Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hier ging het ook goed! 2130 flesje door mijn man (ik sliep toen al) en toen kwam ze om 215 oude tijd. Gevoed en om 430 nieuwe tijd ging ze murmelen. Maar toen legde ik haar
    Op mijn borst en sliepen we samen nog tot 615 en toen wilde ze toch echt eten :roflmao:

Dus best goed wat mij betreft!

wolkje1994 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  2. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Hier ook een goede nacht gehad. Om 23.30 heeft mijn vriend de fles gegeven toen ik nog op een feestje was. Om 3.00 nieuwe tijd kwam C pas en daarna om 8.30 uur (tussendoor wel wakker geweest, hij was onrustig maar viel toch weer in slaap). Ik was super moe na het feestje, dus heel fijn om wat langer te kunnen slapen.

Wel stuwing, omdat ik twee voedingen heb overgeslagen en C daarna ook nog eens sliep. Had bij thuiskomst misschien moeten kolven. Nog even wennen en alles uitvogelen.

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

L heeft de laatste dagen veel onrust/krampjes. Zo zielig. En ik ben ineens steeds doodmoe. Geen lekker combinatie. Wil het liefste de hele dag met haar in bed liggen maar ja ik heb nog meer kinderen :D Woensdag een studiedag zelfs dus alledrie thuis alleen. Ik denk dat ik een krijspaleis opzoek :|

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

oei das een mindere combinatie!
    Das het lastigste van een volgende kind hè? Je kan niet dagenlang in bed knuffelen, slaapjes mee pakken, dagenlang in je pyjama rond lopen met je haar in een knot en je gezicht op half 7 :p
    Dat je daar zin in hebt!! Ik heb sinds de zwangerschap van D heel erg last dat geluiden heel hard binnen komen.
    L praat altijd op volume ’verkoopt aardbeien op de markt’ en dat vind ik echt vreselijk op dit moment.. kan het heel slecht hebben.

D is na een voeding elke keer heel onrustig.. dat icm haar onrustige huid -> net schuurpapier, slechte poepen, overtrekken, ze ligt vaak met der hoofd helemaal achter in der nek (klinkt dat begrijpelijk?) en eigenlijk is ze nooit echt tevreden als ze wakker is, even rustig in de box of wipstoel gebeurd eigenlijk nooit ze begint dan gelijk te huilen begin ik steeds meer te denken aan iets van reflux of kma.
    Ga het morgen even bespreken op het cb.

5. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Klinkt idd wel als een allergie. Herken het wel van de babytijd met S.

6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Klinkt als koemelkallergie? Ik zou eens een dieet voor jezelf starten en kijken of het beter wordt. Eventueel ook de leefregels voor reflux starten. Het klinkt ook als reflux (zo was mijn oudste namelijk exact) alleen geen slechte huid/uitslag. Daar moet ik gelijk aan KMA bij denken…

Ja geen idee waarom ik nu ineens heel moe ben. Of nou ja natuurlijk wel. Ik mis vooral het meeslapen na de eerste ochtendvoeding want dat is natuurlijk vol school spits tijd. En er is gewoon altijd wat te regelen of te doen. Bij de oudste wist ik vaak niet eens meer welke dag het was :roflmao::roflmao:

L huilde dus veel dit weekend door kramp en dat deed me dus heel veel. De oudste was een huilbaby en daarom bij de middelste in therapie geweest omdat ik baby gehuil wat zeg maar niet te stoppen is niet zo goed kan handelen. Mijn middelste huilde echter nooit tot zelden maar L heeft wel last van krampjes. En zondagavond voelde ik echt de stress mijn lijf op slaan. Echt een trauma van toen merk ik. Gelukkig nam mijn man mij na een half uur over omdat de tranen alweer over mijn wangen stroomden en die heeft alle krampjes opgevangen voor me..

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ben geen zak verder behalve een hoop commentaar.

