goedemorgen, Ik weet dat de eerste maanden pittig zijn en dat nachtvoedingen erbij horen, maar misschien hebben jullie wel wat tips om haar ritme iets bij te sturen. Dochter is 12 weken en ik voed (borstvoeding) op verzoek dat gaat allemaal prima alleen in de nacht heeft ze haar ritme naar de avond verschoven. Ze gaat meestal tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed en slaapt dan tot 1.30 uur en dan komt ze om 4.30 uur weer en dan 6.30 uur weer. Soms zit een half uurtje later of eerder. In het begin gaf ik haar altijd om 23.00 uur ook wat maar dan kwam ze alsnog om 2.00 uur. Cb arts zei dat ik haar niet wakker hoef te maken om 23.00 uur en gewoon kon laten slapen tot wanneer ze zelf komt. Nu ga ik dus wel eens om 9 uur naar bed om m'n slaap te pakken maar ik werk sinds afgelopen week weer twee avonden en ben dan pas 2200 uur thuis en vooordat je dan in bed ligt is het zo laat. Al met al dus erg moe. Ik weet dat het een fase is maar misschien hebben jullie wat tips dat ze de lange ruk wat meer gaat maken na 23.00 uur
Sorry geen tips, maar misschien biedt dit wat hoop: onze meid liet ook eerst de late avondvoeding vallen. (Toen verschoof mijn bedtijd een beetje richting die van haar, ging gewoon om 20u slapen. Huishouden kwam wel in t weekend ) Binnen een paar weken kwam ze toen alleen nog om 3u in de nacht en een paar weken later liet ze die ook vallen... Succes ermee!!!
Nope, wij gingen ook een aantal weken om 21:00 naar bed want de doorslaaptijd van onze zoon was van 20:00 - 2:00. Dat was wel met een week of 6. Het werd vanzelf tot 3 en toen 4 etc. Nog even volhouden!