Ik zie door de bomen het bos niet meer... We willen begin oktober een weekje naar de zon met onze zoon van 2,5 en dochter van dan 3 maanden. Ik denk zelf aan Griekenland of Zuid Spanje, evt. Canarische eilanden. Balearen lijkt me begin oktober wat riskant qua weer. Wie heeft de ultieme tip? - Liefst niet te massaal, maar wel met voorzieningen voor peuter (zwembad, speeltuintje). Geen grote animatieteams. - Ligging nabij een fijn zandstrand. Liefst dat het met baby ook een beetje handig te bereiken is, dus geen grote hoogte verschillen, trappetjes etc. Rustige zee, liefst langzaam aflopend. - Dichtbij dorpje voor een ijsje of lekker wat eten zou fijn zijn. Ook hiervoor geldt: liefst op loopafstand zonder grote hoogteverschillen zodat het fijn lopen is voor peuter en voor ons met de wagen. Edit: Een ruim appartement of bungalow heeft de voorkeur, gezien slaapjes etc. zullen we ook wel wat tijd in de kamer doorbrengen. Ik heb geen idee of all inclusieve wat voor ons is, ik sluit het niet uit maar is geen must
Ik lees even mee; hier zelfde situatie (peuter 2jaar3mnd en baby 5mnd) voor eind september. Wij zitten toch het meeste aan de balearen te denken...
Ik vind zelf Zuid-Spanje begin oktober altijd een gok. Het kan heel mooi weer zijn, maar het kan dan ook net omgeslagen zijn. Qua vliegafstand is het wel ideaal te doen met kinderen. Zelf vind ik dan de streek tussen Benalmadena en Torremolinos erg leuk, leuke boulevard met winkels en mooie stranden, maar niet direct een tip voor appartementen. Zelf jaren geweest met mijn vriend, maar zelf ook nog niet hét appartementencomplex gevonden waar ik met mijn kinderen heen wil qua voorzieningen. Mocht je naar de Canarische eilanden gaan dan kan ik Tenerife, Playa las Americas aanbevelen en dan appartementen Santiago 3 of 4. Santiago 3 is wat massaler, Santiago 4 wat kleinschaliger. Santiago 4 heeft mooie appartementen, ook met een tuintje of ruimer balkon, zwembad in het complex, speelgelegenheid voor de ingang en bij het zwembad en een gezellige boulevard die heel ver doorloopt. Ook zandstrand op loopafstand aan de boulevard. Wel wat verder vliegen en dat vond ik zelf met mijn dochter toentertijd een aardige uitdaging haha.
Strand met een baby vond ik zelden een succes. Het is veel te warm. En met de echte kleintjes wil je niet overal zand hebben. Een Zwembad is een stuk prettiger. Ik kan park Christobal aanraden op.Tenerife. geen hotel doen met kleine kinderen. Dit is een park gericht op kinderen met meerdere zwembaden en vlakbij strand en centrum! Het zijn kleine huisjes op een landgoed. Enige nadeel is ver vliegen. Maar zeer geschikt voor jonge kinderen!
Thnx dames, ik ga kijken! Hele dagen strand wordt hem toch niet, maar peuter is er dol op dus eind van de dag ofzo zullen we er wel te vinden zijn. Heel fijn van die gerichte tips, dat helpt! Inderdaad een wat langere vlucht naar de Canarische eilanden, dat heeft niet persé mn voorkeur @Fluss1984 Twee jaar geleden hadden wij op Ibiza de tweede helft september heerlijk kinder vakantie weer. Veel zon, niet te heet. In twaalf dagen een keer een middag regen. Maar ja, dat is geen garantie natuurlijk. Wel lekker dichtbij qua vliegen en als de temperatuur iets lager ligt vind ik dat ook geen drama (zo 23-25 graden is prima voor ons, zeker in t naseizoen als zee en zwembad lekker warm zijn).
Be live family in los gigantes. Voor de peuter verwarmd zwembad en een overdekte speeltuin met klein baby gedeelte. Verder enorm kindvriendelijk qua eten. Ook super leuk strandje dichtbij. Bergafwaarts om er te komen, terug helaas stukje omhoog maar wel te doen met peuter. Tegenover het hotel ook nog een hele leuke lokale speeltuin.
TJa wat is ver vliegen? Wij vlogen met onze 14 maander naar Thailand In die periode is Egypte (5-6 uur vliegen) geloof ik ook fijn. Niet zo idioot heet meer. Prachtige complexen met speeltoestellen, kinderbadje strand en geweldig snorkelen en duiken. (Maargoed dat is dan weer mijn hobby, en me time tijdens vakantie) Wij waren bij brayka bay
Ik wil graag het plaatsje Corralejo aanraden op Fuerteventura. Gezellig, niet massaal, dorp. Prachtige zandstranden. Ruime keuze aan appartementen
Ik heb er in 2005 gewerkt dus het is al even geleden maar kan me nog herinneren dat ik veel gasten had in Maxorata Beach, Brisamar en Lobos Bahia Club