 2en om uit te zoeken. Heb je trouwens zelf geen vriend/man?
Ik begrijp niet dat je toch met hem bent gaan zoenen, ondanks dat het 'de grootste lul' was volgens jou. En je schrijft: van het één kwam het ander... Bedoel je dat je ook seks met hem gehad hebt? Ik begrijp jouw vriendin eigenlijk heel goed dat ze zo doet, sorry! Ik zou dat ook niet pikken als een vriendin van mij dat zou doen met mijn man... Ik denk als ik jou was, dat ik geen contact meer zou zoeken met haar en dat dit inderdaad einde vriendschap is. Sterkte!
uhm......wie is er nou met haar vriend het nest ingedoken? JIJ toch! Dus wie is er nou fake? En dat ze niet boos op hem is maar wel op jou....wie geeft jou het recht om daar boos over te worden? Mag zij dat zelf bepalen? Hier heb jij niets over te zeggen! Maar nogmaals: als je die vent zo'n hond vond? Wrom dook je ermee het nest in dan?
Tja.. Lastig. Het zal je verbazen hoeveel vrouwen er bij hun partner blijven terwijl ze weten dat die partner geregeld vreemdgaat. Dat is hun eigen keus, ookal snap ik dat het als vriendin heel moeilijk is om aan te zien. Snap ook totaaaaal niet, dat je hem een hond noemt... Maar wel met hem hebt gezoent ( en wie weet nog wel meer, aangezien je zegt dat je halverwege was? ). Ik kan daar echt niet bij. Maargoed, dat is natuurlijk niet je vraag. Ik kan me voorstellen dat zij heel boos op je is (geweest?!), en dat jij daarna je excuus aan bent gaan bieden. Maar wat ik niet snap is, dat jij boos word wanneer ze jou weer begint te smsen? Het lijkt me logisch dat je vriendin even de tijd nodig heeft om te verwerken dat haar vriend is vreemdgegaan met jou. Ik zou ook een tijd niks van me hebben laten horen, jij zat tenslotte fout ( hem er even buiten gelaten, want hij zat natuurlijk ook gigantisch fout ). Gun haar dan ook die tijd. Dat ze nu niks meer van zich laat horen vind ik wel erg vreemd. Ik zou haar is opzoeken bij haar thuis en een gesprek 'afdwingen'. Nadat het min of meer opgelost is tussen jullie, vind ik niet dat ze je zo kan laten vallen. Ze is je op het minst een reden verschuldigt. Bellen of langsgaan zou ik zeggen! Wil er wel even aan toevoegen, dat ik blij ben dat je mijn vriendin niet bent. Want ik had iets heeeeel anders gedaan vrees ik, dan niks van me laten horen. Het is gewoon een kutstreek.
Sorry maar ik wordt hier echt boos van. Zelf je vriendin verraden en dan hier komen janken dat ze geen contact meer wil? Maar wel met dr vriend doorgaat? Boehoe zeg.....die meid is beter af zonder jou als "vriendin"
Geciteerd uit jouw verhaal. Dus OF jouw verhaal is een beetje veranderd om hem de boosdoener te maken, OF je bent zelf zo gek om met zo'n hond in bed te duiken.
Ik denk dat k haar wel begrijp hoor.. Niet aanvallend bedoelt.. Maar je relatie zet je echt niet zomaar op het spel wat logisch is.. En zeker weten dat ze niet boos op hem geweest is weet je niet. Je weet niet wat er bij hun thuis gebeurd is... Ik weet wel wat ik gedaan had.. Mijn ex is vreemd gegaan met een meisje die ik ook kende.. Ben bij hem gebleven en heb haar nooit meer aangekeken.. Maar geloof me mijn ex heeft de wind van voren gehad en heeft echt moeite voor mij moeten doen.. Achteraf had k beter gelijk weg kunnen gaan.. Wat k nu zou doen als mijn man me dit zou flikken... Ik weet het niet Ik vind dat JIJ als vriendin de boot af had moeten houden en nee had moeten zeggen hoe graag hij ook gewild had.. En dat is voor mij toen de reden geweest om dat meisje niet meer aan te kijken.
Maar het is helemaal niet zo raar hoor dat iemand doorgaat met haar vriend terwijl hij vreemd is gegaan. Ik zou ook niet zomaar mijn vriend de deur uit zetten. Maar dat betekend niet dat hij het makkelijk krijgt bij mij. Hij zou mijn vertrouwen terug moeten winnen en dat ook op mijn manier doen. Wil hij echt bij mij blijven dan doet hij dat ook.