Ah nee toch Ik had het topic een tijdje niet gelezen en schrok toen ik jouw naam hier zag Wat vind ik dit rot voor je zeg! Heel veel sterkte meid
ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. De gyn stelde onderzoeken voor en dat hebben wij gedaan. Eerst 8 weken wachten na de mk en dan 3 maanden op de uitslag. Dus als je het gevoel hebt dat je onderzoek wilt, gewoon vragen! (ps: ik heb niet alle posts gelezen, dus het kan zijn dat mijn bericht irrelevant is)
@ Eltime: dankje @ nanette: wat vreselijk dat jij dit ook meegemaakt hebt. Mag ik vragen wat er uit de onderzoeken gekomen is? Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en ik heb vanochtend bloed laten prikken. Ik mag morgen al bellen voor de uitslag, ben benieuwd of er iets uit komt.
Hey meis, Ook voor jou heel veel sterkte. Mag ik vragen waarop je bloed hebt laten prikken? Liefs Annemiek
Hoi Annemiek, Ik heb bloed laten prikken op mn schildklier en daarnaast heeft de huisarts nog wat algemeen bloedonderzoek aangekruist (er stond ijzer, foliumzuur en B12). Laat jij ook bloed prikken?
Ik ga als maandag de echo nog steeds een leeg vruchtzakje vertoont (waar ik wel vanuit ga) dan ga ik wel vragen of er verder onderzoek gedaan kan worden. Volgens de gyn zou er zo wie zo gekeken worden wat ze nog voor ons konden betekenen. En natuurlijk moet er gekeken worden hoe nu verder met dat vruchtzakje. Want zolang dat er zit kunnen we niet door naar een volgende ronde.
Fijn dat je het nog heb kunnen vinden op de site van NVOG. Ik vond het schema-tje tijdens mijn miskramen best fijn. Veel sterkte!
Vervelend dat je dan nogmaals een echo krijgt hè.. ik krijg volgende week ook weer een echo. Helaas heb ik dit traject in september/ oktober ook al meegemaakt en wij hebben dus ook geen hoop meer. Weet je al wat je wilt curretage, opwekken met pillen of zelf afwachten?
Ik denk dat ik voor een curretage ga als dat kan, dan ben ik er hopelijk zo snel mogelijk vanaf. Vandaaag ook weer, ben zo moe en misselijk en dat maakt me weer zo intens verdrietig omdat ik weet dat het voor niks is.
@ Annemiek: dat is inderdaad hard als je er dagelijks mee geconfronteerd wordt door zwangerschapskwaaltjes. Ik ben soms ook "boos" op mn lichaam dat mij zo voor de gek gehouden heeft met een opgeblazen buik, gevoelige tepels enz...
Hoi Nouk, Hoe gaat het vandaag? Op de NVOG kun je een patientenfolder downloaden waar dingen in staan over herhaalde miskramen (habituele abortus) en ook op de site van Freya heb ik e.e.a. gevonden. Ik zal ff kijken of ik het makkelijk kan vinden, dan zet ik de link hier ook ff neer. De onderzoeken zijn overigens niet zaligmakend, heb ik ervaren. Bij ons is er niets uit gekomen en de zkh/gyn kijken niet veel verder dan hun neus lang is. Althans dat is mijn ervaring tot nu toe. Wel zijn dat de HA alvast wat dingen laat uitzoeken, dat kan nooit kwaad. Een tip van iemand hier op het forum is om je ook te laten testen op SOA (zoals candida). Sterkte meis!
@noukje Ik heb nog niks gehoord. Begin december hebben we bloed laten prikken (behoorlijk wat buisjes) en in februari moet ik bellen om een afspraak te maken. Het duurt nml 2 tot 3 maand voor het onderzoek binnen is. Ik heb geprobeerd het naast me neer te leggen in deze maanden, gewoon doen of ik gek ben,. Maar dat werkt niet helemaal hoor. Wat mensen ook zeggen, je bent gewoon 2 keer een kindje kwijt geraakt en dat doet zeer. We hopen heel hard dat er niks uitkomt, of iets heel simpels. Maar misschien ben ik weer zwanger (zondag nod) en dan komt alles wel boven hoor! ben gewoon gespannen.
Hoi Noukje, ik wil vragen 'Hoe gaat het nu met je?', maar dat klinkt zo stom. Klote, waarschijnlijk. Ik ben benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek. Sterkte meid!
Mwah, het gaat niet zo goed met mij geloof ik. Kan niet echt uitleggen hoe ik me nu voel. Ik heb nergens zin in en totaal geen energie. Gelukkig houdt onze kleine meid me wel op de been, ik ben zooo dankbaar dat we al een gezond kindje hebben. Ik moet er niet aan denken hoe het is om meerdere miskramen te hebben en kindloos te zijn.. Net nog gebeld naar de huisartsenpraktijk. Maar de uitslag is nog niet binnen en vanmiddag zijn ze dicht dus ik kan morgen pas weer bellen. Nouja eigenlijk vind ik het niet eens erg om nog een dag te wachten.. ik ben mn kindje toch al kwijt. @ L78: bedankt voor de link naar het foldertje. Zal zo eens gaan kijken. De onderzoeken zullen vast niet zaligmakend zijn, en je hoopt op de een of andere manier dat er toch iets uit komt waar je aan geholpen kan worden. En als er niets uit komt.. wat dan?! @ Nanette: het is nog een spannende tijd voor jullie dus.. Jeetje wat duurt het lang voordat je de uitslag van het onderzoek krijgt. Snap best dat je dan toch weer probeert om zwanger te worden. @ ano & tupp: lief dat jullie hier even komen kijken hoe het met me gaat!
@ L78: ik heb die informatie al gelezen, maar toch bedankt! Op zich hebben we nog steeds meer kans dat een volgende zwangerschap goed gaat dan dat het fout afloopt. Maarja ook hebben we nu weer meer kans op een miskraam dan hiervoor..
Hey Noukje, ik schrok me rot toen ik je ergens tussen de miskraam topics commentaar zag geven. Ik ben zelf op dit moment enorm angstig en had mezelf verplicht om even geen miskraam verhalen te lezen maar vandaag had ik weer zo veel schrik dat ik weer ging lezen. En dan zie ik jou. We gingen samen onze echo doen. Ik vind het echt verschrikkelijk. Het is zo moeilijk voor ons om te genieten van een zwangerschap en jammer genoeg wordt onze angst ook nog eens bevestigd. Zoals je zelf zegt, gelukkig heb je al een gezond kindje dat je heel veel liefde kan geven en je gedachten misschien wat kan verzetten. Ik zou er veel voor over hebben om al 1 kindje te mogen hebben.