Herfst 2018 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Wolky84, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Wolky84 gezien je PND snap ik dat zeker hoor!
    Maar wat ze je niet vertellen voor je zwanger wordt is hoe zwaar het eigenlijk allemaal is. Ik ben ook geen talent en vind het net zo zwaar hoor! Mensen in mijn omgeving idem. Het is gewoon heftig. Had ik met de eerste meer dan nu, dat wel. Maar ik snap je wel. Ik heb ook dit keer gedachten gehad waarom we uberhaupt aan een tweede begonnen waren... niet fair natuurlijk want zo’n kleintje kan er niks aan doen en over die gedachten voel ik me nu nog schuldig, maar sommige dagen, pfoe ja die waren heftig.

    Ik zal jullie op de hoogte stellen van wat eruit komt vrijdag.
     
    Wolky84 vindt dit leuk.
  2. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Hier gaat het ook redelijk goed. De darmkrampjes nemen wel wat af maar bederven soms nog wel een avond voor haar. De ene dag zijn het hazeslaapjes.. de andere dag mooie slaapjes. Zolang ik haar maar telkens weer in bed leg na een voeding en even intensieve aandacht gaat het best goed. De eerste prikjes gehad en ze was zo weer getroost. Toppertje.

    Mooi hoe ze echt contact zoekt en wil lachen..heerlijk die gaga geluidjes..

    Wij weten het ook nog niet hoor voor de toekomst.. ik gok zo dat we ons meisje en onszelf nog wel een 2e wondertje gunnen ooit. Zelf kom ik uit een gezin van 3 kids en dat vind ik nog leuker voor de kids.. ik heb met mijn broertje een andere relatie dan met mijn zusje maar met allebei erg fijn. Maar ik zie zelf 3 kids niet zo zitten vooralsnog. Laten we eerst deze dame maar eens een goede start in het leven geven
     
    Wolky84 en Boelie88 vinden dit leuk.
  3. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    He meiden, het zit er bij mij nog niet echt standaard in het forum checken haha. Ik zie bij meerdere van jullie niet ;) Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat?

    Hier gaat het goed, ben gisteren weer begonnen met werken en dat was heerlijk.
    Met de kids gaat ook alles goed. J. heeft wel last van een voorkeurshouding en afplatting achter op zijn hoofd. Hiervoor krijgen we nu fysio. Hij heeft nog niet zulke sterke nekspieren en vind het dus echt niet leuk om op zijn buik te liggen. Ook hier moeten we mee oefenen. Hoe zit dat bij jullie kindjes? Liggen die al goed op de buik?
    Als wij J. rechtop houden en zijn aandacht proberen te trekken lijkt hij alleen maar langs ons heen te willen kijken en volgt ook niet echt als er iets langs hem komt. Nu zeiden ze op het bureau dat we dat wel in de gaten moeten houden omdat ze dat eigenlijk al moeten kunnen? Doen jullie babies dat wel goed?
    Als we boven hem hangen kijkt en lacht hij wel superveel naar ons en maakt ook al echt geluidjes enzo. In de spiegel kijkt hij ook zal ik maar zeggen. Alleen als hij rechtop zit over over mijn schouder hangt lijkt hij mijn blik te willen ontwijken.

    Ik weet dat ze bij het bureau altijd snel iets zeggen als een kindje niet volgens protocol reageert, maar het maakt me toch elke keer onzeker.
     
  4. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Ik moet haar ook meer op de buik leggen maar ze vindt dat vreselijk... Nekje is wel sterk. Voorkeurshouding hadden we eerst de ene kant... dus wij telkens haar hoofdje draaien.. vervolgens nu juist de andere kant haar voorkeurshouding haha... je blijft er mee bezig! Als je er bij bent kun je haar ook af en toe op haar zij leggen... ligt ze niet plat op achterhoofd. Zal ook iets helpen? Maar dat doe ik dan alleen in de box of even bij ons in bed. Ze volgt wel goed volgens cb.. maar op mijn schouder kijkt ze ook het liefste naar de rest vd wereld!

