na 24 uur nog geen resultaat met Cytotec. En nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Vlijtigliesje, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ivm een miskraam (leeg vruchtzakje) die niet op gang kwam, heb ik gisteren Cytotec voorgeschreven gekregen.

Ik moet 2 dagen lang 2x per dag 2 pillen vaginaal inbrengen. Gisterenavond de eerste 2 ingebracht en vervolgens een nacht gehad met helse pijnen maar zonder bloedverlies. Vanochtend weer 2 pillen ingebracht, maar weer het zelfde verhaal. Heel erg pijnlijk maar wederom geen bloedverlies (hooguit een paar druppels),

Ik vrees dat het vruchtzakje niet gaat komen... Moet sowieso vrijdagochtend echo laten maken en als het er dan nog zit, wordt ik meteen gecuretteerd.

Wie heeft er ervaring met Cytotec? Zouden jullie vanavond en morgenochtend de 3de en 4de dosis nemen of zal ik ermee stoppen?
    Zou het vruchtzakje toch nog loskomen als ik ermee doorga?

liefs,
    Vlijt

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Vlijt,

allereerst veel sterkte met het verwerken van je miskraam. Ik zie dat het niet je eerste is. Ik hoop dat het snel wel goed zal gaan voor je! (ik ben nu na 3 miskramen 36 wkn zwanger)

Ik persoonlijk zou niet nog een dosis cytotec nemen. Ik weet dat er mensen zijn met goede ervaringen met cytotec maar toch vind ik het onverantwoord om dit spul thuis te nemen (ik heb zelf een hele slechte ervaring maar was godszijdank al in het ziekenhuis). Daar komt nog eens bij dat na het gebruik van cytotec niet altijd alles weg is en er alsnog gecurreteerd moet worden.
    Maar goed het is ook heel begrijpelijk als je geen curretage wilt en liever kiest voor afwachten of nog een dosis. Aan jou de keuze en doe vooral waar je je goed bij voelt. Bij helse pijn kan ik overigens paracetamol zetpillen aanraden, die werken een stuk sneller en zijn wat sterker dan tabletjes.

Veel sterkte!

3. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Crepe,

Bedankt voor je reactie! Ik heb na veel nadenken toch gisterenavond en vanochtend nog een dosis genomen. Ik had zo gehoopt dat er dan toch nog iets zou gebeuren maar helaas...

Bij de eerste miskraam (missed abortion) ben ik meteen gecurreteerd en hoewel dat heel erg is meegevallen, had ik het toch wel fijn gevonden als het deze keer op deze manier eruit zou komen. Gelukkig heb ik niet zoveel pijn meer gehad en redelijk geslapen.

Maar goed, a.s. vrijdag dus waarschijnlijk weer een curretage. Balen :(

Fijn om te horen dat het bij jou na 3x toch goed is gegaan joh! Ik wens je een goede bevalling en hopelijk heb je snel je kleine kindje in je armen :)

liefs,
    Vlijt

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik kreeg bij mijn derde zwangerschap van een tweeling met 10 weken ook cytotec. Ik had wel mega bloedverlies en echte weeen, maar alsnog gecurreteerd omdat ik bleef bloeden..

Dat was niet goed..dan zat er nog weefsel wat weg moest.

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb zelf 2 x cytotec gehad en 2x heeft het bij mij helemaal niks gedaan ..Zelfs geen krampen en geen pijn...........De 2e keer( moest 2 weken afwachten na inbrengen cytotec) kreeg ik wel tussendoor bloedverlies met hevige rugpijn , maar bij controle echo was er helemaal niks veranderd, voormij ton ook nog een curretage ..

6. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Beste vlijtig liesje

Zelf heb ik ook drie miskramen doorgemaakt in 2 jaar tijd. Na mijn eerste miskraam heb ik ook gebruik gemaakt van cytostec. Mijn ervaring is vergelijkbaar met die van jou. Heftige buikpijnen en later bleek op de echo dat alles er nog was. Bij mij volgde er een curretage. Als je klachten zo heftig zijn zou ik niet nog een dosis innemen en de echo afwachten!
    Sterkte met je beslissing!

Liefs

7. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hey ladies,

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik heb dus wel de pillenreeks afgemaakt, maar er is niks losgekomen. Moest gisteren naar het ziekenhuis voor een echo en daarop was nog steeds het vruchtzakje te zien zoals ik had verwacht.
    Meteen gebleven en een curretage gehad.

Dat is gelukkig weer erg meegevallen, heb weinig pijn en nog maar een beetje bloedverlies. Ik hoop niet dat ik ooit weer een miskraam krijg maar mocht dat zo zijn, dan kies ik meteen weer voor een curretage! Voor mij geen pillen meer :x

Maar goed, we gaan voor een goede zwangerschap!!

liefs,
    Vlijt

Deel Deze Pagina