Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Hmm het consultatiebureau belt net af. Zieken. Nu wel telefonische intake om 1230 en we moeten iets voor het wegen regelen want ze moet gewogen worden (ze was einde kraamweek nog niet op geboortegewicht en eigenlijk moest ze nu zelf gaan ophogen qua voeding maar doet de helemaal niet. Nou maakt me dat niks uit maar dan moet ze wel goed groeien.

    Die dame van cb: ja misschien kom ik dan morgen op mijn vrije dag langs. Ik: oh maar ik kan ook wel zelf komen wegen vandaag. Zei: nee u bent net bevallen. Haha ik kan wel lopen hoor :o::roflmao:
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    echt? Haha dat vind ik wel knap! Slaapt zij dan tussendoor ook?
     
  3. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Wel netjes dat ze het aanbiedt! Niet iedereen is dan alweer op de been en klaar om op pad te gaan met baby. Wel super fijn dat jij je dus goed voelt!

    En ik zou hetzelfde zeggen denk ik. Heb inmiddels wel weer zin om even de deur uit te gaan.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja ook eigen belang want ik dacht: ja dan moet ik gaan zitten “wachten” op iemand terwijl ik dan liever er even zelf heen ga op een moment en weer terug :roflmao: En ik vind het ook zo wat als ze op haar vrije dag mijn baby moet komen wegen. En ik ben inderdaad ook nog niet buiten het blok/school geweest hoor ik heb ook wel “zin” om weer even ergens anders te kijken. Al zal ik wel moe zijn daarna.

    Hier kun je op woensdag ook bij de verloskundige wegen maar dat had ik niet gedaan omdat ze vandaag kwamen. Anders had ik dat gisteren wel even gedaan.

    Overigens is dit een hele fijne verpleegkundige hier. Ik was in april nog met de middelste en zo lief dat ze was over mijn zwangerschap. En nooit vervelend. Artsen ook aardig. Alleen de assistent dat is hier zo’n kenau! Super onaardig ook tegen kinderen.

    Verder: de hulp is er nu. Ze was er de dag voor mijn bevalling en toen maakte ik het grapje: Yes nu kan ik bevallen. En dat gebeurde dus echt. Haha. Nu is ze er weer. Ik voel me alleen altijd zo bezwaard als ik hier dan niks zit te doen met m’n baby.

    Verder is mijn man onze zeven-zitter halen. Haha. Echt een groot gezin zijn we nu.
     
    Muisje2016 en Marleen1 vinden dit leuk.
  5. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    dit dus.
    Het herinnert met er nu al aan, dat het best zwaar kan zijn haha.

    hier vandaag bij de verloskundige geweest.
    Kleine is inmiddels toch gaan indalen.
    Voel ook af en toe iets anders dan alleen de bewegingen…
    Dus ben benieuwd wanneer het echt gaat beginnen:oops:
     
  6. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Ik zet de Haakaa kolf regelmatig op de borst waar T niet uit drinkt om een beetje voorraad op te bouwen. Hij deed een lange middagdut dus er zat 4 uur tussen start van de voedingen. T drinkt nu links en ik had de Haakaa op m’n rechterborst gezet. 90 ml :eek::o::thumup:
     
    Muisje2016, S2909 en wolkje1994 vinden dit leuk.
  7. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    kan je daar een linkje van sturen?
    Bij m’n dochter had moeite een voorraad op te bouwen, terwijl er elke voeding aardig wat wegstroomde.
     
    RoseMurphy en Mapje vinden dit leuk.
  8. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    https://www.haakaa.nl/Haakaa-siliconen-Borstkolf-150ml

    Er is ook een iets nieuwere volgens mij maar dit is de versie die ik heb!
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ja zij valt ook in slaap.
    Daar door komt ze ook om de 2 uur want ze drinkt dan maar 1 kant.
    Beetje eigen schuld dus :p
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    klopt.
    Bij de haaka hoef je verder niks te doen behalve opletten dat ie niet ineens vacuüm verliest ;)
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  12. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    En is zo'n Haaka een aanrader? Ik heb een elektrische dubbelzijdige kolf. Heeft een Haaka voordelen tov zo'n elektrische?
     
  13. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    zo’n haaka leek mij vooral fijn om tijdens het voeden te gebruiken.

    maar @Lotion kan je/ons er misschien wel meer over vertellen:rolleyes:
     
    Neilia vindt dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    de haaka gebruik je vooral tijdens het voeden.
    Als je last heb van lekkage aan de andere borst bijvoorbeeld.
    Kwestie van erop zetten.
    Ook als je op dat moment geen tsr heb in die borst en dus geen lekkage kan door de vacuüm van de haaka de tsr op gang komen.
    Wat het voordeel is is dat je geen verloren melk heb en sommige vrouwen vangen op die manier toch nog aardig wat op.
    Aangezien ik snachts liggend voed en in slaap val heeft het bij mij weinig nut op dat moment dus ik gebruik ‘m dan niet, met als nadeel dat ik dus elke nacht een nat nachthemd heb :p
     
    Wensje92 en Mapje vinden dit leuk.
  15. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Ik gebruik m ook niet ‘s nachts maar ik slaap met voedingsbeha en zoogcompressen, anders is t een zwembad haha. Ik heb zelf ook een elektrische kolf, de Haakaa is inderdaad meer voor tijdens voeden/opvangen van wat anders er gewoon uit lekt.. Ik gebruik m zelf niet als volledige kolf. Gelukkig is re prijs ook vriendelijk haha
     
  16. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    @Lotion Hoe doe jij het in hemelsnaam met 4 kids alleen? Ik was voor t eerst even alleen met 2 gisteren en vond dat al intens haha. Als jij bijv de kinderen op bed brengt, ligt D dan in haar wiegje oid? Morgen wil man eigenlijk even naar vrienden vanaf einde middag. Dan zou ik A ook op bed moeten brengen enzo terwijl T er ook is. Zit nu al te denken hoe ik er voor zorg dat dat goed gaat haha. T slaapt nu vaak smiddags wel inde wagen maar daarna meestal op ons.. even kijken hoe ik hem tevreden houd als ik A op bed breng..
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Uhm ja geen idee, gewoon doen :p
    Tis even zoeken maar komt echt wel goed!
    D ligt dan inderdaad in de wieg, die staat beneden (heb geen box) of zit in de wipstoel, newbornset van de tripptrapp of neem ik mee als ze heel erg huilerig is.
    Als ik L op bed leg dan let C even op der. Die geeft dan der speen en gaat naast der zitten oid.
    Als ik de andere 2 op bed leg dan laat ik der beneden.. en ja soms huilt ze maar moet ze even wachten, das het lot van een 2e , 3e of 4e kind :p
    Ik krijg dan wel een opgejaagd gevoel hoor, jou er niet van om een baby te laten huilen dus dan spoor ik de andere 2 wel aan om op te schieten.

    Als ik wil douchen doe ik dat vaak als D slaapt.
    Dan vraag ik aan C of ze even wilt opletten en die geeft D dan der speen als ze huilt.
    Dan kan ik even 10 minuten douchen zonder dat opgejaagde gevoel.

    C gaat zondag logeren, nou die ga ik echt missen hoor.
    Ze is zo behulpzaam altijd.
    Als ik D smorgens aan het voeden ben haalt zij L uit bed en neemt der mee naar beneden.
    Word afzien maandagochtend voor mij :roflmao:
     
    wolkje1994, Wensje92, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Wat goed zo'n behulpzame dochter Lotion!
    Hier is mijn vierjarige altijd bereid om even iets te pakken, zo handig :)
     
  19. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Verschonen jullie je baby snachts? Als er alleen geplast is?
     
    Mapje vindt dit leuk.
  20. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Nope, alleen bij poep of wanneer er iets doorgelekt is.
     
    S2909 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina