Herfst 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Wolky84, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Wij geven flesvoeding. Heb bij de andere 2 kids ook borstvoeding gegeven , maar dit ging beslist niet zonder slag of stoot. Daarom nu besloten om er meer relaxed in te gaan met 3 kinderen en ik heb er totaal geen spijt van.
    Ofdat het ligt aan het feit dat hij flesvoeding krijgt weet ik niet , maar J is echt een relaxed en tevreden mannetje. Wel beginnen de darmkrampjes nu af en toe op te spelen maar verder hebben we echt niet te klagen.
    Ons schema is nu als volgt (ongeveer) :
    Tussen 6.00-7.00 1e fles
    Dan gaat hij slapen en moet hem dan wakker maken voor zijn volgende fles ergens rond 11.00.
    Dan slaapt hij vaak weer tot zijn volgende fles tussen 15.00-16.00 .
    Dan slaapt hij vaak tot een uurtje of 18.00 waarna ik hem in bad doe en dan de fles rond 19.00-19.30 geef.
    Hierna heeft hij vaak zijn “rusteloze” uurtjes en valt dan tegen 21.00 in slaap.
    Tussen 23.00-23.30 maken we hem wakker voor zijn laatste fles.
    Hij slaapt dan in principe tot de volgende ochtend , maar kreunt en doet wel veel in zijn slaap en soms wordt hij ook wakker en heeft dan behoefte aan contact of een tutje . Hier slaapt hij in de co sleeper wat echt ideaal is.

    Wij gebruiken nog luier 1, maar qua gewicht zou hij wel naar / kunnen denk ik .
    Morgen heb ik afspraak op het bureau, ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is.
     
  2. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    @Wolky84 dat was inderdaad erg schrikken. Nooit gedacht dat ik zwanger zou zijn. Ik grapte nog wel dat ik net zo uitgeblust was als toen ik zwanger was van mijn oudste, maar zei er direct achteraan dat dat natuurlijk niet kon.

    Ik dacht dus dat ik een burn-out had, maar bleek 7 weken zwanger. We waren er al snel over eens dat dit kleintje heel welkom was.

    Ik geef borstvoeding. Ging nu niet zo makkelijk als bij de eerste twee. Maar het lijkt nu goed te gaan.

    Ze heeft nu nog maatje 50 qua kleding en maatje 1 van luier. Dit past heel goed.
     
  3. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    @Bezige bij ik gebruik de emei baby. Heb ook een hoppediz gewevenndoek, maar vind het klik en go systeem van de meibaby super handig. En ze kunnen er vanaf geboorte in.
     
  4. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.878
    1.653
    113
    Vrouw
    Mijn dochter paste eigenlijk maat 50 al bijna niet bij de geboorte en nu al helemaal niet meer.
    Had ook van Kruidvat toen maat 0 luiers gekregen bij die mama tas, die paste ze helemaal niet. Maar zij woog ook al 4054gram bij de geboorte. En afgelopen donderdag is ze gewogen en toen was ze 4540gram.
    Volgende week maandag moet ik naar het cb ben benieuwd hoeveel ze dan weegt.

    Ik zelf gebruik de draagdoek van babylonia vind ik zelf erg fijn.
    Heb ook de ergobaby draagzak met insert maar merk dat dat toch niet helemaal lekker zit.
    De ergobaby vind ik las echt fijn worden vanaf maat 68.
     
  5. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Dat klinkt als timing perfect. Hier moet zoonlief soms wel even huilen voor hij in slaap kan komen. Dat vond ik in het begin heel moeilijk want ik ben echt anti laten huilen. Maar mijn moeder wilde graag haar aanpak eens proberen die ze vroeger bij ons al gebruikte. En tja, als je baby de hele dag huilt, dan ben je inmiddels bereid alles te proberen. Waar ik hem normaal binnen 5 minuten oppakte, merk ik dat hij soms iets langer dan 5 minuten nodig heeft. En verhip; hij viel zowaar vredig in slaap! Inmiddels herken ik zijn huiltjes steeds beter of het serieus is of niet. Dit in combinatie met inbakeren was voor mij de truc. We zijn er zeker nog niet maar het gaat elke dag beter. En soms, zeker nu rond de 6 weken, wil hij gewoon lekker bij ons zijn. Zeker in de avonduren. Helemaal prima. Maar als hij nu bij ons is, is hij ook tevreden in plaats van alleen maar aan het huilen. Sterker nog; vandaag heb ik voor het eerst met een tevreden baby op schoot gezeten. Nou dan schiet je wel ff vol hoor....

    Ik heb een draagdoek en een draagzak. Draagzak vond ik uiteindelijk fijner omdat ik hem echt wel tig keer op een dag in de draagdoek deed en dat vond ik dan relatief veel werk. Plus ik vond de draagzak ergonomischer; zowel voor zoontje als voor mezelf. Wij hebben de Tula Free to Grow. Duur geintje maar kan wel jarenlang mee. Wij houden heel erg van wandelen, ook in de bossen, dus denk dat we hem nog veel gaan gebruiken!

    Etos luiers ken ik niet. Wij gebruik Kruidvat luiers het meest. Tot nu toe max. 1x per nacht verschonen en doorlekken heb ik nog niet gehad.

    @capturethemoment Nou dat snap ik helemaal! Hier na een week borstvoeding fulltime gaan kolven. Maandje volgehouden maar ik ging er bijna aan onderdoor....Dus ik snap best dat je dan nu hebt gezegd; en nu doe ik het anders. Groot gelijk!

    Klinkt ook als een fijn schema/ritme. Hier is ritme nog ver te bekennen. Ik voed op verzoek maar hij komt nog steeds overdag om de 2 uur. 's nachts zit er wel 3 of 4 uur tussen. Ik hoop dat hij nu met inbakeren steeds beter gaat slapen overdag zodat hij ook meer energie heeft om meer te drinken en zo richting de 3 uur gaat. Maar als dat niet zo is, vind ik het in principe ook prima. Want volgens mij groeit hij verder goed. Donderdag eerste afspraak bij het CB, ben benieuwd hoe zij erover denken.

    @mar77 Wow ja maar wel echt bijzonder hoor! Dat meisje moest er gewoon komen; heel speciaal! Een wonderkindje!

    Hier trouwens nog net maatje 50; begint nu krapjes te worden. Maar heb al leuke setjes in 56 klaarliggen en ben wel uitgekeken op de setjes die ik in 50 heb dus mooie timing!

    Klinkt gek maar ik ben zo blij dat ik eindelijk een dag heb gehad waarop ik niet gehuild heb....hoop echt dat dit het begin is van een fijnere periode....
     
  6. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    @Wolky84 wat fijn dat jullie vandaag zo een goede dag hebben gehad. Het lijkt me vreselijk moeilijk als je kindje zoveel huilt.
    Hopelijk zet dit door en kan je elke dag zo genieten.
     
  7. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het hier dames?

    Hier ging het even niet zo goed....ik ben gisteren compleet ingestort. Zat er helemaal doorheen. Onze zoon ging alleen maar meer huilen lijkt wel. In de nachten valt het mee maar overdag is een aaneenschakeling van korte slaapjes, voeden en huilen.

    Naar de huisarts gegaan en vrijdag hebben we een afspraak in het ziekenhuis. Ik vermoed zelf verborgen reflux en ik wil gewoon dat hij nagekeken wordt. Vandaag sowieso afspraak bij het CB zodat ik zijn groei ook weet.

