Herfst Mama's 2021

Discussie in 'De mama's' gestart door Selien, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Ik heb ook al een tijdje niks meer gepost. Ik lees wel mee steeds!
    Hier gaat het ook goed. T is soms overdag wat snel aan het ‘miepen’, zo noemen we het maar. En soms uit het niks huilen. Hij krijgt drie tandjes tegelijk op dit moment, dus dat helpt vast niet mee. Gelukkig meestal toch vrolijk :) Hij is nu 10 maanden. Hij gaat overal staan sinds twee weekjes. Daardoor valt ie ook wat vaker want hij staat niet altijd stabiel en we zijn niet altijd vlak bij hem haha. Maar laatst ging ie in de box staan en weer zitten een paar keer, zonder te vallen. Dus ik heb goede hoop dat het snel overal lukt haha.
    Slapen gaat over het algemeen goed. Overdag meestal 1x rond de 45 minuten en 1x wat langer, maar soms ook 2x een uur bijv. En uitschieters soms ineens 2 uur achter elkaar, maar dat is redelijk zeldzaam haha. In de avond ligt ie tussen 18.30 en 19.00 altijd wel en is meestal meteen stil. Soms eventjes huilen/brabbelen. Hij heeft al hele lange tijd dat ie rond 5.15/5.30 wakker is. Vinden wij te vroeg maarja haha daar luistert ie nog niet naar :p nu werkt het regelmatig om een fles in bed te geven, dat ie nog even in slaap valt. Doen we als ie snachts wakker wordt ook (gebeurt heel af en toe nog, maar meestal na 5.00). Als ie 5.30 of later wakker is, valt ie eigenlijk niet meer in slaap. Probeer dan wel te rekken tot minstens 9.00 voor eerste slaapje maar lukt niet altijd.
    Overdag krijgt ie ook nog drie flessen. Vaak wel op en dan soms dus in de nacht nog extra. Soms denk ik wel; Hm beetje veel misschien maar hij is overwegend happy en eet ook goed brood (sochtends en tussen de middag een broodje), fruit en maisvingers/lange vingers haha. Alleen ander drinken dan melk wil nog niet echt. Hij snapt rietjes of tuitbekers nog echt niet :p gewone beker wel maar dan morst ie bijna alles nog:roflmao:
     
  2. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Wat onwijs rot trouwens @Lotion en je kan overdag ook niet even gaan liggen :( hopelijk wordt het snel beter.. heb je een idee waar t mee te maken kan hebben? Sprong of tandjes oid?
     
  3. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    @Lotion hoe gaat het nu?
    @ iedereen, hoe gaat het (nu het zo warm is)

    wat is het overigens rustig hier!
    Zal het de vakantieperiode zijn???

    mij vroeg mij af, zijn er nog mensen hier die van het betaalde ouderschapsverlof gebruik gaan maken? (NL)
    Weet iemand hoe het precies werkt?
    M is na de 9 weken pas 1, dus in theorie zou ik ze nog op kunnen nemen…

    hoe regelen jullie dit?
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Niet veel verbeterd.
    Ze slaapt nog steeds niet heel goed snachts.
    Ik ben een nachtje weg geweest en toen sliep ze perfect. 1x wakker geworden maar nadat mijn man der speen gaf heeft ze verder geslapen tot 8 uur.
    Afgelopen nacht was het 1 groot drama.
    Elk kwartier wakker! Alsof ze moest inhalen ofzo.
    We hebben vandaag der bed naar een andere kamer versleept.
    De andere kinderen zijn uit logeren dus kunnen we even kijken hoe dat gaat.
    Ze gaat bij L op de kamer. Hopelijk gaat het dan een stuk beter.
     
  5. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Lotion hier sliep R opeens ook de nacht door toen ik ziek was, en hij samen met mijn vriend in de woonkamer sliep. Sliep weer bij mij ons op de kamer en t was bal. Vind t vrij bizar. Nu op vakantie slaapt hij met zijn zus en slaapt ook minstens 7 uur aan elkaar door. Zo gek. Wij gaan ook proberen L en R op één kamer te laten slapen. Alleen even achter een stapelledikant aan
     
  6. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wij hebben onze 2 jongens sinds vorige week vrijdag samen in 1 kamer en dat gaat echt boven verwachting goed. Ze slapen de nachten gewoon door, alleen het in slaap komen is af en toe een ding, want dan houden ze elkaar wakker.

    ik heb dus sinds vrijdag mijn eigen kamer weer terug, maar heb de co-slemper nog niet opgeruimd. Het voelt ineens zo definitief :( alsof ie in ene keer groot is.

    @Wensje92, ik hoop nog 2 weken verlof op te kunnen nemen, de laatste weken voordat onze kleine man 1 wordt. Even kijken hoe dat financieel uitpakt, want het is best wel een behoorlijk pak geld wat je in moet leveren.
     
