Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @Chayammy precies zo gaat het hier ook, ik probeer wel 3 uur tussen de voedingen overdag te laten. Maar komt hij na 2 uur en zet het non stop op een krijsen dan geef ik hem gewoon. Vaak komt het later dan weer ‘goed’ laat hij 4 uur ertussen.

maar Thanks dames! Zo vroeg zijn we dus ook weer niet met de laatste fles, scheelt gewoon natuurlijk ook per baby.

Hier zo’n heerlijke nacht. 21.30 fles. Hij sliep meteen weer verder en kwam toen pas om 04 uur! Vervolgens 6.30, L ook, dikke prima

Chayammy, Beausecret en S2909 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.990
    15.029
    113
    Voor kommer en kwel toch nog ff wat spuitjes gevuld met bv voor in de diepvriezer.

Schijnt verdraaide goed te helpen bij allerhanden zaken en kwetsuren. Installatie was afgebroken maar goed, voor t hogere doel ff met de handkolf dan maar. Onder t mom nu heb ik die optie nog voordat ik me dat over een paar maanden ineens bedenk, alhoewel t kneiter lang standby stond met mn dochter.:roflmao:

De elektrische kolf leek me een beetje overkill. Heb veel voor die ukkies over maar er zijn grenzen, de campina sensatie krijg ik met die elektrische gewoon niet uit mn hoofd. :|

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Jeetje wat een onrustige dag! Hij heeft gisteren geen moment geslapen. Hij bleef huilen en was alleen rustig als hij een fles kreeg. We zitten nu op flesjes van 150 + 5 en dan zou hij er 5 per dag mogen. Nou we zitten nu al op 3 flesjes sinds vannacht en hij slaapt eindelijk. Wat een ellende. Het was geen zuigbehoefte en ook geen krampen. De flesjes drinkt hij schoonleeg en blijft dan nog zo onrustig maar 180+6 geven lijkt me wel erg fors. Bij het CB afgelopen week woog hij 5kg en 55,5 cm.

4. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Wij hadden precies hetzelfde rond 5 weken. Ik denk dat S in zijn eerste mentale sprongetje zit. Hier was het een hele opluchting om de oorzaak te weten en te weten dat het tijdelijk was (duurde hier toch wel een paar dagen). Google het maar eens en kijk of het een beetje overeenkomt. Ik was zo uitgeput na die dagen, mijn borsten en energie waren helemaal leeggezogen.

5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.483
    6.099
    113
    Vrouw
    Regeldagen?

6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Even wat rustiger vanuit mij maar dat komt omdat ik en de middelste Corona hebben :( Man en oudste zijn vooralsnog negatief. En de baby weet ik niet. Ze is wel verkouden en huilerig maar thuistest was negatief. Maar dat zegt niks want de middelste had gisteren een negatieve thuistest maar 3 uur later een positieve PCR. Ik hoop maar dat zij (de baby) er niet te ziek van wordt want zieke babies vind ik niks. :cry:

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Jaaa! Ik denk dus dat dat het is. Wat fijn om te weten dat dat het is. Het is niet niks om groot te groeien, die arme schat.

Chayammy vindt dit leuk.
  8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Ow balen!! Beterschap voor jullie!

Mapje vindt dit leuk.
  9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Even wat terug gelezen, las iets over speentjes. Bij Z eerst de difrax geprobeerd maar was geen hit. Viel telkens uit en schildje was te klein waardoor het onderlipje er steeds uit stak.
    Bibs ging wat beter, viel nog wel vaak uit.
    Nu bibs delux, daar is t speentje iets grooter dan de nummer 1 bibs. Dat gaat wel wat beter. Al is Z geen grote fan van speentjes denk ik!

Flesjes! Wij zitten op 3x 150+5 en 2x 180+6. Tijden zijn hier ongeveer 8, 12, 4, 20, 24. Z heeft de nachtvoeding nu al een tijdje vanzelf laten vallen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik dacht slim te zijn :rolleyes:
    D was tijdens de voeding net in slaap gevallen.
    Ik heb haar in de kinderwagen gelegd onder het mom van.. dan hoef ik der niet uit bed te halen als we naar school moeten en kan ze gewoon verder slapen.
    Maar ze heeft nu natuurlijk geen jas of berenpakje aan :o:
    Ze ligt wel onder een dekentje.
    Zal dat voldoende zijn of zal ik er een extra deken bovenop leggen?

zit overigens wel zo’n ding op de kinderwagen tegen de wind die je kan dichtritsen die gebruik ik standaard als we naar buiten gaan.
    Daar ligt ze grotendeels onder.

Zelfs bij een 4e kan je soms toch nog vragen hebben :p

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw

Wat vervelend. Hopelijk voel je je niet al te beroerd? Hopelijk blijft je man ook negatief en kan hij een en ander uit jouw handen nemen, als jij je slecht voelt. Sterkte!

12. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw

Nee, groeien is een hele klus. Bij ons heeft dat sprongetje bijna een hele week geduurd, ik denk in combinatie met de piek van de krampjes. Ik vond het de heftigste week tot nu toe. Maar het helpt om te weten dat het normaal is en je kind niet ziek is of er iets anders aan de hand is. Hopelijk is het bij jullie met een dag gedaan. Succes!

bozoe vindt dit leuk.
  13. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Je bent waarschijnlijk al op school geweest, dus dit is wellicht te laat. C slaapt overdag regelmatig in de wandelwagen. Als ik dan naar buiten moet, doe ik een muts op (daar wordt hij niet wakker van) en een extra deken. Andersom heb ik ook wel eens dat als hij helemaal ingepakt in de wandelwagen ligt van een wandeling en ik hem niet wil wakker maken als we thuis komen. Ik sla dan het dekentje een beetje terug en doe de rits van zijn berenjasje open.

Wensje92 vindt dit leuk.
  14. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    zo doe ik het ook altijd.
    Of ik zorg dat ik M een slaapzak aangeef voor ik ze wegleg.
    Mutsje wordt ze overigens soms wel wakker van.
    Maar als ze wakker is, is het mutsje vaak al af voor ik de straat uit ben:roflmao:

15. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik zou extra deken erbovenop leggen. En proberen van een dekentje er zo wat onder te krijgen.

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb inderdaad een deken erover heen gelegd.
    Normaal leg ik der nooit in de kinderwagen weg maar dit kwam even wat makkelijker uit.
    Als ik ben wezen wandelen en ze slaapt laat ik der ook liggen maar haal ik de deken er vanaf.

17. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Laatste voeding hangt altijd af van de nachtvoeding. Nu krijgt hij om 22.30 zijn fles. Normaal dan om 2.30 terug , maar dat kan even goed een uur later zijn. Hij krijgt om de 4u+- 120/4.

wolkje1994 vindt dit leuk.
  18. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Veel beterschap!

19. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hij is pas op 4u wakker geworden. Wanneer Hogen jullie de fles na de nacht op? Er zit nu 6u ongeveer tussen de avond en de volgende fles.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.990
    15.029
    113
    Zoon slaapt in zn wieg...
    zoon slaapt in zn wieg...

Krampjes vallen mee
    Whuaaaaaaaaaaa!!!

Danst een rondje door t huis.

Kostte wat moeite vannacht en een keer of 12 een trap op en af maar hij ligt in een wieg, te slapen (ook na zn tweede nachtfles) en niet op mij!

Feest feest feest feest!!!

Niet dat ik nu dan meer geslapen heb vannacht, maar dat is irrelevant.

Selien en S2909 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina