Herfst 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Wolky84, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Haha ja dat ritme hebben wij soms ook... vandaag was het 23.00 / 03.00 / 06.00.... perfect... meestal komen we 1 uur en 4 uur uit inderdaad haha niet handig maarja.. het gaat zoals het gaat.. soms clusterd ze heel erg s avonds.
     
  2. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Hoe gaat ie ladies?

    Zojuist weer even het CB gebeld....dankzij de Nutriton drinkt hij nu een stuk beter maar hij blijft huilen en vroeg uit zijn slaap komen. En sinds gisteren weet ik eigenlijk gewoon al dat dan niks helpt; ik loop een uur met hem te sjouwen tot ik hem eten geef en dan na de fles is hij gelijk rustig. Ik heb daarom het vermoeden gekregen dat de flessen hem wellicht niet voldoende verzadigen en hij daardoor niet kan doorslapen en te vroeg wakker wordt. Ik zit ook al op de 1000cc soms; zo'n 4 dagen in de week kom ik daarop uit en anders zit ie op 850-900cc. Gemiddeld kom ik uit op 975cc....En dan rek ik dus soms nog omdat ik dan twijfel, wat ik eigenlijk heel zielig vindt want honger = honger toch? Speentje wil hij dan niet dus zuigbehoefte is het niet + na fles gelijk happy....

    Dus uiteindelijk CB gebeld en zij adviseren om dan voeding voor hongerige baby's te gaan proberen.

    Iemand daar ervaring mee?
    Vind het alleen raar dat de nachten dan wel goed blijven gaan. Ik zou verwachten dat hij dan ook méér honger zou moeten hebben als hij die voeding nodig heeft....

    En zo blijven we zoeken en puzzelen maar dat hoort er bij!
     
  3. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Mag ik hier ook meekletsen?:D
    Ik ben vorige week (1 nov) bevallen van een prachtige dochter.
    Fijn om dingen te kunnen delen en elkaar tips of advies te kunnen geven!
     
    Wolky84 en Bezige bij vinden dit leuk.
  4. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @pooh82 welkom meid! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Gaat alles goed met jullie?
     
  5. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Dank je wel! Het gaat goed! Ik voel me zelf iedere dag weer een beetje opknappen en mn kleine meid doet het ook goed.
    Al is het in het begin nog erg zoeken naar haar behoeftes.
    Als ze huilt ben ik nog erg bezig met:" is het een kramp huiltje of is het een huiltje van vermoeidheid" enz.

    Net als vanmorgen. Ze had om 7 uur de fles op, daarna even wakker. Dus ik dacht: ik leg haar lekker in de reiswieg zodat ze daar kan slapen.
    Na een kwartier begon ze steeds wilder te worden en uiteindelijk ging ze huilen. Even eruit gehaald om te troosten. Nog een poging gedaan om haar te laten slapen. Uiteindelijk heeft ze dus helemaal niet geslapen tot haar voeding van 10 uur. Ik denk dat ze daardoor zo huilerig was omdat ze haar slaap niet kon vatten. Manlief denkt dat het krampjes zijn, dus we liggen hier ook niet echt op 1 lijn.
    Uiteindelijk om 10 uur de fles gegeven waarnaar ze vervolgens lekker in slaap is gevallen.

    Herkennen jullie dit geklungel in het begin? Of ben ik er gewoon teveel mee bezig?
     
  6. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @pooh82 Ehmm wij doen niet anders dan klungelen ;) Dus ja, ik herken dat heel erg! Ik ben kampioen fulltime klungelen.....

    Het leren kennen van je kindje heeft gewoon veel tijd nodig. Onze kleine is nu 7 weken en ik begin hem nu pas een beetje te leren kennen. Duurde ook heel lang voor mijn gevoel (hoewel natuurlijk volkomen normaal) hij zelf echt andere huiltjes begon te krijgen die ik kon onderscheiden. Ik vergeet dan altijd even hoe knap dat eigenlijk is; hoeveel ze zelf in die paar weken leren en veranderen....

    Ik kan je wel allerlei tips geven maar elk kindje is zo anders....Jij als mama weet gevoelsmatig echt het best wat ze nodig heeft. Dus lekker de tijd nemen om naar je kindje te kijken, ook al gaat ze huilen. Dan iets proberen wat jij denkt dat ze nodig heeft en vooral blijven kijken. Ik heb dit de eerste weken veel te weinig gedaan omdat ik compleet overweldigd was (en soms nog ben!) en mezelf daardoor compleet afsloot voor de communicatie van mijn zoon. Want hoe klein ook; ze communiceren vanaf de eerste dag. Alleen "the devil is in the details" en wij moeders willen meteen alles snappen hihi. En als iets niet werkt, probeer je weer iets anders.

    Kortom: je bent een super mama en lekker doorklungelen samen met je partner.....een andere weg naar je kindje leren kennen is er niet!
     
    capturethemoment vindt dit leuk.
  7. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Lieve woorden! Thanks, soms is het fijn te horen dat je het toch best goed doet:D

    Ach, ik zoek soms allerlei forums af, of ik tik in op Google " baby 1 week oud is soms 3 uur wakker" :roflmao:
    Het is gewoon zo zoeken en je hoopt dat iemand de gouden tip heeft of weet hoe het allemaal werkt.
    Maar de enige die dat voor elkaar krijgen zijn wij mama's.
    Het heeft alleen tijd nodig en dat is nogal een dingetje:rolleyes:
    Bizar eigenlijk dat je baby 1 week oud is en je al op zoek bent naar een vast schema...maarja...je wil toch dat stukje zekerheid ofzo :confused:
     
    capturethemoment vindt dit leuk.
  8. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @pooh82 Haha ook herkenbaar inderdaad! Overigens is onze kleine ook veel wakker; vooral overdag. Je leest dat babytjes max. 1 uur wakker zijn. En op zich klopt dat ook wel. Maar onze zoon is een Meester in Powernapping en Hazenslaapjes. Heb me daar heel erg druk om gemaakt maar na 7 weken begin ik iets te hebben van; tja...zolang jij goed groeit, drinkt en prima luiers, zal het wel goed zijn hoor....Ik werd namelijk gek van het GeGoogle.....vind het antwoord toch niet en het kost me bergen vol tijd die ik niet kon besteden aan mijn zoon....
    Zo drinkt onze zoon nu al snel 1000cc op een dag. Is ook niet goed volgens de gemiddelden. Google maar. Dus voeding hongerige baby's geprobeerd. Werkt ook niet; nu slaapt ie helemaal beroerd haha. Tja...ga 'm toch echt geen honger laten lijden...

    Kortom: vertrouw echt op jezelf! Je hebt er al twee eerder op de wereld gezet en groot gebracht; dus dit kun je ook!
     
  9. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Hi dames,

    Hier even een ego post.
    Het is nu half 11 in de avond en me dochter wilt nog steeds niet slapen normaal slaapt ze om 8 a 9 uur al.
    En ik ben op! Ik ben gebroken!
    Ik ben zo moe dat ik wil gaan slapen en het liefst niet meer wakker word.
    Zit er ook heel erg aan te denken om te stoppen met borstvoeding ook al is dit het liefst niet wat ik wil maar door de hele kl*te situatie trek ik het gewoon niet meer.
    Heb echt een ernstig slaap tekort. Het lukt ook niet om slaap in te halen omdat me hoofd overuren maakt.
    Daarbij is mijn zoontje ook nog eens ziek. Het lukt me op dit moment gewoon niet om alle ballen hoog te houden, kan alleen maar janken!
    Ik hoop dat ik zo nog wat slaap krijg voordat me zoontje vannacht gaat spoken of morgen ochtend om 6 uur weer roept.
     
  10. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Korte update...
    Gelukkig om half 12 viel dochter eindelijk in slaap en zoontje heeft niet echt gespookt vannacht. Hij was wel om 6 uur al wakker.
    Ik heb gelukkig 5 a 6 uurtjes slaap gehad dus voel me nu wel weer iets beter.
     
  11. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Och meid toch.....wat een ellendige avond! Fijn dat het nog goedgekomen is maar ik kan me helemaal voorstellen dat je er dan even doorheen zit. Soms is het zo frustrerend als ze niet doen wat wij willen he? En als je dan je partner niet even de boel kan laten overnemen is het helemaal pittig! Super knap van je kanjer; volhouden hoor! Flesvoeding kan dit toch ook niet echt oplossen...lijkt altijd makkelijker (en lichamelijk is dat het ook) maar ik baal als een stekker dat ik in de nacht uit bed moet om flesje op te warmen ipv aanleggen/voeden. En ik loop mega te stoeien met de hoeveelheden. Plus zoon drinkt net zo vaak als toen ik nog bv gaf. Nog steeds 8-9 keer per dag. Dus enige voordeel is het uit handen kunnen geven van het voeden.....als het lukt zou ik echt proberen vol te houden....

    Knuffel!!
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  12. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Dank je wel @Wolky84 voor je lieve berichtje. En het is ook wel zo dat flesvoeding de situatie als deze niet veranderd. En normaal kan je inderdaad zeggen tegen je partner dat Hij het even over moet nemen zodat je vast kan gaan slapen. Maar helaas gaat dat nu niet. Maar goed ik heb me er weer doorheen gesleept. En een potje huilen hielp gister ook wel om te ontspannen.
    Vandaag weer een nieuwe dag, nieuwe kansen. Zoontje is nog steeds ziek met koorts. Dus vandaag een lekker rustig dagje thuis in pyjama :thumup:

    Hoe gaat het bij jou? Ben je al overgestapt op die voeding voor hongerige baby's of ga je dat niet proberen?
    Doet je zoon het al iets beter?
    Hoe gaat het verder met jou? Hou je het nog wel vol?

    @pooh82 hier vaak ook nog een beetje zoekende. Er is ook nog totaal geen vast ritme qua voedingen. De ene nacht komt ze 2 keer de andere 3 keer en afgelopen nacht 1 keer. Maar weet nog van mijn zoontje dat er met borstvoeding ook niet echt een pijl op te trekken is. En het ook echt ligt aan je productie en samenstelling van de melk.
    En soms heb je dan wel eindelijk een ritme te pakken en dan door de regeldagen of sprongetje is het weer voorbij.

    Hoe gaat het bij jullie? @Relax @mar77 @capturethemoment @Femmeke4 @Elraange
     
  13. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Knap hoor! Soms is het echt overleven he? Zeker als je zoontje ook nog ziek is! Hopelijk knapt hij snel wat op!

    Ik heb gelijk Forte gekocht bij Kruidvat. Maar ik merk eigenlijk geen verschil. Heb zelfs het idee dat hij nóg korter slaapt....Dus ik denk dat we de hazenslaapjes en de vele voedingen per dag maar gewoon moeten accepteren zoals ze gaan. en dat dit gewoon zijn "ritme" is.
    Als ik nu op de 1000ml blijf komen heb ik geen idee wat ik nog kan doen. Kan hem moeilijk honger laten lijden. En zuigbehoefte is het echt niet; tuft alle spenen op dat moment uit terwijl hij ze op andere momenten prima pakt. Kortom; we blijven puzzelen.

    Met mijzelf gaat het eigenlijk niet zo best....vermoeden is dat ik toch een PND heb of er in ieder geval heel dicht tegenaan zit. Ik ben een sterke vrouw die zichzelf prima kan wegcijferen waardoor mijn zoon niks te kort komt maar genieten of plezier ken ik momenteel niet en ik huil al vanaf de bevalling elke dag. Elke dag voelt voor mij als overleven. Niet heel positief dus. Ik weet echt niet of het nu gewoon de hormonen zijn of dat er toch meer aan de hand is dus ik ga voor aankomende week toch weer een afspraak maken bij de huisarts.
     
  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend meis!
    Hele dikke digi knuffel voor jou!
    Het is wel belangrijk om jezelf niet te vergeten!
    Ik weet dat dat heel lastig is maar probeer anders ook dingen voor jezelf te doen zonder baby. Een keertje ergens lunchen ofzo. Zo ben ik toen na de bevalling van mijn zoontje, en ik niet meer vloeide, lekker met een vriendin naar de sauna geweest. Dit voelde toen zo goed. Waardoor je er weer wat kracht uit haalt om verder te puzzelen. Het moederschap is gewoon heel pittig!
    Hoop oprecht dat je snel wat beter gaat voelen!
     
  15. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Hier ook echt volhouden... ons dametje is zoveel wakker overdag.. en dan in de namiddag is ze overmoe en kan ze slecht omgaan met ongemak of krampjes.. Ik ben ook erg moe ondertussen en de ene dag is de andere niet maar het is zwaar. Ik hoor van vriendinnen dat het na circa week 8 vaak wel echt beter wordt qua krampjes/huiluurtjes etc. Dus hopelijk bij ons ook. Verder lacht ze nu echt naar ons! Fantastisch!

    Het is echt een pittige tijd.. s ochtends is ze vaak een happy baby, maat vervolgens gaat ze niet meer slapen. Of ze ligt wakker te kijken... of het is huilen . Bij laten huilen valt ze soms kort in slaap.. maar ook dan is ze zo weer wakker. Lastig hoor! De nachten gaan wel goed, ze gaat nu naar elke 4 uur (ipv elke 3 uur haha)
     
  16. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Thanks lieverd! Ik mag ook best af en toe wat voor mezelf doen, moedigt mijn man ook aan maar ik geniet zelfs daar niet echt van. Heb het gevoel volledig "uit" te staan. Het is zo gek allemaal....heel lastig om uit te leggen. Ben mezelf volledig kwijt. Maar het komt vast goed. Ik denk echt hormonen.....Ik reageer daar altijd al heel heftig op en had al een verhoogde kans op een PND....hoopte alleen dat het nooit zo ver zou komen....Deze week weer afspraak bij de huisarts om te kijken hoe nu verder. Maar het komt sowieso goed!