    - ik zie hem slikken, daarna trekt hij een krampgezicht en dan gaat hij huilen/krijsen en overstrekt hij zich continu
    - niks helpt dan....ja tot ik hem uiteindelijk weer laat drinken maar nu we op kunstvoeding zijn overgegaan kan ik hem niet meer onbeperkt voeden....hij zit nu al sommige dagen op 900cc....speentje helpt niet en bij elke slik zie ik gewoon dat hij pijn heeft...
    - tijdens voeden begint mij mega gulzig en drinkt hij slordig. Hoe later op de dag hoe slordiger dus is vermoeidheid en niet de fles/speen
    - hij verslikt zich vaak
    - als hij huilt maakt hij vaak een snurkgeluid (viel al op vanaf geboorte)
    - hij knort, snurkt, kreukt en rochelt veel in zijn slaap (maar misschien doen alle baby'tjes dat?)
    - na voeden valt hij meteen in slaap op schouder. Boeren lukt soms wel maar vaak ook niet. Wegleggen kan maar zodra hij wakker wordt is het huilen omdat hij dan op een andere plek wakker wordt dan waar hij is gaan slapen. Als ik hem bij mij laat liggen slaapt hij langer, tot max 1,5 uur. Dat doe ik dus nu maar liever omdat hij dan tenminste slaapt. Baker ik hem in en leg ik hem (wakker) in bed dan slaapt hij wel in maar is hij binnen 30-45 min wakker.
    - Zodra hij wakker wordt dan is het weer huilen. Met de nodige afleiding krijg ik hem dan soms stil. Dat is ook het moment dat ik hem verschoon of was.
    - hij is dan ook nog steeds moe en gaapt. Ik probeer dan vaak weer om hem in te bakken en in bed te leggen. Inslapen gaat goed maar slapen dus max 30-45 minuten.
    - nachten gaan goed; hij komt dan om de 3-4 uur. Maar ik denk dat hij dan puur goed slaapt door oververmoeidheid....

    Dus ons zoontje OF drinkt OF huilt OF slaapt eindelijk maar is nooit ontspannen wakker. Misschien max uurtje per dag alles bij elkaar.
    Dus ik heb de keuze; OF een huilende baby OF af en toe rust maar dan zit ik voortdurend met hem op de bank. Draagzak doe ik ook soms maar ik trekt dat fysiek niet vaker dan 2x 1,5 uur per dag (en dan heb ik mijn hele zwangerschap gesport!)
    Langer slapen dan 1,5 uur doet hij overdag sowieso niet. Vervolgens schiet hij dan krijsend wakker; altijd met een slik en dan is het drama. Alsof er iets niet lekker zit in zijn slokdarm dus...
    En als ik nog een restje melk heb (ik weet dat je die niet mag aanbieden en doe ik normaal ook niet) en ik geef hem een slok dan is ie gelijk stil...

    Is er iemand die mijn verhaal herkent? Sommige dingen zijn waarschijnlijk compleet normaal voor een baby van 6 weekjes. Maar het vele huilen/krijsen en slecht drinken/slapen zit me niet lekker. Ik vind het niet erg om geen leven meer te hebben en offer me graag op maar urenlang je zoon huilend in je armen hebben breekt gewoon op. Soms zit ik net en dan moet ik plassen maar ik zit dat dus gewoon uit tot hij wakker wordt zodat hij in godsnaam slaapt! Maar zo kan ik zelf niet doorgaan....
    Plus als hij dat totale uurtje per dag wél tevreden is (dat is pas sinds een weekje, sinds we inbakeren!) dan is het een compleet ander kindje. Hierdoor ben ik echt gaan vermoeden dat hij simpelweg veel pijn moet hebben. En als ik vroeger ziek was dan sliep ik ook maar op een plek een beetje; bij mijn mama....

    Anyway....ik wilde gewoon even van me afschrijven....Vind het zo moeilijk als mensen zeggen "baby'tjes huilen nu eenmaal veel" of "tja je kleintje is nog zo klein; die heeft mama-honger" of "Tja zo slaapt ie nooit in bed als ie bij jou mag slapen". Ik weet natuurlijk ook niet wanneer veel huilen echt veel is. Het zal altijd erger kunnen natuurlijk. Maar je baby nooit tevreden wakker zien; is dat dan normaal?

    Ik ben blij dag we vrijdag gelijk terecht kunnen in het ziekenhuis....hopelijk nemen ze ons serieus....
     
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.878
    1.653
    113
    Vrouw
    @Wolky84 jeetje wat rot voor je meis!
    Lijkt me heel erg zwaar zo. Heel goed dat je hem nu laat na kijken. Als jou eigen moeder gevoel zegt dat er iets met je kleintje is moet je daar zeker naar luisteren.
    Uiteraard sommige dingen herken ik wel want zoals je zelf al zegt dat doen alle baby's maar zoveel huilen lijkt mij ook niet normaal.
    Zou inderdaad zoals ik eerder genoemd hebt laten controleren op verborgen reflux.
    Heb je hem trouwens ook al eens geprobeerd in de box ofzo op zijn buikje te laten slapen?
    Ik weet dat het word afgeraden maar mijn dochter laat ik overdag veelal op haar buikje slapen dan is ze het meest tevreden.

    Hier momenteel ook wat zware dagen, niet zozeer door de baby maar door de situatie. Er ongewenst alleen voor komen te staan met een baby en een peuter valt niet mee. Veelal red ik me wel maar heb momenten dat het echt te veel is en ik op me tenen loop en daardoor niet altijd een hele leuke mama ben tegenover me zoontje. Daar voel ik me dan weer zo schuldig over. Maar goed het is zoals het is en ik leef echt dag bij dag.
    Zaterdag ook de verjaardag van hem vieren hij word dan 2 jaar, dat is wel weer echt een mijlpijl. Heb afgelopen week ook de stap gezet om hem over te doen naar een peuterbed en dit gaat zo goed!
    Ben echt trots op hem.
     
  9. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Jeetje @Wolky84 wat heftig!! Klinkt idd bekend voor reflex. Wat je misschien nog kunt proberen is de dr brown fles zodat hij iig wat rustig en langer over zijn drinken doet? Zodat zijn maag je niet te snel vol zit waardoor het omhoog komt?
    Hoe is het vandaag gegaan bij de arts?

    @Bezige bij voor jou ook heftig!! Mag ik vragen hoe het komt dat je er alleen voor staat?

    Hier gaat gelukkig alles goed ..een heel tevreden mannetje en ik voel me ook top gelukkig! Herken dit echt niet van de eerste 2 . Toen heb ik me lang lichamelijk ken geestelijk uitgeput gevoeld. Hoe meer kinderen hoe fitter ik wordt haha!
    Nee, het scheelt hier gewoon echt dat hij van 23.00-6.30 slaapt en overdag ook goed slaapt en tevreden is. Gisteren ook ziin eerste lachje gehad , kreeg gewoon tranen in mijn ogen haha
     
  10. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.878
    1.653
    113
    Vrouw
    @capturethemoment ik wil niet de precieze reden vertellen, maar laat ik het erop houden dat me partner ergens over gelogen/verzwegen heeft de afgelopen jaren/maanden en nu pas na de geboorte er eerlijk over is geweest omdat hij er niet meer omheen kon. Ik hoop uiteraard hier ooit, voor de kinderen vooral nog samen uit te komen, maar of dit gaat lukken kan ik nu echt nog niet zeggen daar is de wond nog veelste vers voor. Momenteel woont hij ook ergens anders.

    Het eerste lachje heb ik ook al gehad. Wat een bijzonder moment is dat toch!
    Ook kan ze al een klein beetje volgen en kijkt ze heel doordringend je aan.
    Ook heeft ze sinds 2 dagen ontdekt dat ze op haar vuistje kan sabbelen, dat is ook zo schattig om te zien.
     
  11. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Wat verschrikkelijk zeg..... Ik kan me niet eens indenken hoe zwaar dat voor je moet zijn geweest. Wat enorm knap dat je dan ook echt voor je kleine en jezelf hebt gekozen en de rust nu te bewaken. Respect hoor! Toch hoop ik dat jullie er nog op een goede manier samen uit kunnen komen.....
    Heeft je zoontje een leuke verjaardag gehad vandaag? Hoop dat je hebt kunnen genieten!

    @capturethemoment Wat fijn dat je zo heerlijk kunt genieten. Zo lekker slapen is voor ons nog ver weg haha. Lijkt me heerlijk; echt blij voor je!

    We zijn bij de kinderarts geweest maar onze zoon is helemaal gezond en gewoon een gevoelige baby. Zij noemen het huilbaby maar die sticker wil ik er zelf niet opplakken. Er zijn baby's die 20 uur op een dag huilen; dat is voor mij een huilbaby. Neemt niet weg dat ik het zwaar vind. Misschien heb ik alles ook wel onderschat. Aan de andere kant; hoe kun je je op zoiets voorbereiden?

    Buikje liggen vind hij niet fijn. Dr. Brown flessen gebruiken we inderdaad een bevallen ook het best. Vandaag gestart met Nutriton. We gaan ook nog extra begeleiding krijgen vanuit het CB.

    Het zal voorlopig zoeken en accepteren blijven. En heel veel knuffelen en bankzitten. Er zit niks anders op dan erin mee te gaan en hem zo goed mogelijk te helpen. Hopelijk wordt het met de weken beter!
     
  12. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    dames leuk leuk leuk!!!
    Ik kom mij hier ook melden.
    Ik zat ook in het uitgerekende topic en in de laatste 10weken. Dus ken jullie verhalen wel zo'n beetje :thumup:

    @Bezige bij heftig te lezen dat je er nu alleen voor staat.
    Trek je het wel wat betreft de nachten.
    Hier heb ik het geluk dat hij zo snel al doorslaat. Dat helpt zeker voor het herstel van mij en hoe ik op de been blijf.
    Ook heb ik natuurlijk al wat oudere kids die af en toe de fles kunnen geven.
    Knuffel van mij, want ik weet uit ervaring hoe zwaar het kan zijn ook emotioneel...

    Hier is mijn zoon geboren op 11 sept na bevalling van 12uur ongeveer. Ging heel goed totdat hij met zn schouder bleef haken. Na wat gedraai ging hij er vlot uit maar luister DAT DOET ZEER!!:roflmao::roflmao:
    Hij woog 4240 en 51cm
    inmiddels nu bijna 6kilo en 58cm bij bijna 8weken.
    Hij gaat goed in het ritme mee met de oudsten en we hebben al een behoorlijk ritme.
    rond 6a 7u eerste fles 180cc
    dan rond 10 a 11u tweede fles 180cc
    dan rond 1500/1530u de derde fles 180cc
    Laatste fles rond 1900/1930u 180cc
    heel soms komt hij nog rond 4uur maar dat word ook steeds minder.
     
  13. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    dames leuk leuk leuk!!!
    Ik kom mij hier ook melden.
    Ik zat ook in het uitgerekende topic en in de laatste 10weken. Dus ken jullie verhalen wel zo'n beetje :thumup:

    @Bezige bij heftig te lezen dat je er nu alleen voor staat.
    Trek je het wel wat betreft de nachten.
    Hier heb ik het geluk dat hij zo snel al doorslaat. Dat helpt zeker voor het herstel van mij en hoe ik op de been blijf.
    Ook heb ik natuurlijk al wat oudere kids die af en toe de fles kunnen geven.
    Knuffel van mij, want ik weet uit ervaring hoe zwaar het kan zijn ook emotioneel...

    Hier is mijn zoon geboren op 11 sept na bevalling van 12uur ongeveer. Ging heel goed totdat hij met zn schouder bleef haken. Na wat gedraai ging hij er vlot uit maar luister DAT DOET ZEER!!:roflmao::roflmao:
    Hij woog 4240 en 51cm
    inmiddels nu bijna 6kilo en 58cm bij bijna 8weken.
    Hij gaat goed in het ritme mee met de oudsten en we hebben al een behoorlijk ritme.
    rond 6a 7u eerste fles 180cc
    dan rond 10 a 11u tweede fles 180cc
    dan rond 1500/1530u de derde fles 180cc
     
  14. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Elraange Leuk dat je mee komt schrijven! Fijn om te horen dat je kleine goed groeit en wat een heerlijk ritme! Daar ben ik stiekem wel een beetje jaloers op. Maar komt hier ook vast vanzelf. En schouder die blijft hangen? Klinkt inderdaad rete-pijnlijk pffff

    Ik durf nog niet te juichen maar de Nutriton lijkt hier een mogelijk succes te zijn......
     
