900 is achteraf maar 2 keer ofzo gebeurd. Ze drinkt nu meestal zo’n 700-750. En zal inmiddels wel een stukje boven de 4 kilo zitten. Maat de Johannesbroodpitmeel gaat het ook gewoon veel beter. Nu kan ik inderdaad weer herkennen of het honger is of krampjes. Maar eerst was het denk ik gewoon een combinatie van alles. Drinken-spugen, dus weer honger. Maar ook last van buikje mond door het spugen. Dus bleef een beetje in cirkeltjes draaien haha. En natuurlijk ondertussen oververmoeid. meel heeft ze nog steeds in de middag en einde avond een tijdje dat ze veel huilt en niet kan slapen. Soms met krampjes, maar niet altijd. Gelukkig slaapt ze de nachten tegenwoordig goed. Alleen wilt m’n vriend in de avond nog weleens chagrijnig worden door het gehuil. Denk dan wees blij, jij krijgt maar 1 sessie mee Maar hij kan de signalen ook minder goed aflezen. Dus weet dan ook gewoon niet meer wat die moet doen. het lijkt het toch wel op dat onze dochter inderdaad (net als vaak bij borstvoeding) in de avond wat extra wilt om langer door te kunnen slapen. Gisteravond voor het eerst wat meer aan toe gegeven, en bleek dat het ook maar om 30/40ml extra ging. Nou lekker drinken dan.
Volgens mij is dat ophogen in de kraamweek en door het ziekenhuis gewoon standaard. En kijk maar wat ze ervan opdrinken. later kijken ze pas meer naar het gewicht. Zo had onze dochter de eerste dagen echt te weinig. en na die 100 aan het eind van de kraamweek keek ze ons soms ook aan van is dat alles? Nu na wat zoeken er toch achter dat ze met haar ruime 4 kilo echt 6x130 wilt. Soms blijft er een klein beetje over, en soms wilt ze nog wat meer. die 150 is trouwens een gemiddelde, heb weleens gehoord dat de meeste kindjes tussen de 130 en 180 zitten. Zolang je kindje goed groeit is het prima om je kindje te volgen. Maar waarom krijgt hij eigenlijk nog maar 6 flesjes? Ik zou denk ik proberen of er een 7de flesje in het schema past. En zodra die grote flessen op krijgt pas naar de 6 keer gaan.
L heeft ook een karakter... ze weet heel goed hoe ze het wilt en wat ze wilt. Maar van nature is ze heel flexibel en snel dan in te buigen, echt een heel meegaand kind. Alleen sinds de geboorte van R merk ik dat ze ‘jaloers’ is. Wanneer ik hem vast heb zegt ze ‘mama baby box’. Wanneer ik hem troost, gaat ze ook huilend aan mijn been hangen. Hier is ze door mijn ziektewet ook nog lang 1 op 1 thuis geweest. Dus grote omschakeling voor haar. Vanmiddag was ook een middag dat ik denk ‘is het al bedtijd’. Hormonen een keer de overhand en huilend liep ik thuis rond. Terwijl er ook zoveel momenten zijn dat ik mijn echte L zie. Gezellig, meegaand en knuffelig ! Ik vind het meer ook heel sneu voor haar. snap je helemaal dus! En 4 lijkt me ook wel heel pittig, omdat ze dan weer heel bewust kunnen zijn. L gaat nog meer mee in de emoties en vraag me af wat ze zelf snapt. Ga jij het gesprek wel eens aan over gevoelens ? Misschien scheel dat. Ik zegt wel eens tegen R wanneer hij huilt ‘mama komt zo, nu even met L knuffelen/aankleden/enz’. Zodat L niet alleen kaar hoort dat zij moet wachten.
Wij krijgen morgen kraamvisite maar de jongste 2 van het gezin hebben de waterpokken. De oudste willen wel komen. Weten jullie hier iets van? Wat advisrern jullie?
Ooh hier beginnen de kraamtranen. Elke keer dat K een beetje spuugt voel ik me zo rot. Dan spreek ik mezelf in van hij is blij, en plast goed enz komt goed. Maar toch pff heb nu mail gestuurd naar consultatie bureau voor de eerste afspraak. Ben benieuwd. Vandaag ook gelezen dat hier een paar gemeente verder een pasgeboren baby dood in een vijver is gevonden. Dit kan mijn moeder hart niet aan.
Persoonlijk zou ik ze niet laten komen als de oudste nog geen waterpokken hebben gehad. Waterpokken is al besmettelijk voor dat de blaasjes verschijnen. Mochten ze de komende dagen dus alsnog waterpokken krijgen dan kunnen ze nu al mogelijk de ziekte overdragen.
Hebben de oudste het wel gehad? Dan geen probleem. Nog niet gehad, dan even niet doen. Maar eigenlijk zou ik als betreffende ouders dat even niet doen en verzetten (half)ziek bij newborns vind ik nooit een goed idee. Ik ga ook nooit met koortslip ook al houd ik de baby niet eens vast.
ah vervelend die hormonen! Maar het is echt niet erg. Ik heb vannacht nog mijn bed moeten verschonen omdat L de hele fles terug gaf Zij deed dat ook vanaf dag 1.
@Annelies03 ik zou ook wel vragen dat ze het verplaatsen. Die newborns zijn zo fragiel en vind het al moeilijk genoeg als je zelf al oudere kinderen hebt die ziek zijn of worden. Iets waar een ouder kindje amper last van heeft, kan voor zo een kleintje veel heel lastig zijn. Pijnstilling en de meeste medicatie mag immers nog niet.
