Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @Annelies03 bv en kv combineren heb ik ook 3 weken gedaan. Vergt wel veel tijd. Ik gaf eerst de borst en bood dan nog een flesje van 90cc aan en die ging dan ook leeg. Dit deed ik dan om de 3u. Z. Was in het begin ook niet wakker te krijgen, vooral niet aan de borst. Flesje ging voor hem makkelijker. Toen hij 4 weken was ben ik gestopt met bv.

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Wij zijn over op de hero comfort omdat de omneo niet helpt. Hebben 3 weken omneo gegeven maar de ontlasting blijft moeizaam. Nu dus de hero maar is weer even puzzelen met welke speen op de fles. Met de m speen van difrax had hij de fles in 5min leeg!
    Hoop dat de comfort wel helpt voor de ontlasting.

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja beetje lastig omdat de krampen ook erger worden. Ik begrijp het hoor; maar het is meer als tip: bij de oudste ben ik toen ook gaan wisselen en toen werd het weer net zo erg. Het is namelijk ook gewoon de periode. Ik hoop natuurlijk dat het helpt!

wolkje1994 vindt dit leuk.
  4. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    JA vergt veel tijd, energie en geduld..eigenlijk doen we hetzelfde dan

5. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier in het begin ook bv en kv gecombineerd maar ondertussen al een kleine 2 weken enkel bv. Kolven doe ik ook niet meer voorlopig. Ze komt goed aan en heeft iedere voeding een plasluier.

Enige wat me dus stoort is het gebrek aan poepluiers. Nu alweer dag 5. Vrijdag bij de osteopaat geweest en daar was het ook duidelijk dat haar aanraken aan haar buikje pijn doet. Ze had het echt niet graag. Heb dus dinsdag een afspraak staan bij de kinderarts. Is het niets, des te beter maar ik ben dan toch geweest om het aan te kaarten.

Wat wel beter is, is het krijsen in het algemeen sinds ik allergenen geschrapt heb uit mijn dieet. Ik zit geen hele nachten meer op met een onrustig kind en dat doet ook al veel.

6. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Hoelang drinkt ze dan aan de borst dan?
    Kan me voorstellen dat het vervelend is van de ontlasting...beter een keer teveel naar de arts dan dat je iets over het hoofd ziet...tenminste dat is mijn mening;)

7. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ene keer drinkt ze al langer dan de andere keer. Meestal rond een kwartier per borst. Ze drinkt vooral de eerste 9 min actief, ik hoor haar dan luid slikken. Daarna valt ze in slaap. Na de eerste borst ververs ik haar en dan 2de borst. Ik laat ze doen tot ze zelf loslaat.

8. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Jaa precies, oh 15 minuten per borst vind ik best goed...fijn dat ze daardoor goed groeit:)

9. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ja, was er eerst wel onzeker door want haar broer dronk destijds gemakkelijk 45 min per kant. Daar was ik veel langer bezig per voeding.

10. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.002
    113
    Hier besloten op de a.r deels te blijven en deze te mengen met een standaard van hetzelfde merk, dit hebben we vandaag gedaan, heel ander kind! Alleen wel meer spugen. Dinsdag overleggen met de arts.

iemand had het over NAN, Dankje voor de tip! Hier ga ik naar vragen

wondertjes1992 vindt dit leuk.
  11. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier stond K vandaag ineens vol acne. Zijn zacht huidje op zijn gezicht plots vol met puntjes. Hoop dat dit over gaat. Zijn handjes zijn precies uitgedroogd. Ben vandaag niet met hem buiten geweest en de voorbije dagen enkel met de auto naar de winkel. En dan zat hij warm ingepakt. Helpt die cold cream van mustela ? Heb deze in kraampakket van het ziekenhuis gekregen.

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

zo herkenbaar!
    N was een luie drinker, die deed er gerust een uur over en ging keihard huilen tegen mijn borst in de hoop dat er melk uit kwam ipv dat ie er zelf moeite voor deed.
    Hij is nu nog steeds zo lui maar dan met andere dingen , zat er dus al vanaf de geboorte in :roflmao:
    L dronk Een half uur en dan was ze klaar.
    D drinkt echt mega vlug en is echt met een kwartier helemaal klaar.
    Ik weet niet wat me overkomt joh :p heb soms gewoon tijd over als ik het gauw nog even wil doen (bijv voor school) zodat ik niet in de knoei kom met een volgende voeding.

S2909 vindt dit leuk.
  13. Neilia

Neilia Niet meer actief

hoort er ook wel een beetje bij en gaat in principe vanzelf over.
    Ik zou voor nu nog niks gaan smeren.
    Ik ken de cold Cream niet dus geen idee of het überhaupt helpt.
    D had ook acne en op een gegeven moment was het echt vreselijk hoe ze er onder zat.
    Nu was het bij haar ook een gedeelte eczeem dus heb ik zalf gekregen van de huisarts.
    Ik smeer hooguit Lanette crème van bijv vaseline bij droge plekken.

wondertjes1992 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  14. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    @wondertjes1992 ik zou er ook niets op smeren. Gewone babyacne trekt wel weer weg.
    En die droge huid, bedoel je dat vervellen? Hier ook zo, en dat hoort er ook bij. Ook dat laat ik hier gewoon voor wat het is.

wondertjes1992 vindt dit leuk.
  15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Whoehoee D heeft geslapen van 20:00 tot 03:30 :D
    En toen kwam ze om 6 uur weer.

16. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Veel van jullie kunnen niet wachten om weer in bad te gaan.
    Helaas hebben wij geen bad.

Ik vroeg me wel af, hoe lang jullie wachten/gewacht hebben voor je weer seks hebt.

eind van de zwangerschap ging het niet zo makkelijk… maar t is nu zo lang geleden, dat ik er wel echt naar uit kijk zegmaar:oops:
    tegelijkertijd vind ik het toch ook wel weer spannend, was toch aardig gescheurd en momenteel last van aambeien.
    Verder bloede ik na 2 weken, 2-3 dagen niet.
    En toen weer een paar dagen wel.
    Vervolgens een paar dagen niet.
    En nu af en toe ineens toch een beetje bloed.
    Dus ik weet ook niet in hoeverre alle wonden al genezen zijn zegmaar.

Oh, en hoe gaat het met jullie post partum buiken?
    Ik vond het zo onvoorstelbaar hoe weinig buik er over was na de bevalling.
    En van 85 kilo was ik ineens naar de 77 gegaan.
    En nu zit ik rond de 73/74 kilo. Daar blijf ik tot nu toe op hangen.
    Alleen m’n buik is nog wel heel erg zacht/los vel idee, wanneer zou daar weer een beetje vorm in komen?

17. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wij hebben vrijdag (na 6 weken) voor het eerst seks gehad. En ik was na 4 weken gestopt met vloeien.

Ik was 13 kilo aangekomen en weeg nu nog 70 kilo. Ik woog 64 toen ik zwanger raakte. Bij de middelste had ik dit ook: dat gewicht bleef wel even een paar maanden maar na een jaar was het helemaal weer terug. Ik snoep sowieso niet en sport / ga volgende week weer sporten dus meestal gaat dit vanzelf maar is wel tijd voor nodig.

Buik is gewoon weer terug. Geen striae maar wel nog “losser” en nog een streep. Ook dat duurde de vorige keren ongeveer 8-9 maanden voor ik weer tevreden was :roflmao:

Wensje92 vindt dit leuk.
  18. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    @Mapje

je hebt dus eigenlijk gewacht tot je 2 weken niet meer vloeide?
    Of hield je gewoon de 6 weken aan? Haha
    De vorige keer gaf ik borstvoeding.
    Iedereen zei dan ben je snel weer op gewicht.
    Maar viel me ontzettend tegen.
    Sterker nog, door het geleidelijk afbouwen en net zoveel blijven eten.
    Woog ik 1,5 jaar na de bevalling weer net zoveel als einde zwangerschap.
    En daar is toen in de loop van de jaren nog wat extra bijgekomen.

Begon toen met 70, en eindige met 79/80
    Woog uiteindelijk een hele tijd 83
    Vlak voor zwangerschap afgevallen tot 77 ongeveer, dit was dus nu mijn startgewicht.
    eindgewicht was dus 85
    En 1 week na bevalling woog ik 77
    En nu dus minder dan waar ik mee begon.

Vind het niet erg om nog wat extra af te vallen.
    Het hoogste gewicht waarbij ik tevreden was, is 65 kilo

oh, en jaloers op jouw geen straie.
    Zat er de vorige keer helemaal onder… nu geen plek meer. Dacht ik…
    Toch nog aardig wat straie opgelopen…
    Ben nu een ‘echte tijger’:roflmao:

19. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik heb gewacht tot 6 weken i.v.m. infectiegevaar maar ook omdat ik het nog spannend vond. Maar nu waren we in de mood en alle kinderen sliepen dus dachten we...oke! Maar ik was al 2 weken gestopt met vloeien. Anders had ik daar even op gewacht nog.

Ik ben heel gezegend ik heb bij geen één zwangerschap van geen van drieën ook maar een stretchmark gekregen én ik ben altijd zonder moeite op mijn eigen gewicht teruggekomen. Wel bij de eerste heel snel (binnen 2 maanden) maar toen had ik ook een postpartum depressie dus dat zou ik niet aanraden en bij de tweede na ongeveer een jaar. En nu zal dat ook wel zoiets zijn. Ik ben ondertussen wel 7 jaar ouder dan bij de eerste haha dus had verwacht nu ik richting de 40 ga dat mijn lichaam het lastiger zou vinden maar nee, ik pas in principe al mijn kleding gewoon weer. Alleen vind ik het zelf nog niet helemaal lekker zitten.

Maar ik ben echt geen voorbeeld van een normaal lichaam na zwangerschap hoor. Ik heb gewoon de genen van mijn moeder en veer terug naar normaal postuur 2 dagen na de bevalling.

Wensje92 vindt dit leuk.
  20. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik bloed ook amper tot niet meer. Soms dagen. Niets en dan bij afvegen een beetje . Op seks gebied ik had seks tot 4 dagen voor de bevalling en heb paar dagen geleden ook gehad:oops: . Hechting is genezen voel ik niets meer van ( was heel klein hechting aan de zijkant) . Mijn buik is 1 en al flubber , geen idee hoeveel ik nu weeg
    Ik heb geen weegschaal. Ik kan wel terug in mijn onderbroeken van voor de zwangerschap. Mijn jeans heb ik nog niet geprobeerd, draag nu vooral jogging of Huisbroek

Deel Deze Pagina