Ik denk inderdaad ook de kou, of eigenlijk vooral temperatuurswisselingen tussen buiten en binnen. Heb ik zelf ook snel last van, mijn zoontje ook, dochters niet. Past bij aanleg voor eczeem. Ik zou er een vette crème op smeren zonder parfum oid erin. Cetomacrogol creme werkt goed, of een beetje kokosolie.
Hier hadden ze met t herhaalrecept de nexium verruild voor een generieke...dat was geen succes. Eerste nacht fiks buikkrampen, die opvolgende dag wenuren bij de kdv en nog t cb er achteraan. Hij was ff geen happy camper maar aan de longen twijfelde de cb'er niet... Dag erop veel meer last van t spugen. Dat het naar boven kwam was al die tijd zo, alleen nu irriteerde het hem duidelijk veel meer. Apotheek gebeld en die kwamen na een nieuw recept van de huisarts de orginele nexium brengen. Die hebben we er gisterenavond ingegooid maar voorlopig zit ik met een ukkepuk die om de 3.5 uur komt, gisterenavond de boel nog op stelten zette, vannacht wel goed sliep maar op t speelkleed is even weer van de baan. Op een voedingskussen met een verschoningsmat hoes er omheen kon meneer ook niet behagen, hij is ff in zn zielige bui. Zo aan t balen hiero, ging net lekker. Gisteren wel zn eerste lach kraai gehoord en ik kreeg een lekkere lompe baby smakkerd, nou daar halen we ons hart dan maar mee op. Vandaag nieuwe verrassing, menstruatie is weer terug. Wel verdorie, nog een maand of 9 uitstel (maar dan zonder baby) had best gemogen. Die veldslagen kan ik missen als kiespijn, zeker met nog een ukkepuk die nog mega wisselvallig is. De naproxennatrium heb ik maar weer naar voren getrokken.
Oooo kon de symptomen bij een baby niet goed vinden maar dat verklaart wel zijn spugen van afgelopen week (ondanks ar) verder is hij aan de betere hand. Ik mag weer uit quarantaine, we laten hem voor de zekerheid nog even lekker paar daagjes thuis en gaat niet naar de kinderopvang
Nou ik testte vanochtend positief, mijn man heeft t waarschijnlijk ook. Onze kleine man heeft 38.6 en onze middelste is al sinds dinsdagavond aan het snotteren. Alleen onze oudste heeft geen klachten en test negatief (tot nu toe). Wij zitten dus in isolatie ik baal echt ontziend. Moet mijn afspraak met het consultatiebureau verzetten, zou maandag eindelijk even een paar uurtjes voor mezelf hebben, omdat alle kids naar kdv of school zouden zijn en mijn auto moest naar de garage voor de apk. Heel vervelend allemaal.
K heeft gisteren weer zijn 2e prikjes gehad. ( Polio combo en rotavirus) . Volgende maand terug 2 en dan is hij er vanaf tot zijn 1j. Tot nu toe gelukkig geen last . Hij had zelfs deze keer niet gehuild. Verpleegster had eerst goed over zijn beentje gewreven en ik was tegen hem aant praten. Top vorige keer bij de arts was het wel wat anders. Gisteren mij ingeschreven voor terug te gaan studeren in mijn huidige functie zal ik niet snel terug werk vinden. Dus wil me op scholen. Kwa gezondheid heb gemerkt dat ik en K terug beginnen te kuchen. Weeral de zoveelste verkoudheid tot nu toe nog geen Corona gehad. Hoe is het met jullie?
Hier ook een verkouden baby. Iedereen in het gezin eigenlijk. Maar geen corona want negatief getest. Wel zo een baby vol snot. Ik spoel vaak haar neusje maar gisteren had ze er toch wel last van. Verder gaat alles zijn gangetje. Midden februari de 3de prikjes alweer en kort erna hebben we een afspraak in Gent om haar lipbandje na te zien. Ik denk al van bij de geboorte namelijk dat haar lipbandje te strak staat. En vorige week bij de kinderarts geweest omdat ze sinds haar 3 weken geen stoelgang maakte, alle, toch niet zonder suppo. Moeten het nog aanzien tot 6 maanden en dan volgen bijkomende onderzoeken. Maar! Ondertussen deed ze vrijdag zelf een poepluier, en sindsdien elke 2 dagen wat. Geen giga luiers, maar het is wel iets en bewijs dat alles wel werkt zoals hoort.
Hier ook zn gangetje, meneer had zn voorlaatste fles om 20:40 en nu om 0310, is wel de eerste keer zo lang tussen twee flessen. Toch niet helemaal gerust op, laatste poepluier was maandagavond 1900. Het is al geen frequent poeper, maar had m woensdagavond 23:00+- wel verwacht volgens zijn patroon. Nu heb ik geen geklaag over darmkrampen (althans niet wat we gewend zijn van m, een poepluier kwam altijd met uren vooraankondiging en driftig geworstel, t poepen zelf met enkel de bekende poepgrijns) meer af en toe een worsteling, maar ook geen poepies. Wel winden en volle plasluiers, dat dan weer wel. Hij zit al tijden op omneo (voor o.a. moeilijke ontlasting) waar we dan al tijden ook nog 10ml water extra bij doen. Vervolgens laat ie vandaag delen van flessen staan, grote pauze tussen twee flessen...ik vrees een obstipatie. (is ook een bijwerking van nexium maar tot op heden was dat nooit een issue, op die generieke na. Die nexium is sinds woensdag in overleg verlaagd van 7.5ml naar 5ml dat is nog ff aankijken wat t brengt) Zit je dan midden in de nacht "poepen, poepen, poepen...je kan het, je kan het, je kan het!"
Wat vervelend lijkt me dat, baby's met obstipatie! Heeft de onze geen last van Ik sta dagelijks rompertjes uit te spoelen. Het liefst zit ze op schoot, dan verschijnt er een diepe frons en produceert ze een spuitluier die onmiddellijk tot aan haar nek zit Maar goed, uiteraard liever zo dan dat het niet lukt. Ze is nu eindelijk een beetje gewend op de opvang. In het begin weigerden ze de fles en ging ik tussen de middag naar haar toe om borstvoeding te geven. Echt super mazzel dat het zo te plannen was qua consulten maar relaxt is anders. Na wat oefenen dronk ze thuis goed de fles maar op de opvang lukte het niet. Tot ik dus weer 's middags kwam ik haar zelf daar zonder problemen een fles gaf. Toen heb ik de leidsters een spoedcursus flesvoeden gegeven en vanaf toen dronk ze bij hen ook. Zijn lieve meiden overigens, ze waren helemaal blij dat we de truc hadden gevonden. De truc was vooral dat ze niet te plat wil liggen en dan fles rechtop zodat de melk zo haar mond in klokt, dan gaat ze zich verzetten. Ik geef dus altijd de fles terwijl ze vrijwel rechtop zit en fles zo horizontaal mogelijk, op die manier heeft zij zelf (net als bij borstvoeding) de controle over de melkstroom. Is veel fijner voor een baby en helpt trouwens ook goed om verslikken en spugen te voorkomen. Heb ik trouwens ook pas het afgelopen jaar geleerd als lactatiekundige, daarvoor gaf ik mijn kinderen ook altijd op de traditionele manier een fles: liggend op de arm en flesje schuin. Maar goed, inmiddels drinkt en slaapt ze steeds beter op de opvang en dat is heel fijn. En ik vind het héél fijn om weer te werken, voel me stukken beter dan een maand geleden. En lactatiekundige zijn is zoveel relaxter dan verloskundige! Geen nachtwerk, veel minder stress en spoedeisende zaken. Al mis ik de magie van de bevallingen, op dit moment is de rust en planbaarheid erg fijn!
Hier is het momenteel echt even af zien. D heeft enorme buikkrampen en krijst alles bij elkaar. Ze laat ook echt enorme scheten. Ze poept dagelijks (gelukkig!) maar je voelt en hoort die darmen echt te keer gaan. Ze krijgt nog geen hapjes.. daar wacht ik voorlopig echt nog even mee. Ben echt kapot inmiddels en mijn oren suizen. Ik had inmiddels verwacht dat we van die darmkrampjes af waren. #eindenegatiefbericht
#Hoop door t raam Hier lijken we er vanaf te zijn maar dat kan elk moment veranderen. Buikmassage, olie van apotheek Rensing schijnt ook goed te zijn (buikjesolie). Hier laat ik m los met spelen in de box, broek uit romper en luier aan uiteraard en dan schopt ie als een malle (met broek aan minder gek genoeg..mraar kind) de ruften vliegen om je oren dan en zijn grijns wordt steeds groter, totdat ie moet spugen dan....
