Zomer baby jongen (Welke kleertjes!!)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Skyangel, 24 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ik beval in juni of juli van een jongen.
    Nu vind ik het erg moeilijk om hier kleertjes voor te vinden.
    Voor een meid heb je natuurlijk veel meer.
    Natuurlijk worden er ook alleen rompers gedragen, maar wat vinden jullie nou fijn om zo'n kleintje aan te trekken als je naar buiten gaat met warme temperaturen?
    Heel veel merken hebben niet echt jongens zomerkleertjes in maat 50...

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

2augustus1992 vindt dit leuk.
  3. Mrs1

Mrs1 Actief lid

10 jan 2017
    285
    107
    43
    Ter Stal heeft een hele leuke (betaalbare) newborn collectie, verschilt wel per winkel heel erg wat er is. Daarnaast heeft mijn zoontje inderdaad veel in een rompertje gelegen, soms met een broekje er bij aan.

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik heb voornamelijk gewoon lange mouwen en broekjes pakjes. Vorige keer ook in die tijd bevallen en begin moeten ze toch "gewone" kleertjes aam omdat ze moeite hebben met warm houden. Bij erge hitte romper en in maat 56 heb ik 2 korte broekjes en shirtjes, wie weet haal ik nog wat tzt bij afhankelijk van de zomer.

Ik vind dat Feetje leuke korte collectie heeft

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik ben vorig jaar tijdens die hittegolf bevallen en toen moest onze jongste ondanks die warmte een romper met korte mouwen, shirt met lange mouwen, een broekje en sokkjes aan.en had ze de eerste dagen een kruik nodig in bed.
    Dus ik zou ook een aantal shirts met lange mouwen zoeken naast de zomerkleertjes.

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Inderdaad voor het begin gewoon rompers met korte mouw, shirts met lange mouwen en lange broekjes + sokken. In de kraamweek zelfs een mutsje op.

Ik krijg ook een jongen in juni / juli maar heb nog de hele garderobe van zijn oudere broer. Waar ik vaak slaag:

- hema
    - zara
    - h&m
    - next
    - mango

Zara en mango vallen vrij klein. H&m juist weer groot. Maar goed, het moet maar net je smaak zijn natuurlijk. Ik hou zelf niet van kleding met teksten of rare / disney printjes.

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou niet teveel halen, en even bekijken hoe je kindje het doet (qua warmte vast houden etc) ik ben begin augustus uitgerekend, en ik heb geen shirts met korte mouwen, gewoon shirtjes en broekjes met lange mouw en boxpakjes. Lijkt mij niet dat een pasgeboren baby al in korte mouw en broekjes ligt, en anders is er snel iets bij gehaald.

8. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Bedankt meiden!!
    Bij mij in huis is het ook zo over de 30 graden, dus vandaar dat ik het zo zielig vind als hij het wel warm krijgt hihihi.
    Zijn zus had overigens geen moeite met haar temperatuur vast houden ( maar dit is natuurlijk verschillend per baby)

9. Luipaard88

Luipaard88 Bekend lid

3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik ben rond dezelfde tijd uitgerekend en ik vind het ook wel lastig.
    Heb dan ook echt van alles wat in huis in verschillende maten en ik zie wel wat ik hem aan doe tegen die tijd

Heb trouwens veel kleding bij de hema vandaan ik vind die collectie heel erg leuk

10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik ben vorig jaar eind augustus bevallen met die heerlijke hittegolf tot en met september. Hier had ze voornamelijk rompertjes met broekjes aan. En als het dan te warm werd alleen een romper. Little Jet heeft hele leuke broekjes en tegenwoordig ook korte broekjes.

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik heb wel veel korte mouwen voor thuis. Wel langere broekjes.
    Bij de hema heb je kei leuke korte basic broekjes voor 5.50. Die ga ik pas halen als t ook echt heel heet is dan.
    Mn zoontje heeft nooit een mutsje of kruik nodig gehad en sliep in een romper toen die geboren was. Nouja toen die thuis was dan, in t ziekenhuis was t wel fris. Dus voor nu in het ziekenhuis ook met lange mouw en thuis korte mouw. Sowieso hebben we plat dak en (nog) geen airco.

12. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Bedankt
    Blijft toch lastig hihihi.
    Toch een shirt met korte mouwen gekocht van quapi

13. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Ik blijf maar naar dit pakje kijken, wat een leuke❤️

14. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hihi zo'n pakje heb ik ook inderdaad al
    Hoop alleen dat hij hem gelijk past

15. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier was het vooral een romper met een broekje erover en dat was het. Op ten duur was het zelfs zo belachelijk warm dat hij bijna alleen in zn pamper lag (leve de hittegolven in Nederland o_O)

Verder in de eerste week wel gewoon lange mouwen e.d. dat moest ook van de kraamhulp. Daarna dus vooral weinig aan :p

H&M had toen hele fijne broekjes van dunne stof

16. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

14 jaar geleden beviel ik op 7 juli van mijn eerste zoon. In één van de warmste zomers van deze eeuw. Onze zoon heeft tot 23 september alleen rompertjes aan gehad en vaak alleen maar een pampertje! :cool:
    Heerlijk was dat, alleen heeft hij z'n eerste kleertjes dus nooit aan gehad. Gelukkig waren die unisex (wij wilden het geslacht niet kennen) en heeft onze dochter ze kunnen aandoen! :)

Deel Deze Pagina