Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    *facepalm*
    Ik stond dus voor Piet snot bij het cb.
    Ze zijn er om de week en heb dus volgende week de weeg afspraak.
    Helemaal voor niks gelopen in dit snert weer -.-
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  2. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Hier heeft L een vriendinnetje spelen.
    Blijkt dat ze verkouden ofzo is. Kind blaft om de minuut ofzo
    Ik wordt er helemaal kriebelig van.

    hou ze maar ver weg van M.
     
  3. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Oké dan ga ik inderdaad over 1 maand even wegen. Gewoon ff check :)

    Hoe was het bij cb?
     
  4. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ohh shit...L en ik waren aan het wandelen naar de winkel, terug weg dikke regen maar ik dacht stap maar gewoon door

    Eerste regenbui;)
     
  5. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Echt irritant dat dat meisje dan wel is gekomen, zou er ook kriebelig van worden. Al is het natuurlijk wel de tijd van het jaar.. ...ik merk dat onze kraambezoek allemaal heel voorzichtig is, en daardoor ook sneller afzegt, aan de ene kant goed aan de andere kant jammer!
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  6. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
  7. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?

    Hier gaat alles goed, E is erg tevreden en doet het goed. Wel erg last van krampjes momenteel. Ze slaapt nu sinds een paar dagen in de nacht op haar eigen kamer en dat gaat zoveel beter. Ze maakt zoveel lawaai tijdens het slapen :p:rolleyes:, nu kunnen we eindelijk wat beter slapen. We gaan gemiddeld rond 22:00 naar bed, en gisteren nacht kwam ze om half 3 en daarna om 6 uur. Super blij mee, nu hopen dat ze dit ook een beetje gaat vast houden :)
     
    Wensje92, Beausecret, S2909 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Hier gaat het zijn gangetje. Wel een flinke ziekenboeg en we lijken maar niet beter te worden. Als t ene virus over is, dient het volgende zich al aan en daar ben ik wel even klaar mee. De oudste is de afgelopen week ziek geweest en gisterenavond echt heel erg. Die lijkt vandaag dan wel weer redelijk opgeknapt. De middelste had met naar bed gaan gisteren bijna 39 graden koorts en die heeft al eeuwen dunne luiers (waarschijnlijk peuterdiarree). Mijn linkeroor zit nog steeds dicht. Gelukkig heeft onze kleine man nergens last van.

    Alleen die krampjes hè. We hebben echt wel twee pittige avonden achter de rug met veel krampjes, dus masseren, kruikje, rondlopen. Ook een paar keer een flinke poepluier, dus het doet wel wat.
    De nachten zijn hier prima. Mijn man pakt de nachtvoeding die wisselend tussen 0:30-1:30 uur is. Ik lig vanaf 22:30 uur in bed en word niet wakker als hij de kleine man uit de co-sleeper haalt. In de ochtend komt hij tussen 06:30-7:00 uur, dus ik mag echt niet klagen. Nummer 2 deed dit ook al zo vroeg, dus wat dat betreft zijn we echt verwend (met nummer 1 genoeg slaapdrama’s gehad voor 10 kinderen bij elkaar).
    Overdag komt hij wel ongeveer om de drie uur en daarom zijn we nu over op 6x 90+3.
     
  9. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Hier gaat het op zich goed. In de avond rond 19.00 naar zijn eigen bed en dan moeten we soms een paar keer terug om te knuffelen en dan gaat ie slapen. Afgelopen drie nachten kwam ie dan pas rond 3.30-4.00 en daarna rond 7.00. Echt heerlijk!

    Overdag is het wat moeilijker allemaal. Borstvoeding ben ik een beetje aan het afbouwen. Hij drinkt erg onrustig of juist heeeel lang en wil dan al snel weer. Bv in fles proberen we, maar hij spuugt bij bv vrij veel en dan ook echt 2 uur na de voeding nog. Met kv is hij rustiger. Hij slaapt overdag echt heel slecht. We proberen in z’n bedje en hij lijkt dan ook wel moe maar is vaak wakker zodra hij in bed ligt of valt in slaap en na 5 min wakker. Langste in z’n bedje is 20 min:/ Dat is hier dus echt de struggle nu. Zeker met A erbij kunnen we niet elke keer uren bezig zijn hem in slaap te krijgen. In draagdoek/zak lukt t soms maar vaak ook niet langer dan een uur (wat al beter is natuurlijk). Gewoon in de armen ook een uur Max. Kraamweek tot een paar weken geleden sliep ie echt langer, niet per se in bed maar wel in onze armen..

    Voor wie wil delen, zou ik jullie dagindeling ongeveer mogen zien met de baby’s? Wie weet kan ik daar nog tips of inspiratie uit halen. Bedankt alvast :)
     
  10. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Oh ja, maar de vaccinatie wordt in andere landen al ruim 20 jaar gegeven tijdens zwangerschap. Vandaar dat ik het juist wel heb gedaan. We zijn in NL altijd zo traag en laat met zulke dingen. Maar ik snap het hoor ik dacht eerst ook huh, bij de eerst twee nooit gedaan…
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @RoseMurphy echt een schema hebben we niet, maar dat ben ik nu wel aan het opbouwen.
    Ik heb dus ook geen vaste tijden maar wat ik nu wel aan probeer te houden is: Max 1,5 uur wakker.
    Het liefst een uur maar dat komt soms net even niet goed uit.
    Als ze na een uur begint te miepen gaat ze direct naar boven om te slapen.
    Ik leg der tegenwoordig boven in bed, daar heeft ze veel meer rust.