nou zodra ik aan der buik zit gilt ze nog harder. Dus daar blijf ik wel vanaf Ze lijkt tot nu toe vandaag een goeie dag te hebben dus fingers crossed! Gisteren even flink mijn frustratie tegen man er uit gegooid. Die vond het raar dat ik inmiddels behoorlijk chagrijnig was van het gehuil. Ben mooi een uur gaan douchen toen ze gilde.. hij mocht het even lekker uit zoeken met der. Nou na een uur was die net zo chagrijnig als ik.. Alleen duurde het bij mij 3 dagen en bij hem een uur. Kwartje viel wel gelijk bij hem.
hier kwam de les met 5 jaar vertraging. Destijds vond hij t raar dat ik jalours was dat hij wel mocht werken en ik toen nog niet. Wat een lockdown in kraamtijd al niet aan leercurve kan brengen...
Héél herkenbaar Mijn man is na een uur huilende baby er ook net zo klaar mee als ik na 3 dagen. En ze alledrie managen in zn eentje heeft ie nog nooit gedaan, niet eens voor een uurtje, laat staan een hele dag! Kan ik bij tijd en wijle ook erg chagrijnig om worden...
Hier was vriend week thuis door serieuze keelontsteking. Voor het eerst was hij er eens bij om te zien hoe mij dagen eruit zien met zo een krijsend baby. Nu pas ziet hij in waarom ik s avonds soms stuur om te vragen of hij niet wat vroeger naar huis kan van het werk.
Hier gaat het redelijk. Afgelopen woensdag consultatiebureau geweest en heeft E 2 vaccinaties gehad. Verder hebben ze weer gekeken naar de 'vlek' in haar nek. Heel bizar, eerste keer zeiden ze vaten defect, niks aan de hand. 2e keer consultatiebureau zeiden ze waarschijnlijk aarbeienvlek niks aan de hand... nu zeiden ze; bij wie ben je eigenlijk onder controle voor die vlek? Uhmm bij u? Nou niet goed dus omdat het een vlek in de nek is en er een verdikking onder zit beetje spoed worden we nu doorgestuurd naar een kinder dermatoloog. Mijn hoofd denkt meteen aan alle enge dingen die er maar zijn..... Aanstaande dinsdag afspraak bij de kinder- dermatoloog om te achterhalen wat ze nou precies heeft. Ik vind het best wel spannend. Met L hadden we met 3 maanden ook al een naar verhaal, waardoor we 4 jaar lang ziekenhuis in en uit zijn geweest. Ben een beetje bang voor een herhaling...
Helpt met de thermometer even erin niet? Moest dit bij mijn oudste doen die kon ook moeilijk gaan. K die heeft echt al een poep plek. Altijd als hij bij zijn papa zit . Als zijn papa er niet is , is het als hij in zijn wippertje zit.
Hier ook zo'n man . En hij lapt het elke keer weer om uren in bad te gaan terwijl K een huiluur(en) krijgt. Denk je ha man is thuis kan ik even als is het maar naar de wc gaan . Nope ... Gelukkig begint het te minderen alleen als er iets dwars zit tot hij gepoept heeft.
Hier nu gelukkig ook, maar dat is elke tweede dag. Ik noem t de vooraankondiging. Verder is t een zoet manneke die amper huilt mja die darmen is wel een ding. Verstopping is er inmiddels op eigen kracht uitgekomen, zonder inzet van lactulose die de apotheek inmiddels had bezorgd. Helemaal blij mee want buikgriep uit een flesje heb ik liever niet. Was een hoopje playdoh klei gevolgd door de bekende olieverf structuur. Manneke zal wel blij zijn met zn omneo dieet, had dit reguliere flesvoeding geweest zag dat playdoh hoopje er vast wel anders uit.
@Selien wat spannend zeg, snel dat dit veel doet met je. Helemaal als je het ziekenhuis verheel al eens hebt meegemaakt! Hier vind ik het ook even afzien. R ging de nachten super. Sliep van 22 tot 04 uur. Nu komt hij om de drie uur . Gaat mij wel echt opbreken. Zijn reflux ging oké, maar je in volle vaart terug. Omdat er gevoeligheid voor allergie is binnen onze familie zijn we toch maar over gegaan op Pepti. Arts dacht dat hij ook wel een een milde variant van allergie kon hebben. We gaan t zien. Maar man wat hakken die nachten erin