    Ik denk dat we zo druk zijn dat we geen tijd meer hebben voor forum checken haha! Ik ben nog 1.5 maand vrij. Voel me ook pas net weer een beetje de oude dus nu ook nog wel even fijn om nog wat tijd met haar te hebben. Ik ga wel voordat ik weer begin de bv afbouwen... iemand nog tips hoe ik dat kan aanpakken? Welke voeding handig is om mee te starten om te vervangen? Welk merk poeder geven jullie?
     
    capturethemoment vindt dit leuk.
  5. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Wij geven melkpoeder van Jumbo merk. Ik heb bij mijn 2 oudste eerst borstvoeding gegeven en ben toen begonnen met hypoallergeen.
    Afbouwen durf ik niet meer te zeggen hihi...

    Zijligging vind hij ook niet fijn haha. Eigenwijs kind.. Ik denk ook niet dat hij niet goed ziet, maar het was meer dat het andere mensen ook was opgevallen en ze het op het bureau ook zeiden. Maar als ik hem voor me leg op schoot kijkt en lacht hij ook meteen.
    Ik denk dat het is als hij rechtop zit hij zo moet focussen om zijn hoofd te stabiliseren dat hij zn aandacht niet kan leggen op het contact leggen.
     
  6. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Femmeke4 Ik denk dat je wel iets aan dit artikel hebt voor het afbouwen: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/271-afbouwschema
    Sneller kan ook als je dat zou willen. Ik was eerst met schema bezig maar omdat ik versneld wilde afbouwen, ivm het vele huilen van onze zoon wat ik niet kon combineren met kolven, heb ik op gevoel afgekolfd. Dat is dus ook een optie. Ligt er helemaal aan hoe snel je zelf wilt afbouwen.

    Ik moet zeggen dat het hier steeds beter gaat. Onze zoon doet het perfect. Huilt amper meer, alleen als er iets is. Hij is vandaag precies 12 weken. Drinken gaat goed. Slapen overdag gaat steeds beter. Nacht was al goed. Slaapt nog niet door maar dat is niet erg. We zijn eindelijk van de voedingen om de 2 uur af; heel fijn! Overdag nu 3/4 uur en in de nacht 5/6 uur of zelfs meer. Elke dag is anders, elke nacht is anders. En dat is prima. Gisteren heeft hij zijn eerste wenmiddag op het KDV gehad! Volgende week weer naar het CB; benieuwd wat ze daar vinden maar ik maak me geen enkele zorgen. Volgen doet ie goed, grijpen, slaan naar speeltjes en inmiddels zelfs een beetje optrekken. Zijn nekje was vanaf dag 1 al heel sterk. Op zijn buik liggen vond hij vreselijk, tot deze week, hij lijkt er nu iets meer lol in te hebben. Ik denk omdat hij zich nu bewuster is. Maakt ook veel meer vloeiende geluidjes; er is echt heel veel interactie....

    @capturethemoment Volgens mij ook al doet je kindje het perfect, is er altijd nog wel een op- of aanmerking. Zou me niet teveel zorgen maken. Hier vroegen ze vorige keer of ik mijn kindje wel vertelde wat ik deed bij bijv. verschonen en of ik met hem praat....serieus? Ik ben niet achterlijk dacht ik toen....maar ja, door mijn PND heb ik natuurlijk ook een "streepje achter mijn naam" en dat snap ik ergens ook wel weer. Lekker je gevoel blijven volgen; komt helemaal goed!

    Er is zoveel gebeurt in een paar weken. Kan het bijna niet bevatten.....

    Zelf ben ik er nog niet. Helaas. Maar ik krijg nog steeds de zorg die ik nodig heb en dat is fijn. Ik weet dat het goed komt, het heeft gewoon tijd nodig. En de juiste medicatie ;)
     
  7. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    @Wolky84 wat goed om te horen dat het met jullie kleine man al een stuk beter gaat. Hopelijk trekt die donkere wolk bij jou ook snel weg en kun je rustig aan volop gaan genieten.

