Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elianora

    Elianora Actief lid

    31 jul 2017
    340
    308
    63
    Vrouw
    Oei, hopelijk knapt ze snel op!
     
  2. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Vandaag heeft hij voor het eerst brood gehad, op de crèche en gelijk meer dan een half broodje:)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    wat goed zeg. Hier eet ze thuis nog slecht brood dus opvang nog niet laten doen, maar binnenkort vast ook!
     
  4. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Vandaag thuis een heel broodje binnen een kwartier;)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Verwend allemaal?

    Ik heb een ontbijtje op bed gehad, eerst fles en luier voor mijn man, daagje naar de sauna en een prachtige!!!! Knutsel van L.
     
    S2909, wondertjes1992 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  6. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Heb knutsel van de jongens gehad. Lekker mogen uitslapen. Gisteren een dagje Efteling gedaan en vandaag rustig.

    Woensdag was K 7.150 kg en 67 CM . Hij wil alleen niet rollen. Tot op zijn zij ( en alleen naar links) en verder doet hij zelf niet. Hij wil liever zitten. Nu weet ik ook niet meer wanneer de oudste jongens begonnen met rollen. Die hebben ook nooit gekropen. Ze schoven voort op hun poep en gingen met 10 maanden al staan en lopen.
     
  7. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier bloemetjes gekregen van iedereen, S en F hadden er elk één geknutseld mee van school/ crèche. En van vriend een plateau met vanalles op, geurkaars, fles Porto enz. Daarna zijn we bij mijn mama gegaan, ideaal, zij blij met de kleinkindjes en ik moet niet koken op moederdag.

    Vandaag mijn eerste werkdag. En dus ook de eerste keer dat papa zijn plan moest trekken met de twee koters. S was voorbeeldig maar F weende van het moment dat ik weg was tot hij bijna vertrok richting crèche/school.

    Zijn er hier nog baby's die zo beginnen huilen als papa ze vast heeft? F doet dat al sinds ze ongeveer 2 maanden was. Ik dacht nog, ze groeit er vast wel uit, maar ze doet dat dus nog. En als ik ze dan vast heb is ze de hele tijd aan het lachen naar haar papa, maar haar aan hem geven is gewoon instant huilen.

    @wondertjes1992 F rolt hier opzij en op haar buik, maar ook niet altijd. S rolde niet, probeerde ook niet, die wou ook gewoon zitten en is van daaruit ook vertrokken als kontschuiver. En dan plots op een avond rolde hij zich om in bed om zo in zit te gaan.
     
    wondertjes1992 vindt dit leuk.
  8. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    M rolt ook maar zelden.
    L was hier volgens mij wel sneller mee. Die deed alles echt volgens het ‘boekje’ alles goed ond de gemiddelde leeftijd.

    M kan het wel volgens mij, soms doet ze het toch. Maar ze wilt inderdaad liever zitten.
    Wanneer ze op haar rug ligt, komt ze al een heel stuk overeind. Maar rollen… lijkt wel of ze het nut niet ziet.
    Ach, 6 maanden is gemiddeld volgens mij.
    En tussen de 4-9 maanden leren de meeste kindjes het.
    Dus nog 2 maanden om niet helemaal ‘afwijkend’ te zijn.

    ik zie het vanzelf wel. Verder ontwikkelt ze zich goed volgens mij.

    en ja, als je slaap kan je ook niet zoveel oefenen natuurlijk.
    En sinds mei zit ze bij een andere opvang, en ze kan slapen:eek:
    Soms in de ochtend wel 3 uur.
    Dan in de middag nog 2
    En de namiddag nog 1-2
    En vervolgens slaapt ze ‘s nacht ook het klokje rond 11-13 uur.
    Ze vinden het op de opvang ook leuk dat ze er is, alleen zo jammer dat ze haar zo weinig zien:roflmao:

    thuis slaapt ze overigens ook (meestal wel goed)
    En ze is verder gewoon een heerlijk vrolijk kind. (Dat denkt dat een boxmobiel een hulpmiddel is om te gaan zitten:rolleyes:)
     
    wondertjes1992 vindt dit leuk.
  9. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    L. sliep heel erg goed alleen de laatste week is het prut. Zowel overdag als nacht, als inslapen..hopelijk is het een fase hahah;)

    Gelukkig heeft L geen last van op de arm bij zijn vader hij vind dat vooral heel gezellig hahahA

    Wat doen jullie komende dagen (met het warme weer) jullie kindjes aan?
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hie oud is L nu?
    Net 8 maanden is er een vreselijke slaapregressie.

    D was vorige week weer eens ziek.
    Hoge koorts enz.
    Zondag weer heel der oren vol prut dus weer een dubbele oorontsteking.
    Sindsdien slaapt ze weer goed en is ze ook weer vrolijk.
     
  11. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier heb ik besloten om de bv af te bouwen. De opeenstapeling van tegenslag die ik deze keer met de bv al gehad heb wordt me iets te veel. Koemelkallergie, kolven en bijvoeden, desondanks nog veel lucht happen, dan tongriempje gelaserd, maar nog steeds krijgt ze vaak te veel lucht binnen. En de voorbije maanden is ze mss 500gr aangekomen. Ze stond op de p54 en nu is ze ergens P20 qua gewicht. Ik ben het me zorgen maken over vanalles wat met voeding te maken heeft een beetje beu en hoop dat dit rust brengt. Hoop is het juiste woord want mevrouwtje weigert thuis flesjes, dus we gaan eerst daar hopelijk iets aan doen eer ik begin af te bouwen.
     
  12. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Hij is bijna 7 maanden, dus of hij is vroeg of het is iets anders. Rot is het wel. Slapen gaat gepaard met veel gekrijs...maar als hij dan eenmaal slaapt doet hij nog 2 slapen van een half uur tot 2 uur. Het ie zoals het is vooral op de kinderopvang vind ik het vervelend want ze zeggen dat hij dan ontroostbaar is is van de laatste 1 a 2 weken

    Ach wat zielig dat ze steeds ziek is..
     
  13. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Fijn dat jij er zo over denkt en zo relaxed ben. Ik krijg wel een beetje het gevoel dat je vind dat ik zeur en het gewoon moet loslaten. Helaas lukt mij dat wat minder goed.. maar toch bedankt
     
  14. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Hopelijk voelt het als een goed besluit en gaat het snel beter ♡♡
     
    S2909 vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    je hebt je best gedaan! En daar mag je trots op zijn :)
    Lastig dat ze flesjes weigert.
    Ik heb daar (gelukkig) geen ervaring mee dus ik kan je geen tips geven.
    Jij bent toch ook al weer aan het werk? Drinkt ze dan niks als jij aan het werk ben?
     
  16. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Hier hebben we een flesjes weigeraar, dat heb ik met L nooit meegemaakt. Gisteravond heeft ze bijvoorbeeld niet willen drinken. Toen ze eenmaal sliep heb ik toch nog een flesje gegeven. Ze slaapt gelukkig goed, ze ging naar bed om 19:00 en werd wakker om 07:30!
    Maar daarna weer niet willen drinken... fruit gaat goed, brood erg matig, avondeten gaat goed. Tussendoor extra water, maar verder vandaag (met veel moeite) 2 flessen op van 180+6.
    Iemand hier tips? Ik ben zo bang dat ze, al helemaal met het warme weer, veel te weinig drinkt :(
     
  17. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    En als je melk toevoegd aan de fruit en groentenhap?
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    rietjesbeker proberen?
     
  19. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Jawel, in de crèche drinkt ze wel, gelukkig, maar thuis weigert ze. Wellicht met het gedacht, waarom een flesje als je gewoon zo aan de bar kan.
     
  20. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    K drinkt hier ook zo weinig. 3x fles 180 . Fruit en avondeten . Tussendoor water. Maar van dat gewone water moet hij niet iets van weten. Blaast meer op zijn fles dan.
     

Deel Deze Pagina