Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ha dames, ik ga graag met jullie meeschrijven. Altijd handig om tips en tricks te delen en even je hart te kunnen luchten.

op 2/11 ben ik bevallen van onze derde zoon. Hij doet het erg goed en zit nu al boven zijn geboortegewicht. Ik geef flesvoeding. 7 per dag op schema en een klein flesje in de nacht tussendoor, aangezien hij er ook echt voor komt. Verder slaapt ie veel, vooral overdag. We moeten m af en toe echt wakker maken. Bevalling was snel en heftig. Tussen het moment van op het verlosbed en baby zat maar een paar minuten! Totale bevalling was 2.42h, dus behoorlijk snel. Heb er, op 2 kleine hechtingen na, die van binnen zitten en ik dus niets van voel, niets aan overgehouden.

Kraamzorg was gisteren voor het laatst en nu heb ik vandaag mijn eigen huis weer terug. Kraamzorg was de eerste dagen echt dramatisch en ik zat er volledig doorheen. Met name omdat ik vanaf week 28 nauwelijks geslapen heb, 6 dagen voor mijn bevalling ben gaan spugen en niets meer binnenhield en ook zonder energie de bevalling in moest. De dag van de installatie van de kraamzorg heb ik maar 1 wens neergelegd en dat was dat ik in de middag zou kunnen slapen met het slaapje van nummer 2. Helaas bleek dat ze op de planning hadden zitten slapen. Voor de hele week was een beginnend kraamverzorgster ingepland die nog niet alleen mocht staan en die werd gekoppeld aan iemand die maar 3 uur per dag werkte, dus slapen in de middag kon ik wel vergeten. Daarnaast zou dat heel veel wissel van kraamverzorgenden betekenen (en dat in een gezin met een peuter en een kind met ADD) en toen hadden ze ook nog bedacht dat ze me dan maar van 40 naar 24 uur zouden korten. Vrijdag zat ik er compleet doorheen en heb ik boos opgebeld. Ze hebben meteen iemand anders geregeld en vanaf dat moment zijn we gaan genieten. Ik heb uiteindelijk 39,5 uur kraamzorg gehad en dat was heerlijk.

Merk wel dat mijn middelste (peutertje) flink wat last heeft gehad van alle veranderingen. Hij was jengelig, veel gooien, boos doen, niks goed en vooral niet als ik even met de baby zat. Vandaag is dus de kraamzorg weg en hij is een stuk gezelliger.

slapen is nog steeds een ding, maar dat hoort wel bij mij en daar moet ik weer een beetje een modus in vinden.

Mapje vindt dit leuk.
  2. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik bewaar dit in dozen van de Ikea. Die krijgen ze mee als ze op zichzelf gaan. Zitten ook schoolwerkjes etc in.

wondertjes1992 vindt dit leuk.
  3. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Vandaag is het cb geweest. Ineens de hoortest gedaan, helemaal in orde. Hij is ook bijgekomen , hij zit boven zijn geboorte gewicht. Schema is ook aangepast 7x60 en als hij blijft spugen moeten we overschakelen naar Nan ar. Nan complete is ook een optie. Binnen 3 weken terug voor wegen en meten.

Mapje en wolkje1994 vinden dit leuk.
  4. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Hier gaat alles zijn gangetje, we zijn al redelijk gewend saampjes.

E is een tevreden meisje, live voeden lukt alleen helaas niet, daar baal ik wel erg van. :(

Gisteren is cb geweest en ze zit gelukkig op haar geboorte gewicht! Gehoortest en hielprik ook al gehad.

