Knap dat jullie dan zo goed doorzetten. Hoe oud is ze? En hoe gaat het rollen en tijgeren misschien dat daar meer energie heen gaat..
Ohjee krijgen we die er ook nog bij. Ben maar gestopt met oei ik groei lezen en van mn dochter is t gelukkig allang verdwenen uit t actieve geheugen. Kleine man is flink aan t protesteren en hoesten, beetje een reutel op zn longen. Vorige week die waterpokken, hou m maar ff in de gaten. Drinkt en eet prima, maar dat is hier toch een slechte graadmeter. Bij ziekte veranderen we zowat in kliko's.
F schommelt rond de 7kg, wel ook een kleintje qua lengte. Laatste keer was ze 61cm (begin april). Haar lengte nu weet ik niet.
Oh man, het is hier zo druk met 3 kids en mijn werk, dat ik steeds vergeet te reageren. Wat leuk om dat zo te lezen van jullie kleintjes en hoe snel gaat het dan toch! Onze kleine vent doet het ook prima. Hij rolt al een hele tijd, zitten gaat nu een beetje komen en ik verwacht dat ie het tijgeren binnenkort ook wel door heeft. Voor nu is het net de kleine zeemeermin als ze omhoog komt op die rots om naar prins Erik te kijken. Hij komt elke keer zo omhoog op zijn armen en omdat zijn haar bovenop zo heerlijk lang is, zwiept dat helemaal mee. we hebben nu echt wel een schema, alleen het slapen is wisselend. Niet slecht overigens. Hij wil alleen wel eens vroeg komen (5h) maar dat is echt een no go voor mij. Dat is nacht en dan gaan we nog niet eruit. Bij me in bed valt ie wel weer in slaap. 7:00-7:30 uur fles 180/6 09:00 uur fruit 11:30-12:00 uur boterham met boter en iets erop, daarna fles 150/5 15:30 iets lekkers en fles 150/5 17:30-18:00 uur, avondeten en een half uurtje daarna fles 150/5 en dan slapen rond 19h/19:30 uur. De laatste paar avonden komt ie in de avond af en toe, maar dat zal te maken hebben met alle ontwikkelingen die hij doormaakt. Ik volg de oei ik groei niet (geloof niet zo in die wolkjes), dus of dat dan sprongetjes zijn, ik weet het niet. Hij kwam eerst elke nacht nog en dan legde ik m bij mij in bed, maar nu slaapt ie de meeste nachten door. Hij ligt nog wel in de co-sleeper. Ik vind het nog heerlijk om m dicht bij me te hebben en ik slaap ook prima met hem, aangezien hij een rustige slaper is. Hij gaat straks een kamer met zijn broer delen, maar voorlopig ben ik daar nog niet aan toe Het is wel een flinke vent. Ik denk dat ie nu richting de 9,5 kg gaat en richting de 70 cm (?). Ik moet m weer eens laten wegen en meten. Ik had van de middelste nog ontzettend leuke wintertruien liggen in maat 74, maar die kunnen op vinted. No way dat hij daarin gaat passen Hij zit nu al in 68 (lange, rekbare merken zoals name it en H&M) en 74 voor de meeste dingen. Hij speelt, brabbelt en lacht, krijgt inmiddels 4 tandjes (ze komen allemaal door, 2 boven, 2 onder). Het is ontzettend leuk hoe onze oudste met hem omgaat en hoe onze kleine man daarop reageert. De middelste is wisselend. Die zit in de ik/mij fase en hij claimt ook het alleen recht op mij (en op de bank, op al het speelgoed, op de dingen van zijn broers, op dingen die hij buiten ziet etc.). Af en toe is het wel pittig hoor. De combinatie van 3 kids, mijn drukke baan, huishouden, sociaal leven en alles regelen wat er geregeld moet worden en de meeste dagen is er wel iets van chaos, maar volgens mij hebben we het prima voor elkaar zo
We hebben niet echt een schema qua slaap want ja derde, moet in allerlei dagen mee Maar meestal is het een beetje zo: 7- wakker en 180 plus 6 met 2 schepjes biobim havervlokjes dan ergens tussen 830-10 gaat ze naar bed en afhankelijk hoelang ze dan slaapt: 10/11 Fruit en water . Of soms heeft ik dit voor haar slaapje om 9.30 1130/12 een boterham maar dit eet ze nog niet top al at ze vandaag een hele. 1230/13 fles 180 plus 6 Slapen daarna Als ze wakker wordt cracker en water soms nog wat fruit of een maispuff en water Soms nog kort slaapje van half uur maar soms ook niet. 1630 - 17 avondeten 1830 - fles 180 plus 6 En dan om 19 na omkleden of badje en boekje slapen (ze heeft nog geen tanden haha) Enige wat ze nu doet is dat ze soms in de nacht of avond op haar buik draait en dan is ze haar speen aan het zoeken maar draait ze niet terug. Dan moeten wij dat even doen en slaapt ze verder haha
Heb weer eens een tijdje niks geschreven. Hier gaat alles goed Nog geen tand (lijkt er wel al een eeuwigheid aan te komen) rollen duurde wat ‘langer’ las van sommigen van jullie al heen een weer en onze dochter vond het wel best zo. Probeerde wel steeds te zitten, en als je ze op haar kontje zette was ze ook zielsgelukkig (tot ze omviel) Maar een week of 2-3 terug begon ze toch wat meer te rollen, en gefrustreerd als ze het niet meer leuk vond op haar buik. En nu 1-2 weken draait ze alle kanten op. Maar nog steeds vind ze zitten het leukste. En dat kan ze ook al best goed. op haar buik begint ze nu ook steeds meer te bewegen, maar echt tijgeren/kruipen lukt nog niet. mond schema ongeveer is: 07.00 wakker 07.30 fles 210+7+2jpbm 09.00/09.30 fruit 200gram soms iets minder 09.30-11.30 slapen 11.30 fles 210 +7+2 12.00 ongeveer 1/2 broodje (soms eerst brood en later fles) 13.30- 15.30 slapen 15.30 fles 210+7+2 16.30 maaltijd/groentehap 200gr (niet altijd op) 17.30- 19.30 dutje (soms niet en vaak korter) 19.30 fles 210+7+2 20.00 slapen tot volgende ochtend (als ze geen dutje in de namiddag heeft gedaan is dit laatste een half uurtje eerder) ze slaapt niet altijd de volledige tijd (maar vaak wel) het is echt een slaapkopje Die slaapregressie is hier dus (nog) niet aan de orde. Bij het broodje, fruit en maaltijd krijgt ze ook water, maar meestal drinkt ze hier niks van Verder is ze gewoon heel lief en makkelijk. In het weekend beginnen we vaak later aan de dag, zonder probleem dan schuift alles gewoon een uurtje op. Oh, en tussendoor (zeker als ze niet kan slapen door zwemles o.I.d van de oudste) krijg ze vaak nog maisfingers en geluid? Ja, daar is ze goed in! Soms echt een gillende keukenmeid Vrolijk kind
dat weeg ik dus echt niet af hij geeft het heel goed aan wanneer hij vol zit. Dus echt geen idee @Vero0504 oh hopelijk geen waterpokken !
Leuk om alles weer te lezen van iedereen! Wij hebben ook een flinkerd ! 9.2 kilo en 69 cm, zit dus ook al in maatje 74. Is wordt de interactie tussen R en zijn zus ook zo leuk, echt zo genieten
Helaas wel, maar met t boodschappenlijstje wat ik eerder aangaf is het bij hem soepel doorstaan. De calendula zalf van VSM en de dr leenarts billencreme (op alles wat bedekt is) doen t fantastisch! Dochter nog steeds gevrijwaard van waterpokken...Hoe dan?!? Die ontwijkt t al 5,5 jaar. Helaas beiden nu aan t hoesten/verkouden. Zit die kleine man met argusogen al in de gaten te houden, ukkepuk van de opvang had een infectie bovenop de waterpokken gekregen en is flink beroerd geweest. Hij zit ook nog in die "na fase". Dochter nu de hele nacht aan t kuchelen geweest. Straks maar weer een covid test er doorheen (doet ze niet moeilijk over), dat waait ook weer door de school dus iedereen met klachten werd verzocht te testen. We verzamelen kennelijk graag alle ziektes bij elkaar. Vorige keer vaccinatie plus covid voor de kleine man en dochter griep plus covid. Heb de kleine man maar ff bv uit de diepvries gegeven, geen idee of t hielp maar was blij dat ik t had. Hij rolde er prima doorheen, dochter was er beroerder aan toe. Mama weet wel: ik ben er wel weer klaar mee met die ziektes, iedereen maar weer gewoon lekker slapen, geen vlekkies, geen kuchies...Hahaha droom verder...over 2 weken volgende kuch bij de kleine man en dat intervalspelletje duurt nog zeker een jaar. Hier ook nog geen tandjes in zicht en omrollen...hahahaha nope. Dit wordt een billenschuiver, zodra hij kan zitten krijg je m daar niet meer vanaf vrees ik. Met die reflux van hem kan ik hem ook geen ongelijk geven maar ik ga hem er niet in aanmoedigen. Hij trekt zichzelf al tot zit met zn buikspieren als hij schuin op je ligt, geen aanmoediging nodig. Sterk zat voor buikliggen overigens, duwt zich moeiteloos omhoog net een pilatusoefening waar je naar zit te kijken maar hij krijgt echt vol t zuur. Schuin op een voedingskussen nog eens proberen, wil m toch die training wel geven.
Ik maak zelf potjes van avent en die zitten dan voor 75% vol. Potje Olvarit eet ze 3 kwart leeg. Zakjes van Mama Deli of Ella kitchen helemaal
Waterpokken kan best wel even duren voor het volgende gezinslid ze krijgt. Ik poeh het zo lang geprobeerd te ontwijken dat ik inmiddels expert ben. De oudste was ongeveer een jaar toen ze ze kreeg, prima, want dan maken ze wel/meer antistoffen aan (en ze zet er flink onder) dus dan kan ze het niet nog eens krijgen. zelf heb ik toen ik ongeveer een half jaar was een paar milde plekjes gehad. En heb de antistoffen dus niet. hoopte toen dochter ze had ze dan ook maar te krijgen, was ik er ook maar vanaf geweest. (Ondanks dat je hoort dat het bij volwassenen heftiger verloopt) Maar heb ze niet gekregen dus beide zwangerschappen waren toch wel spannend (gevaarlijk voor kind in de zwangerschap) nu hopen dat M ze ook pas rond of na een jaar krijgt, zitten hun in elk geval niet met die spanning wanneer ze ooit volwassen zijn. M is inmiddels maatje 74 alweer uitgegroeid Goede hamsterwangen en laatst 74,5cm, moet bijna weer naar het bureau dus ben benieuwd. Wij zitten nu in België. De oudste nog niet leerplichtig, dus even gebruik van maken Heb gelijk een een vraag voor de Belgen onder ons… waar kan ik verse melk kopen?
Verse melk? Dus niet in een plastic fles of brik? Ik zou denken eventueel bij een natuurhoeve of een zuivelhoeve.
verse melk, dus niet van die houdbare (UHT) pakken/flessen Maar melk die gekoeld staat en een houdbaarheid van aantal dagen (meestal maximaal 1 week) heeft hebben nog maar 1 keer een pak gevonden (en kostte ook gelijk €3,- voor een liter) Kunnen het dus slecht vinden, en het is een stuk duurder dan in Nederland of de houdbare (uht) pakken
Ja, dan zou ik googlen op zuivelhoeve of natuurhoeve. Maar ik denk niet dat je dat nog zo veel kunnen kopen in België.
Je kan ook vaccineren tegen waterpokken he? Dan hoef je niet zo beroerd te wezen als wanneer een ukkepuk t alsnog meesleept naar huis. (Bedoel voor jezelf dus, niet voor die kleine (al kan dat wel)). In Nederland is het ooit voorgesteld om op te nemen in het rvp maar is er niet van gekomen gezien de kosten/baten afweging. Maar als je de antistoffen niet hebt als volwassene lijkt het me de afweging best waard gezien hoe beroerd je t kan krijgen ervan.