Als je broer/zus vreemgaat en jij weet het....

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    #1 Ssaarr, 20 aug 2015
    Laatst bewerkt: 20 aug 2015
    Hoe ga je hier dan mee om?
    Ik heb een fantastisch lieve schoonzus, ze heeft echt een hart van goud, en we gaan ook veel met elkaar om en mijn kids zijn dol op haar.
    Vanmorgen kreeg ik een bericht van mijn zusje
    Mijn zus ( ze is lesbisch ) had een feestje waar mijn zusje samen met een vriendin ook heen ging.
    Uiteindelijk zijn mijn zus en die vriendin van mijn zusje in bed beland, het bed waar mijn schoonzusje ook in slaapt.
    Ik was echt geschrokken en ik voel me zo rot.
    Mijn schoonzusje praat veel tegen me op de app en ze weet gewoon nergens van.
    Ze is blij dat ze morgen mijn zus weer ziet.
    Ik weet dat mijn zus het haar morgen gaat vertellen.
    Ze wil de relatie beeindigen want hier kan ze niet mee leven.
    Terwijl mijm schoonzus verteld dat ze zo zin heeft in het weekend, weet ik dat het een rot weekend word voor haar...
    En ik voel me ook schuldig naar haar toe omdat ik dit voor haar verberg ..
    Ik wil haar echt niet kwijt maar ik weet wel dat als mijn zus de relatie beeindigd, ik haar niet meer zal zien, want mijn schoonzus is zo intens verliefd op haar, dat zal te confronterend voor dr zijn....

Bah wat voel ik me naar.
    Hoe zou jik handelen in zon situatie?

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap eerlijk gezegd heel weinig van je verhaal.

Hebben je zus en je schoonzus een relatie met elkaar?
    Wie is nou met wie vreemdgegaan?
    Je schoonzus is intens verliefd op je zus, en je bent bang dat je je zus nooit meer zult zien?

Zoiets?

3. rockmade

rockmade Actief lid

23 feb 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet.. je kan echt niets doen in zo een klotensituatie..

Boos worden op je zus wellicht dat ze het jou verteld en jij je nu in zo een rot gevoel bevind.
    Ik weet niet of het nut heeft om het je schoonzus te vertellen want dan wordt zij weer boos op jou dat jij het voor haar verzwegen hebt terwijl ze nu zoveel zin heeft in het weekend..

Wat een verschrikkelijke rotsituatie zeg.. sterkte!

4. Jeetje, wat moeilijk!

Ik denk dat het sowieso niet jouw plaats is om het te vertellen. Zeker niet als je zus van plan is om het morgen zelf te gaan vertellen....

Misschien aan je zus vragen of ze niet wil vertellen dat jij het al wist?

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Snap het ook niet.

Maar sowieso zou ik mij er niet mee bemoeien. Zijn jouw zaken niet.

6. rockmade

rockmade Actief lid

23 feb 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haar zus valt op vrouwen.. en heeft een relatie met een meisje die ze hier beschrijft als haar schoonzus.
    haar zus is vreemdgegaan met een ander meisje en ze is daardoor bang dat ze haar schoonzus niet meer zal zien.

7. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38

Ja mijn zus heeft een relatie met mn schoonzus. En mn zus is vreemd gegaan.

8. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nee ik ga me er ook niet mee bemoeien.
    Ik voel me wel heel naar om het feit dat ik het weet en dat mijn schoonzus vrolijk tegen me kletst, wat mij weer een enorm schuldgevoel geeft

9. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Wat schofterig van je zus om het dan ook nog eens in het bed van haar en schoonzus te doen. Maar goed.

Sterkte, lijkt me lastig. Je raakt toch iemand kwijt waar je een goede band mee had. Lijkt me ook lastig om zoiets te weten van je eigen broer/zus.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Zeker een rotsituatie. Ik zou me ook vreselijk voelen.
    Je kunt alleen niets, want het is niet jouw probleem. Even morgen afwachten en zolang ze je niet vraagt of je het wist, zou ik het zelf ook niet zeggen.

Edit: je zus wil er ook niet meer voor vechten?

11. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nee dat wil ze niet...... Ze zegt dan uiteindelijk weer de fout in te gaan, alle aandacht kan ze niet weerstaan.

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou iemand zelf de kans geven (week of 2) en daarna het zelf tegen de persoon zeggen.. Ja ook bij mijn broer/zus/moeder whatever..

Ik heb een gruwelijke hekel aan vreemdgaan..

Mijn omgeving weet dat ik dit doe dus als ze het niet willen vertellen moeten ze mij gewoon niet met het 'probleem' opzadelen.. Alle geheimen zijn veilig bij mij. Behalve vreemdgaan en moord/verkrachting (maar dat spreek voor zich)

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Eerlijk? Gezien jouw band met jouw schoonzus is (erg goed zo te lezen) ging in pontificaal achter haar staan!! Ik had mijn zus flink de waarheid verteld en wanneer ze uit elkaar zijn juist mijn schoonzus gesteund en mijn zus had de pot op gekund!

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Pff lastig hoor, dat maakt het meteen ook definitief. Ik zou de keus maken waarbij ik denk dat je ze het minst kwetst. Je weet ook nog niet hoe je schoonzus je reageert in zo'n situatie. Sterkte in ieder geval.

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja, dit ook, zeker ook omdat ze zegt zo weer de fout in te gaan. Dan moet je niet aan een relatie beginnen. Maar het is moeilijk, het is je zus en als ook die relatie altijd goed was is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Niks doen. Je zus is van plan het zelf te vertellen. Ik denk dat je haar de kans moet geven om dat te doen. Alleen als zij het geheim zou willen houden, zou ik overwegen een ultimatum te stellen (als jij het niet vertelt, doe ik het).

Ik kan me wel een beetje vinden in de reactie van mamabri. Ik zou mijn zus zeker vertellen dat ik boos op haar ben en waarom. Om mijn zus vervolgens te laten barsten, vind ik wel erg ver gaan. Het blijft toch je zus. Maar ik zou zeker laten weten dat ik vind dat wat ze gedaan heeft niet door de beugel kan. En ik zou proberen het contact met schoonzus in stand te houden.

17. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Ik weet niet of ik je verhaal goed begrijp, maar mijn zus ging vroeger bijna altijd vreemd (borderline) Met haar laatste ex was ik goede vrienden.
    Inmiddels is het al een jaar of 8 uit tussen hun, maar ik zie haar ex zeker nog 1 of 2 keer in de week, hij heeft een nieuwe vriendin waar ik ook goed meer overweg kan.
    Op verjaardagen zitten mijn zus en haar ex hier dus samen in de kamer met allebei een nieuwe partner, gaat prima.
    Eerste periode was het wat onwennig, maar nu is het gewoon geworden :)

18. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dit!

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    1000% mee eens, wat een schofterige zus heb jij. Jullie mogen dan wel een bloedband hebben maar ik zou toch echt je schoonzus steunen en fijn met haar om blijven gaan....zus zou de pot op kunnen. :(

20. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Als je zus het wil gaan vertellen dan zou ik haar die kans geven
    Als mijn broer het niet zou willen vertellen zou ik mijn schoonzus voorzichtig vragen of ze het vermoeden heeft dat hij vreemd gaat
    Maar heel eerlijk heb ik meer contact met MN schoonzus dan met MN broer

Deel Deze Pagina