Oh ja dan zou ik dat gaan doen! Misschien heeft hij honger? L is ook heel onrustig. Ze heeft weer 1,5 dag niet gepoept en ze loopt vol: slecht flessen drinken, veel spugen. We draaien met haar beentjes en masseren maar het komt maar niet wat resulteert in krampjes, onrust, kronkelen, scheetjes. En daardoor niet willen slapen. Ik twijfel nu wat te doen: probiotica start gaan geven? Mag vanaf geboorte maar bij onder de 6 weken arts om advies vragen. Kan, ik moet de 27e naar consultatiebureau. Of ga ik van de standaard 1 voeding van Kruidvat (ik start daar mee omdat alle voeding in basis echt hetzelfde is in NL weet ik nog van de eerste die echt poepproblemen had) naar een ander merk maar welke dan? Of ga ik naar de krampjes voeding van Kruidvat en werkt dat al? De oudste heb ik uiteindelijk omneo gegeven maar maakte het niet veel beter (wel duurder haha) maar je kan niet blijven wisselen als ze echt gevoelig zijn is mijn ervaring. En ik wil dat ook niet teveel (ervaring oudste) De middelste had dit helemaal niet. Die dronk standaard 1 niks aan de hand. De oudste raakte volledig verstopt en moesten we echt klysmas gaan geven. Het is dat ze echt last heeft en dat het goed gaat als ze eenmaal heeft gepoept. Daarom wil ik helpen maar weet even niet hoe.. en ik wil ook niet teveel doen want als er poep komt is het verder wel “zacht”’dus het lijkt ergens ook niet echt op obstipatie maar meer dat maag darm stelsel in ontwikkeling is. En ik weet ook dat poepen bij baby’s verschillend kan zijn qua frequentie.
Hier hetzelfde poep probleem poept niet elke dag en lijkt er soms ook wel last van te hebben. Fietsen met de beentjes doen we hier ook. Vann8 had hij ook voor t eerst last van krampjes. Hier poept hij meestal als ik hem ga verschonen en zijn beetjes omhoog doe met schoonmaken enzo. Dan gaat hij poepen. Lijkt zo makkelijker voor hem te gaan.
Hier ook poep probleem. Gisteravond haar buikje gemasseerd, daar was ze op dat moment echt niet blij mee, maar ondertussen toch al twee keer vuile luier. Hopelijk lucht het haar op. Er komt alleszins veel lucht uit, downunder.
Vandaag is ons kleine meisje alweer vier weken oud! Het is echt zo'n liefie ♡ Ik smelt echt als ze naar me lacht ♡
Gaat hard he! Ik heb dat ook zo met L. Bizar hoe hard de tijd maar eigenlijk ook weer niet het gaat. Lijkt gisteren maar toch alweer 2,5 week…
Ik kreeg geen meldingen meer Heb even gauw gelezen. @Muisje2016 doorslapen?! Nu a!? Omg jaloers! D komt gerust 3x per nacht En slaapt nog steeds bij mij elke nacht. @Marleen1 och jeetje die hormonen werken wel lekker bij jou. Gelukkig heb je toch nog een uurtje kunnen slapen. Slaapgebrek is echt killing hoor! Zeker als je er nog 2 hebt. @Lootje 4 weken alweer! Gaat snel hè! D is ook al weer 5 weken. nou D is nog steeds verkouden Ik draag der nu veel zodat ze in elk geval goed kan door ademen. Maar even neer leggen is er hier niet bij helaas. Alles moet gauw tussendoor. Als ze wakker is is het ook bijna altijd alleen maar huilen. Gelukkig slaapt ze nog steeds heel veel
Hier vandaag een enorme k*tdag Ik dacht dat de borstvoeding goed liep met het voeden op verzoek. Bij het afsluiten van de kraamzorg was ze nog wat afgevallen maar ik dacht dat daarna het omslagpunt was geweest want had haar zelf 2x gewogen en toen was ze gegroeid. Niet heel veel, maar wel gegroeid. En nu vanmorgen weer gewogen en is ze weer afgevallen... Ze is komende vrijdag twee weken oud maar zit nog niet in de buurt van.haar geboortegewicht. Als ik alle gewichten op een rijtje zet is ze de afgelopen 10 dagen in totaal 60 gram aangekomen, waarbij ze dus steeds een beetje aankomt en weer afvalt. Dus nu samen met mijn collega lactatiekundige een plan gemaakt: gaan bijvoeden en kolven en niet te lang aan de borst zodat het haar niet teveel energie kost. Zo ging het de vorige keren ook... Toen uiteindelijk een combi van borst en fles gaan geven en daarna liep mijn productie snel terug. Ik ben er al de hele dag om aan het janken Omdat ik écht dacht het deze keer wel goed en makkelijk ging en ik daar zó blij mee was. Omdat dit ons laatste kindje is en ik zo had gehoopt deze laatste keer zo lang mogelijk en met plezier te voeden. Omdat ik me schuldig voel dat ik afgelopen week dacht dat het goed ging terwijl ze amper groeide Pfff... En ik ben het met mijn man eens als ie zegt: je doet je best, meer kun je niet doen, en belangrijkste is dat ze gezond blijft en gaat groeien, ongeacht wat daar voor nodig is. Maar mijn gevoel zegt iets anders dan wat ik rationeel kan bedenken...
Nou ja, dat pakte dus ook niet zo goed uit, zie mijn post hierboven Ga de komende nachten maar een wekker zetten...
@Muisje2016 ik zit hier dus in het exact zelfde traject. Borstvoeding, als ze niet meer actief drinkt, max 15min per kant, eventueel nog eens elke kant 10min en dan bijvoeden met of afgekolfde melk of flessenvoeding. Ik had het er ook eerst heel moeilijk mee, bij S ook gehad en toen echt weken aan een stuk gesukkeld en ik wou dat gewoon niet weer opnieuw. Maar ook hier: zolang zij gezond is en goed aankomt, komt mijn gevoel op de tweede plaats. Vorige week nog aan het slabakken geweest, maar vrijdag echt iedere 3u mijn wekker gezet en ze dan laten eten zoals hierboven staat en sowieso steeds een flesje na. Van vrijdag tot dinsdag is ze daardoor 250gr aangekomen. Daardoor drinkt ze ook actiever aan de borst. Voor mijn eigen productie op te hogen heb ik powerkolven gedaan, 15min kolven, 10min rust, 10min kolven en weer 10 min rust, 10 min kolven. En dat iedere dag (voor zover mogelijk was).
ah een knuffel. Maar het is ook logisch dat je je zo voelt het is allemaal hormonen. En het is zo vervelend als je denkt dat het goed gaat maar dat niet zo blijkt te zijn. Je man heeft gelijk maar dat veranderd niets aan je gevoel nu.
Hier vandaag gewogen en ze is 500 gram boven haar geboortegewicht. Ze bleef einde kraamweek steken onder gewicht maar die weg omhoog heeft ze gevonden blijkbaar. Ze drinkt dus wel kleine flesjes om de 3/3,5 uur maar volgens verloskundige (daar was ik wegen) is dat prima en hoef ik niet omhoog. Nu ze vannacht gepoept heeft is het beter qua onrust. Vandaag waren we naar speelparadijs. L sliep daar de hele tijd haha. Heel leuk maar ik ben daarna weer huilerig, buikpijn, moe..zal wel hormonaal zijn. Vandaag ook echt mega buikpijn maar volgens verloskundige ook dat even aankijken behalve als het heviger wordt of ik koorts krijg…
Ja dat helpt echt enorm om de productie te verhogen. Meestal is één keer per dag zo een beurt al goed om een merkbaar verschil te zien. Ik deed het tijdens mijn bv periode bij S ook als ik merkte dat het even wat moeilijker ging. Met een dubbele kolf en kolfbh kon ik zo op het gemak een serietje kijken terwijl ik bezig was.
@Muisje2016 vervelend dat het niet lekker loopt! Maar je man heeft helemaam gelijk. Maar dan je uiterste best kun je niet doen! Hopelijk groeit ze snel!
Ik deed dat bij de oudste inderdaad ook. Alleen ging ik er wel ver in door. Zat op een gegeven moment iedere avond 2 uur te powerkolven....