    Voor degene die bv geven..
    Hoe houden jullie jezelf wakker ‘s nachts?
    Ik geef liggend voeding en dan slaap ik ondertussen verder.
    Maar soms drinkt ze dan niet effectief en dan ga ik zittend voeden.
    Maar ik val gewoon in slaap.
    Wat ik ook doe niks werkt.
    Heb ook al geprobeerd met me telefoon mezelf wakker te houden en dan word ik na een uur wakker met me telefoon in me hand en een slapend kind op de arm.
    Ook naar beneden gaan werkt niet.. op de bank of op een stoel val ik ook in slaap.
    Kan wel oprecht zeggen dat bv slaapverwekkend is :o:
    Maar mijn nek, schouders en rug vinden dit ook niet meer grappig.
    Heb onder mijn arm een kussen zodat D normaal blijft liggen.
     
  12. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Wij hebben om 3u een nachtfles , om 7u ochtendfles en maak de oudste wakker. Om 8u naar school vertrekken en K slaapt dan in de buggy . Om 8.30 zijn wij thuis en slaapt hij verder in de box. 11u flesje en daarna nog knuffelen / naar mobiel kijken daarna slapen. 14u fles , 15u oudste van school halen dus slapen in buggy , bij thuiskomst meestal bij ons eerst knuffelen en daarna verder slapen . Tussen 18 en 18.30 fles . Terug even wakker en slapen. 23u fles en naar bed.

    Ik probeer hem terug een uur vroeger overal te krijgen ( behalve de fles van 14u) dan zit ik terug op het schema van het ziekenhuis . Dan zit ze terug 4 u tussen de fles van 10 en 14.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik vond het destijds echt bizar dat je er zelf voor moest betalen.
    Maar volgens mij is het inderdaad in o.a. België bijvoorbeeld echt al heel lang een standaard vaccinatie die gegeven wordt tijdens de zwangerschap.
     
  14. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Gebruikt er iemand de baby dry van pampers? Is er veel verschil met de premium protection?
     
  15. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    @Lotion Hm geen tips verder, ik voed liggend en ga dus op m’n telefoon anders val ik ook in slaap haha maar bij mij werkt t wel..
     
  16. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier wordt het inderdaad aangeraden tijdens de zwangerschap en ook via verschillende kanalen gevraagd of je het wilt of niet. Ik heb me wel laten inenten tijdens de zwangerschap. Met nog een peuter in huis die vanalles meebrengt van virusjes wou ik het me niet riskeren.
     
  17. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles zijn gangetje. Nog vaak last van krampen. Vooral s nachts waardoor ze zichzelf continu wakker hield en mij ook. Ik had haar deze week al overdag een aantal keer op haar buik laten slapen in de box en heb haar dat vorige nacht ook laten doen in bed. Ze sliep echt veel beter, geen gekreun meer of wild gezwaai met haar armen.

    Nog geen schema hier, maar als begint te geeuwen probeer ik haar zo snel mogelijk neer te leggen in de box. Soms huilt ze nog even naar ik geeft aaitjes over haar rugje of hoofdje tot ze kalmer wordt. Meestal valt ze toch vlot in slaap.
     
  18. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ik voed L tussen de half 12 en half 1 en tussen de 6 en half 8. En dan is het om de 3 uur. Tussendoor slaapt hij soms en soms is hij ook wakker.. dan is hij gewoon tevreden in de box of op mijn borst (of savonds.op die van mijn man) ik houd een app bij met luiers en voedingen. Hij drukt per 24 uur tussen de 655 en 815 cc. Dat is flesvoeding. Ik ben gestopt met borstvoeding..soms leg ik hem nog aan gewoon voor het fijne gevoel samen :)

    L. Poept ongeveer om de 2.5 halve dag.. en dan merk je ook echt dat hij graag wil. Ik wil het even aanzien want hij is wel verdrietig en machteloos op zulke momenten.
     
    Wensje92 en wondertjes1992 vinden dit leuk.
  19. Elianora

    Elianora Actief lid

    31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    Hallo iedereen, hier gaat het vrij goed. S. clustert wel elke avond enooorm. Kan gerust van 19u tot 00u duren. Dat vind ik momenteel wel pittig, maar dit is niet voor altijd. Deze week toch wel wat meer last van krampjes en dit probeert ze weg te drinken. In de nacht laat ze al 7u tussen, ben ik echt blij mee, maar heb dan wel echt cup Z daarna :roflmao:... Ook is mijn handdoek kletsnat. 's Morgens laat ze meestal 3u tussen een voeding en in de namiddag 2u. Ik probeer ook meer te letten op haar slaapjes. Als ik zie dat ze moe wordt (meestal na 1u) baker ik ze in en leg ik ze in haar wiegje. Dit staat beneden, dus dan zet ik ook white noise op. 's Morgens valt ze zelf goed in slaap en doet ze lange dutjes. In de namiddag moet ik wat meer helpen: wiegen of slapen op mij of in de slaapzak of soms gewoon in de wipper. We hebben ene van Baby Bjorn. In de avond slaapt ze helemaal niet meer. Na het clusteren slaapt ze boven bij ons. Ik weet dat L. pas na drie maanden om 19u naar bed ging. Dus nog ff geduld... L. had ook pas na drie maanden een 'ritme' en kon dan ook alleen in bedje slapen.
     
    Mapje en mamavantwee37 vinden dit leuk.
  20. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Vanavond heeft L. Gelukkig weer gepoept. Bijna 3 dagen geleden! ( - 2 uur) krijsen dat hij deed. Hij had er zichbaar last van!
     

Deel Deze Pagina