    Elraange vindt dit leuk.
  15. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Hey allemaal, ik ben vooral een lezer en iets minder een schrijver. Maar @Wolky84 jou verhaal klinkt zo herkenbaar. Ook wij hadden een soortgelijke situatie en de moeilijkheden waartegen je aanloopt herken ik ook. Bij onze meid bleek het inderdaad verborgen reflux te zijn en ik durf te wedden dat jou zoon met hetzelfde kampt.

    Wij kenden onze spruts als een vrolijke meid. Tot er met 6w heel onrustig werd, heel veel huilde. Wij konden zien dat ze enorm veel pijn had. Ook zij slikte bijna constant, rochelde vaak, hikte vaak, kon krijsend wakker worden. Iedereen zei dat het wel de 6w sprong was en er niets aan de hand was. Maar dat geloofden wij niet.

    Mijn dochter was enkel nog rustig wanneer ze tegen me aanlag buik op buik. Ik heb veel dagen en nachten ook zo doorgebracht, want het was de enige manier om haar de broodnodige slaap te geven. En de enige manier waarop ik een beetje “slaap” had.

    Ondertussen is ze in behandeling voor verborgen reflux en wat een verschil. Wij hebben onze vrolijk en gelukkig meisje terug! L. kreeg Gaviscon voorgeschreven. Dit hielp al tegen de pijn. Sinds vorige maandag schakelden we langzaam over naar N.A.N Anti Reflux. Sinds vrijdag krijgt ze enkel deze voeding. Ze is er echt enorm hard met geholpen. Ondertussen slaapt ze zelfs terug in haar bedje. Er is zelfs nog maar 1 nachtvoeding nodig. Overdag is er 4u a 5u tussen de voedingen.

    Ik zou jou vermoeden uitspreken tegen de kinderarts en hier echt niet met wachten.
     
  16. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @EvaD Bedankt voor je lieve reactie! Hopelijk blijft de Nutriton zijn werk doen. Op dit moment gaat het in ieder geval qua voedingen een stuk beter; minder de hik, minder verslikken en goed boeren. Hij is echt een stuk relaxter geworden. En vannacht hadden we ook ineens een nacht met maar 1 echte nachtvoeding!

    Ik merk wel dat ik er zelf toch méér doorheen zit dan ik dacht. Zijn huilen is zich echt in mijn hoofd gaan nestelen. Voel me totaal nog niet mezelf. En kan ik eindelijk met mijn zoon knuffelen, kreeg ik weer een koorslip. Loop al dagen met een mondkapje rond. Vandaag nacontrole bij de VK gehad. Waren de hechtingen niet opgelost. En ik had er enigszins last van. Dus heeft ze ze eruit gehaald. Nu heb ik alleen nóg méér pijn. Het lijkt wel alsof er telkens weer iets nieuws bijkomt.

    Ach misschien ben ik gewoon nog labiel....het is nu eenmaal wat het is en ik kan er toch niks aan veranderen.....hopelijk vanaf hier alleen maar beter!
     
  17. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ben trouwens wel benieuwd of er meer dames hechtingen hebben en hoe het daarmee gaat? Ik hoop echt zo dat het nu gewoon gevoelig is door het gefrunnik van de VK.....kan amper opstaan zonder gemene pijn...Heb bijna spijt dat ik iets gezegd heb over het feit dat ik nog twee draadjes voelde prikken.....

    Moet alles al compleet dichtgegroeid zijn na 6 weken of hoe lang duurt dit? Heb even gekeken met spiegeltje en ziet er allemaal rustig uit maar ik vraag me af of het nu wel echt "dicht" is zeg maar....

    De zin is er namelijk al wel weer een week of twee maar ik durf echt nog niet haha, ik wil echt dat het eerst goed hersteld is en niet meer zo gevoelig. Hoe zit dat bij jullie?
     
