Daar sta je dan met je goede bedoeling!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Misschien stel ik me aan hoor, maar moet het toch even kwijt. Ik had een mooie pakketje kleding aangeboden op marktplaats. Gratis op te halen voor een moeder die het goed kan gebruiken. Krijg allemaal mailtjes, allemaal gelezen. Eentje sprong er toch wel uit, dus ik heb gezegd kom maar halen. Dus diegene komt het halen, nou echt waar ik snap niet waarom mensen tegenwoordig lopen te liegen. Maar mevrouw komt hier in een dikke vette bmw mx5 zo dikke vette bak, een soort bontjas aan, allemaal goud om haar vingers, en bekakt. Ik was echt verbouwereerd ik heb het nog mee gegeven ook omdat ik gewoon niet wist wat ik moest zeggen of doen. Maar het voelde niet fijn, omdat het bedoeld was voor iemand die het echt kon gebruiken! Normaal heb ik me mondje wel op de goede plek maar nu was ik echt verbouwereerd. Waarom moeten mensen eerst een l*l verhaal ophangen en dan komen ze en dan zie je dat ze geld genoeg hebben, want dat kon je echt zien hoor. Alleen die auto kan ik al niet betalen, de kleding die ze zelf droeg en al dat goud om de handen en nek! Ik vind het echt ziek zwak en misselijk dat mensen tegenwoordig overal maar misbruik van maken. Je kan niks meer met een goede bedoeling weggeven want het komt niet altijd goed terecht!

2. Islah

Islah Niet meer actief

Wat een rotactie zeg, idd, snap ook niet waarom mensen om zulke dingen überhaupt kúnnen liegen.

3. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Belachelijk inderdaad! Wil jij een goede daad doen komt er zo'n aasgier op af!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou het denk ik toch niet afgegeven hebben... (maar ik kan dan ook vrij hard zijn)

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik vind het ook wat je zegt, ziek zwak en misselijk. Zo komen zulke mensen dus aan hun geld...

6. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Zeer waarschijnlijk alles geleend, anders lijkt mij dat zo iemand geen tweedehands kleding koopt/afhaalt..

Maar evengoed triest idd.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had dus echt gezegd "verkoop eerst die auto maar en ga daar dan maar kleding voor kopen" mieter op

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    schandalig. of ze moet het voor iemand opgehaald hebben die zelf niet instaat is het op te halen, dat kan misschien ook nog, of dat ze namens een gezin reageert en het als verrassing gaat brengen, als ze echt geld zat hebben zou je denken dat ze geen 2dehands spul zou willen.

vind het dus wel dubbel, had het denk ik gewoon gevraagt netjes van goh, is het voor uw eigen kinderen, ik dacht dat mijn advertentie vrij duidelijk was, heel netjes maar toch even navragen.

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik vind wel dat je erg snel conclusies trekt..

misschien heeft ze wel geen auto en mocht ze deze lenen... is het goud wel echt goud? en de bontjas is misschien ook wel nep uit een 2e hands winkel of gekregen.

misschien haalt ze het voor een ander op? of is ze net verlaten door haar man die veel geld had en zij nu niks meer?

op uiterlijk beoordelen is altijd wel heel makkelijk vind ik

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Is ook zo maar waarop moet je een persoon in deze situatie anders op beoordelen?

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wat raar zeg, maar inderdaad misschien haalt ze het voor iemand op.
    ik had dan ook gevraagt of het voor haar eigen kinderen was, en misschien even inhaken op het verhaal wat ze verteld heeft ( dat ze het echt nodig hebben etc )
    maar ik zou het ook meegegeven hebben
    Mocht ze geld zat hebben en het is toch voor haar kinderen, tja helaas
    Ik zou liever willen dat het naar iemand ging die het wél echt hard nodig zou hebben maar ik zou niet aan de deur zeggen dat ze het niet mee zou krijgen

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Snap dit ook niet.. En als ze het voor een ander ophaalt dan zeg je toch iets in de zin van ' m'n vriendin/dochter zal er erg blij mee zijn' je weet zelf toch ook dat je met een dikke bak aan komt zetten..
    Ik zou ook m'n bedenkingen hebben hoor!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Een bontjas, echt waar? Ik wist niet dat er nog mensen waren die zo'n ding droegen. Ze schijnen inderdaad wel eens bij de kringloop te hangen, gedoneerd door iemand die zich er niet meer in durfde te vertonen.
    Als je haar niks gevraagd hebt, kun je er eigenlijk niet over oordelen. En wij al helemaal niet.

Rot dat je er zo'n naar gevoel aan over hebt gehouden, want het is wel duidelijk dat jij het met de beste bedoelingen hebt gedaan.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk dat wanneer je het écht niet breed hebt en je al je kleren bij de kringloopwinkel moet halen je dan juist niet van dat opzichtige spul zoals (al dan niet nep) bontjassen gaat dragen.

15. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    maar als ze het voor een ander gezin zou halen. zouden ze dat dan niet in het maitje zetten, iets in de zin van ik kan zelf niet halen want heb geen vervoer. ( ik vermeld het zelfs als mn vriend het gaat halen).
    als het als en verrassing voor een ander is dan zal ze dat bij het ophalen toch wel zeggen, iets van daar ga ik iemand heel blij mee maken.

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Tja, voorkomen hoeft niets te zeggen maar ik denk dat je het ook wel kunt merken aan hoe ze zich gedragen. Of ze een beetje attitude hebben, dat soort dingen.. Dus misschien heeft TS het wel goed gezien.

Als het zo is, vind ik dat echt sneu. Sommige mensen hebben daar echt geen geld voor en dan gaat zij er met een gratis doos kleren vandoor. Ik denk niet dat ik er iets van gezegd zou hebben, ben dan te schijterig om te weigeren.

17. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Nou eh... op feiten misschien?
    Je kunt toch gewoon even vragen hoe het zit?

18. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Het was voor haar zelf dat had ze ook heel duidelijk gezegd. En sorry hoor maar als jij geen geld hebt, dan verkoop je die dikke vette auto, en dat goud zodat je wel geld hebt! Ik help hier ook gezinnen in het dorp die echt geen cent te makken hebben, en die hebben het echt slecht. Deze vrouw had echt wel geld. Ik beoordeel helemaal niet snel iemand, maar nu wel. Als jij echt geen geld hebt heb je die luxe van zo'n auto niet, en dat goud, en die bontjas....En als jij geen cent te makken hebt kom je ook niet in zo;n dure auto, dure bontjas en al dat goud kleren bij een ander weg halen of niet? Ik zou niet eens durven!!

19. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    maar waarom geef je het mee dan? Je hebt nu een onwijs rot gevoel erover en dat had je jezelf kunnen besparen door gewoon te zeggen wat je denkt op dat moment
    Nu krop je alle frustratie op...

20. Kan me je rot gevoel wel voorstellen. Er zijn zoveel mensen die het echt goed kunnen gebruiken...ik zou dan ook met een mond vol tanden staan en het gewoon meegeven

en dat mensen vinden dat je snel hebt beoordeeld over haar...lekker laten kletsen..want een auto lenen kan? maar je leent daarbij geen gouden ringen en een bontjas (nep of echt).

Deel Deze Pagina