    Net op internet zitten zoeken ( moet ik niet doen) en kom op allerlei akelige sites voor autisme terecht. Even voor de duidelijkheid , hij kijkt ons vaak wel gewoon aan en lacht dan ook naar de spiegel en dergelijke. Maar als je hem recht overeind houdt is hij veel drukker met de omgeving bezig en krijg je totaal zijn aandacht niet. Soms ook als je met een gekleurd voorwerp boven zijn neus hangt reageert hij totaal niet en kijkt hij er dwars doorheen.
    Het ene moment denk ik maak je niet zo druk, hij heeft zoveel om te leren en hij kan daarom niet overal tegelijk zijn focus op hebben . Maar soms bekruipt me dan dat angstige gevoel , ziet hij wel goed? Of zou hij autisme hebben? Pff dacht dat ik me bij een derde niet zo snel druk zou maken!! Misschien zijn we er nu ook te veel mee bezig. Ik hoef pas over 3 weken naar het bureau, maar als het in de komende week niets verbeterd of vooruitgaat denk ik wel dat ik even bel hoor.
    Of ben ik nu te ver aan het doorslaan? Eerlijk zeggen hihi
     
  8. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @capturethemoment thanks meis! Komt goed!

    En ik denk echt dat je niet moet Google-en...heeft mij weinig goeds gebracht afgelopen maanden. Snap het helemaal, maak me er ook schuldig aan, maar alle kindjes zijn zoooo verschillend!
     
    capturethemoment vindt dit leuk.
  9. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Fijne kerstdagen mama's!!

    Hier hebben we besloten lekker met zijn drietjes thuis te blijven in alle rust. Gisteren had ik een hele slechte dag. Moesten eigenlijk naar schoonfamilie. Zag er erg tegenop. Dus ik ben uiteindelijk thuis gebleven manlief is met zoon gegaan. Nou....die was ook zo weer thuis....een groot drama.....zoonlief alleen maar huilen. Is ook niet de eerste keer. Telkens als we ergens heen gaan is het drama, zeker als er meerdere mensen zijn. En al helemaal als er andere - drukke - kindjes zijn. Zo niet grappig dat we besloten hebben voor onszelf te kiezen.

    Onze zoon is duidelijk een gevoelige baby. Dat is niet altijd makkelijk maar ik weiger om mee te gaan in "ach, je moet een baby overal mee naartoe kunnen nemen, dan wennen ze daaraan". Ammehoela; dat zijn duidelijk mensen die geen gevoelige baby hebben die je dan alleen maar de hele avond aan het troosten bent.....

    Hij heeft gewoon wat meer tijd nodig om te landen op deze wereld en wij geven hem die tijd!

    Benieuwd hoe jullie de kerstdagen ervaren!
     
  10. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Hier ook wel pittige momenten als we haar mee hebben. Gewoon voor jezelf kiezen, wat niet gaat gaat niet. Gelukkig hebben alle oma's een ledikantje gekocht zodat ze zogauw ze moe wordt lekker rustig op een kamertje kan slapen in een prima bedje. Het lukt ons wel om haar dan daar ook in slaap te krijgen (als ze zo moe is) dus dat is wel fijn. Omdat we ver weg van fam en vrienden wonen is het soms niet anders dat ze mee moet.

    Als jij al ergens tegenop zit slaat dat ook over op baby. Ik heb ook bij kraamvisite soms de tijd boven gezeten met een huilende baby... ja was ook soms gewoon zo. Doe je weinig aan.

    Ik moet zeggen dat we nu echt een blijer meisje hebben nu haar darmkramp piek echt voorbij is. We hebben het nog wel eens maar die tijd van week 5 tot 9 was het echt erg. Ik ben aan het afbouwen met de borstvoeding en ze gaat vandaag 2 voedingen kunstvoeding krijgen. Ik heb standaard voeding van Albert Heijn huismerk gehaald en ze vindt het heerlijk.

    Hele fijne dagen allemaal! Maak er een mooie eerste kerst van!
     
  11. capturethemoment

    capturethemoment Bekend lid

    30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Groot gelijk @Wolky84 ! Jullie weten wat goed voor jullie is en niet een ander! Hier worden de slaapjes overdag minder merken we. S nachts gelukkig nog steeds als een roosje hihi!

    Hier straks naar schoonfamilie... hopelijk slaapt hij daar ook een beetje. Morgen lekker thuis .
    Iedereen fijne feestdagen!!
     
  12. flipje2

    flipje2 Actief lid

    11 jun 2015
    195
    170
    43
    Vrouw
    NL
    Hoi allemaal!
    Hier ook een herfstbaby, 25 nov. :)
    Ben nu natuurlijk druk met de feestdagen, maar ik ga binnenkort even de eerste pagina's lezen en dan kom ik graag mee schrijven!
     
    Wolky84 vindt dit leuk.
  13. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Hi dames, ik heb al een tijd niet geschreven omdat ik geen meldingen meer kreeg en emotioneel het heel moeilijk heb. Jullie fijne feestdagen gehad? Ik ben lekker thuis gebleven met de kindjes.
    Momenteel door de situatie heb ik het erg zwaar. Zeker ook omdat mijn zoontje van 2 al dagen rond 5 uur wakker is en niet meer wilt slapen en ook de middag slaapjes een gevecht zijn. En ik die energie gewoon niet heb. De vader van de kinderen en ik zitten nog steeds in een hele moeilijke periode. Hij heeft me in deze situatie gebracht en op dit moment doet hij er vrij weinig aan om dit goed te maken. Dus vanaf volgend jaar ben ik van plan om stappen te gaan zetten en te zoeken naar een eigen woning. Het is allemaal erg zwaar met een 2 jarige en een baby van bijna 3 maanden. Ik geef nog steeds borstvoeding ook omdat ze geen flesje nog pakt. Ga komende maand wel veel oefenen met een flesje want eind volgende maand gaat ze ook naar de opvang en ik heb geen energie om volledig te gaan kolven dus wil gaan afbouwen. Of gaan combineren. Me dochter is nog steeds het liefste en schattigste meisje, ze is zo vrolijk en brabbelt de hele dag.
    Ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat!?
     
  14. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Heftige tijd @Bezige bij ... !
    Bij ons gaat de Avent speen erg goed. Ik ben ook aan het afbouwen.
     
  15. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de avent maar die pakt ze nog niet. Net zoals met een speen duwt ze het uit haar mond of ze moet kokhalzen. Heb jij altijd af en toe al een flesje gegeven met afgekolfde melk of ben je echt pas sinds kort begonnen met de fles? En pakt ze het meteen of niet? Gebruik je een speentje?
     
  16. Femmeke4

    Femmeke4 Actief lid

    18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Ik heb 3 keer een klein beetje gekolfde melk gegeven om te testen of ze wel flesjes accepteerde rond 6 en 9 weken. Dat ging gelijk wel redelijk goed met het kleinste flesje en speentje. Ze dronk dan in ieder geval wat. Nu drinkt ze sinds zaterdag uit speen nummer 1, 150ml kunstvoeding zo weg....

    Een speentje heeft ze om te slapen. Ze gooit de speen ook 90% van de keren wel uit.. Meestal lopen we de kamer uit, na even huilen terug en is ze zo moe dan pakt ze speentje ineens wel aan en vallen haar ogen dicht. Soms vind ik haar nu s ochtends met haar duim in de mond. Ik had eerst de ronde difrax kleinste maatje speen.. Maar nu heeft ze voorkeur voor de Nuk (met een platte kant.. )


     
  17. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Bezige bij Wat ontzettend naar om allemaal te horen meid.....vind ik echt heel rot voor je! Vooral als je vangnet niet zo ruim is; die zou je nu heel hard kunnen gebruiken. Heb je wel met je huisarts gesproken? Want ik denk dat het in jouw situatie wel heel belangrijk is om niet helemaal te vereenzamen...dat risico zit er al snel in als ik het zo een beetje lees. Ik heb echt mega veel respect voor je! Maar niemand zou dit alleen moeten hoeven doen.....
    Met flestips kan ik je helaas niet helpen aangezien onze zoon al vrij snel volledig uit fles dronk; eerst afgekolfde BV en toen FV. Maar heb wel hoop geklooid met flesjes en speentjes tot hij goed dronk dus het is denk ik vooral een kwestie van uitproberen.

    Hier gaat het verder redelijk. Ben gestart met anti-depressiva. Nu vooral last van wat bijwerkingen en merk verder nog geen voordelen; heeft tijd nodig. Man is deze week vrij dus dat is wel lekker; ik mocht vanochtend uitslapen. En zoonlief heeft laatste twee nachten vrijwel klokje rond geslapen, zomaar ineens. Zal vast niet zo blijven maar ik vond het zo gek! Maar ja, we voeden op verzoek, als hij honger heeft meldt hij zich echt wel.....

    En over ruim een week begin ik weer met werken.....vind ik enorm spannend!
     
  18. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Nee klopt het is niet altijd makkelijk alleen. Maar opzich red ik me wel. Ben wel bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de praktijk ondersteuner. Maar met deze mevrouw klikte het niet echt. Ze kwam op mij erg onprofessioneel over. Daarna heb ik contact gezocht met een maatschappelijk werker bij mij in de buurt. En ik heb nog vanuit een andere organisatie ondersteuning. Ook zijn gelukkig me ouders er altijd voor me. En als ik merk aan mezelf dat ik het toch wel moeilijk krijg dan ga ik hulp in schakelen van een psycholoog. Want ik behoorlijk wat mentale klappen te verduren gehad.

    Wel fijn om te horen dat het bij jou wel iets meer de goede kant op gaat. Medicatie heeft altijd tijd nodig om zijn werk te gaan doen. Fijn dat je partner je lekker heeft laten liggen en dat de kleine man al 2 keer heeft doorgeslapen.
    Hoeveel flessen geef jij nu van hoeveel milliliter?
     
  19. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Wolky84 wat fijn dat het beter gaat met jullie mannetje! Dat geeft dan zoveel rust he.
    En lekker doen wat jullie zoontje nodig heeft! Laat hem maar lekker gevoelig zijn, als jullie als ouders je het dan maar zo gemakkelijk mogelijk maken is dat hartstikke prima toch!

    @Bezige bij toevallig hier ook een flesweigeraar gehad, ik had te weinig geoefend met de fles in het begin en dan raken ze de zuigreflex kwijt rond de 12 weken, en gaan ze bewust zuigen. Dus een speen er dan nog in krijgen is niet makkelijk.
    Ik heb een prelogopedist gebeld, en die had tips voor mij waarmee ik een heel eind vooruit kwam. Hij pakt hem nu wel, soms nog met moeite maar hij drinkt uit de fles!
    En over jouw situatie, goed dat je hulp zoekt! Dit moet echt allemaal een plaatsje krijgen, en knap dat je zo rigoreus voor jezelf durft te kiezen, respect hoor! Sterkte nogmaals!

    Hier gaat het sinds 4 weken ook beter. Ukkie huilt minder, lacht meer, begint humor te krijgen haha. En belangrijkste: slaapt overdag in bedje in plaats van op mij! Top! En jammer genoeg, net nu het leuk begint te worden, mag ik donderdag alweer gaan werken....
     
  20. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Dat is wel balen dat je weer moet gaan werken. Hopelijk valt het je mee.

    Fijn dat hij nu wel uit de fles drinkt. Wat voor tips heb jij mee gekregen?
    Misschien heb ik daar ook wat aan om te proberen.
     

Deel Deze Pagina