@Annelies90 R zit ook middenin spring twee! Wij merken dit vooral met zijn drink gedrag, echt zoeken. Hij heeft intense huilbuien. De oei ik groei app is echt fijn! Ik moest toen 5 euro betalen, maar meer dan waard! Lotion liet je wat van de app zien. Ook leuke tips enz om vaardigheden tijdens de sprong te oefenen enz
Hier met nr 1 begonnen sinds gisteren, dolle pret. Succes met de mantra "ook dit is een fase die voorbij zal gaan"
Pff wat een nacht. 1.45 T voor voeding, 3.20 A wakker ( overprikkeld denk ik ), 4.10. T weer wakker. In de tijd dat man fles voor m ging maken viel ie naast mij in slaap met speentje ( hij gaat altijd van 0-100 zodra hij wakker wordt dus neemt 1 van ons hem alvast bij zich). Nu speentje uitgespuugd en hij slaapt. Ik denk dat ik maar laat liggen, zijn allemaal wat overprikkeld denk ik haha en zo slapen we tenminste. Of nouja, hij dan. Sowieso de laatste 2 dagen drinkt hij ineens veel meer, helaas ook ‘s nachts. Heftig wel. Hoop ergens dat zich dat straks weer wat herstelt. 1 nachtvoeding is wel genoeg haha
Hier gaat ook 1ntje in het sprongetje. Ik heb het boek in huis. Hij eet op zich nog wel goed, het is meer hangerig en huilen
Jazeker! En als L. thuis is gaat het helemaal niet... L. is soms ook echt een peuterpuber met driftbuien... Pittig hoor. Slaapt de baby bij jou ook niet in de namiddag?
Hier ook midden in het sprongetje... Gisteren heeft E ongeveer 3 flessen overgeslagen, en continu huilen. Alleen happy dicht tegen mij aan. Gelukkig was de nacht goed, het huilen stopte om half 12 om 12 uur eindelijk een fles erin kunnen proppen en toen kwam ze om 4 uur weer en om 7 uur. Een oudere in huis is ook lastig, L bedoeld het super goed maar man man man wat kan ze vervelend zijn als ze wil 'helpen' @wolkje1994 Is de oei ik groei app anders dan het boek? Ik heb het boek namelijk gewoon liggen
Ze slaapt het best in de voormiddag. In de namiddag gaat soms wel soms niet. En na 16u is zeker njet. Wat dan dubbel lastig is want dan is S weer thuis. Tegen dat mijn vriend dan thuis is zijn we toch alweer een paar uur verder. En nu, tijdens de vakantie is S twee weken thuis, maar vriend is aan het werken in huis. Dus ik schipper tussen de twee in. Meestal gaat het goed, maar als hij dan een driftbui krijgt en krijst en tiert en met speelgoed gooit dan is het zo moeilijk en stresserend. En het is niet dat ik niet met hem bezig ben. Want als F dan toch slaapt in haar park dan ben ik quasi continu met hem bezig. En toch het moment dat ik haar dan weer moet voeden doet hij vanalles voor aandacht.
Voor degene die kv geven, welke maat speen hebben jullie? ik vind dat 0 en 1 heeeel langzaam gaan en 2 gaat voor mijn gevoel veel te snel.
Ik heb verschillende flesjes. En kijk meestal wat hij nodig heeft en als hij te snel drinkt pak ik de volgende voeding een fles met een kleiner gat beetje op gevoel dus Fijn 2022 trouwens
Waarschijnlijk met johannesbroodpitmeel of iets wat daarop lijkt. Daar kun je voeding mee verdikken als een baby veel spuugt of te snel drinkt zonder dat je veel extra voeding((stoffen) toevoegt. wij gebruiken maat 1 van speen. Je kunt kijken of je het gaatje ietsje groter kan maken van de 1? Gelukkig nieuwjaar!
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Wij vierden oud en nieuw gisteren voor het eerst alleen met ons gezin want we zitten al sinds eerste kerstdag in quarantaine... We deden een zelftest voor we naar mijn schoonouders zouden gaan en toen was de middelste ineens positief. Hij snottert de hele winter door dus daar hadden we niet iets van verwacht. Inmiddels heeft eerst mijn man het gehad, paar dagen grieperig geweest en nu ben ik aan de beurt. Ook beiden positief getest bij de GGD. Alleen de oudste en jongste zijn nog negatief. Op deze manier duurt de quarantaine eindeloos... We maken er wel wat van hoor, alle feestdagen zonder familie maar leuk vind ik het niet. A zit ook in het welbekende sprongetje dus komt ineens weer voor 2 nachtvoedingen. Bleh, ik wil zo graag dat alles weer "normaal" wordt.
Ik heb dokter Brown en L had tot 4 weken geleden een prematuur speen omdat ze veel te hard ging. Nu speen 1 en drinkt in 15/20 minuten fles. We gaan dus nog niet naar speen 2. Ligt aan je kind hoor. De middelste zat vrij snel op speen 2..