  7. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Even een update van hier :D
    K start 1 september met opvang voltijds. Ik begin dan ook terug aan een opleiding . 29 en 30 augustus gaat hij een paar uur wennen . Nu al zenuwachtig voor.:rolleyes:

    Voor de rest alles ok was eind vorige maand 71 CM en 8.2 kg . En hij kan kruipen en rollen ondertussen:D heeft even geduurd. Probeert ook te gaan staan, maar lukt nog niet echt.
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  8. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Hier gaat het super goed. We zijn heerlijk op vakantie..overdag gaat slapen wisselend. In de nacht gewoon echt goed. Kruipen gaat nu perfect. Hij zet stapjes aan de hand en trekt zich werkelijk waar overal aan op.

    Mijn man gaat ouderschapsverlof opnemen een aantal dagen nog! Ik zelf niet.
     
    wondertjes1992 vindt dit leuk.
  9. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw

    Ach wat vervelend zeg! Gaat ze ondanks het slechte slapen verder wel goed? Lekker aan het kruipen enzo
     
  10. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Eten jullie al met de pot mee? Zo ja wat eten jullie? Zo nee hoe ziet het eetschema er uit?
     
  11. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Haha baby's moet er tussen ;)
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ja dat gaat goed.
    Ze kruipt, kan staan en probeert langs de tafel enz te lopen.
    Ze zit overal aan en stopt alles in der mond :rolleyes:
    Dus qua ontwikkeling prima in orde.
    Volgende week dinsdag krijgt ze buisjes dus hopelijk gaat het vanaf dan beter met slapen.

    qua eten..
    Ze eet grotendeels met de pot mee.
    Dat kan van alles zijn, ovenschotels, agv, nasi, pasta’s etc
    Als we iets eten wat te pittig is of patat dan krijgt ze een potje.
    Voorheen kookte ik dan apart maar daar heb ik echt even geen tijd meer voor :p
     
  13. Wensje92

    Wensje92 Fanatiek lid

    8 jan 2021
    1.404
    1.155
    113
    Vrouw
    Hier gaat ook alles goed.

    In korte tijd heeft M het staan en voorzichtig langs de bank lopen ontdekt.
    Zo bijzonder is dat toch weer.
    En kruipen gaat ze als de brandweer.
    Hebben ook echt traphekjes moeten plaatsen want ze is zo snel en nieuwsgierig dat ze zo iets doet wat niet mag/gevaarlijk kan zijn.

    zijn jullie baby’s ook zo dol op schoenen?
    Wanneer wij de tussendeur open laten staan zit ze aan alle schoenen te sabbelen…
    Slippers en crocs van haar zus zijn favoriet:|
    en ja, ze krijgt wel voldoende te eten hoor:roflmao:
     
  14. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Haha ja heel herkenbaar!! Van die schoenen :)
    Sowieso heeft ze meteen door als er een deur open blijft staan en komt ze er meteen lachend aan.
    Het is een heel gezellig meisje. Alleen dat slapen blijft tobben. Haar in 1 slaapje dwingen zou misschien helpen maar dat redt ze echt nog niet.
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    whahahaha ja :roflmao:
    Bij zwemles : lees buitenbad
    Zet iedereen zijn slippers bij de bankjes waar de ouders zitten.
    Een soort hemel voor D die dan alle slippers in der mond stopt :rolleyes:
     
    Wensje92 en Annelies03 vinden dit leuk.
  16. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw

    Haha ja hier ook indd alles willen ontdekken en schoenen...mmmmm...heerlijk ;)

    Wat knap dat ze dat nu al doet. Gisteren stond L. Aan tafel en toen ging heel voorzichtig het voetje omhoog maar nog geen beweging (hij is nu bijna 10 maanden dus kan nog prima, vrijdag 10 maanden)
     
    Wensje92 vindt dit leuk.
  17. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ja wil nu ook echt niet meer apart koken, deed het al steeds minder maar vanaf morgen zijn we thuis van de vakantie dus gaat hij gewoon lekker mee eten met ons!
     
  18. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    ik maak vaak op zaterdag 2 soorten potjes en die prak ik en gaan de vriezer in. Dat eet ze en dan terwijl eten eet ze nog een beetje mee van wat wij eten. Bijv de groente, of een stukje wrap, droge couscous of ravioli…

    Meestal liet ik ze vanaf 1 echt met de pot mee eten. Beetje half half dus allemaal.
     
  19. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ja precies! Slim! Wij eten vanavond couscous, met lekker courgette, komkommer, tomaatjes, groetenballetjes en feta. Moet ik die feta achterwege laten?
     
  20. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    beetje late reactie maar ik haal de feta er dan uit maar geef haar wel een klein stukje om te proeven (maar is verder nog te zout)
     

Deel Deze Pagina