Wij zijn vandaag naar het CB geweest.. de bultjes waren waarschijnlijk muggenbulten, zielig maar te overzien. Het draaien beide kanten op kan nog tot 9 maanden, geen probleem dus, hij is sterk en alert. Maakte gevarieerde geluidjes en liet alles zien. Met 7.5 maand is hij 70 cm en 8.4 kilo.
wilde ik inderdaad voor de zwangerschap van M doen… maar ja coronatijd hè. Kinderen kan niet dacht ik? Wordt inderdaad tijd er weer navraag naar te doen.
Ja precies...indd eerst iets onder gemiddelde en nu op gemiddelde en precies op zijn eigen lijntje...hoe is het gegaan met deze warme dag?
Zo nou hè! Hier hadden we een verjaardag met bbq van vrienden dus L ging lekker met met spetteren en stokbroodjes knagen Nu alles net gesloopt in bed gekregen. En nu lig ik zelf net 10 seconden. Want ja, hard werken met 3 Hoe ging het bij jullie?
Meneer ging vandaag helemaal zelf draaien, wel door zich af te zetten maar toch. Nou toch nog "op tijd" binnen. Al wist ie niet hoe snel hij weer terug moest komen, mannen. Nu zonder slaapzakje maar slapen en de camera er ff opgezet aangezien we al gepiep hebben gehad van een been tussen de spijlen en dat hij overdwars in zn ledikant lag tegen t voeteneind. Denk je "goh het is doodstil die ligt lekker te slapen" ja de groeten, meneer is lekker met van alles bezig. Net zo'n ninja als zn zus dus die doodstil een beertje over dr schouder liet vallen en weer met dr andere hand bij dr heup oppakte, of vrolijk t hele bed door wandelde. Geen piep, geen kraak, geen giechel...doooodstil en maar oefenen. (en beneden vertikken om te lopen met steun (liet zich gewoon door dr knieeën zakken en in dr bed gewoon rondjes wandelen he?)
@Vero0504 Waarom dan zonder slaapzak slapen nu? Ik ben moe dus wellicht snap ik het even niet hoor haha.
Omdat ie nu net ontdekt heeft hoe hij kan draaien maar dat heeft nog wat oefening nodig. Mannetje geeft nogal snel op, in tegenstelling tot mn dochter. Paaien met een speeltje werkt niet bijv. "Te moeilijk, laat maaaaar" Dus laat maar ff op gemakkelijke manier door zn bed rollen, als hij belemmerd wordt door zn slaapzak mist hij ook weer oefening. Rollen met hindernissen volgt later wel weer. Relaxed mannetje maar ook verdraaide lastig te verleiden voor bepaalde dingen, luiwammes.
ja tuurlijk! (Probeer nu namelijk weer actief te blijven) Ik heb het boekje alweer klaarliggen (hoeven donderdag pas) kan ik hem gelijk weer even doorbladeren en spieken wat het de vorige keer ook alweer was. Maar nu ik lees hoe groot jullie kindjes zijn, wordt me maar weer duidelijk dat M toch echt boven het gemiddelde zit. (Ze was de vorige keer, met 6 maanden namelijk al tussen dus 70 en 70,5 cm en net iets meer dan 8 kilo ) Ben het gespuugd alleen wel een beetje zat. We hadden nog zo de hoop dat met vaste hapjes het minder zou worden, maar helaas… en denk dat ik dan toch liever alleen melk eruit heb. Iemand een idee wanneer het écht over zou moeten zijn?
Reflux? Duurde bij mn dochter tot 14 maanden. Beste methode voor haar was elke 2 uur een beetje eten, dan bleven we de ellende voor.
Hahaha boef die dochter van jullie.. van wanneer was R..ook alweer?je bedoeld draaien van buik.naar rug en van rug naar buik? Welke tijd staat daar voor dan Lucas heeft antibiotica voor z'n krentenbaard..moet 1 uur voor z'n eten of 2 uur natijd..nou das puzzelen joh dus toch maar ff over gehad naar 3 flessen 210 ipv 4 flessen 180 6.30 AB 7.30 fles 210 cc 10.00 fruit 200 gram Slapen 12.00 AB 13.00 fles 180 of 210 cc en broodje Slapen 16.30/ 17.00 groentenhap 18.30 AB 19.30 fles 180 cc of 210 Als hij straks geen antibioticakuur mee heeft zijn de tijden voor het eten wat minder strak. En kan hij de laatste fles eerder.. gisteren moeten wakker maken maar gelukkig sliep hij verder..
R. is van eind november 21, G. is van half dec. 16 Baby's MOETEN nog niks maar geloof dat de verwachting is dat de meesten t met 7 mnd wel kunnen, aangezien t onderdeel vormt van tijgeren/kruipen/leren zitten/lopen. G. was alleen razend snel, met werkelijk alles behalve brabbelen/praten, daar verkijken wij ons met R. nog wel eens op. G. draaide bijv. met 3 mnd en had twee tanden met 5,5 mnd. Hier voorlopig al heel lang veel gekwijl maar geen tand te bekennen. En dat draaien ging naar z'n zij en met grote grijns weer terug "hahaha noooope!" terwijl qua spierkracht je wel wist dat hij t makkelijk moest kunnen Maar daar heeft ie kennelijk nu een voordeel gezien, alhoewel hij in zn bed gewoon al liggend op zn zij rondjes maakt door zich op te trekken aan de spijlen met zn voeten af te duwen. Mafketel Succes jullie met de AB ik heb G er vandaag voor de laatste dag aan ivm ooronsteking en terugkerende koorts. Je blijft puzzelen met die grap.
nou, dan hebben we nog even te gaan. Lastige is dat het een tijd goed gaat, en dan als het je niet meer verwacht komt er een hele golf uit. Soms pas als het tijd wordt voor de volgende hap of fles. we wachten nog maar even af. De wasmachine wast geduldig… alleen de bank vind het iets minder fijn
Ja dat geintje kennen we, daarom maar voor ikea bank gekozen met wasbare hoes. Zodra er ook maar iets was wat die darmen prikkelde, of t bepaalde hapjes of omgevingsprikkels waren die net te veel van t goede waren (lees: we waren naar de supermarkt gegaan. Als baby ukkepuk: de radio stond te lang aan) was t hier foute boel. Nattere fruithapjes met appel of peer deden t ook niet best. KA gaf aan zo snel mogelijk zware kost aanwennen (aardappels, groente, vlees) en de fruithapjes op appel basis beetje ontwijken en meer de banaan hoek pakken. Zodra brood kan, met een stukkie brood tussendoor rem je t zuur ook t nodige. Ven fruit krijgen ze al sneller t zuur, dus twee keer groente is ook niks mis mee. Fruit eten ze doorgaans toch wel.
Ja omdat hij zei dat hij net op tijd was Op het cb zeiden ze : tot 9 maanden rollen Tot 13 maanden zelfstandig zitten dus dan hebben ze nog even L. Is motorisch niet zo snel, net z'n mama haha sociaal dan wel weer toppie!!!