labradoodle kan niet alleen zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb een vraag

ik heb hier regelmatig een logé hond een labradoodle,
    het is een gecastreerde reu lief knuffelig doet geen vlieg kwaad!

Hij heeft 1 probleem, hij kan totaal niet alleen thuis zijn!
    hij is dan samen met mijn hondje (waar hij dikke maatjes mee is)
    hij gaat atijd op zoek naar eten

bv:
    hij plundert mijn prullenbak in het keukenkastje
    maakt kasten, keukenkasten etc open voor voedsel
    sloopt knuffelberen (verder niks)
    kortom het is iedere keer als we thuiskomen, half uur/uren maakt niks uit, 1 grote rommel!

we zijn echt ten einde raad, hebben alles al verstopt en achter slot en grendel maar hij vind steeds weer iets nieuws!

waarom doet hij dit en hoe leer ik heb dit af!

2. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

daar zal je de tijd voor moeten nemen ben ik bang...

je begint met 10 min weggaan. Bij thuiskomst niks gedaan? Belonen met een koekje blij doen etc. Wel wat gedaan, negeren geen reactie geven.
    Ging het goed? 15 minuten wegblijven, zelfde ritueel herhalen.
    Ging het niet goed, 5 minuten wegblijven, ritueel herhalen.
    Zo bouw je langzaam het alleen zijn een beetje op. Maar dat duurt even.

Andere optie, waar ik persoonlijk zwaar op tegen ben. Is in de bench.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ook een labrador gehad die dat soort trucjes bij de vorige eigenaar geleerd had. Ook prullenbakken omgooien keukenkastjes open maken ( daarna trouwens ook weer dicht).
    Bij ons was de enige oplossing in de bench want het zat er echt in en na jaren er nog niet uit kunnen krijgen. Door hem in de bench te doen kon hij niks uithalen en hoefden wij niet boos te worden.
    Ik denk alleen wel dat als de hond af en toe bij jullie is dat je hier niet veel aan kan doen.

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Dit gat je idd tijd kosten en je moet heel consequent zijn.
    Zo leer je hem dat goed gedrag een beloning met zich meebrengt en slecht gedrag niks oplevert.

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Een bench hoeft helemaal niet verkeerd te zijn hoor als je weggaat... Sterker nog... Het kan heeel goed en prettig zijn voor een hond...

Zorg er wel voor dat ie zijn bench als zijn veilige leuke plek ziet en dan vinden ze het heeeerlijk om erin te vertoeven... Wanneer je dan weg bent kan je de hond daar heeeel makkelijk in doen en kan hij niets meer slopen en overhoop halen ;)

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    En als je echt geen bench wilt zou je een plek moeten maken waarbij hij nergens bij kan ;)
    Alles goed opruimen voordat je weggaat..
    Je zou hem dan een kong kunnen geven met wat lekkers, zodat hij wel wat te doen heeft..

Je zegt dat het een loge is, hoe doet zijn eigenaar het? en doet hij dit daar ook, of alleen bij jou?

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Persoonlijk zou ik dit de eigenaar maar op laten lossen, want als hij dit bij jullie doet, zal hij dat thuis ook wel doen. Bovendien zou ik het niet zo leuk vinden als mijn eigen hond dit gedrag over ging nemen, wat er ook nog dik inzit, want ze kijken dingen van elkaar af.
    Zou zelf juist met benchtraining beginnen en langzaam opbouwen. Net als hierboven al gezegd, als je dat goed aanpakt, zien de meeste honden de bench juist als een fijne plek, een veilig hol. Onze hond heeft nog een bench en een mand (is nu 10 maanden) en kruipt heel vaak zelf in haar bench hoor.

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Mijn hond deed dat ook altijd als ik weg ging, hij had erg last van verlatingsangst. Dan gaan ze slopen, enz.

Ik gebruik nu Bach rescue druppels, te koop bij de drogist. Is een homeopatisch middel, werkt heel snel. Mijn hond wordt er rustig van en ervaart dat gevoel dus niet meer zo erg. Waardoor hij eigenlijk lekker gaat slapen en geen angst meer heeft.

Spuitflesje kost geloof ik een tientje, 2 keer spuiten in de bek is genoeg! Echt een aanrader. Ook voor jezelf, als je gestresst bent.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Een bench is een hele goede oplossing.

Onze hond heeft geen bench, maar als wij op bed gaan of weg dan kruipt hij in de speeltent van mijn dochter. Dan sleept hij zijn deken er in en lekker beschut liggen.

Wij weten dan zogenaamd niet, ;) , want overdag komt hij er niet.

Maar van een kleine ruimte wordt een hond vaak lekker rustig.

Deel Deze Pagina