    @Femmeke4 Hier precies hetzelfde! Gaat het drinken wel goed? Hier gaat dat nu goed en zolang hij goed groeit leg ik me maar neer bij alle hazenslaapjes. Het schijnt vanzelf goed te komen. Als je rust/ritme/regelmaat al toepast, kun je ook niet heel veel meer doen..... Volhouden inderdaad! We komen er wel!
     
  17. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Ja dat is best lastig vind ik. Regelmaat ; als ze niet wil slapen... eerder voor voedingen komt dan gepland. Toch tijdens wandelen even slaapt maar daarna weer wakker is. Of ze soest in de box maar zogauw je haar naar bedje wil verplaatsen is het weer mis. Pittig maar komt vast goed. Voedingen gaan in de nacht en overdag goed.. maar in namiddag en avond heeft ze lucht dwarszitten en pijn... en dan gaat de voeding ook slechter want dan laat ze na paar slokken huilend los. Zo zielig!
     
  18. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Hier zo een hel van een nacht gehad.
    Me kleine meisje is nu ziek geworden, waarschijnlijk aangestoken door haar broer. Ze heeft heel veel slijm in haar keel en neusje.
    Daardoor was ze vannacht heel onrustig. Me zoontje was ook wakker geworden om 1 uur en 3 uur vannacht.
    Ik vind het altijd zo erg als me kinderen ziek zijn. Neem dan het liefst alles van ze over.
    Gelukkig had me zoontje vanochtend geen koorts meer alleen nog een beetje een snotneus.
     
  19. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Wolky elke dag huilen is niet oke... na de bevalling wel een paar dagen (kwamen bij mij wat laat in de kraamweek maargoed) en ik heb 2x keer met tranen gezeten toen ik echt in de eerste weken de heeele middag en avond een krijsende baby had.. toen werd het even te zwaar. Maar verder kan ik mijn hoofd nu wel koel houden. Als je elke dag huilt en uit staat is er wel echt wat aan de hand.. Hoop dat je snel weet wat het is en wat je er aan kunt doen. Hoop dat je zoontje ook beter gaat slapen. Ik heb vandaag de koers omgegooid... ze gaat 100% naar eigen kamer vanaf gisteravond en dat is waar het slapen plaats gaat vinden..... (hoop ik) ze heeft om 7 en 11 uur voeding gehad en tussendoor laat ik haar maar 1 uur beneden prikkels krijgen . Van 7 tot kwart voor 9 was ze zelf nog wat slaperig in bedje... daarna luier en beneden op schoot gehad, aandacht, actief.. toen om 10 uur in bedje en sliep ze een klein uurtje (kon ik snel douchen) toen 11 uur gevoed en uurtje beneden op schoot wederom.. actief met haar bezig.. toen 12 uur in bedje en ze slaapt al weer een half uur! Zo een dag heb ik even niet gehad. Misschien slaapt ze alsnog niet lang.... maar iig in eigen bed is het duidelijker voor haar en geen prikkels van beneden. Hoop dat het werkt
     
  20. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Oh nee; da's balen! Je had al zo'n pittige week! Lijkt me ook super zielig ja, dan wil je gewoon liever zelf ziek zijn. Alhoewel dat ook weer pittig is....arme kindjes! Hoop dat je dochter ook weer snel opknapt hoor! En hopelijk heb je overdag wat rust kunnen pakken? Zou soms zo graag in de auto stappen en je helpen zodat je even lekker bij kunt slapen. Of ik nu 1 of 2 huilende baby's hebt maakt dan ook niks uit haha. Majah; kom zelf het huis nog steeds niet uit pffff

    @Femmeke4 Yes...I know....morgen naar de huisarts. Het gaat ook echt niet goed eerlijk gezegd en ik weet dat dit niet OK is.....maar aan de andere kant is het zo'n taboe dus hoewel ik er wel mee bezig ben, bespreek ik zelfs hier niet alle details. Is ook niet nodig; ik wil jullie er niet mee belasten en vind het echt mega fijn dat het zo goed met jullie allemaal gaat!
    En wat goed dat je naar nu zo in bedje legt. Die duidelijkheid van je beslissing zal zij ook merken. Hier heeft rust/ritme/regelmaat echt goed geholpen. We laten hem max. een kwartiertje huilen (niet krijsen natuurlijk, ik hoor het verschil echt wel) en meestal na max. 5-10 minuten is hij dan stil. En zo niet, dan halen we hem eruit en beginnen we "opnieuw".
     

Deel Deze Pagina