Hoi allen, Ik zoek een huurwoning (vrije sector), want wij hebben geen recht meer op een sociale huurwoning. Kopen is geen optie. Weten jullie goede websites waar ik deze kan vinden? Op funda vind ik enkel huurwoningen die veel te duur zijn en wij niet kunnen betalen. Ik hoor graag van jullie. (Ter info ik zoek een huurwoning omgeving 's-Hertogenbosch )
Zet vooral een oproep op Facebook en duim dat die vaak gedeeld wordt! Een vriendinnetje van mij heeft op die manier een prachthuis gevonden, doordat iemand die ik kende dat zag, en het aan een kennis doorgaf waar ze koffie mee aan het drinken was. Binnen 6 dagen was het geregeld, van oproep naar huurcontract.
Ik zocht altijd via Google makelaars die ook huurwoningen in de portefeuille hadden. En organisaties met sociale huurwoningen hebben vaak ook vrije verhuur, dus even op die websites kijken.
Wat is je budget en wat zijn je eisen? Hier een woning met 3/4 slaapkamers, eur 832. https://www.vesteda.com/nl/reguliere-projecten/woninginformatie/actueel-woningaanbod.aspx?complex=112369 Maar geen idee hoe dat werkt daar en of je daarvoor in aanmerking komt.
Wooncorporaties hebben vaak ook vrije sector, en daar is zelden een wachttijd voor. En wellicht kun je ze bellen en vragen of zij weten waar je nog meer vrije sector kunt huren. Wij hebben zo'n lijst liggen van verhuurders die vrije sector verhuren.
Zolang je in je woning woont kan je er gewoon blijven wonen ook al verdien je teveel. Je bent dus niet verplicht om te verhuizen (tenzij je het zelf wilt natuurlijk)
Waarschijnlijk verdienen ze te veel. Wij zouden ook niet kunnen huren via de woningstichting om die reden.
Ja maar het is me niet helemaal duidelijk of ze überhaupt al willen gaan verhuizen of dat ze 'moet' verhuizen omdat ze teveel verdienen
Ik denk dat ze graag wíl verhuizen. Ze wil weer een huurhuis, maar komt niet meer in aanmerking voor sociale huur. En dus moet het op een andere manier, en ts wil graag weten hoe dat het makkelijkste kan. Heb ik het zo goed?
Marktplaats ook in de gaten houden, zo heb ik al 2x een huurwoning gevonden (en geen courtage). En echt je netwerk inzetten!
Dat denk ik idd ook. En als ik mij niet vergis wil ze weg omdat ze vervelend woont gezien haar andere topic.
Ik ben heel vaak verhuisd. Mijn tips: Internet afstruinen. Pariarius, jaap en funda. Makelaars op Fb toevoegen. Rondlopen in de wijken, waar je wilt wonen Marktplaats Oproepen op FB plaatsen Makelaars gewoon bellen of ze iets beschikbaars hebben. Maar voor alles geldt: Zorg dat je papieren up to date zijn. Geen huurachterstand hebben.
Hoi dames, Sorry ben sinds kort naar mijn verlof weer begonnen met werken en geen tijd gehad om te reageren. Ik wil zelf inderdaad verhuizen. Momenteel woon ik in de Randstad en wil verhuizen naar 's-Hertogenbosch vanwege mijn familie/oppas etc. Ik zag heel veel goede tips langskomen en zal ze allemaal afgaan. Bedankt voor de reacties!