Ik ben dus gisteren ook gestart met melk, ei en soja te schrappen. Na twee nachten amper slapen door de krampen van F was de keuze snel gemaakt. Deze nacht ging al iets beter, geen idee of dat toeval is of niet. Ik weet dat het dieet niet zo moeilijk is, en ik ben er al handig in om te koken zonder bovenstaande ingrediënten maar dat is het dus ook. Ik Weet wat het is en dus ook wat ik weet allemaal ga moeten laten. Geen gemakkelijke maaltijden uit de winkel meer, alles zelf maken, ingrediënten checken van alles dat we kopen, tijdens de feestdagen ga ik weer héél veel moeten laten passeren van lekker eten. En dat klinkt allemaal zo erg niet, maar ik ben echt wel een Bourgondiër. Maar voor een rustige en blije baby heb ik dat er dus volledig voor over.
als ze het gehad hebben is het geen probleem. Ik zou zelf als visite zijnde het hebben verplaatst. @S2909 wauw das wel flink wat wat je niet meer kan eten dan? melk zit al in veel dingen maar ei denk ik ook? D heeft vannacht van 22:30 tot 04:30 geslapen. Das voor het eerst dat ze er zoveel tijd heeft tussen gelaten
De oudste hebben het het gehad maar we hebben toch besloten om het te verplaatsen..het voelde toch niet fijn. De oudste kinderen van mijn man komen over 2 weekenden weer en dan komen ze.. En vandaag gaan we even videobellen.. Merk zelf ook wel dat ik erg moe ben en dus ook wel lekker vind om vanmiddag gewoon met het gezin te zijn! Aankomende week weer hele week alleen dus beetje rust is zeker goed! Vergeet soms dat ik nog geen 2 weken geleden bevallen ben, na een zware zwangerschap en bevalling... Vanaf volgend weekend krijgen we lekker kraamvisite, gezellig!!!
Vandaag voor het eerst met L. Naar buiten geweest. Echt heerlijk om na zoveel dagen binnen te zijn, even lekker naar buiten
Ow heerlijk, dat wil ik ook haha Z. Komt nog steeds om de 4u, ook snachts. Een enkele keer kaat hij er 5u tussen. Hij krijgt 6x 120+4 en merk dat hij behoefte heeft aan meer. Maar zolang hij die nachtfles nog krijgt kunnen we niet ophogen naar flesjes van 150+5. Daar mag hij er maar 5 van namelijk. Geef de laatste fles nu wel 150 maar hij komt alsnog voor de nachtfles.
hoeveel weegt hij? L weegt nog geen 4 kilo en zit ook nog op 6X100 om de 4 uur al geef ik soms al de laatste fles 120. Dus als ik naar 6x120 ga kom ik wel op veel te veel uit denk ik. Weet nog niet echt of ze er behoefte aan heeft. Hoe heb je dat gemerkt?
dat laten wachten enzo dat probeer ik ook inderdaad op die manier te doen. of als ik M niet stil krijg, zeggen dat ik daardoor L niet kan horen ofzo. Of het helpt m? Geen idee. Maar vind het inderdaad fijn dat L op die manier weet dat ik er nog voor haar ben. De laatste paar dagen komt ze ook vaker bij ons op de kamer, dat ze niet kan slapen of niet alleen wilt slapen. Dat is ook wel zielig, M slaapt nog bij ons op de kamer. dus als het een uur voor de wekker is bijvoorbeeld mag ze nog even lekker tussen ons in liggen. en verder… ze heeft gewoon af en toe van die buien… zeker als ze moe is (en nu doordat ze sinds kort naar school gaat is ze dat wat vaker) Dan is ze totaal niet meegaand, en doet ze alles om het bloed onder je nagels vandaan te halen. maar verder is ze wel heel lief
Vorige week woog hij 4400. Z dronk hiervoor 7x100 om de 3u. Toen hij steeds eerder kwam voor een flesje mochten we ophogen naar 120cc en daar liet hij vanzelf 4u tussen waardoor we op 6 flesjes uitkwamen. Nu komt hij ook vaker eerder voor een flesje en ze gaan ook allemaal op. Als het op is en ik haal het flesje uit zijn mond dan gaat ie nog zo door met zijn tongetje met zuigen haha. De laatste fles bied ik nu sinds 2 dagen 150cc aan en die gaat ook helemaal op.
Hier ongeveer 4,5 kilo denk ik. En krijgt 6x130 (120+4) Toen ik nog 100 gaf zat ik op 7 voedingen, bij 130 liet ze er gelijk meer tijd tussen waardoor er een voeding weg viel. gaan de flesjes nu elke keer op? Je kan altijd kijken wat er gebeurt als je meer aanbied. Misschien komt er vanzelf meer tijd tussen te zitten dan, of gaan ze niet eens leeg. Zolang je het niet opdring, regelen ze zelf hoeveel ze ervan opdrinken. (Zegt het cb hier)
En als je de 1 na laatste fles ook al meer aanbied? Hier zit er in de ochtend altijd wel 4 uur tussen met gemak, en in de avond komt ze meestal eerder soms al na 2,5 uur, meestal 3-3,5 uur. Oftewel ‘s avonds drinkt ze eigenlijk wat meer, en slaapt dan ‘s nachts wat langer door. Hier lijkt ze ook wel ondertussen sneller te komen, ongeveer hetzelfde gewicht… dus misschien niet gek dat hij ook om meer vraagt ondertussen.