Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Ik heb een paar dagen voor mijn verjaardag een wens hardop gedaan (eind april) - ik zou zo graag een keer door willen slapen.... En sindsdien slaapt E af en toe de nacht door!! Nog niet elke nacht, maar toch! - en met doorslapen bedoel ik dat ze om 19:00 naar bed gaat, tussen 23:00 en 24:00 nog een fles krijgt en dan tussen 06:00 en 07:00 wakker wordt! Ik ben er zo blij mee! het begin is er eindelijk! Dit is sinds ze s' avonds meer gaat eten (ze eet nu alleen nog groenten, gaan deze week door met extra's)

    Geven jullie s' avonds nog een fles? Bij L gingen we die afbouwen toen ze s'nacht wakker werd door een volle plas luier meen ik me te herinneren..

    En ze heeft gewoon haar ererste tandje! Zo schattig! Ik kan me herinneren van L dat, dat best lastig was en huilen zonder dat je weet wat er is, koorts noem maar op, en bij E heb ik helemaal niks gemerkt tot ze op mijn vinger beet!
    Hebben jullie kleintjes ook al tandjes?
     
    Vero0504, RoseMurphy en S2909 vinden dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wat fijn, dat wensen ga ik ook proberen. Niet met slapen, want dat doorslapen doet ze al sinds 8 weken. Al had ze pasgeleden zeer slechte nachten maar over het algemeen….

    geen tandjes hier nog en fles geven we sinds 5,5 maand niet meer in de avond.

    L walgt echt van brood :roflmao: Iemand nog tips daarvoor?
     
  3. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Geroosterd of met wat boter erop?
     
  4. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier ga ik dat wensen ook proberen. F sliep beter toen ze 6 weken was dan dat ze nu doet. Hier ook nog geen tanden. Ik ben onlangs eens op de foto's van S gaan kijken en bij hem kwamen die pas op 10 maanden ongeveer. Ik ben eens benieuwd hoe het bij F gaat zijn.

    Ondertussen boeren we verder. Nog steeds op dieet, nog steeds borstvoeding. Volgende week start ik met werken en dan moet ik twee dagen per week afkolven op het werk. Kijk ik niet naar uit.
     
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Met boter of zon groente spreads ook niks. Geroosterd is dat niet heel snel kruimelig? Ze stikt nog echt in stukjes
     
  6. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ah bah nee, altijd lastig weer starten en zeke meer kolven dan erbij. Pittig.
     
  7. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Het 1e tandje zit er wel aan te komen.
    Met 7 weken sliepen mijn Kids door en dan bedoel ik 00.00 laatste fles tot 8.00.

    Nu slaapt hij wel langer .

    Wij zorgen dat hij 4 flesjes krijgt en groente fruit maar doen niet van 7.00 tot 19.00 u standaard
    Vanmorgen bijv sliepen we uit tot 9.00 en dan 9.15 de 1e fles.
    Maar soms ook 8.00u. Nu bijv ligt hij te slapen en dan 22.30 nog een flesje
    Soms slaapt hij smiddags wat langer afh van hoe mijn dag eruit ziet.
    Wij zijn meer van 21.00 tot 9.00u.

    Mijn oudste 2.5 jaar die doet nu geen middagdutje meer dus wil hem zeker rond 20u in bed hebben . Dan kun je nog ff wat stofzuigen of iets doen in huis
     
  8. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik neem zo van dat toast brood en rooster het dan op de laagste stand. Dan snij ik het in "frietvorm" zodat ze het gemakkelijk kan vast nemen. Stikken erin doet ze niet, kokhalzen wel. Maar dat is een natuurlijke reflex.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja kokhalzen begrijp ik, dat deden mijn oudsten ook. Maar zij werkt het er echt uit en gaat naar lucht happen, spugen. Dus dat is nog net te vroeg merk ik. Dat in frietvorm snijden deed ik ook wel bij de oudsten maar niet in de eerste weken als ze net begonnen met brood. Maar dat komt binnenkort wel. Hoop ik.

    Mijn middelste is ooit gestikt in een stukje gehakt toen hij 9/10 maanden was. Hij werd helemaal blauw en kreeg geen lucht meer. Ik had kinder- ehbo gedaan maar de heimlich voor baby’s deed m niet. Dus ik deed wat je niet moet doen volhens elke cursus maar waar ik zo blij van ben dat ik het wel heb gedaan: vinger in zijn keel en dat stukje er uit geklauwd (met bloed, kots en slijm) Dus ik ben sowieso wat voorzichtiger geworden in die eerste periode met brood en stukjes en bouw het rustig op.

