KMA is nog niet aangetoond bedoel ik meer. Zit ook niet in de familie maar 1 is de eerste. Lactose issues (staat los van koemelk) is wel in de familie, beide kanten incl wijzelf en dochter. (aan kant van mn man ook nog een darmziekte ulcera...scrabble sclerose ofzo...die voorloper van crohn). edit: colitis ulcerosa (lang leve google, ik vergeet die naam elke keer)
En geboorte gewicht? L. Op 26 oktober 4072, maar dit was met infuus. Hij is flink wat afgevallen, of eigenlijk denken ze (vk en kraamhulp) dat hij minder zwaar was bij geboorte. Maar ach het gaat om nu!
Ik heb weer heel wat gemist. Zal straks even alles bij lezen. wij komen net bij de kinderarts vandaan. Groei was prima en het lijkt niet op een allergie. Alles wijst overduidelijk op hevige reflux. Moet zo de medicatie ophalen. Over 2 maanden mag ik proberen af te bouwen als we dat aan durven. Zodra we merken dat het niet gaat moeten we gelijk terug naar de normale dosis. fingers crossed dat het werkt
Man en zoon liggen samen te tukken. Man snurkt, zoon is aan t mopperen zoals alleen een newborn kan keuven en kijkt voor een pasgeboren baby wel heeeeel boos naar papa. Dochter en ik hebben beneden er heeeeeeeel hard om gelachen.
Slaap begint hier zijn tol te eisen. O huilt na de fles echt wel een dik uur steeds, en s nachts zijn we ook 2 uur bezig om hem weer in slaap te krijgen. Met N. hebben we enorm geboft, dat zij gelijk in slaap viel na iedere fles. Heb ook al dagen wat vervelende buikpijn, hoop niet dat het buikgriep is oid. Vreselijk bang voor. Oh en N. sloeg haar drinkbeker op O. zijn gezicht vandaag. Bleh, wat voelde ik me slecht daarover zeg. 1 dat ik O even niet in het oog had, en 2 dat ik N haar acties niet voor was. Ze bedoelt het allemaal lief, en heeft het uit enthousiasme niet door maar ik dacht gelijk dat hij een gebroken neus had oid. Gelukkig viel het mee.. maar zo zo zielig. Dus eh nogal aan het surviven op het moment met 2 kinderen, veel hormonen, angsten en weinig slaap. Ze wisselen elkaar huilend af. Echt nergens tijd voor. Waar heb ik me bij 1 kind druk om gemaakt denk ik wel eens in vergelijking tot nu.
Ik heb vandaag terug de over de 'vloer' . Nu is het echt een hoofdstuk dat weer afsluit. En heb hier echt niet op gewacht.
Wat vervelend trouwens @Beausecret. Ik merk dat ik er vooral ‘s nachts heel slecht tegen kan als ie na de fles niet meteen wil slapen Pff. Hopelijk is het een (korte) fase!!
Dat laatste heb ik toen ook gedacht bij de tweede en nu denk ik het weer... Hoort er vast bij Wat betreft 's nachts weer inslapen na de fles: wij maken om die reden nog steeds een warme kruik voor in A dr bedje. Bij een nachtvoeding dan ff kruik op haar plekje leggen zodat het warm blijft. Geen idee of je dat nog doet maar hier werkt het.
Hier werd gesmokkeld met een doekje met ons luchtje er aan en uiteraard een slaapzak en warme kruik in bed. Andere truc die ook wel eens gebruikt wordt is een gedragen tshirt om t matras spannen. R. past nog niet fatsoenlijk in zn slaapzak, zal allicht nét gaan maar neem t risico niet (maatje 50-62 slaapzak). groeiuh groeiuh groeiuh. Hij verzuipt nog in menig maatje 50, vraag me soms af of ze niet een berekeningsfoutje hebben gemaakt en we hier een gesmokkelde randprematuur hebben. Hij is zooo klein, gewicht (3400 inmiddels 3076 bij geboorte) zit in zn hoofd en romp. Broekje maat 50 moet ik dik omslaan idem voor de armen, dat was bij mn dochter wel anders...en die was 3245 bij geboorte maar compleet andere bouw.
Vandaag bij cb geweest, helemaal verbaasd, had verwacht dat E rond de 4.5 kg zou zitten, ze zit gewoon op de 5.3! lengte is ondertussen 56! Hoe snel is dat gegaan zeg. Qua kleding past ze nog bepaalde maatjes 50, (1 is zelfs nog te groot) maar het meeste is nu naar zolder. Ik ben hier niet meer elke dag, mocht ik er niet meer zijn de komende dagen, Fijne feestdagen allemaal!!
Hé gats! Hier gelukkig nog steeds niet hier een zieke L. Koorts , hoesten en een snotneus. Zelftest was negatief maar zorgde voor een enorme bloedneus. We bleven bezig met doekjes. Net nog even bij der gekeken en ze is net een kacheltje, zo warm ik ga dus denk een zware nacht tegemoet
R. slaapt... het is stil heel stil wacht ff...het is stil?!? (hout hout afkloppen op hout) Net nachtvoeding gehad om 03:00 maar hij slaapt weer verder ivm aan t wurmen van de pijn en geeft echt helemaal geen kik. Nou is mama wakker Trip to memory lane, dit hadden we exact ook zo met dochter. Hij ademt wel (al gecheckt) en de gedachte dat ie elk moment wakker kan worden en dat t stilte voor de storm is, is zeer aanwezig. Hoop t voor hem van niet, dan kunnen die lekkere warme flesjes melk gebruikt worden voor groei ipv dat gewurm. En wat is die waterkoker met 40 graden instelling een fantastische uitvinding! Alleen jammer van die piep! (bij instellen en water op temperatuur) Hebben hier de Caso WK2200
Hahaha jazeker! E werd geboren met 3745, toen was maat 50 zelfs nog wat aan de grote kant. Het verschilt echt zo erg per winkel
Viel wel mee, krampjes in elk geval, rest was ook mild. Nu zie je t stukje reflux wel beter op zichzelf zonder dat die zware krampaanvallen t beeld vertroebelen dus gaan we daar weer mee verder (optimaliseren van interval en grootte flesjes, dus nog niet direct de samenstelling anders zijn we teveel aan t veranderen en wordt t weer een chaos). Zo beetje de boel stap voor stap ontrafelen op weg naar happy baby. Blijft altijd lastig klusje als er meerdere dingen door elkaar lopen.
beter! Tis sowieso een speurtocht die eerste maanden. Kinderarts zei gisteren nog dat alle baby’s geboren zouden moeten worden met een gebruiksaanwijzing wat betreft kleding. D is 5630 gram, 60,5 cm en past nog een paar dingen in maat 56. Ze gaat nu langzaam over naar maat 62.