Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Yeah! Nog gefeliciteerd :D

    @Annelies03 een kind is een spiegel van jezelf ;) L kan jouw spanning voelen en het dan reflecteren.
    Maar kunnen ook krampjes zijn oid.
    Komt vast goed! Lukt je echt wel :)

    hier zo weer met D langs de huisarts.
    Heb even gebeld om te overleggen ivm der verkoudheid en hoesten en ze wilde der toch nog even zien voor het weekend.
     
    Selien, Chayammy en Mapje vinden dit leuk.
  2. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Hij drinkt nu heerlijk. Zal wel niet gelijk een vreselijke ramp zijn dat er 6.5 uur tussen heeft gezeten:)
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  3. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Hopelijk valt het mee♡
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    zo lang die goed groeit en alert is is het prima hoor!
    Voed je op verzoek?
     
  5. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Jaa ik voed op verzoek, want als ik hem snachts wakker maar dan wordt hij zo gefrsuteerd en drinkt hij niks. Hij was heerlijk wakker tijdens het drinken en had een plasluier. Groeien weet ik nu ff niet want eerste keer wegen is bij het consultatiebureau. Dat vind ik misschien ook wel spannend, omdat de kraamhulp er vandaag dus niet meer is..
     
  6. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik ga hier heel even klagen. Net zoals bij onze oudste, zit ik hier nu weer op de zetel geplakt met een baby op mij. Ik had zo gehoopt dat ik deze keer niet continu haar ging moeten vasthouden. En ja 4de trimester en heel die shizzle, maar ik ben zo moe, ik wil gewoon slapen maar ik ben alleen thuis en dus gaat dat niet. En samen slapen komt zij ook gewoon wakker van dus ook geen optie. En ik wil kunnen eten zonder dat ik mijn eten moet inhaleren ipv te kauwen of naar toilet gaan of gewoon niet aan de zetel geplakt zijn.
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  7. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Herkenbaar.... Heb je een draagdoek? Vind ik echt een redding op het moment. A zit in de draagdoek terwijl ik eten kook, opruim, naar de wc ga, boterhammen voor de andere twee smeer, ze naar bed breng, eigenlijk een groot deel van de dag. Het is de enige manier om nog iets gedaan te krijgen. Alleen kolven lukt natuurlijk niet, da's wel knap irritant.

    Ik heb trouwens een rekbare tricot doek, merk Bobawrap, die je eerst omknoopt en dan makkelijk baby erin en eruit kan doen. Het knopen moet je ff oefenen met een filmpje maar kan ik nu in 30 seconden.

    En houd moed, het wordt beter!!
     
  8. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Zo ik ben ook eindelijk weer bij gelezen:D
    Wat schrijven jullie veel zeg!:eek:
    Waar vind je de tijd?

    maar goed, is heb nu natuurlijk heel veel van jullie gelezen… en wat fijn om zoveel herkenning te lezen.
    Maar het laatste dat ik zelf heb geschreven is denk ik m’n bevallingsverhaal…

    nou goed, even kijken wat er sinds dien allemaal is gebeurd.

    Zaterdag 16 oktober is M geboren.
    Zondag had ze een hele moeilijke dag, en had ik het idee dat ze helemaal niet dronk aan de borst. Dus eind van de middag bijgevoed dmv vingervoeden met 20ml fv.
    De laatste avond voeding besloot ik om te stoppen met borstvoeding.
    Het kwam niet lekker op gang ivm fluxus, ik kreeg zere tepels, M was ontroostbaar m’n andere dochter vroeg teveel aandacht… en vond het alles bij elkaar teveel gedoe.

    Maandagochtend was M na de 20ml fles nog ontevreden. Dus heb ik toch nog de borst na gegeven, waarna ze wel heerlijk kon slapen.
    Daarna overleg met kraamhulp en verloskundige over de hoeveelheid.
    Maar verloskundige durfde toch nog niet meer dan 20ml te doen.
    Hierdoor is ze uiteindelijk 3 dagen op gewicht blijven hangen en bleef ze redelijk ontevreden.
    Elke keer dat we mochten ophogen ging de fles ook gelijk leeg.
    Uiteindelijk kwam de verloskundige weer langs (andere) en die zei oh, maar dan bied je toch wat meer aan.
    En sinds dien, een heel ander kind die wel goed aankwam. En dronk ze 6-7x 90-100ml

    Maandag de 25ste was het CB geweest en zat ze weer precies op haar geboortegewicht dit was dus op dag 10.
    Nog even gecheckt hoeveel ik mocht geven, 6-7x 100 was prima.

    alleen daarna was ze steeds vaker ontevreden, dus voor de zekerheid 120+4 in de fles gedaan, en tot mijn verbazing ging dit op. En liet ze er meer tussen dus die 7de voeding verviel toen. En het belangrijkste, ze was weer tevreden.
    Alleen na een dag of 2/3 is ze begonnen met meer teruggeven, wat zich uitbreidde tot spugen. En kwam de ontlasting maar niet.
    Inmiddels met een beetje Johannesbroodpitmeel erdoor doet ze het weer iets beter, maar blijft het zoeken naar hoeveel voeding ze wilt.
    Ze drinkt bijna altijd de fles leeg, of ik er nu 100 of 130 in doet.
    Als ze dan spuugt denk ik, shit ze heeft teveel op en heeft er nu last van, maar als ik dan maar 100 erin doe, dan is ze daarna gelijk ontevreden.

    Verder heeft ze vooral in de avond een wakker/huil moment.
    En lijkt het erop dat ze dan wilt clusteren? Kan dat met flesvoeding ook?
    Soms lijken het ook wel krampjes, maar vaak wilt ze dan geen speen of iets anders, alleen drinken.
    Maar als het krampjes zijn/waren wordt het alleen maar erger van het drinken…
    Gelukkig als ze eenmaal slaapt, slaapt ze nu redelijk de nacht door (5-6 uur)

    maar ontlasting is hier dus ook nog een probleem, cb adviseerde een theelepel olie, heb ik tot nu toe nog (net) niet nodig gehad. Wilden er gister geven maar toen had ze net gepoept.

    hoeveelheid voeding… hiermee ben ik dus ook nog aan het worstelen.
    Zo drinkt ze de ene dag rustig 900ml en toen was er niks aan de hand.
    zo drinkt ze een andere dag nog net geen 700ml.
    Ze woog de 25ste dus 3950 - luier= 3920
    Maar geen idee wat ze nu weegt, en wat dus ‘normaal’ is qua voeding.

    wilde nog op zoveel berichten van jullie reageren, maar dit bericht is al zo lang:rolleyes:
    En misschien zijn jullie vragen/opmerkingen niet meer actueel, dus zal proberen het vanaf nu wat beter bij te houden en meer mee te schrijven;)
     
    Muisje2016 en Chayammy vinden dit leuk.
  9. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    geen tips.
    Maar houd moed!
    Misschien is het tijdelijk?
    Hier gelukkig niet heel de dag, maar na 2-3 uurtjes ben ik het meestal ook wel zat dus snap je helemaal.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ondertussen voel ik me iets beter. Gewoon emo moment. Combinatie van hormonen en slaaptekort en honger en niet weten waarom ze zo een krampjes heeft.

    Ik kon haar toch al even in haar park leggen. Ondertussen diepvries pizza opgewarmd, lactatie koekjes gemaakt (al vegan, voor geval ik toch weer op dieet moet) en tijdens het eten afgekolfd.

    De koekjes zijn goed gelukt. Alle andere koek in huis is met melk, ei of soja en ik merk dat ik toch gemakkelijk een koek neem om de ergste honger te overkomen. Stel dat ze dan toch gevoelig is dan maak ik het enkel maar erger. Dus deze koekjes gaan daar hopelijk bij helpen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Wensje92, Mapje en Chayammy vinden dit leuk.
  11. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ja, wel een draagdoek. Die gebruik ik idd ook. Maar zou eigenlijk vooral moeten kunnen bijslapen.
     
    Mapje, Muisje2016 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  12. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw

    Ja, we hebben een co-sleeper. C is best een stille slaper. Het ging vooral om de momenten dat hij niet slaapt, maar bijvoorbeeld wakker ligt met krampjes. Dan is het fijn dat ik direct na het voeden kan slapen in de logeerkamer en mijn vriend de krampjes en het wakker zijn opvangt.

    Tot nu toe vind ik het wel fijn, zo'n co-sleeper. Niet eerst 's nachts door zo'n koud huis lopen, maar lekker meteen de baby in mijn armen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  13. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    #453 Chayammy, 5 nov 2021
    Laatst bewerkt: 5 nov 2021
    @Annelies03 en @Selien Welkom en gefeliciteerd!

    @Annelies03 Fijn dat het drinken goed gaat. C laat er ook wel eens veel langer tussen dan 'hoort'. Ik probeer er maar van te genieten en pak de slaap die ik kan pakken. Op andere momenten komt hij weer veel vaker dan gebruikelijk, dus dat heft elkaar weer een beetje op.

    @Lotion Hoe was het bij de huisarts? Hopelijk nemen ze je daar wat serieuzer dan op het CB? Wil het een beetje lukken met het dieet?

    @Wensje92 Hopelijk kun je snel de juiste dosis vinden qua voeden. Geen tips, want ik heb geen ervaring met flesvoeding.
    En hoe ik het allemaal bij houdt hier? Tijdens de borstvoeding veel tijd om te lezen, want één voeding duurt ruim een half uur. Schrijven is dan iets minder praktisch, maar bij korte berichten lukt dat ook wel.
     
    Wensje92 en Selien vinden dit leuk.
  14. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    @S2909 Ik begrijp je frustratie goed. Fijn om te lezen dat het inmiddels al weer wat beter gaat. Ik herken wel wat je schrijft. C kan best goed in zijn bedje slapen, maar hij heeft er dagen tussen zitten dat hij nauwelijks slaapt. Zoals gisteren: veel last van krampjes en in de avond was hij aan het clusteren. Ik had de nacht ervoor een slechte nacht gehad en was erg moe. Ik had erg last van mijn rust, maar zat de hele avond vast op de bank, met steeds maar ongeveer dezelfde houding. Alles begon pijn te doen, maar hij wilde maar meer en meer drinken.

    Hoe gaat het met jullie lichamelijk herstel? C is nu 4,5 week en ik vloei nog steeds. Al ongeveer een week denk ik: het is bijna over. Het is ook echt niet veel meer, maar nog niet gestopt. Zo jammer, want met deze kou en rugpijn zou ik graag een lekker ontspannen bad willen nemen. Ook blijf ik nog een beetje druk voelen op m'n bekkenbodem, vooral tijdens het plassen. Misschien toch maar een afspraak maken bij de bekkenbodemfysio.
    Aan de andere kant was ik al redelijk snel lichamelijk weer fit. Een kleine week na de bevalling ben ik voor het eerst een stukje gaan wandelen en na ongeveer 2 weken kon ik weer een half uur met de hond wandelen. Fietsen gaat ook weer goed. Positieve en negatieve dingen dus.

    Ik moet nodig mijn kleding gaan uitzoeken, maar dat komt er steeds niet van. Ik was tijdens de zwangerschap eigenlijk bijna alleen maar 'dik' geworden rondom mijn buik en na de bevalling was mijn buik al snel weer in ongeveer zijn normale omvang. Ik moet mijn normale kleding dus weer van zolder afhalen. Maar een normale strakke spijkerbroek zit ook nog niet echt lekker.
    En ligt het aan mij, of is bijna alle voedingskleding die je kunt kopen ook direct positiekleding? Ik wil graag truien en shirts met een gemakkelijke opening bij mijn borsten, maar die extra ruimte bij mijn buik is dus niet meer echt nodig. Ik begrijp goed dat niet iedereen direct weer in z'n oude maat past, maar als je bijvoorbeeld een half jaar borstvoeding geeft, hebben toch veel meer vrouwen die extra ruimte bij hun buik niet meer (volledig) nodig?
     
    S2909 vindt dit leuk.
  15. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    @Chayammy Hier moet m’n kast ook nodig uitgemest. Ben van plan om m’n garderobe sowieso een update te geven, heerlijk. Ik bewaar dat denk ik voor als T gaat wennen bij de opvang volgende maand :eek:
    Draag nog veel een legging en heb een spijkerbroek nieuw gekocht met zo’n hoge taille dat het wel lekker zit haha.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  16. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Oh en qua vloeien; nu sinds afgelopen zaterdag niet meer (T is bijna 7 weken) dus bijna een week. Heb besloten als ik een week niet vloei dat ik wel weer in bad kan, heb man dus al laten weten dat ik morgen in bad ga :roflmao:
     
    Wensje92 en S2909 vinden dit leuk.
  17. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik vloei ook nog, maar herinner met dat dat vorige keer toch ook tot 6 weken was. Wat kijk ik er ook naar uit om een warm bad te nemen. Gewoon even een uurtje tijd voor mezelf.

    Qua kleding draag ik nu vooral leggings, alles door elkaar, dus gewone of zwangerschaps legging. En gemakkelijke shirts en pulls.
    En het is idd moeilijk om echt gewone voedingskledij te vinden die niet meteen ook voor zwangere vrouwen is. Dat valt dan zo raar. Ik ga denk ik kijken voor wat bloezen en dan daaronder een topje.

    Mijn jeans daar paste ik wel weer vrij snel in. Maar dus ook hoge taille, dus mijn riem zit iets boven mijn babybuikje
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  18. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @S2909 het was bijna fijn jou bericht te lezen. Bijna want ik gun het je niet! Maar hier ook zo intens moe. L en R wisselen elkaar op de dag af met wakker zijn. Dus slapen voor mij zit er niet in. Ondertussen echt niet lekker aan het worden van der vermoeidheid, maar ik probeer iedere keer te denken ‘het is een faseeee’

    Hier nog heerlijk last van de hormonen. Mag ook na twee nog wel, mag na maanden nog las ik haha !

    Qua kleding kan ik mijn eigen broeken nog niet aan. Hoe snel (binnen een week) dat mijn buik plat was, is dit nu verreweg van niet. Wat overigens ook heel normaal is! Maar duidelijk tweede zwangerschap gehad en een veel grotere buik nu. Echt een blubber buikje. Maar kan er niet mee zitten. Hoop alleen met kerst weer wat meer mijn oude figuur te hebben :rolleyes::roflmao:

    Vloeien duurde na de zwangerschap van L maar een 1,5 week. Nu is het nog minimaal. Hoop er snel vanaf te zijn. Merk dat mijn libido ook aardig terug is, dus vloeien mag wel stoppen :p:p

    Hier is R zo verkouden. Zo zo sneu, drink nu nóg minder per keer en was al geen grote drinker. Verder slaapt hij nu bijna continu.

    Hoe zijn verder eventuele kleuters / peuters hier ? L begint nu was te landen. Ze is onmogelijk geweest, en ze is van zichzelf heel makkelijk. Duidelijk haar plekje even zoeken :thumup:
     
    Wensje92 en S2909 vinden dit leuk.
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Bij mij is het vloeien sinds 5 dagen gestopt nu. En ik voel dat ik ongesteld ga worden. Benieuwd of dat zo is.

    Bij de oudste gaf ik borstvoeding en vloeide ik 6 volle weken. Middelste ook maar 4/5 weken. Kan dus alle op. Ik wil ook graag in bad, ik denk vanavond!

    Qua kleding paste ik de volgende dag al in mijn broek maar dat zit helemaal niet lekker. Ik draag dus 1 zwangerschapsbroek nog en verder jurkjes met maillots of bij een thuis hang dag nog mijn bevallingsjurkje met legging. Maar ik geef natuurlijk geen borstvoeding dus ik heb alles alweer terug in mijn kast gelegd en al wat geshopt en ga volgende week de stad in. Ik weet dat dat bij de eerste ook mijn ergernis was @Chayammy! Ik droeg toen veel blouses en shirtjes met daaronder voedingshemdjes.
     
  20. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ah zielig hè! L is ook verkouden. Hele
    Tijd knorren!

    Kleuter is onmogelijk geweest maar lijkt nu zijn plekje te hebben gevonden. Dus dat is erg fijn. Langzaam vinden we ritme…
     
    Wensje92 en wolkje1994 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina