Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Mijn baby wil vandaag nergens slapen behalve bij mij. En ik wil huishouden doen. Even een uurtje :|:| Nu lig ik op de bank. Met L. zo nog een keer proberen weg te leggen.

2. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ooh zo herkenbaar!! Het is een soort roulette: de ene keer lukt het wel en de andere keer niet haha. Tot nu toe gaat het ‘s nachts wel goed gelukkig. A had dit precies hetzelfde haha.

Mapje vindt dit leuk.
  3. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier kan ik ze gelukkig nog wegleggen tussen voedingen door. Maar ik weet nog van bij S dat ik ook dacht, handig, kan ik één en ander doen. En toen waren die eerste twee magische weken voorbij en was het gedaan.

Mapje en RoseMurphy vinden dit leuk.
  4. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ergens doet het me wel goed dat het voor anderen ook herkenbaar is haha. En het helpt ook dat het bij A ook zo was en dat ik nu heb ervaren dat het niet altijd zo blijft. Maar bij A dacht ik echt; waarom kan ik mijn baby niet wegleggen, waarom kunnen anderen dat wel altijd met hun baby, hij gaat nooit in een bedje slapen en niet op de opvang etc. Daar heb ik nu minder last van, hoe onpraktisch het ook is op dit moment:rolleyes:

S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Heel herkenbaar. Bij de eerste dacht ik dit ook allemaal. Maar mijn tweede sliep overal rustig. Deze zit er tussenin haha. Maar ze heeft even 1,5 uur in bed gelegen dus ik ben als een tornado aan de slag gegaan haha. Het is altijd de dag dat je dingen plant dat het mislukt. Go with the flow hè.

In de nacht wil ze gelukkig niet op mij alleen maar dat wilde de oudste wel. Alhoewel, ze gaat nog niet slapen als ik haar wakker in bed leg dus daar moet ik wel mee gaan oefenen over een paar weken..:|

RoseMurphy en S2909 vinden dit leuk.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Over kunstvoeding/borstvoeding: Ik was zojuist even in het dorp wat boodschapjes doen. Uiteraard veel aanspraak met een newborn.

Er komt een oude dame met een rollator voorbij: ohw die is wel heel klein! ik (terwijl ik stop) Ja dat klopt! ''Mag ik even kijken''? ''Ja hoor''

Mevrouw: Ach ja, is het een meisje?
    Ik: Ja dat klopt
    Mevrouw: en hoe heet ze?
    Ik: L
    Mevrouw: ach, hoe oud is ze?
    Ik: ruim 2 weken
    Mevrouw: Oh u bent nog kraamvrouw! Wat doet u hier?
    Ik: Ah ja, ik knuffel en rust de hele dag hoor, maar ik dacht even een ommetje!
    Mevrouw: in mijn tijd rusten we uit tijdens de kraamtijd. Voed u haar ook zelf?
    Ik (in mijn hoofd: nee, maar als ik dat zeg moet ik daar een gesprek over voeren ik ken deze mevrouw niet laat ik de weg van de minste weerstand nemen) Ja.
    Mevrouw: Ach gelukkig, dat is het allerbeste wat er is en het allermooiste wat er is. Daar gaat ze fantastisch op groeien.

Haha ok. Hebben jullie wel eens zo'n gesprek gevoerd? Het is niet dat ik niet achter mijn keuze sta of bewust lieg maar ik dacht: ik ken deze mevrouw niet, het is een beleefdheid iets, ik ga voor de minste weerstand :roflmao:

S2909, RoseMurphy en Muisje2016 vinden dit leuk.
  7. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Ik zou hetzelfde geantwoord hebben hoor, anders krijg je inderdaad de vraag waarom, en dat gaat haar niks aan.

Ze bedoeld het waarschijnlijk allemaal goed, maar eigenlijk is het een gekke persoonlijke vraag om te stellen. Zelfde als komen er (meer) kinderen.

Mapje vindt dit leuk.
  8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja het is ook een gekke vraag hoor. Maar bij oudere mensen (denk dat ze 80 plus was) ben ik
    altijd wel wat milder omdat het een andere generatie is. Iemand van mijn eigen leeftijd had ik gewoon nee gezegd haha.

9. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Oh ja hoor! Exact hetzelfde gesprek bij allebei wel eens gevoerd. En dan zei ik ook gewoon "ja" op de borstvoedingsvraag, ook al kregen ze voor de helft flesvoeding. Maar dan inderdaad die opmerking "ja, want dat is wel het beste..." :mad: Blijft erg vreemd en irritant dat mensen denken rondom zwangerschap en baby's alles maar te kunnen zeggen...

Mapje vindt dit leuk.
  10. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Heb die vraag nog niet gehad.. maar @Mapje eigenlijk voed je haar toch ook zelf? Het is dan miss kv maar je (oké jullie) geven het haar toch zelf:D wat een rare vraag. Zowel van een onbekende als bekende trouwens.

Mapje vindt dit leuk.
  11. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    T werd 14.15 wakker in z’n wiegje en huilen, dus ik pak m op, dacht miss wil hij drinken. Valt ie meteen weer in slaap en slaapt nog 2 uur bij mij :roflmao: heb dus niet veel in huis gedaan vandaag :thumup:

S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  12. Mapje

Mapje Niet meer actief

Haha zo herkenbaar. Ik dacht ook dat L vandaag wilde drinken maar viel ook zo 2 uur in slaap bij me. Maar ik heb wel alles kunnen doen tussendoor toen ze wel even een uurtje wilde liggen.

RoseMurphy vindt dit leuk.
  13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @Mapje ik heb die vraag ook al een paar keer gehad. En als je dan zegt nee dan oww wat jammer, borstvoeding is zo goed etc... ja dat weet ik ook wel :mad:

Mama's die fv geven (ja ik wil het geen kv noemen:)). Hoeveel cc geven jullie en om de hoeveel uur?
    We mogen gaan ophogen met 120+4 maar begrijp dat je dan op 5-6 flesjes uit moet komen? Z. Komt nog in de nacht voor voeding. Geef je dan om de 3 of 4 u een fles?

Mapje vindt dit leuk.
  14. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Pfff dames.. ik vindt het momenteel echt zwaar. Voelt echt als overleven hier. Ik ben zooo moe maar kan smiddags niet meer ontspannen slapen. Ben constant alert en wil zo graag slapen dat het dus niet lukt:mad:
    En ik vind de borstvoeding erbij wel echt pittig.. steeds zoeken of het nou honger is of niet. Ik kom er gewoon niet meer uit.. heb al heel wat jankmomenten gehad:(

Ik hoop dat het gewoon een kwestie is van doorzetten en dat het snel beter wordt!

15. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik herken het heel erg en hier ook veel jankmomenten hoor. Vandaag goede dag gelukkig. Ik ben zo blij dat man vrij is, vooral icm de oudste. Alleen met twee vind ik nog heel spannend haha.
    Ik hoop en denk inderdaad dat het snel beter wordt!

Echt een cluster avond hier trouwens. A hangt al twee uur aan de borst :o: dit is wel echt t langst tot nu toe qua clusteren.. Ik laat m maar gewoon zijn gang gaan haha

16. Mapje

Mapje Niet meer actief

Kraamzorg vertelde dat met flesvoeding ze ook een beetje zijn afgestapt van maximaal een liter en gewoon je kind volgens. Wij geven sinds einde kraamweek 90+3 en ze drinkt meestal rond de 70/80 soms 100 maar dat is echt maximaal 1keer op een dag. Ik hoef pas op te hogen als ze al die flessen 100 leeg gaat trekken of ze er mee te tussen gaat laten maar dat doet ze niet. Ze laat er ongeveer 3 uur tussen, in de nacht soms 4 maar pasgeleden ook alle voedingen 4. Meestal zit ze nu op 6 a 7 voedingen. Ik volg haar dus nog heel erg en zolang de flessen niet opgaan ga ik niet ophogen. Want dan gaat ze spugen.

Gaan de flessen op? Lukt het om er 4 uur tussen te laten? Ik zou gewoon dan dat aanbieden ook als dat even een voeding teveel is. Dan gaat hij het vanzelf wel regelen dat er meer tussen komt denk ik dan…

17. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wat vervelend dat je je zo voelt:( Maar hormonen zijn een bitch dus dat herken ik wel! Ik hoop ook dat het snel beter voor je wordt. Het is ook niet niks allemaal he!

18. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ah dat is echt rot... hormonen maken alles ook echt zwaarder. Lukt het wel.om te rusten 's middags? Even een boek lezen of serie kijken? Misschien helpt het als je er voor jezelf minder druk op legt dat je "moet" slapen?

En wat borstvoeding betreft: ik denk ook vaak "is dit honger of niet?". Heb voorlopig met mezelf afgesproken dat ik mijn hoofd er niet over ga breken. Als ze zoekt/huilt leg ik haar aan, ongeacht hoe lang geleden ze gedronken heeft. (Oké, tenzij er een andere duidelijke oorzaak is, poepluier ofzo.) Uiteindelijk is dat voeden op verzoek. En soms moet ze gewoon even wachten omdat ik iets met die andere twee doe, dan krijgt ze even een speen. Maar daar is ze meestal niet of maar heel kort tevreden mee, dus zodra het dan weer kan leg ik haar aan.

Ze drinkt hier overdag meestal om de 2 uur, soms nog korter ertussen. Maar ja, 's nachts maakt ze dat goed met 6 uur slapen aan een stuk. Vind ik prima dus tot nu toe volg ik haar. En hoef ik ook niet steeds te bedenken of ze echt honger heeft. Maar goed, dit werkt voor mij (nu althans, kan ook weer veranderen), kijk wat voor jou werkt. En het ís ook pittig!! Je doet het goed! ❤

Mapje vindt dit leuk.
  19. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Thanks voor jullie reacties!
    @Muisje2016 ik lig smiddags dan wel op bed te rusten dus zal vast wel iets helpen. Ik denk dat het zeker zou helpen om die druk niet te voelen maar ik kan het zelf niet uitschakelen. Je maakt jezelf een beetje gek ofzo:confused:

Maaaarrr heb net dik een uur op de bak gepit!! Hoofdpijn is nu een stuk minder gelukkig.

Ik kan er weer tegen aan (hoop ik) haha

Succes weer vannacht allen!

S2909, Mapje en Muisje2016 vinden dit leuk.
  20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ja de flesjes van 100cc gaan allemaal leeg. En sinds vann8 komt hij ook steeds eerder voor een fles. Cb zei dat ik om en om 120cc en 90cc kon proberen en kijken wat hij doet. Bij 90cc wil hij na 2-2,5u weer drinken. 120cc laat hij ong 3-3,5u tussen. Wil natuurlijk niet te veel geven dat ie er krampjes van krijgt. Hij is vandaag ook heel onrustig.

Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina