Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Eigenlijk altijd tussen de voedingen door. Wordt ze ook weer goed wakker om uit de andere borst te drinken. Is ook bijna altijd wel nodig!
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Verschonen: deed ik alleen tijdens de kraamweek elke voeding. Nu meestal rond fles van 23/00 laatste keer en dan in de ochtend. L is mega zoet maar verschonen vindt ze vreselijk (koud?) dat is keihard krijsen al vanaf begin :roflmao: Alleen als ze gepoept heeft of doorgelekt.

    Andere kids: @Lotion ik herken de behulpzaamheid van de oudste. De oudste kan ik ook altijd vragen op te letten of te helpen behalve als hij op de iPad zit. En de jongste helpt wel met dingen pakken maar hij kan niet alleen met haar zijn nog (hij is in juli 4 geworden) want hij wil nog lief een knikker geven enzo.. Ik heb hetzelfde als jij: soms moet ik iets met de anderen even doen en dan moet ze even wachten maar dat ging bij de tweede ook al zo. Inderdaad vind ik huilen niet chill dus als L ietsje groter is zal ze dan ook vaak de draagzak in gaan.

    L was gisteren veel aan het slapen. Ze liet ineens 3,5 uur tussen haar voedingen (was altijd 2,5-3 Sharp) dus ik verwachtte een vreselijke nacht. Nou was ik nogal moe dus mijn man had L beneden van 2130-2330 (precies met krampjes mijn arme man :oops:) ik ben dus om 22 gaan slapen en werd even wakker om 00 toen ze na de laatste fles naar bed gingen. Werd L net pas voor het eerst wakker! :eek: Dus jk heb bijna 6 uur geslapen WOW! Nu mijn man laten liggen en haar net flesje gegeven en ze zit nu nog even rechtop bij me. Ik schrok gewoon wakker haha. Maar wel fijn want ik kan overdag niet slapen (nooit gekund lukt me niet hoogstens een kwartier) en ik heb mijn hele zwangerschap mega slecht geslapen en begon de kraamtijd met een nacht overslaan door de bevalling. Ik was gisteren rond 2130 dan ook zo moe dat mijn ogen steeds dicht vielen dus mijn man zei: laat mij maar. Ik voel me herboren. Nu snel L weg leggen en nog 2 uur pakken tot de andere twee komen.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  3. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Idem
     
  4. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Verschonen snachts alleen bij poep of doorlekken!

    @Mapje heerlijk zo'n nacht beetje doorslapen!
    Daar dromen we denk allemaal van hahaha.
    Hier laat Z er de ene keer 3u tussen in de nacht en soms weer 4u.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    nee. Alleen als er gepoept is.

    D is echt gigantisch verkouden.
    Vanochtend liep ik naar boven en ik hoorde der knorren en ademen op de trap terwijl ze 2 kamers verder ligt.
    Der ogen zat helemaal dicht van de prut en er zag overal snot in der gezicht :(
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Mapje oooh das lekker zeg! Knap je ook even lekker van op van die uren slaap.
     
  7. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Wij gaan denk ik ook over naar alleen verschonen bij poep/doorlekken in de nacht. Alleen valt T vaak wel in slaap weer bij t drinken dus hoop dat ie dan de 2e borst nog wel wil. Misschien dan even rechtop houden.

    Haha omg we liggen onverwacht nog op bed en de boodschappen zouden tussen 8.00 en 10.00 komen. Zijn ze er meteen al:roflmao: dus man is in mijn mooie Disney badjas snel naar beneden :D:thumup:
     
    S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nou echt voel me totaal anders :roflmao: ze werd nu om 8 wakker voor de volgende voeding. Geen idee of het zo blijft maar deze nacht was winst :roflmao:
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief


    Ah zo zielig. Maar dat is nou eenmaal zo met oudere broers en zussen…

    Hier ook vanaf dag 2 al zielige oogjes overigens…
     
  10. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Ach zo zielig! Beterschap!
     
  11. Mapje

    Mapje Niet meer actief


    Ja tot gisteren liet L steeds 3 tussen de flessen. Maar nu ineens overdag 3,5 en nu in de nacht dus ineens een ruk en weer 3,5?
    Ik ben ook verbaasd. Nu helemaal benieuwd wat ze straks weegt!
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Als ik al verschoon doe ik dat na 1 borst.
    Anders valt ze ook in slaap..
    dan is ze meteen wakker om de andere borst nog even leeg te drinken.

    hahaha die bezorger zal wel raar hebben gekeken :roflmao:
     
    RoseMurphy en Mapje vinden dit leuk.
  13. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Hoeveel flesjes en hoeveel ml krijgt ze nu?
     
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ze dronk tot gisteren 8 flesjes en dan bieden we 90+3 aan maar dat drinkt ze nooit op. Ze drinkt tussen de 60 en 80 ml per voeding. Anders gaat ze spugen. Meestal stopt ze bij 60 a 70 Maar gisteren zat ze dus op 7 voedingen (en kwam ze totaal op 470 ml, ze ''mag'' (al is dat losgelaten) rond de 450 op basis van haar laatst bekende gewicht maar dat is een week geleden. Mag zo wegen dus ben benieuwd)
     
  15. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze dan zoveel tijd er tussen laat. Hier krijgt hij 7x 90+3. (Met 4x nog bv voor de flesjes, maar weinig melkproductie nog, ben afbouwen).
    De flesjes gaan soms op soms drinkt hij net als jouw dochter 70 a 80. Een enkele keer 60. Hij moet minimaal 7 x65cc drinken dus daar zit hij wel aan. Maar laat snachts nog niet langer dan 3-4u ertussen. Volgende week hebben we de eerste afspraak bij het cb en ben ook benieuwd naar zijn groei nu!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Net gewogen en ze weegt nu 3210 gram. Dus in elk geval boven geboortegewicht (3060)
     
    Muisje2016, Selien en Wensje92 vinden dit leuk.
  17. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Korte update van mijn kant, bevallingsverhaal volgt!

    Wij zijn uiteindelijk via een keizersnede vannacht om 00.47 trotse ouders geworden van onze dochter S.enna F.éline. We zijn zielsgelukkig met elkaar en ondanks dat de weg er naar toe vreselijk was, genieten we volop!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Wensje92, Marleen1, S2909 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    gefeliciteerd!
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief


    Yes! Van harte gefeliciteerd!!
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  20. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Daantjeee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina