Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja, ze is echt een cadeautje. We hebben 3,5 jaar getwijfeld van niet-wel-niet-wel en in december met kerst zei ik: als we zo twijfelen dan is dat waarschijnlijk om een reden en we kunnen beter spijt krijgen van dingen die we wel hebben gedaan dan die we niet hebben gedaan. En toen dus (terwijl ik twee maanden ervoor alle babyspullen had verkocht) besloten er toch voor te gaan. En hoe bijzonder was dat direct raak, alles goed, gezond....zo bizar en onwerkelijk. Ik was dus ook vrij lang in de modus...we zien wel en nu is ze er ineens en ben ik helemaal verliefd en is het alsof ze er moest zijn. En besluit ik enorm te genieten. Maar zijn inderdaad ook mijn hormonen helemaal bezig. En het is ook mijn instelling. Bij de eerste was het eerste jaar echt een zwarte periode waar ik nog steeds niet aan kan terugdenken. En eigenlijk dacht ik bij de tweede (en nu dus weer) alleen maar: zo erg als toen wordt het nooit meer want ik ben sterker en wij zijn sterker. En dat lijkt ook zo te zijn. We zorgen beter voor ons zelf en als zij of ik weer ziek worden dan sta ik direct bij een arts.

    Ah wat zielig! D is ook 4 weken zie ik dus krampjes gaan langzaam naar hoogtepunt. L heeft ze soms ook al maar dan een uurtje. Ook niet leuk maar gaat nog. Elke 2 uur is inderdaad heel pittig en vooral als je dan ook maar waaks gaat slapen. Vandaag dus inderdaad lekker overdag gaan liggen hoor! Heb je het idee dat er een reden is dat ze kreunt? L doet dat ook wel en dan leg ik haar in het babynestje tussen ons in. Ze slaapt nu de halve nacht in haar wiegje en de halve nacht (soms) bij ons. Altijd zo zoeken he. Ik slaap er ook niet heel lekker van....

    En luieruitslag lijkt me heel naar. Ik heb daar geen ervaring mee. Is zeker niets aan te doen behalve de zalf die je al hebt? Doet mega pijn natuurlijk. Arm ding. En jij bent als ik het goed onthouden hebt doordeweeks ook nog helemaal alleen met alle 4 toch? Respect hoor!
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Mapje heel herkenbaar van de derde zwangerschap.
    Ik heb daar echt van genoten.. het was gelijk raak en mijn zwangerschap was super.
    Ze huilde amper, was super makkelijk als baby en nog steeds is het een heerlijk makkelijk meisje.
    Lekker blijven genieten hoor! :D zeker als het zo makkelijk gaat is dat met een derde een cadeautje!

    ik twijfel of ze last heeft van reflux oid.
    Na een voeding kreunt ze echt heel lang en is ze constant aan het persen.
    Iedereen die hier komt zegt dat ze echt heel veel geluid maakt.
    Ga het binnenkort op het cb even bespreken. Herken dit ook niet van de andere kinderen.

    ja die luieruitslag is echt sneu! Het begint met bultjes, dan komen er blaasjes en uiteindelijk gaat het bloeden en is het bijna donkerrood.
    Zo zielig.
    Ik heb al luiers gewisseld en dat leek wel te werken maar die waren op dus had nog Kruidvat luiers liggen en die aan gedaan en sindsdien heeft ze er weer last van.. dus ligt denk ik echt aan de luier ook.
    Klopt ik ben de hele week alleen en das wel flink aanpoten hoor, vooral smorgens :)
    Gelukkig zijn de oudste 2 wel redelijk zelfstandig dat scheelt.
     
  3. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    @Mapje wat fijn dat het zo goed gaat! Ik bedenk me nu dat ik dit keer helemaal geen kraamtranen heb gehad. Merk wel dat ik me best down voel, waarschijnlijk door het slaapgebrek, daar kan ik slecht tegen. Ik vind het best aanpoten, 4 kids, ook al zitten er 3 op school. Onze derde is net 4, pittig karakter, heeft het niet perse makkelijk op school en dat merken we thuis ook. Veel ontploffingen zeg maar en snachts slaapt hij erg onrustig. Gelukkig vindt hij zijn zusje erg lief, alle kids zijn dol op haar!
    @Lotion veel respect voor jou, dat je het doordeweeks alleen doet met 4 kids en dan ook nog elke 2 uur voeden... Geef je borstvoeding?
    Had jij nou ook een co sleeper? Ik heb er nu sinds een paar dagen één en merk dat onze baby daardoor echt rustiger slaapt. Veel succes meid, hopelijk slaap je een beetje bij vandaag!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  4. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Spannend meis! Veel succes en geniet van de ontmoeting met je kleintje!
     
    Mapje en Daantjeee vinden dit leuk.
  5. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Zeker! Iedereen is welkom :thumup:
    Ik dacht alleen als ik hem mama's 2021 noem dan komen er straks zoveel meiden mee kletsen dat we het niet meer kunnen bijhouden :roflmao::p
     
    Mapje en Wensje92 vinden dit leuk.
  6. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Ik kan ook niet wachten tot ik officieel mee mag praten hier haha

    Maar ik denk dat deze baby nog wel even blijft zitten voorlopig :rolleyes:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Zo leuk om jullie babyverhalen te lezen.

    brengt me weer een beetje terug in de tijd van m’n dochter. En maakt me extra nieuwsgierig hoe deze baby eruit zal zien, en het gaat doen.

    mijn dochter had inderdaad ook in de avond veel onrust.
    Dat heeft ze eigenlijk nog steeds, naar bed brengen is vaak echt een ramp. Zeker als ze (te) moe is.
    Ben heel benieuwd hoe de nieuwe baby in het ritme gaat passen.

    Ik lees in elk geval alvast lekker met jullie ervaringen mee, en jullie horen het wel als ik me officieel kan aanmelden hier :D
     
    S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ah, maar slaapgebrek kan je je ook heel down door voelen. Overigens vind ik het met de middelste wel aanpoten in die zin dat hij ook net 4 is met een pittig karakter en net naar school. Maar de oudste is weer heel rustig. Maar ik herken wel wat je zegt. Die baby doe ik er wel zo ''bij'' zeg maar, maar die kleuter is heftig ook omdat hij alles nog niet zo goed snapt en het wel lastig vindt dat hij een zusje heeft gekregen (en niet meer de baby is) Wel heftig dat het 's nachts dan ook nog heftig is bij jou met hem. Dat is extra belasting in de nacht.

    Hopelijk ga je je wel snel wat beter voelen..down zijn is niet leuk.
     
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Haha is het een eigenwijze baby :roflmao:
     
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Zou best goed kunnen. Ik vroeg het ook omdat ik het herken van onze oudste. Dat was een huilbaby maar had ook verborgen reflux. Toen gaf ik wel borstvoeding maar hij kwam steeds sneller soms om de 1,5 uur omdat hij het zuur weg ging drinken. Hij maakte ook veel geluid, wapperde ook veel met zijn armpjes, kreeg veel zuur omhoog. Ik ben eerst de leefregels voor Reflux gaan toepassen (lid @Averlhach heeft die regels in haar handtekening staan) dat hielp al iets. Ik moest van cb toen johannesbroodpitmeel gaan toevoegen maar dat was zo'n geen doen met borstvoeding en lepeltjes. UIteindelijk ook zantac gekregen via huisarts en toen werd het beter. Maar het was een zoektocht hoor! Ik ben toen (niet dat jij dat moet doen) uiteindelijk gestopt met borstvoeding omdat het voor mij te zwaar werd en overgegaan op flesvoeding. Probleem was toen dat hij verstopt raakte en we met microlax klysma's moesten gaan geven.

    Ah gossie die luieruitslag! Heel zielig. Sowieso wisselen van luiers dus denk ik?

    Echt heel pittig ja. Hoelaat moet je opstaan om ze op tijd op school te krijgen? Wel fijn dat de oudste twee zo zelfstandig zijn. Dat is hier ook wel en dat scheelt inderdaad....
     
  11. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Lotion aangezien ik wel al mee lees :rolleyes:. L is ook zo gevoelig (nog steeds) geweest op haar billen. Pampers pure hielp heel goed en hier ook de doekjes van. Bij wehkamp of bol altijd erg in de actie!
     
  12. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Bij ons waren in het begin pampers ook de oplossing! Uiteindelijk over gegaan naar etos huismerk luiers, maar het 1e jaar ongeveer pampers gebruikt
     
    wolkje1994 en Mapje vinden dit leuk.
  13. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Haha, ja heel erg.
    Als er een echo gemaakt wordt doet ze er alles aan om 'dwars' te zijn. Het ging vorige keer zelfs zo ver dat toen de vk er een opmerking over maakte dat ze zo hard terug aan duwen was, dat ze haar tong uitstak :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Neilia en Mapje vinden dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Lootje ja ik geef borstvoeding.
    Ze slaapt in een co sleeper, althans dat is de bedoeling.. ik geloof dat mijn bed lekkerder ligt :p

    @Mapje ik ken de tips van averlach inderdaad! Ik hou me er nu ook zoveel mogelijk aan en het lijkt wel iets te doen.
    Maar dat kreunen blijft duidelijk aanwezig.
    Ik wil niet stoppen met de borstvoeding , je weet niet welke ellende dat kan geven, of juist geen ellende maar das geen gegeven ;)

    ik sta om 7 uur op.
    Dan maak ik iedereen wakker en gaan we naar beneden.
    Brood voor het ontbijt staat al klaar dus kunnen ze zo uit de koelkast pakken.
    Spullen voor school ook en zelfs mijn koffiekopje staat al klaar.. ik hoef alleen de Senseo aan te zetten :p

    @wolkje1994 ik gebruik nu waterdoekjes van Kruidvat! Super fijne doekjes.
    Hier voor gebruikte ik de doekjes van de ah en daar werd het ook erger van.
     
    S2909 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  15. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    hier ook! Nu woezel en pip luiers! Ga dit eerst ook bij de baby proberen en anders merk ik heel snel dat Pampers weer besteld moeten worden
     
  16. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    21 september bevallen, valt ook wel onder herfst toch :)
    Ik heb net even bijgelezen en zal denk ik niet mega actief mee schrijven, maar vind het toch wel erg leuk om ervaringen te lezen van jullie baby’s die ongeveer even oud zijn.

    Het gaat gelukkig goed hier. T is rustig, huilt niet veel. En slaapt overdag nu al meer dan zijn grote broer in de eerste paar maanden heeft gedaan, zelfs blokjes niet bovenop ons en dat zijn we al helemaal niet gewend :p De nachten gaan verbazingwekkend goed, meestal rond 22.00/23.00 voeding, dan rond 2.00/3.00 en dan rond 6.00/7.00 weer. Na de nachtvoeding kan ik hem de ene keer zo weer wegleggen en de andere keer heeft ie dan wat krampjes enzo en duurt het langer. Hij slaapt ‘s nachts naast mij in de cosleeper, dat gaat dus eigenlijk heel goed.

    Kraamtranen heb ik wel gehad (af en toe nog wel hormonaal haha, vooral als er bij het naar bed gaan/in de nacht even iets niet wil) en met huishouden loop ik hopeloos achter, maar we zijn wel heel blij zo met zijn vieren. Man heeft sinds de bevalling verlof en dat duurt ook nog wel een paar weken, dus daar genieten we ook van. Vanochtend lekker naar dierentuin hier in de buurt geweest met zn vieren. Heerlijk dat dat soort dingen ook weer kunnen en ik niet na 5 stappen last heb van mijn buikspieren haha.
     
    Selien vindt dit leuk.
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee eens hoor. Dat werd hier dus verstopping bij de oudste. Bij de middelste en nu gelijk kunstvoeding gestart dus dat heb ik nu dan niet. Al spuugt deze dame dus wel veel maar daar heeft ze geen tot weinig last van. Deed de middelste ook. Hopelijk werken de leefregels een beetje. Ik vond het ook zo zielig bij S. en dat hikken en slikken en die krampjes. Alsof zijn hele binnenkant last had van alles.

    Haha klinkt wel zoals ik het ook doe. Ik dek altijd in de avond de ontbijttafel al, zet alles klaar, zet de bakjes al klaar met fruit etc. Kleding ligt klaar… koffie kopje staat klaar, mijn havermout bakje… scheelt inderdaad!
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ze hikt inderdaad ook heel veel en je hoort der soms een raar geluid maken, daarna trekt ze een heel zielig gezicht en dan ineens komt er een golf melk uit.
    En dan is het vaak huilen.
    Heb net even naar de symptomen gekeken en het lijkt er sterk op dat ze toch echt reflux heeft.

    beter dat ze er geen last van heeft! N spuugde ook heel veel maar had er ook nooit last van.
    Ik vond het vooral vervelend omdat alles altijd ondergespuugd werd :p

    hahaha ja zo gaat dat hier ook!
    Ze mogen ‘s avonds hun kleding vast klaar leggen en dan mag er smorgens niet meer gewisseld worden.
    Om kwart voor 8 gaan ze aankleden, tandenpoetsen en doe ik hun haar.
    Dan zijn we rond 8 uur klaar.. schoenen aan, jassen aan en ze moeten zelf hun tassen inpakken.
    Dan staan we rond 8:12 (jaja precies :p) klaar en lopen we naar school.
    Ik ben echt geen ochtend persoon en doe het liefst zo min mogelijk in dat uur.
    Zeker met een baby die dan ineens moet eten, of L die gekakt heeft.. dan heb je tenminste een beetje speling en ben je niet aan het haasten.
     
    S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb nu ook woezel en pip luiers besteld.
    Hopelijk werken die ook.
    Had nu de luiers van de ah, die super zachte oid.
    Maar die van de Etos zijn regelmatig in de aanbieding.
    En ik kan ze meebestellen met me boodschappen :p
     
    Mapje vindt dit leuk.
  20. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Leuk al jullie verhalen!
    Hier is de kleine nu 2 weken. Ben bv aan het afbouwen want dat wilde niet echt lukken. Geef daarnaast na elke bv nog fv bij omdat het niet genoeg is. Nadeel is wel dat de ontlasting nu minder gaat en veel persen tijdens de flesjes.
    Maar verder doet hij het heel goed. Snachts begint hij ook vaak te piepen maar zodra hij dan bij ons ligt slaapt hij goed:o:. Dus nu helft bij ons en helft in eigen bedje. Besloten het wiegje nu weg te doen en ldikantje naast ons bed te zitten want daar kan een kant af en dan lijkt t net of hij bij ons in bed slaapt. Miss dat dat beter gaat.
    Gebroken nachten, ja ook. Hij laat soms 4u tussen de nachtvoedingen zitten maar vaak.ook gwn 3u. Gelukkig slapen we daarna snel weer in. Sochtends doet man de kids naar school etc en pakt hij de baby mee naar beneden na de ochtend voeding en kan in zo nog even 2uurtjes bij slapen.
     

Deel Deze Pagina