    Voor nu hoop ik dat ze langzaam die stukjes brood toch wel weer wil eten. Maar de laatste 3 dagen was het weg duwen tegen stribbelen, uit spugen, het er weer uitwerken en lucht happen :eek: (vorige week at ze wel een paar stukjes de eerste 2 keren)
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    @Selien hier iets jonger maar de laatste fles rijstebloem rond 18:00 en daar trekt hij t zo'n 8-9 uur op, dat wordt dan dus een takke tijd in de nacht dus afhankelijk wat de volgende dag brengt laten we t gaan tot hij zelf komt of geven we m voor wij naar bed gaan nog een fles.

    De avond bunkermodus hebben we ook al gehad, die komt periodiek terug. :roflmao:

    Van graat mager manneke is nu wel hollands welvaren zeg maar, dus ik heb maat 74 maar vast standby staan. Zowiezo groot hoofd en lange rug dus de shirts heeft hij al nodig.

    Die tanden zijn onderweg, dochter had ze met 5,5 maand dus we zijn benieuwd. Die emmerde vooral maar we troffen ineens twee glimmers aan toen we keken wat dat richeltje nou was die we voelde met de happies. Was op mn vader zn verjaardag.

    Meneer is wel errug lui, wat nou draaien heb toch een zus, werkt veel beter. Hij HAAT buikliggen, ook speelkleed met andere baby's bij de KDV vindt hij afgrijselijk. Meneer kijkt liever vanaf een wippertje ofzo, als hij maar kan "zitten". Kabouter chillmodus...Ach komt vast wel goed, super relaxed kindje. Dochter was snel omdat ze dr zinnen er op had gezet, hing ook wel een iets ander temperament onder. :|

    Happies gaan ook gruwelijk slecht met hem, vergeleken met dochter. Die tong is maar een raar ding. Maar hij heeft de grootste lol en kraait er hard op los dan. Maakt er lekker een zooitje van door eerst zn hoofd weg te draaien en dan de boel uit te tuffen en dan zo'n grote grijns op zetten...ohohoh draakje.
     
  11. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Oeee klinkt als een heerlijk draak! Vanaf wanneer is hij? Als hij gewoon goed groeit lijkt me het niet een probleem (weet niet hoe zwaar hij is)
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Eind november '21, dus over iets meer dan 3 weken een half jaar alweer .<3

    Twee weken geleden was hij met kleertjes aan 7kg, zoveel weegt dat niet dus zal nu wel net overheen zitten. Hij is content, actief en goedlachs..gewicht boeit me niet heeeel veel. Zie t vanzelf wel aan zn kleren dat ie groeit als je niet al verrast wordt in de ochtend gloren met een "iets is veranderd in de nacht..." en als je dan goed kijkt zit er weer beenlengte bij, koppie is breder of langer :roflmao:

    Maar dat eten met een lepeltje...Ja hij had last van zn tandjes en mocht een mini beetje ijs van mij met de lepel DAT snapte die maar al te goed! Gewoon beledigd dat ie niet meer kreeg! Ja de koekoek, eerst maar eens groente en fruit fatsoenlijk dan valt er te onderhandelen voor toetjes.

    Morgen beetje koel fruit, maar niet koud. Allicht dan beter te paaien.
     
    S2909 vindt dit leuk.
  13. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Fijn dat je het gewicht niet belangrijk vind hier zeiden ze dat hij te licht is, ik wil er ook niet mee bezig zijn maar het blijft in m'n hoofd zitten. Hij is van eind oktober en woog 3 weken geleden 7.3. Dus ach...we gaan jer zien...
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    #1714 Vero0504, 5 mei 2022
    Laatst bewerkt: 5 mei 2022
    Gewoon ff in tabel kijken wat dan wel "normaal" is, zolang hij niet ver afduikt voor zijn lijn is t niet zo spannend. Met die gewichten is 1 fikse poepluier al een aardige impact. Bunkermodus, groeispurt en de boel vertekend ook enorm, net waar je toevalligerwijs op dat moment in zit.


    Zo was mn dochter veeeeeels te zwaar...mja ik zie t...22kg schoon aan de haak, taillelijntje er in, lijntjes bij dr buikspieren.

    Ja ze had wel de bouw van dr vader en obese kinderen is wel een ding...Ik heb keihard gelachen en gevraagd of ze even de bovenbenen kon meten met een centimeter en dat in dr tabelletje op kon zoeken. En kon beoordelen of t nou spier of vet was. Kind heeft zwaar gebouwde bovenbenen een en al spier. Factor bouw vergeten, ach waar hebben we t over het is maar t zwaartste onderdeel...

