Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Proficiat!
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  2. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
  3. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Dames die flesvoeding geven, welke flesjes hebben jullie en hoe snel gaan ze leeg?
    Ik heb verschillende flesjes geprobeerd maar nog niet echt het juiste flesje gevonden.
    De difrax s fles met s kersenspeen gaat te lagzaam. Duurt 30-40min en flesjes gaan niet op, raakt vermoeid halverwege de fles en stopt er mee.
    De medium speen gaat te snel met verslikken, slordig drinken en spugen als resultaat. Fles binnen 10min leeg.

    De avent fles met nummer 0 speen gaat het drinken goed maar fles in 9min leeg.

    Avent fles met 1+ speen gaat nog sneller.

    Mam fles gaat ook vrij langzaam. Duurt ong half uur maar stopt vaker tussendoor omdat te moe is en laat dan 30cc ongeveer staan. Soms drinkt hij wel alles op maar nog steeds het idee dat het drinken uit die fles voor hem vermoeiend is.

    Ik weet dat het ideale is als ze 15-20min over een fles doen.
    Inmiddels dus 4 nieuwe 4 flesswn gekocht en verschillende speentjes maar helaas nog geen juiste gevonden.
     
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik begon met dr Brown brede hals omdat die het bij de middelste en oudste het beste deden maar voor L dus niet die kon ze niet pakken en ze stikte half. Dus ik heb nu de dr Brown smalle hals en dan speen 1. Zo rechtop mogelijk gaat soms nog snel hoor want ze boert goed haha. En dan doet de er ongeveer 15 min over. En anders geef ik nog speen na voor zuigbehoefte.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @MoesCH ik heb D pas de fles gegeven met afgekolfde melk.
    Met de avent 0 speen dronk ze in 7 minuten de fles leeg.
    Heb toen de dr brown gekocht met premature speen en toen duurde het 20 minuten.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    1 maandje ❤️
    4DC8531C-2394-4354-A666-73B17DB59A65.png
     
  7. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
  8. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Lees dus 2x goede ervaring met dr.brown. miss dan toch maar ook nog een dr brown flesje aanschaffen en uit proberen. Dan hebben we alle flesjes gehad haha.

    @Lotion wat een lief meisje, en dat haar!!
     
  9. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    @Daantjeee van harte gefeliciteerd!!

    @Lotion, wow wat een bos haar :)

    @verschonen, ik vind dat toch maar lastig hoor, snachts niet verschonen. Vannacht niet gedaan en vanmorgen vond ik haar zo ruiken naar plasjes. Ik ga binnenkort waarschijnlijk beginnen met wasbare luiers. Iemand van jullie daar ervaring mee?

    De verkoudheid van de kleine meid begint volgens mij iets minder te worden. Gelukkig! Nu heeft ze wel last van krampjes, zo zielig :(
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  10. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.005
    5.079
    113
    Wat een lekker moppie met een mooie bos haar!
     
  11. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Lotion ohh wat een haren ! Heerlijk!
     
  12. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.005
    5.079
    113
    Even een ego post....
    Hier afgelopen nacht zo'n enorme kutnacht :cry: Vanaf naar bed gaan tot 3:30 aan een stuk bezig geweest. Eindeloos zoeken, weer aanleggen, onrustig, dan toch krampjes? Maar weer zoeken, honger? Borsten voelen leeg, heb ik wel genoeg? Om halfvier was ik zó gefrustreerd en uitgeput dat ik mijn man wakker maakte en A in zijn armen drukte, ondertussen hysterisch huilend dat ik het niet meer wist en hij iets moest doen :cry::cry::cry:

    Hij wist het ook niet, flesje gekolfde melk gegeven, schone luier, nieuwe kruik, pink erin voor zuigbehoefte. Ik lag er alleen maar naast te huilen en te bedenken hoe dit in godsnaam moet als hij over een week weer gaat werken. Uiteindelijk, om 6u 's ochtends viel ze uitgeput van het huilen op mijn borst in slaap en heb ik min of meer zittend ook nog een uurtje geslapen.

    En tot overmaat van ramp bleek dat ze (na 3 dagen voorzichtige groei) weer 55gr is afgevallen :cry:

    Echt, ik ben verdorie zelf verloskundige en lactatiekundige en waarom lukt die klote-borstvoeding dan niet? Ik wil het zó graag en ben er tegelijkertijd zó onzeker over :cry: Als ik probeer er rationeel naar te kijken kan ik het heus allemaal relativeren: uiteindelijk maakt het niet uit hoe je baby gevoed wordt, als ze maar gezond is en groeit. Dat is exact wat ik tegen mijn cliënten zeg. Maar zo voelt het niet op dit moment, daar hebben de kraamtranen natuurlijk ook een flink aandeel in.

    Pff.... voor komende nacht krijgt ze in ieder geval laagdrempelig een fles gekolfde melk (heb gelukkig een beetje voorraad in de koelkast) en hoop ik dat we allemaal wat kunnen slapen.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hahaha ja dat haar is echt een ding :roflmao:
    Iedereen die der ziet begint gelijk over der haar :p

    @Muisje2016 het is altijd zoeken hè met een newborn.
    Waar vervelend dat je zo onzeker ben, maar als ze afvalt kan ik me dat heel goed voorstellen.
    Heb je echt het idee dat het voeden zelf niet goed gaat?
    Misschien toch een verkeerde mond anatomie?
    Je bent zelf lk maar kan er niet iemand mee kijken? Ik denk dat je eigen situatie beoordelen toch lastiger is.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik vind het enorm herkenbaar. Wij hadden dit bij de eerste en hij bleef maar afvallen, hij bleef maar nacht na nacht huilen en we wisten niet wat te doen. Voor mij persoonlijk reden om toen (nadat lactatiekundige ook nog had meegekeken en het niet wist te stoppen) met kunstvoeding ging het (wel met andere problemen zoals verstopping) veel beter met hem. Maar ook dat ging met tranen want ja, toch het beste voor je kindje, waarom kan ik dat niet, hormonen.

    Bij nummer 2’weer geprobeerd maar na dag 5 ging het exact hetzelfde als bij de eerste. Ik wilde doorzetten maar mijn man was degene die zei: nee, we gaan dit niet weer doen. En we zijn overgegaan naar kunstvoeding. Gelijk was het goed. Behalve bij mij want ik was weer zo verdrietig. Dit keer op voorhand niet gedaan. Al vroeg de kraamzorg na de bevalling of ik het zeker wist (waar ik vrij geïrriteerd van raakte haha) Ik geloof nog steeds dat de oudste gewoon honger had en gefrustreerd was dat hij niet (genoeg?) voedsel kreeg.

    Ik ben dus absoluut van mening dat borstvoeding iets heel moois is als het lukt maar niet zaligmakend want het is keihard werken. Ik heb daarom ook altijd en beetje moeite met “want het is het beste voor je kindje” ja dat is het wellicht maar het maakt vrouwen met toch al veel hormonen heel kwetsbaar en geeft een gevoel van falen als het niet lukt. Terwijl dat niet zo is.


    Dat gezegd hebbende: ik zou voor nu wellicht even aankijken nog paar nachten en een lactatiekundige raadplegen. En dan een besluit nemen afhankelijk van de situatie op dat moment. En bedenk: je doet het hartstikke goed! Knuffel!

    ps: hoe ging het bij de oudste 2?
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wauw wat een moppie en wat tof haar haar!
     
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Zo goed als de nacht gisteren was zo slecht is ie nu :| Stomme krampjes!!!
     
  17. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    544
    456
    63
    @Muisje2016 Zo'n nacht hebben wij ook gehad in de kraamweek.. verschrikkelijk. Je voelt je wanhopig maar ook zooo moe. Ik heb ook al 2x gejankt in de nacht, kon alleen maar aan SLAAP denken. Onze N. Groeit ook nog niet zoals het hoort. Volgende week weer wegen dus ben benieuwd.
    Als advies van de kraamhulp kreeg ik mee om sowieso 2 weken te proberen aangezien het echt een investering is. Ik merk nu dat het iets beter gaat maar N. Heeft ook 2 regeldagen achter de rug en ik was zo 2-4 uur bezig met voeden/wegleggen/weer voeden/Verschonen etc...:cry:

    Heel veel sterkte, hopelijk pak je nu wat slaap!
     
    Muisje2016 en Mapje vinden dit leuk.
  18. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    @Muisje2016: enorm herkenbaar. Ik moest ook deze keer al van in het ziekenhuis beginnen kolven na elke voeding en een flesje kunstvoeding bijgeven omdat ze zo fel afviel. Wat had ik het daar moeilijk mee dat het weer die kant op ging. S was namelijk net zo. Toen weken aan een stuk eerst bv dan flesje bij, dan nog nakolven, s nachts zelfs meteen flesje door papa terwijl ik in de keuken aan het kolven was. Ik was zo moe.

    Nu krijgt ze dus eerst de twee kanten en dan nog fles afgekolfde melk of fles kunstvoeding. De voorbije dag wou ze een aantal keer zelfs maar 1 kant drinken, om dan s avonds weer te clusteren.

    De onzekerheid of het nu aan mijn productie ligt of toch nog iets anders is killing. Zeker in combinatie met slaapgebrek.

    Veel sterkte! Je bent niet alleen!
     
    Muisje2016 en Mapje vinden dit leuk.
  19. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Oké, mijn bevallingsverhaal:

    Woensdagochtend mochten wij ons om 10u melden voor de inleiding. Eerst controles en om 12u zat de ballon er goed en wel in. Die dag een beetje gelopen door het ZH, spelletjes gedaan en afgewacht. Rond de avond begonnen de rugweeen en ik ging slapen met 1 cm ontsluiting. Vond ik teleurstellend.

    ‘s Nachts om 05.15u viel mijn ballon eruit en om 05.30u had ik al vijf cm ontsluiting en mochten we naar de verloskamer om de vliezen te prikken. Die zijn om 06.30 geprikt en daarna zat ik direct op 5 cm. Omdat dit allemaal zo vlot ging, besloten zonder pijnstilling verder te gaan. Helaas vorderde de ontsluiting niets. Ook niet na de hoogste dosis weeenopwekkers. Omdat het echt niet ging met die opwekkers heb ik een ruggenprik gevraagd en gekregen. Ik had niet het idee dat die ruggenprik goed zat, maar volgens de anaesthesioloog wel. Pijn moest minder zijn maar zou aanwezig blijven. Prima, hij zal het het wel weten dacht ik. Helaas om 7u ‘s avonds nog steeds geen vooruitgang dus werd besloten dat ik een keizersnede moest krijgen. Omdat ik al een ruggenprik had, zou ik wel ‘wakker’ zijn tijdens de ingreep en mijn dochter geboren zien worden. De waren aan het afronden in de OK dus zou rond 8u aan de beurt zijn. Na een flinke huilbui; kon ik me hierbij neerleggen. Het ging gewoon echt niet lukken.

    Toen kwam er toch nog een spoedje tussendoor en was er een storing op de OK waardoor het allemaal veel langer duurde. In de wachttijd ontwikkelde in koorts van de ruggenprik dus lag klappertandend te wachten op mijn beurt. Om 12u ‘s avonds was het dan eindelijk zover, we mochten naar beneden. In de OK aanbeland natuurlijk veel tranen van spanning; bleek inderdaad dat de ruggenprik niet goed zat. Omdat ze me al een flinke dosis erbij hadden gegeven via de ruggenprik; en een flinke dosis lachgas, moest Senna heel snel komen want ze had het zwaar. Dus er werd besloten tot algehele narcose en binnen 1 minuut heb ik afscheid moeten nemen van Stef en werd in onder narcose gebracht.

    Senna is vrijdag om 0.47u geboren en direct naar Stef gebracht. Ze zijn met mij verder gegaan en rond half drie heb ik eindelijk mijn dochter ontmoet.

    Het laatste stuk was echt wel traumatisch, zo snel afscheid nemen en niets meemaken van de geboorte van je kind, maar het eindresultaat heeft alles goed gemaakt.

    Ik ben aan alle kanten beurs en ben het bed nog niet uitgewerkt, maar geniet volop van mijn dochter!

    Niets is gegaan zoals gehoopt en voor mij was een keizersnede onder algehele narcose the worst-case-scenario. Maar toch is het waar wat ze zeggen. Dat maakt helemaal niets meer uit als je die kleine in je armen sluit!
     
  20. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Jeetje zeg wat een verhaal. Wat je zegt: je omschrijft mijn worst case scenario maar dat was voor jou dus werkelijkheid. Wel fijn dat het genieten nu is begonnen veel babyknuffelen! En praten over je bevalling met je man en anderen. Want zelfs al mijn bevallingen die als ik het zo lees een “walk in the park” waren moest ik verwerken door het te herbeleven en het erover te hebben dus helemaal voor jou denk ik ook fijn. Goed dat je het hebt opgeschreven. . Gaat het wel goed met Senna ook? Laat goed voor je zorgen!
     

Deel Deze Pagina