  18. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.878
    1.653
    113
    Vrouw
    @Wolky84 hier ook nog een hechting waarvan ik echt het draadje voel uitsteken. Ik probeerde het eruit te trekken maar dan voel ik me huid meekomen dus dat doe ik maar niet. Over 2 weken heb ik na controle en dan ga ik even vragen of ze hem weg wilt halen. De andere hechtingen zijn wel weg ik had er 5.
    Beneden bij mij ziet er ook normaal uit maar is nog erg gevoelig. Dit duurt ook een tijd voor dat dat weer gewoon voelt. Weet nog van de eerste bevalling dat de eerste keer sex en ook de paar keer erna heel gevoelig zijn en dat het mentaal ook raar kan zijn. Maar met de tijd en vaker doen komt dat allemaal weer goed.
    Het enige wat ik wel merk is dat ik soms het gevoel heb alsof er een beetje iets uithangt. Het is niet me baarmoedermond maar een stukje huid waar de bekkenbodemspier zit. Maar ben nu 3 dagen die spier aan het trainen en merk daardoor wel verbetering. Maar merk echt dat me lichaam gewoon nog moet herstellen.
    En eigenlijk heb me lichaam dus helemaal niet de tijd gehad om te herstellen omdat ik vrij snel na de bevalling alles alleen moet doen Dus ben continu bezig en in de weer. Slepen met de maxi cosi, boodschappen, vuilnis, huishouden doen enz...

    Een tip trouwens voor wie dat gesleep met die maxi cosi ook zo zwaar vind. Ik heb een coco belt en daarmee kan je de maxi cosi aan je schouder hangen, dat scheelt echt veel gewicht en is heel makkelijk.

    Voor de rest gaat het hier heel goed. Gister bij het cb geweest en me meisje weegt nu 4860gram en is 56,5 cm lang. Dus we gaan gewoon lekker op deze voet verder.:thumup:
     
  19. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Leuk ik schrijf ook mee!

    Onze dochter is 27 sept geboren (dus ze is nu bijna 6w oud) na een prima bevalling voor een 1e. Helaas wel 3 kanten op hechtingen maar die heb ik er wel uit laten halen rond dag 12 want ze zaten mijn herstel in de weg.. (ook al waren ze oplosbaar.) Ook al zag het er goed uit.... ik had er last van. Ik lag de eerste 2 weken op bed totdat de hechtingen weg waren. Dag er na hield ik alles veel beter vol en ging mijn herstel ineens keihard! Ik heb nog een klein beetje pijn s avonds juist bovenaan... verder voel ik me prima. Ik hoop wel dat het vloeien nu snel stopt.

    Wolky84 ik herken heel veel. Ik heb hier ook veel hele pittige dagen en nachten gehad waarbij we ons inprenten dat het een fase is en dat we er door komen. Ik geef borstvoeding en dat ook op verzoek want je weet niet wat je geeft. Ook vind ik dat ze vanaf geboorte veel snot heeft.. wat haar s nachts ook wel wat in de weg zit.

    Ik had ook wel eens een dag waarbij ik 6-8 uur lang overdag met haar vanalles geprobeerd had... troosten, dragen, bij mij liggen, juist wegleggen, speentje, weer laten drinken (zat bij mij ook steeds 2 uur tussen.. ) kreeg ze weer darmkrampjes.. dan hoorde je haar de luier vullen waarbij je hoopte dat die luier dat aankon.....luier verschonen.. etc

    Die dagen drinkt ze vaker in kleinere porties ondat ze bij voedingen dan soms ook ineens schreeuwend loslaat en krampjes kreeg.. niets werkt... en als iets de ene keer wel werkte.. dan werkt dat de volgende keer helaas niet..

    Je komt in een negatieve spiraal. Na een slechte dag (of dagen) kwamen er wel altijd goede dagen omdat zij ook bekaf was en bijsliep... De goede dagen waren met lange slaapjes en goede lange voedingen waarbij ze geen klachten had dus dat gaf bij ons ook het idee dat er niet iets structureels echt mis is.. en op zulke dagen is er rust en regelmaat.

    Omdat we die dagen ook hebben denk ik dat ze bij ons echt last van dr darmpjes had/heeft..en geen andere dingen..

    In de nacht komt ze nog steeds 2x... en 1x in de week hebben we nu nog wel een slechtere nacht met gehuil na een voeding. Als we haar armpjes inbakeren slaapt ze wel iets langer maar haar inbakeren gaat niet zomaar. Dat moet echt op het perfecte moment anders is het huis te klein! Dat vindt ze maar niets. Ik heb ook nog geen lekker ritme.. de dagen wisselen erg..het ligt er ook aan of zij s ochtends nog wel even slaapt of niet.. als ze wakker blijft doen we eerst een badje of wandeling in de ochtend. Wandelen werkt goed, valt ze altijd tevreden in slaap. Wandelen doe ik in de ochtend en middag omdat de hond ook uit moet. De ene ochtend heb ik tijd gehad om te douchen en zie ik er goed uit... de andere ochtend loop ik er belabberd bij maar je moet wel voor de hond. Eigenlijk slaapt ze altijd in de wandelwagen.

    Onze dame geeft trouwens een plasluier ook direct aan door te huilen... daar heeft ze een hekel aan.. maakt niet uit kruidvat of pampers.

    Ondanks dat het een pittige tijd is geniet ik er wel echt van. Tuurlijk.. na zo n dag dat ze meer huilt en weinig slaapt ben ik echt kapot s avonds, en voel ik me ook een zombie omdat ik nauwelijks aan mijzelf toe kom qua verzorging maar daar leg ik me even bij neer. Een andere dag met veel regelmaat en rust heb je echt even je handen vrij als ze slaapt. Dan ga ik soms zelfs kijken of ze nog wel ademt.

    Ik hoop dat haar darmpjes snel minder klachten geven. Ik ben deze week toch begonnen met een soort infacol.. Ik wilde dat eigenlijk niet omdat het wetenschappelijk niet bewezen is dat werkt... maar ik vind het ook naar om mijn kleintje met pijn te zien.

    Pittige tijden maar als ze op mijn borst ligt te slapen of met haar prachtige oogjes de wereld rustig zit te bekijken ben ik zo verliefd.

    Liefs en succes allemaal!
     
  20. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Femmeke4 Leuk dat je mee komt schrijven!
    Klinkt heftig die hechtingen zeg! Hopelijk heb je er snel minder last van. Hier is het gelukkig nu weer rustig en vrijwel niet meer pijnlijk. Voel nog een hard plekje, alsof er nog een draadje onder zit. Maar ik blijf er voorlopig maar weer even vanaf en dan zien we wel.

    Fijn dat je zo geniet! En ben benieuwd of de infacol aanslaat!

    Inderdaad beetje negatieve spiraal....helaas hebben we hier weinig goede dagen gehad. Tot nu toe 1 echt goede dag. Vandaag lijkt ook wel weer een goede dag te worden maar ik durf het nog niet te hopen haha. Gisterenavond viel hij op de bang bij mij in slaap voor wel 2,5 uur lang; dat was echt een heel fijn moment waaraan ik me kon opladen. Dus inderdaad wat je zegt; het is een fase! En de nachten gaan wel goed al is het nog een raar ritme van 1.00/4.00/6.00 bijvoorbeeld. Voelt voor mij toch als 3x in de nacht eruit eerlijk gezegd ook al is het maar 2x; komt denk ik omdat het nu ook zo donker is in de ochtend. Ach ja, hij komt vanzelf in een ritme heb ik begrepen dus we wachten gewoon af. Kan er toch niks aan veranderen....

    Wel ga ik nog even langs de huisarts volgende week. Ik heb echt last van de hormoonschommelingen waardoor ik het op sommige dagen (gemiddeld 2 per week ofzo) eigenlijk nog steeds niet in mijn eentje aan kan. Ik herken mezelf dan ook niet; ben heel onrustig, depri en gestressed. En een paar uur later kan dat ook ineens over zijn; huilende baby of niet. Dus ik ga vragen of ik hier misschien toch iets aan kan doen. Binnenkort moet mijn man weer op reis en ik ben echt als de dood om die week alleen door te moeten komen....stel dat ik die dagen dan nog heb....

    En elke keer dat ie overdag toch langer dan een half uur slaapt is een overwinning! We blijven gewoon rust, ritme en regelmaat volhouden!
     

Deel Deze Pagina