    Mn man kon ik omver blazen toen ik hem leerde kennen en ik was ook geen zwaargewicht, nog steeds niet.

    Nee gelukkig zal zij geen probleem hebben daarmee, dat is een issue die enkel bij de heren voorkomt in de familie.

    Echt hilarisch soms, tot grote ergernis van CB, maar daar kom ik alleen nog voor vaccinaties. Als ik een consternatie momentje zoek kijk ik wel naar t journaal.

    Voor de rest, ik weet de huisarts te vinden en als die t niet vertrouwd zitten we vanzelf bij de kinderarts. Sowieso hier al een reflux/zware darmkramp geval, dan ben je bij CB al klaar. De onzin die ik met mn dochter gehoord heb...Er zullen goeie tussen zitten hoor, heb er zowaar 1 gehad met logische tips, dat was helaas een invaller.

    Twijfel je toch nog, er is een prachtig draadje over meest bizarre adviezen van het consultatiebureau. Hij is al oud (draaide 2016 al) en paaaaaaagina's vol. Tip: popcorn is een musthave en voldoende drinken naar keuze. Als t collega's zijn zou ik de whisky aanbevelen. Zal zo eens even zoeken.


    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/meest-bizarre-adviezen-van-het-consultatiebureau.654209/
     
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hoezo is dat te licht?
    Is die lang dan?

    D woog bij de kinderarts 8kilo precies.
    Ze was toen precies 7 maanden.
    En dat was perfect.
     
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Onze oudste heeft altijd op de -2 lijn gezeten.hij woog bij 7 maanden toen 6900. Hij is nu bijna 8 en 22 kilo en zit in maat 122/128.. hij is dus nog steeds klein (zijn broertje is 4,5 18 kilo en zit in maat 110/116, die is precies de gemiddelde lijn)
    Ik maakte me er bij hem ook wel zorgen over maar uiteindelijk gaf de arts aan dat als hij vrolijk was, gezond en hij zich goed ontwikkelde er niet zoveel aan de hand was. Hebben ze iets gezegd over wat ze vinden dat er moet gebeuren bij te licht? Bij mij vroegen ze wat hij at en dronk en dat was normaal dus gingen ze er toen ook vanuit dat het goed zou komen.

    Maar L is van begin oktober en woog bij 6 maanden 7.1 kilo. Dat was prima volgens cb.
     
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Hier zit L aan een antibiotica kuur. Luchtweginfectie. Arm ding. Slecht drinken, koorts, huilen, moe.. ik denk trouwens dat ze daarom ook niet enthousiast werd van brood…:|
     
  18. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ik denk zelf dat het nog wel mee valt. Hij was 7.3 kilo en 67 cm. Maar hij past nog wel 62 en vaak 68 maar zeker nog geen 74. We mochten gewoon dezelfde flessen blijven geven. Hij eet alsnog zijn leven er van af hangt, is super alert en vrolijk. Draait , beweegt, kraait en lacht heel veel!
     
    S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  19. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ach zielig....
     
  20. Elianora

    Elianora Actief lid

    31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    Hallo iedereen, even geleden. Druk met een kleuter en baby!
    Hier weegt S. ruim 8,6 kg, haha :thumup:. Maatje 74 heeft ze al eventjes aan. Ze rolt ook langs alle kanten, tijgert naar achter en probeert ook al naar voren, zal niet meer lang duren. Ze oefent dag en nacht, ahum ! Ook heeft ze 2 tandjes...
    Het gaat zooo snel!:cry:

    Ze krijgt ook nog steeds bv, vaste voeding recent begonnen, maar in het begin geen succes. Het gaat nu wat beter, toch al 60 gram gemiddeld. Bv is voor mij de hoofdvoeding tot 1 jaar, dus nog tijd zat. Ze drinkt nog gemiddeld 8 keer. Deze week toch 7u tussen gelaten 's nachts. Maar op drukke en actieve dagen vraagt ze toch meer in de nacht. Soms is spelen en ontdekken veel leuker dan drinken aan mama's borst! :p

    Binnenkort weer werken, toch met een klein hartje. Ik werk 4,5 dag, dus hier ook kolven op het werk. Heb zo'n hands-free dubbele kolf, dus moet wel lukken. Ik vind het steeds leuker worden. Ik wou bv afbouwen aan 6 maanden, maar nu wil il zeker verder doen tot 1 jaar.

    Leuk jullie ook nog eens te lezen en dat het goed gaat met iedereen!
     
    S2909 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina