Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.986
    15.022
    113
    Ze gaan voorbij, maar kijk ff bij de tips van ria blom (zou m niet helemaal volgen, lampe is wat vriendelijker) want op een gegeven moment is t wel een spiraal dingetje.

Ik legde g. gewoon in dr bed en ging op die verdieping maar stofzuigen en de was ophangen/opruimen. Sliep ze niet rustte ze wel, sliep ze alsnog was t bonus. Intussen gaat dat huishouden ook maar door en t was niet echt een liefhebber van een draagdoek, helaas...

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.986
    15.022
    113
    Whuhuuuuu de eerste succesvolle avond volbracht!!! (man heeft de nachtshift)

Content manneke, daar zijn we blij mee!

Beetje jammer van de doorgelekte luier en complete outfit wissel om 00:00 maar om 00:30 lag meneer weer in zn wieg te ronken. Bonuspunten!

Gaan we nu EINDELIJK de gebruiksaanwijzing leren? (voordat de update er weer aan komt en alles overhoop gooit).

Huidige interval 3 uur, flesjes 60+2 frisolac/omneo, bedje nu op wat boeken schuin gezet,iets meer dan wat hij al stond.

Kennelijk is Dan Brown ook geschikt voor baby's. Wel grappig als je kinderen vernoemd zijn naar aardsengelen en dan de da vinci code en dante's inferno inzetten om de reflux te bestrijden...:roflmao:

S2909 vindt dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Zo even bijgelezen. We zijn vandaag teruggekomen van vakantie. De kinderen hebben zich voorbeeldig gedragen maar het is toch een beetje behelpen zeker met een newborn. Ik heb al de hele week een kriebelhoest en geen stem, zo irritant.

Met S. gaat het goed. We geven hem nu probiotica en ik merk een enorme verbetering. Hij heeft soepele (spuit) luiers in plaats van de harde ontlasting dat hij eerst had. Overdag is hij erg relaxed maar hij zit in het ook bijna de hele dag in de draagdoek dus hij heeft ook niet veel te klagen.

Ben vandaag om zes uur lekker al met hem naar boven gegaan, ik was zo moe. Nu ben ik klaarwakker en ligt hij lekker te slapen:D

Wij hebben verder geen plannen voor de kerst, alleen gourmetten. Hopelijk gaan deze dagen snel voorbij en dan lekker het nieuwe jaar met goede moed in. Ben benieuwd of de scholen wel opengaan na de kerstvakantie. Ik zie er wel tegenop dat we allemaal weer "opgesloten" zitten..

oh qua gewicht zit S nu vermoed ik rond de 5800 gram (morgen eens wegen). Maat 62 begint ook al erg krap te worden. Maar hij was ook al een flinke baby bij de geboorte natuurlijk.

Vero0504 en S2909 vinden dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.986
    15.022
    113
    Op een 02:00 tot 3:00 uitdaging na ook een goede nacht gehad hier begreep ik van mn man.

* hangt vlag uit *

witchinghour is gewoon een geval apart tenslotte.

Mapje vindt dit leuk.
  5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Zo wij zijn ook weer in het land der levenden. Baby L was best ziek van Corona. Veel huilen en slecht eten en slapen. Geen succes als je zelf en je man ook ziek bent en je met je oudste kids in quarantaine zit. Morgen mag de oudste testen en als hij nog steeds negatief is, is de quarantaine na 2,5 week eindelijk voorbij. Wat vreselijk zeg!

We hadden dus een pittige week met L maar nu sinds 2 dagen is haar normale slaap ritme weer terug: 22/23-7/730 dan van 830-10/11 (allemaal in bedje) daarna de slaap gaat ze altijd rommelen en maar 40 min slapen dus dan ga ik vaak wandelen met haar ofzo. Daarna slaapt ze weer in bed van 15-17/1730 ofzo. En in de avond wil ze nooit slapen dan ligt ze meestal bij ons van 19-22/23 en doet dan hazenslaapjes. Gaat dus prima.

gewicht geen idee! Ze was bij 8 weken 4400 gram en 55 cm. 7 januari mogen we weer. Ze zit nog in maat 56 en dat zit netjes maar ze kan ook al wel dingen 62 aan. 50 al opgeruimd wat we willen bewaren en wat naar mijn zusje kan. Die krijgt in juni haar eerste kindje.

verder ligt L nog in haar wiegje bij ons. Zo gezellig en toen ze ziek was fijn. Maar mijn man wil haar nu wel naar haar eigen kamer maar mij lukt het nog niet. Heeeel even nog :roflmao: Overdag slaapt ze wel in haar kamer.

10 januari begint werken alweer :$ Tijd is gevlogen! L kon niet wennen op opvang want ze had Corona dus wordt een pittige week dan met 1 dag opa en oma en 2 dagen opvang. Maar goed, we werken thuis dus wel alles rustig opstarten.

Kerst: nog in quarantaine (morgen teststraat) dus alle plannen afgezegd. Vandaag verlaten bos geweest en even gewandeld. Verder op de switch en ontbeten, spelletje gedaan en thuis kook menu. Was eigenlijk dikke prima kerst. Morgen Filmdag. En kerst met familie vieren we nieuwjaarsdag l.

Fijne kerst allemaal!!

6. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Hier zijn de nachten al 2 dagen prima. Slapen van 1:00-8:15 (speentje gegeven om 6:00 uur) is wel heel erg luxe. Alleen overdag slapen is gedoe. Hij slaapt gewoon niet in zijn eigen bedje. Alleen op mijn arm en heel soms in zijn babynestje. Maar met een peuter die net zoveel herrie maakt als een kleuterklas op schoolreis is dat gewoon niet prettig. Ik probeer er een beetje ritme en regelmaat in te krijgen, maar tot nu toe lukt dat niet erg, op de laatste/eerste fles na dan.

Woensdag weer naar het cb. Ben ontzettend benieuwd hoeveel hij weegt. ik heb nu 2 avonden zijn laatste fles opgehoogd om te kijken hoe dat zou gaan, maar hij laat gewoon mooi staan wat ik heb opgehoogd, dus blijkbaar heeft hij dat nog niet nodig. Wel komt hij nog steeds overdag om de 2/3 uur met af en toe een uitschieter naar 4 uur.

Allemaal nog een fijne 2de kerstdag!

S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  7. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ah wat sneu zeg! Hoop dat jullie oudste negatief test! Geniet nog van je laatste weken verlof!

Mapje vindt dit leuk.
  8. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Hier was dat de eerste weken. Nu is t van 22-0:30 uur. Ik weet niet of ik daar nu veel blijer mee ben :rolleyes:

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.986
    15.022
    113
    Voor ons zou dat prima zijn, zijn late slapers maar niet iedereen heeft die biologische klok, dan snap ik dat dat tijdstip wat rot valt.

Hier nemen elke vermindering met twee handen aan ongeacht t tijdstip. Mochten we keuze hebben dan graag 05:00-07:00.

Ik ben behoorlijk dankbaar dat de intervallen niet zoals bij mn dochter zijn.

Gaan nu ook de betere kant uit, met kleine stapjes welliswaar en nog niet echt voorspelbaar maar opgaande lijn.

Vandaag kerstontbijt, gepuzzeld met mn dochter, nog wat geknutseld en een spelletje gedaan, in de avond nog een bakkie kunnen doen bij grootouders die alleen zaten. Wasmachine en droger aan t werk gezet en weer helemaal bij (9kg trommel, dat is snel geregeld :roflmao:) en nog een tukkie weten te doen. Dat telt momenteel al als zeer succesvol.

Kijken of we morgen diamond painting kunnen doen en boodschappen.

10. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik ga meestal om een uurtje of elf, half 12 naar bed, maar toen de kleine net geboren was kwam hij steeds midden in de nacht en zat ik met hem op. Toen hebben we afgesproken dat mijn man de fles van begin van de nacht deed en ik de eerste erna. Dan is t wel lekker als je een paar uur slaap pakt eerder op de avond.

S2909 en Vero0504 vinden dit leuk.
  11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Zo grappig.
    Altijd als D hoest of niest laat ze tegelijkertijd een scheet :roflmao:

D is momenteel flink aan het kwijlen.
    Echt alles is zeiknat.
    Voel nog niks in de mond (gelukkig)
    Verder lijkt het er op dat ze weer (!) verkouden wordt.
    Ze slaapt nu onder 2 dekens, schijnbaar had ze het koud. En slaapt een stuk beter.
    Morgen komt der teddy deken binnen dus hopelijk is die wel dik genoeg.

ik ga meestal rond 23:00 uur naar bed.
    Gisteren echter een stuk eerder en das maar goed want deze nacht was echt ruk :o: en ik zit al vanaf half 6 beneden met de jongste helft van het gezin.

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Omg D is weeeeeer verkouden :cry:

13. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wat ontzettend rot zeg :( hier is het de middelste en ik die weer verkouden zijn. De kleine man zal wel snel volgen… vervelend gewoon weer.

14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    hier blijft R ook maar verkouden en verkouden. Zo frustrerend. Maargoed zuslief en mama doen ook lekker mee o_O

15. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.483
    6.099
    113
    Vrouw
    Hier hadden we 2e kerstdag een buikvirus binnen.. hoe doen mensen dit? Kinderen en zelf ziek zijn. Oh man wat heftig. Ik was gister echt helemaal somber erdoor. :(

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

nou ik zat gisteren nog te bedenken dat wij normaal rond deze tijd buikgriep hebben.
    En ik ben dan 1 dag volledig geveld.
    Ik word al gek als ik er nu aan denk :o:
    4 kinderen en dan zelf ziek zijn.. moet er niet aan denken :|

Beausecret vindt dit leuk.
  17. Neilia

Neilia Niet meer actief

C is nu ook verkouden.
    Maar hoorde dat mensen met hooikoorts nu al last hebben.
    En wij hebben al langer het idee dat zij dat heeft.
    Maar ze word pas met 7 jaar getest op allergieën.

D niest constant . Echt de spetters vliegen om mijn oren.
    Hele waterige rode ogen ook.
    Zo sneu.

18. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    Ahh wat sneu! Ook als die oogjes mee gaan doen! Wat goed kan helpen is een mespuntje vit c poeder (wel pure !) geven door de melk. En jeetje dat dit nu al kan met hooikoorts, zelf ook altijd last van hooikoorts!

@Beausecret ik dus vorige week buikgriep. Zo blij dag dit was op de enigste dag van de week dat mijn vriend thuis was. Maar moet er niet aan denken zonder hem in huis en kids

Beausecret vindt dit leuk.
  19. Neilia

Neilia Niet meer actief

goeie tip!
    als ze morgen nog last heeft kan ik dat wel proberen :)

Ja bizar hè! Zag het in een artikel gisteren.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.986
    15.022
    113
    @Lotion welke teddydeken heb je?

Moet nog een kraamcadeau bedenken, kregen 100,- om zelf wat voor de kleine man te halen. Wil geen kleertjes of muziekding daar van halen maar iets meer "blijvends". Suggesties zijn welkom.

Deel Deze Pagina