Nee echt niet! En einde kraamweek Had ik sowieso erge kraamtranen en nu kan ik soms ook nog ineens moeten huilen (bijv in de avond) vinden mijn man en vriendinnen altijd verbazingwekkend want ik ben normaal helemaal geen emotioneel persoon Hormonen hè. Ik laat het maar gaan…
Ik voel me smorgens altijd net een dril sergeant. Kom nou uit beeeeheeeed N eet verdorie nou eens je boterham op! Ga nu naar boven! Ben je nou nog niet aangekleed? ik bereid dus savonds heel veel voor. Eten staat klaar voor zowel ontbijt als school. Kleding ligt al klaar voor allemaal en mag niet meer gewisseld worden. Om 7 uur stipt je bed uit. Ik ben rond half 8 klaar met aankleden enz en ga dan met D naar beneden om te voeden en zelf koffie te drinken en om te zorgen dat de andere een beetje vaart gaan maken
Ja dat is ook het pittigste. Maar meeste staat al klaar de avond ervoor (net ook weer gedaan) Meestal doe ik een nachtvoeding en slaap ik niet meer. Dan sta ik op en ga ik broodbakjes maken, zelf eten en aankleden dan haal ik de twee oudsten uit bed en dan maak ik m’n man wakker en die loopt ze naar school. Als ik straks moet werken wordt het 6 uur op staan denk ik als ik ook make up en m’n haar moet doen
Wow, wat gaat het snel hier met de berichten. Moeilijk om alles bij de houden @wolkje1994 wat vervelend voor je dat het lichamelijk nog niet goed gaat. Ik herken het niet van de kraamhulp, zij probeerde mij juist af te remmen. Maar mijn herstel ging best voorspoedig en ik wilde graag al veel doen. Kan mij wel voorstellen dat ze wil zien of jij in staat bent om alles te doen, als zij weer weg is. Misschien dat ze op basis daarvan alsnog kan bepalen of je extra uren nodig hebt? Hier heb ik twee vrijwel slapeloze nachten achter de rug. 's ochtends en aan het begin van de middag valt C na het voeden heerlijk in slaap, voor 3-4 uur achter elkaar. Maar aan het einde van de middag/begin avond blijft hij wakker en is hij onrustig. En dus ook door de nacht heen. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij dat ritme omgooit? Ik ben op dit moment een beetje geïrriteerd richting mijn vriend. Ik slaap duidelijk veel minder dan hij doet, omdat al het voeden op mij aan komt. En alsnog is hij vandaag zo aan het klagen over het gebrek aan slaap. Hij heeft een hele fysieke baan en moest om 6 uur op, dus het is voor hem ook pittig. Maar hij heeft daarom afgelopen nacht in de logeerkamer geslapen. Hij is dus niet eens wakker geworden toen ik de hele nacht met een onrustige baby zat. Ik weet dat hij een stuk minder goed tegen vermoeidheid en verandering kan dan ik (hij heeft ass) en het heeft geen nut om boos te zijn. Maar een beetje meer hulp/inlevingsvermogen had ik juist na deze twee zware nachten wel fijn gevonden. Hij is net al naar bed vertrokken om bij te komen, terwijl ik dus nog aan het voeden ben. Ik had hem eigenlijk na het voeden C willen geven, zodat ik wat uurtjes kon gaan slapen, voor waarschijnlijk weer een lange onrustige nacht. Hopelijk slaapt vriend nu goed. En dan moeten we het er morgen maar eens rustig over hebben. Nu heeft hij daar toch geen ruimte voor in zijn hoofd. *Sorry, klaagmodus uit*
Ja zo gaat het normaal hier @Lotion en @Mapje ook haha maar de baby krijgt zijn ochtendvoeding tussen 7en 8 sochtends dus dat is dan even uitpuzzelen. Maak nu ook wel in de avond al alles klaar voor mijn man. Dan hoeft hij ze in de ochtend alleen klaar te maken en weg te brengen.
Ah wat vervelend voor je! Maar lekker klagen hier hoor! Goed om het er morgen met je vriend over te hebben. En het is nou eenmaal zo dat je met slaaptekort ook een korter lontje naar elkaar toe krijgt. Tenminste, wij hebben dan ook wel gehad hoor. Zeker bij onze eerste en nu af en toe ook nota’s Hier is het wisselend door de dag heen. L heeft niet een moment dat ze heel onrustig is, dat verschilt van dag tot dag. Soms in de avond, soms in de nacht… dus echt tips heb ik niet behalve het tijd geven..
@MoesCH zit jij in een vast ritme met flesvoeding? Ik nu nog niet (ik wacht tot ze ze komt en dat is meestal om de 3 a 4 uur) maar meestal ging ik halverwege mijn verlof dan wel richting een “schema”” van dat je altijd om 7 uur en 2230 eerste en laatste voeding geeft. Vandaag kwam ze overdag pas na 4,5 voor voeding en toen dacht ik ineens hmmm moet ik haar dan niet na maximaal 4 uur wakker maken voor voeding. Ik ga binnenkort ook eens even oefenen met weer wakker in bedje leggen vaak valt ze nu (behalve in de nacht) nog bij ons in slaap maar dat vast natuurlijk binnenkort veranderen…
@Mapje ja ik heb nu ook heel erg die kraamtranen, ene moment huil ik alles eruit en die ik het leven niet zitten. Andere moment voel ik mezelf helemaal ‘oké’ en sta te dansen met L... verschrikkelijk haha ! @Chayammy ik snap dat het je dwars zit ! Vind het wel heel knap hoe je het weer kan weerleggen met de ass. Succes meid, petje af!
Dank je. Ja, ik weet dat die vermoeidheid met een korter lontje komt. En rationeel gezien kan ik het hem ook niet kwalijk nemen. Juist die ass zorgt er bij hem voor dat dat inlevingsvermogen er niet zomaar is. De communicatie moet heel helder en direct zijn en dat is het normaal ook. Maar als ik zelf moe ben, zou ik soms willen dat hij het wat beter aan kon voelen. Ik ben heel benieuwd wanneer er meer een ritme komt. Ik zie sommige van jullie echt schrijven over 'ochtendvoeding' of 'nachtvoeding' of 'avondvoeding'. Dat klinkt alsof er echt vaste tijden zijn. Dat lijkt mij fijn. Ik ben net klaar met voeden en C lijkt toch in een diepere slaap te zijn gevallen. Niet dat onrustige van de afgelopen avonden. Ik heb hem meteen in bed gelegd. Snel de hond uitlaten en wie weet heb ik geluk en kan ik zo ook een ruk maken qua slaap!
Dank je wel. Toen we begonnen met zwanger proberen te worden hebben we natuurlijk wel stilgestaan dat zijn ass zeker in de eerste periode een extra uitdaging zou zijn, omdat een eerste baby zo'n grote verandering is. Gelukkig kent hij zijn sterke en zwakke kanten en accepteert hij hulp en kunnen we er goed over praten (maar dan wel als er geen 'overload' is, vandaar dat ik morgen het gesprek pas aan ga). Hij heeft een redelijk milde variant van ass. Over kraamtranen gesproken... Nu ik jullie lieve woorden lees voel ik ze al weer opkomen!
Zeker, maar meestal had ik dit ritme nog niet in de eerste 6 weken hoor (nu ook niet) en met borstvoeding vond ik dat sowieso wat lastiger omdat de oudste ook gewoon meer dronk dan met fles (als in vaker) Maar dat komt wel een keer hoor!! Hopelijk kan je een ruk maken! Even wat slaap doet wonderen hoor! Succes weer vannacht dames, ik ga ook even slapen!
@Chayammy ritme? Wat is dat? D krijgt bv op verzoek en soms laat ze er 3 uur tussen maar meestal Max 2/ 2,5 uur. Ik kan snachts wel de klok er op gelijk zetten. Rond 22:30 krijgt ze een voeding.. dan meld ze zich rond 2:30 weer en dan om 6 uur. Smorgens voed ik haar rond 07:30 weer, dan gaat ze met een gevulde buik de kinderwagen in en kan ik naar school lopen zonder krijsend kind
Fijn dat ze wel ongeveer vaste tijden heeft. Die voeding om 7.30, maak jij haar daar dan voor wakker om er voor te zorgen dat ze lekker rustig de kinderwagen in kan? Of komt ze dan ook op verzoek? Misschien kan ik op een gegeven moment ook een beetje gaat sturen op die manier. Goede nacht iedereen!
meestal is ze dan wakker, maar anders maak ik der inderdaad wakker. Anders komt ze zelf rond half 9 en dan ben ik nog op mijn weg terug dus dat voorkom ik liever Maar dan wilt ze om 9 uur wel alsnog eten hoor. Op hoeveel voedingen zit je ongeveer? Ik denk dat D nog makkelijk de 10 haalt per dag. Ga morgen eens tellen
Z. Heeft zo'n beetje vaste tijden ja. Soms verschilt het wel eens en half uurtje ofzo. Maar tot nu toe komt hij om de 4u (ook snachts). Tijden zijn hier: 4u, 8u, 12u, 16u, 20u, 24u.
Dank je! Het gaat al weer een stuk beter. In de avond heb ik nog een paar uur kunnen slapen voordat C om 23.30 weer kwam. Lange voeding geweest (bijna 1,5 uur, met korte pauze ertussen), maar hij is nu pas weer wakker. Dus ruim 3 uur nadat hij weer sliep. En ik heb dus ook al twee keer 'lang' kunnen slapen. Vlak voordat ik naar bed ging nog even kort met vriend gesproken. Hij had z'n excuses aangeboden dat hij 'zomaar' naar bed was gegaanm. En net hoorde hij C wakker worden en kwam even langs vanuit de logeerkamer, omdat hij ons graag wilde zien en kijken of hij iets kon doen. Hij valt toch best wel mee Ik heb hem trouwens wel weer terug naar de logeerkamer gestuurd, zodat hij nog even goed kan bijslapen. Romantisch samen slapen komt morgen wel weer. Des te meer energie hij heeft, des te beter vader (en partner) hij is.
Wat fijn dat je wat langer hebt kunnen slapen. Dat maakt echt wel verschil! En wat goed dat hij toch zijn excuses aangeboden heeft, en idd zo kan hij er morgen ook weer tegenaan met jullie!
Het wisselt hier een beetje. Ik zat gisteren op 10 voedingen, maar dat was met een onrustige nacht. Deze nacht is een stuk beter begonnen. Wat vandaag goed werkt is eerst 1 borst voeden, vervolgens even knuffelen/boertje laten en verschonen en daarna nog de andere borst en soms zelfs de eerste kant nog een keer. Duurt wel ruim een uur in totaal, maar dan heeft hij minder last van krampjes en drink hij in totaal denk ik wat meer om daarna een langere ruk te maken. @MoesCH wat fijn dat de tijden steeds ongeveer gelijk zijn! Dat is wel prettig met de andere dingen die je moet doen.
Ah ja maar hij komt dus wel zelf om de 4 uur. Want dat doet L dus niet vandaar dat de tijden nog niet zo vast zijn. Ik wil naar nacht / 7 / 11/ 15/19/23 dat is het fijnste qua school / werk alles. Maar goed nu nog niet echt nodig. L kreeg om 2230 fles en toen was ze onrustig tot 00.00 toen gaan slapen in wiegje tot 3.30 ( netjes) toen was ze weer onrustig maar dronk ze maar 70 dus of het echt honger was…daarna was ze steeds aan het proesten en kronkelen en scheetjes laten in bed dus uiteindelijk op mijn borst genomen (kwam weer een dikke boer) en was ze rustig maar elke keer weer terug in wiegje ging ze weer lawaai maken. Uiteindelijk nestje tussen ons in en toen ging ze tukken. ik weet niet wat dat is maar vaak is ze het tweede deel van de nacht onrustig…