Ah ook al zo'n charmeur? Deze keuvelt lekker in de box maar kom je voorbij gelopen dan worden de charmes in de strijd gegooid. Is goed hoor manneke met jou kan ik onbeperkt kroelen, met een andere kerel vindt papa niet zo leuk.
Hahahah precies dat. Altijd lachen naar iedereen. Zo schattig met 2 tandjes. Boven zijn ze in aantocht 1 is al zichtbaar 1 puntje.
ja, die ‘natte’ hapjes doe ik sowieso al een schepje granen/rijstebloem door, anders speelt ze ermee en spuugt ze het weer uit Maar ook de groente kan er weer uit komen hebben we gister gemerkt soms denk ik ook wordt ze niet gewoon ziek? Maar dat is het meestal niet. Ze is alleen een ontzettende druktemaker, dus rustig laten zakken zit er ook gewoon niet in. En denk dat het door haar drukke gedrag af en toe ook gewoon verkeerd schiet. Of ze stopt weer eens een hand of teen te ver in haar mond… Alleen vooral wanneer ze het al even binnen had gehouden, het is zo’n vies goedje. (Maar voor kleine handjes en voetjes reuze interessant)
Ik vroeg mij even af, was het sowieso al de bedoeling om 3x per dag antibiotica te geven? Of is het nu meer per keer nu je een fles minder geef? *geen ervaring maar pure interesse hoe dat werkt met de dosering gaan die 3 flessen verder goed? Wij zitten af en toe ook zo te puzzelen. Zoals vanmorgen ben ik op pad geweest, dan slaapt ze niet, dus begint haar dutje later. Maar moet ik haar dan wakker maken om op schema te blijven? Of lekker later slapen en later de fles (wat mijn gevoel zegt) Alleen wanneer ik haar later de fles geef, en je stelt vanuit daar verder, kom je ‘a avonds zo laat… Dus in zo’n geval denk ik ook, dan maar flesje minder… Weet alleen niet of dat wel al ‘mag’
Succes ermee, ik heb al kiekeboe spelende bejaarden gehad die nog geen minuut eerder sachrijnig bij een viskraam stonden. G. in de bocht...huuuuuuj....noef oogjes en gulle glimlach in de strijd....jahoor, weer een slachtoffer gevonden. Restaurant idem, paar mensen die sacho kijken...baby G. zag een uitdaging...Weer een paar glimlachen getoverd.
De mijne tankt in de qvond voor t slapen gaan altijd wel bij. Al is t 3 of 2,5 uur na zn voorgaande fles, no way dat hij gaat slapen met een plekkie ruimte in zn maag. Dus we hanteren hier t ritme van de dag, als t toevalligerwijs t ritme van de klok ook is, is t mooi meegenomen. Maar hem hoor je alleen koeren met honger, speluuuuh/kroelen, luier en verder is t een content manneke.
Nee ik moest 3 x per dag antibiotica geven daarom over gegaan naar 3 flessen en op zich is dat natuurlijk prima wil alleen niet dat hij te weinig binnen krijgt omdat hij dus beetje smalletjes is. Maar hij is de 26ste 8 maanden dus 3 flessen prima. Ik.deed dat sws al zo , ik was helemaal niet zo van schema.. keek gewoon wanneer hij sliep en als hij dan later fles kreeg was dat zo! Al slaapt L. Meestal maar 2 x een uur of 1.5 uur dus dan komen we vaak wel weer bij haha!
Haha ja en soms denk ik had je anders ook tegen mij gepraat, waarschijnlijk niet.. vind ik dan ook weer een soort van stom!
Nee ik ging al op slachtoffer voorloeren "kijken wie ze dit keer zo gek krijgt". Oh oudere dame met een rollator, kijkt sachrijnig... 5...4...3...2..1 Jup weer een slachtoffer voor kiekeboe...onvoorstelbaar. Die toverde (en nu nog) bij iedereen een grijns op zn gezicht. De schattigheidsfactor maakt nu wel langzaam plaats voor bijdehand koppie maar nu spant ze samen met R.
Ik ben ook niet zo van klok, maar ‘s avonds wil ik wel graag een beetje een ‘normale’ tijd, zeker als ze de volgende dag naar de opvang moet. Anders kom ik in de ochtend ook weer niet uit. (en als ze zo lang al van 7-7 of 8-8 slaapt, wil je je avond ook niet meer opgeven) als het dan overdag anders loopt, en fles 4 zou uitkomen rond 10/11 uur ‘s avonds… Maar heb haar nu paar keer dan gewoon ‘normale’ tijd op bed gelegd en wordt ze niet wakker heeft ze 3 flessen. M slaapt juist fantastisch… maar daardoor kom je dus al snel later uit. 1,5 uur slapen is voor haar weinig Vaak is het een keer 2 en een keer 2,5 Slaapt ze in de namiddag nog, dan is het vaak wel maar een uurtje. En vervolgens nog ‘s nachts 11-12 uur aan 1 stuk. Je kan je misschien wel voorstellen dat er dan weinig tijd over blijft voor flessen/hapjes en broodjes Momenteel moet ze er ook niet zoveel van hebben (door de verkoudheid?) Toch maar eens wat grover geven… misschien is dat de clue, was bij L destijds ook. Ineens at ze niet meer zo goed, dus ik een potje met stukjes geprobeerd en die vrat ze zo leeg… mevrouw wilde dus wat uitdagenders nu is ze aan het mopperen omdat ze moe is… maar we kunnen vertrekken naar het cb, dus dan zal het wel weer goed zijn. Daarna weer lekker slapen
Voor de kampeerders onder ons hoe gaan jullie dat doen met fruit en groenten hapjes..wij gaan 2.5 week op.vakantie, geen vriezer natuurlijk en een kleine kookplaat en koelkast... #tips#buitenleven#nieuweuitdagingen
Wij gaan niet kamperen, maar als het kan zou ik denk ik sowieso (ook) wat potjes meenemen/ daar in de buurt kopen. Opwarmen kan natuurlijk ook altijd in een bakje met heet water leggen. Ik heb zo’n bakje van nuby, heeft een deksel en een soort stamper ideaal als je geen staafmixer o.i.d. Kan gebruiken. En als er over is, of om mee te nemen deksel erop. fruit lijkt me daarom niet zo’n probleem. en hapjes, vers kan je ook wel voor 2-3 dagen maken. M heeft toevallig van de week een beetje met ons meegegeten. (Ministukjes wortel en gebakken aardappel) en dat vond ze helemaal geweldig. Als je gekookte aardappel eet is het nog makkelijker natuurlijk (kan je beter een prakje van maken) Wat geef je nu, en hoe bereid je dat?
Vanmorgen bij de CB geweest. M is weer goed gekeurd. Ze hield die vrouw heel strak in de gaten. Scheelde wel weer, volgens hoefde ze niet met te checken Ze merkte op dat M wel erg nieuwsgierig en bedachtzaam is verder was het geen verrassing dat ze groter dan gemiddeld is. Nu met 8 maanden en 1 week, weegt ze 9,15 kilo. En is ze 75cm Alleen haar hoofdje is netjes gemiddeld (44cm omtrek) Ik dacht al dat ze wel rond of over de 74cm moest zitten, want maar 74 heb ik al uit de kast moeten halen. Wij zijn dus over op maat 80 en 86. En rompertjes maat 86/92 (74/80 ging echt niet meer) En petjes maat 62/68 (en eigenlijk nog te groot) We waren rond 11 uur thuis en ze ligt nu nog lekker te slapen
Ik maak nu van te voren prak en die doe ik in de vriezer. Fruit is indd geen probleem. Wij eten op vakantie vooral bbq en dingen op de plaat dus niet echt prakbaar haha
Fruit gewoon prakken. Kies je voor zacht fruit en als ik geen tijd heb, is het hier een appelmoes of een knijpfruitje. Die heb ik altijd op voorraad. In een bakje water krijg je ook alles warm. Je kunt gaan voor potjes, of die knijpzakjes van bijv Ella’s kitchen. En je kunt uiteraard aardappels met wortels/doperwtjes, pastinaak, pompoen en andere zachte groenten koken en dan fijn prakken. Eet ie 2 dagen achter elkaar t zelfde, maar dat lijkt me op vakantie nou niet echt een ding.
Hier zitten we nu wel op een lekker schema en ik probeer dat ook aan te houden, want anders loop ik spaak met mijn werk en de andere 2 kids. 7:30 uur fles 180/6 09:30 fruit 11:30 brood en daarna fles 150/5 15:30 iets lekkers of fruit en daarna fles 150/5 18:00 avondeten en een half uurtje later fles 150/5 En dan de nacht in. het slapen overdag is echt drama op dit moment. Maandag t/m woensdag niks geslapen overdag (zowel bij oma als bij opvang niet), gisteren heb ik m wel op bed gekregen en heeft ie geslapen van 13-16 uur, maar was de avond weer pet. Hij is ook bijna 8 maanden en dan zit er blijkbaar weer iets van een slaapregressie. En hij wordt steeds vroeg wakker, tussen 6-6:30 uur en als ik een keer mazzel heb, is het 7 uur. Wekker gaat pas tussen 7:20-7:35 dus ik ga daar echt slecht op… mijn andere kids sliepen uit, dus dit is heel erg wennen.
ik zou denk ik gewoon voor potjes gaan. En lekker sabbelen op stukjes (stok)brood/komkommer en wat je verder bij de bbq eet dat geschikt is. Eventueel zo’n sabbelzakje ervoor gebruiken als je het sabbelen misschien nog spannend vind. En 2x fruit op een dag is ook nog een optie. maar zou het mezelf zeker niet te moeilijk maken.
Bedankt meiden. Nou wil het mijzelf inderdaad niet moeilijk maken maar dan ga ik gewoon voor potjes en als het kan mee eten en indd lekker stokbrood enzo. Top!
Nou stoeltje met zitverkleiner geprobeerd voor happies, maar dat wordt m nog ff niet. Hij zit niet bepaald hoe ik m hebben wil (duikt helemaal voorover) dus dat was vrij snel geschapt van de planning, over een paar weken maar weer eens zien. Hem rechterop forceren met wat handdoeken begin ik niet aan, kennelijk is zn rug nog niet ver genoeg dus dan wachten we gewoon nog ff verder. Kalm-aan-zondag (al rent mama zich rot). G. lekker spelen met papa in de ballenbak, R. en mama t rijk alleen. Met R. inmiddels plat voor middagtuk 2 en ik vast voorbereiden op vanavond (bordspelletje met schoonouders coor t eerst sinds 2 jaar) en avondeten en snackvoer voorbereiden.