Ze zit momenteel op 7a8 voedingen en we geven 70 cc per keer, de ene keer wil ze daarna meer, de andere keer laat ze 20cc staan. Het is nog een beetje zoeken wat werkt ;)

S2909, Wensje92, wondertjes1992 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.149
    6.001
    113
    @mamavantwee37 welkom! Wat goed dat je aan de bel getrokken en toch nog kon genieten !

mamavantwee37 vindt dit leuk.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik heb een zakje gekocht ergens bij een webshop waarop staat eerste pakje en speentjes. Maar wat ik altijd doe is het eerste pakje met geboortekaartje inlijsten. En een herinneringskist.

wondertjes1992 vindt dit leuk.
  7. Mapje

Mapje Niet meer actief

@mamavantwee37 Welkom! En herkenbaar! Onze middelste was ook een poos van slag. Maar nu na ruim 5 weken is hij gewend!

hier gaat ook alles goed! Op donderdag doe ik babymassage met L, superleuk! En vrijdag gaan we naar de babyspa haha. Dat heb ik gekregen.

Vandaag ook weer gaan wegen. L is nu 3900 gram met bijna 6 weken en 51 cm. Zit nog in maat 50 al ben ik wel beetje 56 ook al
    Gaan dragen want ik wil zo graag alle leuke kleertjes aan doen haha. Ze groeit op haar eigen -1 lijntje en drinkt 6x90 plus 3. Komt om de 4 uur maar maakt helaas in de nacht ook niet langer dan 5 uur een ruk. Verder vrolijk en steeds wakkerder: ze valt niet meer zomaar bij mij op schoot in slaap haha. Jammer.

S2909, wondertjes1992, Wensje92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    @mamavantwee37, hier was (en soms is) onze dochter van 4 ook niet zichzelf tijdens het einde van de zwangerschap en in het begin na de geboorte van M.
    Gelukkig is ze grotendeels inmiddels weer zichzelf (bijna 4 weken verder)
    In haar geval speelde denk ik ook nog mee, het wennen aan naar school gaan (een week voor de geboorte van M is ze 4 geworden)
    En af en toe was en is ze echt een ‘draak’
    Naar de baby is ze overigens niks anders dan lief.
    daar ben ik wel blij om, ze uit haar frustratie/jaloezie/hoe je het noemen wilt, niet tegen de baby.

@Mapje, grappig dat L van jou nu nog steeds kleiner is dan M bij de geboorte.
    Maar wel flink gegroeid toch? Op hoeveel begon ze ook alweer?

Mapje vindt dit leuk.
  9. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier moet R zich ook nog flink aanpassen. Hij doet alles om negatieve aandacht te krijgen. OA maandag stak hij zijn eigen vinger in zijn keel om te moeten spugen. Zijn uitleg erna was : ja maar K doet dit ook. Heb hem dan moeten uitleggen dat K dit niet bewust doet en dat hij dat niet wil.

Gisteren bericht van school gehad , de juf van R heeft covid. Heel de klas een week in qaraintaine. Ik hoop zo dat R het niet heeft . Ben zelf gevaccineerd , maar K is nog zo klein. Geen idee hoe hij er op zou reageren.

Mapje vindt dit leuk.
  10. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    oh ja, daar zal je wel even van balen!
    Hoop dat het meevalt en jullie de dans ontspringen.
    En wie weet… heeft K ook antistoffen van de vaccinatie meegekregen.

11. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    ooh doodeng dat idee van covid nu he.... Hopelijk zijn er genoeg antistoffen van de vaccinatie naar je kleintje gegaan

Hier ook, mijn broer is afgelopen weekend langs geweest met 2 van zijn kids. Verteld hij naderhand dat zijn vriendin verkouden is, nou ja ok dat kan. De dag erop (maandag) kreeg ik een appje dat ze covid heeft....... Uhmmm wtf, waarom kom je dan in godnaams bij mijn 1 week oude baby langs als er een kans is op covid? :mad:

Mapje vindt dit leuk.
  12. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja zeker gegroeid hoor! Ze is geboren met 3000 gram op 39 plus 2! Ook nog wel afgevallen tot 2800 in de kraamweek. Maar al mijn kinderen waren zo hij geboorte (S 3200 gram en M 3100 gram bij 40 weken) Fijne poppetjes zijn het. Ik ben zelf ook vrij fijn zeg maar.

Ik was maandag bij mijn nichtje op kraamvisite en haar baby is twee weken ouder en geboren met 4350 gram en nu dus 5500 gram. Zij zat de hele tijd: wat is ze kleinnnn hoezo is ze zo klein? Terwijl het voor mij “normaal” is haha

Muisje2016 vindt dit leuk.
  13. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Nee het is nu de andere! Het gaat vandaag wel stukken beter dus hopelijk blijft t zo doorgaan. Maar heb het gevoel dat T weer minder tevreden is; dus twijfel om weer naar twee borsten te gaan. Vannacht twee uur bezig geweest om hem weer in slaap te krijgen, lukte uiteindelijk pas na tweede borst. Kan ook komen doordat de rechter geblokkeerd is misschien. Lastig hoor

Wensje92 en Mapje vinden dit leuk.
  14. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Haha, zo'n verschil is dat hè?

Hier ook altijd kleine baby's: 2670 gr, 3080 gr en 3350 gr. Gisteren was een vriendin op kraamvisite en die had A vast. Ze zei: ik kan me niet meer voorstellen dat die van mij ook zo klein zijn geweest. Ik: die van jou zijn ook nooit zo klein geweest :roflmao: A is nu 3660 gr, haar lichtste baby was al 3900 bij de geboorte!

15. Mapje

Mapje Niet meer actief

haha ja herkenbaar. Maar als ik nu naar L kijk denk ik veel kinderen woden zo geboren maar hoe dan? hoe krijg je die eruit :roflmao:

Muisje2016 en Wensje92 vinden dit leuk.
  16. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Hier waren ze 4248 en 3725 gram bij geboorte. Vooral bij A was ik blij dat ik het niet wist van tevoren :roflmao:

Mapje en Wensje92 vinden dit leuk.
  17. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ja idd iedereen die langs wil komen krijgt eerst de vraag of ze verkouden zijn etc. Ze zouden er zelf toch aan moeten denken he.

18. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier nog maar weinig bezoek gehad. Vooral vanwege de stijgende cijfers in België. F haar ene meter is ook nog niet langs geweest. Eerst was haar vriend besmet, zij tweemaal getest en negatief. Ging ze vandaag langskomen, is haar zus besmet en ze hebben elkaar eergisteren gezien. Dus helaas weer moeten afzeggen.

Voor S al twee keer verjaardagstaart moeten afzeggen omdat het risico te groot was.

Ik voorspel een eindejaarsperiode met enkel ons gezin...

19. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Ja, van je nichtje ook herkenbaar.
    Mijn zus had een baby van 2 kg door placenta problemen. Ook eerder gehaald, dus die heeft wel een maand in maatje 44 gezeten volgens mij.
    Oftewel toen mijn oudste dochter 3 maanden later werd geboren, scheelden ze al bijna niks.
    3 maanden later was mijn dochter al net zo groot en weer 3 maanden later had ze haar nicht ingehaald.:roflmao:

en meer recentelijk.
    toen ik m’n dochter uit school ging halen met m’n 12 dagen oude baby, keek een vrouw in de wagen… oh niet meer zo’n heel kleintje.
    Hoe oud?
    Ik: 12 dagen
    Zij: *kijkt nog een keer en kijkt mij verbaasd aan… zo jong nog!?!?
    Ik: Tja, grote papa:rolleyes:

Mapje, S2909 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  20. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier ook kleintjes bij de geboorte. F was 47cm en 2,87kg. Geen idee hoe groot ze nu is, maar haar gewicht was eergisteren 3,67kg. Haar broer volgde ongeveer hetzelfde lijntje.

Gisteren met haar in de draagbaby om S gegaan naar de kdv. Kom ik een oude dame tegen. Die dacht dat ik een pop in de draagdoek had ipv een baby. waarom zou ik dat doen?

Deel Deze Pagina