Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Morgen ga ik met onze uk naar het consultatiebureau. Heel benieuwd hoe ze gegroeid is!
    Hoe heerlijk zo'n newborn ook is, ben toch blij dat ze wat groter is en ik haar beter snap enzo. Het is echt een lachebekje, zo schattig ♡

Vraagje over vloeien na de bevalling, dat is nu een kleine week gestopt. Kan ik er dan vanuit gaan dat het klaar is?

Mapje vindt dit leuk.
  2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Is ook hoor. Al vind ik de baby tijd zo heerlijk. Peuter (2 a 3) dat vind ik zon terror tijd :roflmao: Zal ik van de puberteit ook wel vinden :roflmao:

Ja dat kan prima dat het klaar is. Al had ik bij de middelste af en toe ineens weer wat verlies maar bij de oudste was het echt rond die tijd klaar…

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hier prima. Ze is het toch zelf gaan regelen. Gisteren 6 flessen van 100 en daar liet ze dus ook langer tussen. Ik schat ook in dat ze ongeveer 4 kilo is dus dat klopt wel.. ze had om 1945 fles en toen om 1 en net om 5. En ze sliep ook ertussen (en wij ook hahah

Jammer alleen dat ze die ruk in de avond maakt en de fles van 23 overslaat maar de nachtvoeding pakt :| Maar ik weet ook nog ban mijn andere kids dat wakker maken in die ruk slaap en toch fles geven geen garantie gaf op dat de lange ruk later kwam:o: Dus we volgen haar maar :D

Neilia vindt dit leuk.
  4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hoe is de dag verder voor je gegaan?

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ze heeft tot 23:00 uur non stop de borst gehad.
    Daarna viel ze in slaap! en heb ik der met trillende handjes in der bed gelegd.
    Gelukkig bleef ze slapen.
    Kon ik eindelijk plassen :p
    Ze meldde zich weer om 2:30.

Muisje2016, Mapje en S2909 vinden dit leuk.
  6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja hoor dat kan prima.
    Bij mij is het nu zo’n 2 weken gestopt..

7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Haha ijzeren blaas! Ik heb wel vaker met baby op mijn arm geplast zelfs :p

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

:o: Hoe dan?
    Al word je wel creatief als moeder zijnde, dit zie ik mezelf nog niet doen :roflmao:

D heeft nog steeds veel pukkeltjes in der gezicht, nek, haar en borst.
    Ik had toch wel verwacht dat dat nu wat minder moest gaan worden?

Bijgevoegde bestanden:

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Bij de oudste in de draagzak! Maar goed hij huilde 14 uur op een dag op zijn hoogtepunt dus ik moest wat :roflmao: Bij de andere twee niet hoeven doen haha.

10. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh ja! Wat zijn dat voor pukkeltjes? Ik ken het niet?

11. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Lotion jeetje ik herken het niet, hopelijk heeft ze er niet teveel last van!

Vandaag bij cb geweest; T weegt net geen 5 kilo :D zit zowel in lengte als in gewicht een stukje boven de curve maar volgt goed zijn ‘lijntje’. Was nog wel even grappig want de vpk had bij het huisbezoek per ongeluk zijn gewicht in gram ingevuld als kilogram dus de curve was eerst heeel gek haha. Maargoed, lekker zo doorgaan dus en qua voeding gaat t ook top.

Gisteren heb ik 19.30 gevoed en hem daarna in de cosleeper boven gelegd, rond 20.45 ging ik naar beneden en hij heeft geslapen tot wij naar boven kwamen:) voor t eerst dat ie ‘s avonds in z’n eigen bedje heeft geslapen en wij nog niet op bed gingen. Heb hem toen om 23.00 nog wel wakker gemaakt voor late voeding en toen kwam ie rond 3.00 weer. Maar ik vraag me wel af of we ook eens moeten proberen hem gewoon te laten liggen en kijken wanneer hij komt. Dan wel ‘risico’ dat ie eerder komt in de nacht en dan op 2 nachtvoedingen uit komt natuurlijk. Hoe doen jullie dat?

12. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.145
    5.996
    113
    Hier ga ik ook weer proberen meer mee te schrijven. Lichamelijk heeft de hele zwangerschap en bevalling er flink ingehakt. Zo intens moe en veel pijntjes. Maar verder zo genieten. R doet het perfect, je hoort hem gewoonweg niet. Ja om te drinken!

Hier veel moeite dat het morgen de laatste dag van de kraamhulp is. Man man wat vind ik het spannend. Ik zou misschien verlenging krijgen, maar eigenlijk is dit ook weer niet nodig... snap dat ze het niet doet. Maar straks alleen met twee kinderen... mezelf nog intens moe voelen. Ik vind het een dingetje. Vandaag ‘verwachte’ de kraamhulp ook meer van me. Wat ik wel begrijp, kan moeilijk tot morgen op bed liggen en wanneer ze weg is opeens mobiel moeten zijn...

Hoe hebben jullie het vertel ervaren? En verwachte de kraamhulp op den duur ook meer van jullie zelf? Met betrekking tot zorgen voor de andere kids, zelf ‘mobiel’ lichamelijk worden ?

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Mapje @RoseMurphy hormoon bultjes.
    Meestal trekken die vrij snel weg maar nu lijkt het alleen maar erger te worden.
    Als ze volgende week nog zo eruit ziet ga ik het op het cb toch eens navragen.

:o: Ja dan snap ik je wel!

@RoseMurphy ik maak D nooit wakker.
    Ze komt zelf om de 3 uur.
    Maar ik zou eens kijken wat er gebeurd als je hem laat slapen.
    Wat groeit ie overigens lekker zeg! :D

@wolkje1994 is je man nog thuis? Of ja jullie woonde op een boerderij toch? Dan zal die wel l thuis zijn :p
    Is die aanwezig om te helpen?
    De kraamzorg moest mij juist afremmen dus ik heb geen idee wat ze normaal verwachten.
    Maar als het nog niet gaat dan houd het op toch? Is er iemand die evt kan helpen?

Mapje en RoseMurphy vinden dit leuk.
  14. Elianora

Elianora Actief lid

31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    Hallo iedereen
    Is dat normaal dat een baby van 8 dagen bijna de hele dag slaapt? Het is eigenlijk een heel tevreden baby... L. kon ik niet zo makkelijk wegleggen meen ik me te herinneren... Of was dat later pas? Tijd zal het zeggen.

De nachten gaan ook al beter. Ze laat al eens 4u en 3u tussen een voeding. Alleen clustert ze 's avonds wel veel. Ik kan dan in de vroege avond geen slaap nemen. Gisteren sliep ik pas om 23u30... Om 6u was L. ook wakker en S. kwam ook voor een voeding. Ik doe wel elke namiddag een dutje, maar blijf erg vermoeid.

En hoe lang blijft dat schuldgevoel naar jouw ander kindje? Ik moet toch regelmatig huilen hoor. Voel me zelfs schuldig dat we ze naar de crèche sturen. Hoewel haar normale ritme volgen ook goed is en wij hier kunnen rusten... Ik vind het toch heftig hoor van 1 naar 2...

S2909 vindt dit leuk.
  15. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Elianora Eerlijk? Ik voel me juist niet schuldig als A naar de opvang gaat. Hij speelt daar heerlijk met alle kindjes en is het inderdaad gewend dus blijft het voor hem ook normaal. En thuis heb ik er wel eens last van inderdaad, maar man is nog thuis tot en met 10 nov (heel erg luxe) dus hij doet heel veel met voornamelijk A :) maar ben het met je eens dat de overgang heftig is hoor! Alleen met allebei vind ik nog erg spannend..

Elianora en S2909 vinden dit leuk.
  16. Mapje

Mapje Niet meer actief

ja dat hebben wij dus al 2 nachten met L dat ze dus de hele voor avond slaapt en dan om 1 en 5 komt. Maar ik heb slechte ervaringen met wakker maken en voeden (dan eten ze vaak niet) en garandeert ook niet dat ze dan wel die ruk maken in de nacht. Dus ik laat het zo en laat haar zelf komen. Dat regelt zich vanzelf goed. Op den duur ga ik wel wat gerichter voeden als in standaard om 7 uur de dag beginnen met voeding en dan om de 4 uur maar dat doe ik meestal na de kraamtijd halverwege mijn verlof zodat we een wat vaster ritme hebben als ik weer ga werken. Maar dan zij ze ook wat ouder, zwaarder en hebben ze minder voedingen. Nu is ze nog zo klein….

17. Mapje

Mapje Niet meer actief

#317 Mapje, 26 okt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2021
    Hier begon dat ietsje later bij de oudste kids. Al kon ik de middelste altijd wel chill wegleggen, de oudste nooit en L. wil ook nog veel bij mij zijn als ze wakker is.

Ik heb me eigenlijk nooit schuldig gevoeld naar de oudste kinderen. Hier gaan ze beide gewoon naar school , opvang en clubjes.Hun leven gaat gewoon door. Ik ben nog niet alleen met 3 geweest (ja 5 uurtjes op woensdagmiddag) maar aanstaande zaterdag toevallig wel. Wel met 2 natuurlijk. Daar groei je in. Het duurt even voor je ritme hebt en je hormonen ook war rustiger zijn.

Ik ben nog vrij hormonaal! Alles komt “hard” binnen, snel moe, weinig slaap. En dan huilen omdat ik haar zo lief vindt en de tijd zo snel gaat. Gezegde de dagen zijn lang maar de jaren zijn kort is zo waar!

Elianora en wolkje1994 vinden dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ah knuffel! Ik had ook altijd moeite met als de kraamzorg weer ging! Maar ik was behalve bij de eerste op dag 2/3 weer beneden. Mijn man deed de andere kids als ze thuis waren en Andes waren ze op opvang. En ik had maar half kraamzorg dit keer door personeelstekort… ik stond dag 3 te koken :roflmao: Dus daar geen ervaring mee. Wat moest je doen dan van haar?

Als je fysiek meer rust nodig hebt dat wel proberen te pakken hoor! Ik heb na de bevalling van de tweede bekken klachten gekregen omdat ik zo snel weer op de been was..

19. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.145
    5.996
    113
    @Lotion hij werkt ook buiten de deur, is een paar dagen nu nog vrij. Maar genoeg te doen thuis ook op t erf. De zwangerschap heeft er erg ingehakt bij mij lichamelijk. Door het plat liggen geen conditie meer, heel frustrerend

@Mapje fijn te lezen dat ik niet de enige ben! En merk ook wel hoe ik op en neer ga met de hormonen. Ik moest geen huishoudelijke taken hoor. Meer naar buiten met dochter, met R veel meer zelf. Heb eigenlijk alles qua verzorging van L nu zelf gedaan. En logisch ook hè! Kan moeilijk nu niks doen en als ze weg is opeens alles moeten. Frustrerend alleen dat mijn lichaam niet mee werkt...

S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ik herken het niet van de kraamzorg. Ik heb altijd minimale uren gehad en was blij als ze weer weg waren. Al waren het wel hele fijne lieve dames altijd.
    Zelf dit keer ook weer snel alles zelf doen. Heb eigenlijk geen dsg op bed gelegen.
    Wel werkt man nu thuis dus heb wel hulp met de andere kids en hij doet de ochtenden met ze klaar maken voor school. In de herfstvakantie wel 1 dag alleen geweest met de kids en dat ging gewoon prima. Alleen de ochtendspits met 4 kids lijkt me voor nu nog wel zwaar om in mijn eentje te moeten doen!

Deel Deze Pagina