Hydrofiel of badstof spuugdoekje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zwitsal, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik ben aan het kijken voor spuugdoekjes, maar kom zowel hydrofiele als badstoffen tegen.
    Welke raden jullie aan?

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Maakt denk ik niet veel uit. Wij hadden badstofdoekjes. Prima!

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Geen Spuugdoekjes veel te klein alles ging er altijd naast. Hele stapel ongebruikt liggen. Ik gebruikte altijd een hydrofiele doek veel handiger!

Degene die ik had waren hydrofiel. Maar ik denk dat het niet uitmaakt dus je kan nemen wat je wil..

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wilde ook typen dat de Spuugdoekjes veel te klein zijn. Wij gebruiken gewoon de normale hydrofielen en die zijn prima qua formaat.

Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik heb wel badstofspuugdoekjes gekocht, maar echt maar een paar en meer voor erbij. Ik gebruik standaard hydrofiele doeken tijdens het voeden e.d

Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik vond die badstof dingen net schuurpapier ondanks dat ze in de droger gingen. Wij gebruikten altijd gewone hydrofielen, er kwamen zulke golven uit altijd dat zo'n mini doekje toch in twee tellen drijfnat was :rolleyes:

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    maakt in principe niet echt uit.

heb altijd badstof spuugdoekjes gebruikt.
    had geen spuger, dus aan een spuugdoekje had ik genoeg.

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik gebruik de badstoffen doekjes nu als stofdoeken :D
    Voor mijn zoontje gebruik ik alleen hydrofiele doeken....nemen ook sneller en meer op lijkt.

Hopsatee vindt dit leuk.
  9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik gebruik ze beide, maar voor verschillende doeleinden. Spuugdoekjes vooral om het mondje schoon te maken na het eten (nu nog dagelijks in gebruik), hydrofielen onder het hoofdje, op de bank leggen tegen het spugen, als bescherming op de stoel/bedje, etc. :)

Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hydrofiel vond ik veel zachter en dunner, dus fijner in gebruik. Maar ik gebruikte ze pas vanaf een maand of 6 volgens mij, daarvoor alleen maar gewone hydrofielen. Want zelfs bij gewone hydrofielen krijgen ze het al voor elkaar om ernaast te spugen, laat staan met zo'n klein spuugdoekje.

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Bij de jongste badstof spuigdoekjes gebruikt . Maar de oudste had refux dus bij hem kwamen er hele golven melk terug. Daar heb ik ook vaak grote hydrofielen bij gebruikt.

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hydrofiel! Absorbeert beter en is een stuk zachter.
    Wij hadden een reflux kindje en daar waren Spuugdoekjes niet groot genoeg voor. Wij gebruikten met name gewone hydrofielen, de spuuglapjes gebruik ik nu om af te drogen na het washandje s ochtends, en als 'altijd handig' doekjes ;)

13. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
  14. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Badstof. Ik gebruik ze voor mijn 2,5 jarige nog steeds om handjes en gezicht mee schoon te maken na het eten!

15. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb ze allebei en merk weinig verschil. De hydrofiele spuugdoekjes zijn kleiner. Maar hier geen spuger dus gebruik ze niet veel.

16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik gebruikte badstof slabbers. Ik vond die hydrofielen onhandig groot, en de spuugdoekjes trok ze weg.

17. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ik vond voor spuugdoekjes de badstoffen fijner. De hydrofielen die absorberen goed, maar daardoor worden ze ook echt door en door nat zeg maar. vond ik niet fijn met spuugdoekjes.

18. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier badstof spuugdoekjes, vind het ideale dingen.

19. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ze nu beidde gekocht en ik zie wel wat prettig werkt. Maar bij mijn zoontje had (heb) ik hydrofiele washandjes die vind ik echt ideaal.

20. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Hier kindje met verborgen reflux datniet spuugt. Ik gebruik ze alleen om mondje af te vegen en vind badstof prima. Bij hydrofiel heb ik t idee dat t er doorheen gaat
    Ik heb er een aantal van koeka en vind t fijn dat die op je schouder blijven liggen. Nadeel is dat t erg duur is als je er veel nodig hebt.

Deel Deze Pagina