Ze was niet zo veel aangekomen maar dat was niet zorgwekkend (?)
    Overtrekken is normaal dus niet zorgwekkend (??)
    Der huidje is eczeem dus nu lanette crème smeren en als dat niet werkt de huisarts bellen voor zalf.

ze had vooral veel commentaar over de manier van slapen :rolleyes:
    D slaapt op der buik en dat is echt heel onveilig.
    Ik moet een aerosleep aanschaffen (ga ik dus niet doen) en ze moet op der rug.
    Heb gelijk gezegd dat ze zelf maar eens een hele nacht op der rug moet gaan liggen als ze liever op je buik ligt , kijken hoe lang ze dat volhoud.
    En dat ik tijdens de nachtvoedingen met haar in slaap val is helemaal uit den boze.
    Ik moet wakker blijven en der terug leggen in der bed.
    Ga ik dus ook niet doen:p

wolkje1994 en Mapje vinden dit leuk.
  8. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Oh leuk, je had er zo één bij het CB. :Eyeroll:

Ze beseft toch ook dat zo een aerosleep vooral marketing is? En een baby die niet goed aankomt + eczeem + verstopping + overstrekken enz, allemaal symptomen van een eventuele allergie. Zeker de combinatie met mindere groei.

Ga je zelf een dieet beginnen?

Mapje vindt dit leuk.
  9. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier eindelijk een betere dag na 2 dagen vol krampjes bij F. Ze was echt aan het krijsen tijdens zo een moment. Ik had zo met haar te doen. Vraag me dan ook meteen af of ze niet ook een allergie heeft zoals S. Maar eigenlijk heel moeilijk, het verschil tussen normaal en niet normaal. En ik was zo moe, paar nachten slechts 3 u slaap en ondertussen nog een peuter in huis.

Vriend zijn verlof zit erop, die is vandaag weer gaan werken. De crèche van S is vandaag gesloten, maar gelukkig kon S bij schoonouders terecht. Ik zie hem doodgraag, maar de combinatie van een peuter met een baby die bv krijgt is moeilijk.

Mapje vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

ja ik ben me nu aan het inlezen op internet over het hoe en wat.
    Vind het best lastig.
    In hoeverre moet ik er op letten? Moet ik elke etiket lezen of er melk in zit?
    Maar goed als je het eenmaal door hebt dan zal het wel makkelijker gaan.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dit is nu de groei curve
    Ik gebruik een who curve ivm borstvoeding
    B3EF460B-AD24-4110-AA98-35A7BF1395A5.png

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben tegenwoordig wel heel makkelijk met L.
    Ik zorg dat er genoeg speelgoed klaar staat zodat ze kan spelen.. er liggen boekjes dan lezen we samen of ze zit op de tablet.
    Als ze heel vervelend is dat laatste :p
    Tis niet altijd makkelijk want ze spookt van alles uit als ik met D bezig ben.
    Tegenwoordig kan ze zelf de deuren open maken :rolleyes: ook zoiets leuks..
    Ze klimt overal op, pakt dingen, gaat op zoek naar snoep of gaat expres met de keukenkastjes slaan :rolleyes:
    Nou ben ik vrij relaxed ben soms dan pak ik de tablet en duw die in der handen.
    Ga je daar maar even mee vermaken :p

wolkje1994 en S2909 vinden dit leuk.
  13. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Is toch wel duidelijke afbuiging in vergelijking met de vorige keer.

Hier dus ook koemelkvrij gegeten bij S. En het is inderdaad zoeken. Ik ben begonnen met gewoon alles van melk te bannen. Dus etiketten lezen en alternatieven zoeken. Na een aantal dagen ook ei vermeden. En dan 3 weken volhouden en zien of hey helpt. Na die drie weken probeerde ik af en toe iets uit, maar was al snel duidelijk dat hij er nog steeds niet tegen kon.

De eczeem ging hier als laatste weg. Omdat hij zich op bepaald moment ook krabde ben ik begonnen met xeracalm van avene te smeren. Hielp heel snel en is hormoonvrij.

Veel succes! Tis gewoon kut als je dingen moet beginnen schrappen uit je dieet. Eens aangepast valt het wel mee.

14. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Dat dus. Hier gaat tv aan, maar dan nog is het een keikop en eens hij een doel heeft kan je hem moeilijk afleiden. En ook dingen doen die hij niet mag.

Ik voorzie altijd kom eten en drinken en de afstandsbediening binnen handbereik. Een tablet hebben we nog niet.

15. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Herkenbaar (hier is het dan combi dreumes-peuter)! A kijkt inderdaad meer tv dan normaal haha. Pakt ook van alles wat niet mag. Maar soms kan ie zich wel ineens een hele tijd vermaken. Het is een enorme boef haha.

T lijkt ook wat reflux klachten te hebben. Heb al wat tips gekregen van een lactatiekundige (verticaal voeden, een borst per keer, osteopaat). Maar vandaag heeft hij nog amper gespuugd en lijkt vrij tevreden. Heb nu de tips nog niet toegepast behalve hem een beetje schuin vasthouden tijdens t drinken. Zelf slapen lukte niet echt dus nu ligt hij bovenop mij haha (A is naar opvang). Wel hele goede nacht gehad. 22.15 gevoed, 23.00 sliepen we. 3.00 werden we wakker maar vielen weer in slaap en uiteindelijk iets over 4.00 gevoed en daarna 7.15. Lekker kunnen bijtanken :) Nog even bedenken wat we morgen kunnen doen. Denk even een boswandeling ofzo.. kan A zich ook uitleven en voor de hond leuk:thumup:

S2909 vindt dit leuk.
  16. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Aah wat vervelend dat het bezoek je niets heeft opgeleverd! Ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van, maar als je de groeicurve bekijkt, samen met de uitslag, het overstrekken, etc. dan verwacht je toch dat ze in ieder geval willen onderzoeken of er meer aan de hand is?

Ik moet zeggen dat wij ons keurig aan de richtlijnen rondom slapen houden. Maar goed, dit is pas ons eerste kind en tijdens de zwangerschap hebben wij een zoektocht gehad om ons zo goed mogelijk voor te bereiden (+ ass van vriend, die veel houvast heeft aan uitslagen van wetenschappelijk onderzoek en regels). Ik kan mij voorstellen dat je bij je vierde kind wat meer je eigen draai er aan geeft. Dat moet tot op een zekere hoogte ook kunnen lijkt mij, zolang je maar geen hele rare dingen doet (zoals je kind ondersteboven aan z'n benen optillen of iets dergelijks). Stom dat ze je dan niet serieus nemen rondom jouw vragen/klachten, maar vervolgens wel met zo'n lijst aan commentaar komen.

Wat betreft het weren van zuivel en het lezen van etiketten: ik eet vegetarisch en zoveel mogelijk veganistisch. Bij veganistisch eten zit er helemaal niets dierlijk in het voedsel, dus ook geen koemelk. Tegenwoordig wordt er vaak op de verpakking aangegeven als iets vegan is. Ook heeft de Albert Heijn van die groene etiketten om de prijskaartjes heen als het vegan is. De schappen met plantaardige producten zoals vegan kaas, yoghurt en melk worden steeds meer uitgebreid en de vervangers steeds smakelijker. Zo heeft de Lidl net en hele nieuwe plantaardige 'zuivel' lijn toegevoegd. Dat maakt de zoektocht naar producten zonder koemelk misschien wat gemakkelijker? Op social media heb je ook veel groepen en personen die je kunt volgen voor inspiratie voor recepten voor plantaardig eten. En er zijn ontzettend veel kookboeken met plantaardige recepten.
    Als je daar behoefte aan hebt, kun je natuurlijk zelf altijd nog ei of vlees toevoegen aan je maaltijd.

17. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Ik lees dat er veel baby's zijn met krampjes. Ook hier heeft C de afgelopen dagen behoorlijk veel last gehad van krampjes. De nacht van zondag op maandag heb ik geen oog dicht gedaan, omdat hij in zijn bedje alleen maar huilde en de hele tijd met hem in de weer was. Ook gisteren overdag en 's avonds erg onrustig. Ik zat er echt even doorheen (hormonen en nog wat andere dingen die speelde). Mijn vriend was zo lief om mij in de logeerkamer te laten slapen. Alleen als C gevoed moest worden kwam hij hem even langsbrengen. Wat een wereld van verschil kan slaap toch maken. Waar ik mij gisteren zo beroerd voelde, heb ik vandaag het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Daardoor al veel gedaan vandaag, en nu toch stiekem best moe. Misschien kan ik toch nog niet de hele wereld aan, haha.

@Mapje en @S2909 Gaat het inmiddels weer wat beter?

18. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Oeps ik zei combi dreumes-peuter maar bedoel natuurlijk dreumes-baby haha.

T heeft in mijn armen geslapen van 14.00 tot 16.30 haha :| heb dus lekker veel gedaan vanmiddag:roflmao: gelukkig daarvoor al wel dingen opgeruimd en keuken schoongemaakt haha

Chayammy vindt dit leuk.
  19. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    @Chayammy tot 15u was alles ok, en sindsdien toch ook weer aan en af gehuild door krampen. Ook nog toen schoonouders S kwamen afzetten. Konden ze ook meteen horen dat ik niet voor mijn gemak S naar daar had laten gaan maar wel zodat er toch iemand naar hem kan omkijken en aandacht geven (schoonma zou dat al gauw denken, dat ik het voor mijn eigen gemak doe).

Morgen eens bij de huisarts want ze maakt ook moeilijk stoelgang. Als in, zonder een suppo zeker 3dagen niet.

Chayammy en Mapje vinden dit leuk.
  20. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja begrijpelijk hoor. Bij S. de oudste hielden wij ons ook aan alle richtlijnen voor slapen en speen en weet ik veel. Maar je gaat je als ouder steeds verder ontwikkelen en je komt erachter dat bepaalde dingen bij sommige kinderen niet werken. En tegenwoordig doe ik dus lekker wat ik zelf wil:roflmao: Bij de oudste konden we nooit slapen omdat hij zijn bedje pertinent weigerde. Nou dat deed ons weinig goeds:| Nu leg ik L in een babynestje tussen ons als ze haar wieg weigert. Slaap ik tenminste. Tijdens de kraamweek “mocht” ii geen speen aan L geven want dan kan ik voedingssignalen missen. Hoezo, ik geef flesvoeding en voed sowieso met maximaal 4 uur er tussen (nu in de nacht langer als ze dat zelf wil) en ik ga dus niet mijn pink geven want dat geintje ken ik: dan zit ik voortaan een half uur met m’n pink in een nare positie omdat ze dan aleen nog je pink wil. Dus de kraamzorg zei dat en ik zei ok maar gaf in de avond mooi de speen.

@Lotion je bent veel te eerlijk haha ik vertel dat soort dingen niet eens aan het cb:p Alhoewel dit cb wat we nu hebben heel fijn is. En de reactie van het cb is herkenbaar met mijn huilbaby kreeg ik ook allemaal rare adviezen. Gelukkig nam de huisarts en kinderarts me wel serieus. Ik zou inderdaad starten met dieet en kijken of het werkt..

hier de laatste dagen wel regelmatig poep. En wel krampjes ja, nu is huiluurtje maar die vangt m’n man op. Ik heb de jongens gedaan en ga nu even slapen. Ze begint alleen overdag enorme wakkertijden te krijgen maar slapen wil ze overdag het liefst bij ons of in een bewegend iets. Wegleggen is gelijk oogjes open…

Chayammy en RoseMurphy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina