Wat te verwachten van cyclus na curettage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sally05, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Hallo,

Ik heb een vraag waar ik maar geen antwoord op krijg en wat mij erg onzeker maakt.

7 Februari heb ik een curettage gehad i.v.m. een missed abortion. Op dat moment was ik 9,5 weken zwanger. Ik heb een uurtje na de curettage 1 keer wat helderrood bloed verloren en daarna helemaal niks meer.
    Na 10 dagen zijn mijn partner en ik weer gemeenschap gaan hebben. Ik heb geen controle echo gehad.
    Op maandag 4 maart, 3 en een halve week na de curettage kreeg ik menstruatiekrampen. Hier heb ik zo'n drie dagen last van gehad. Daarnaast had ik heel af en toe als ik naar het toilet ging een heel klein beetje lichtroze afscheiding bij het afvegen.
    Ik dacht dat dit misschien mijn eerste menstruatie was na mijn curettage? Ondanks dat ik verder geen menstruatieklachten had.
    Nu wilde ik gisteren de stand van mijn baarmoedermond controleren en had ik wat bloed aan mijn vingers. Ik dacht dat dit dan mijn menstruatie moest zijn. Maar buiten af en toe een krampje en een hele lage baarmoedermond heb ik weer nergens last van.
    Hoe zit dit nu? Wat kan ik nu verwachten? Hoe weet ik nu hoe lang het duurt voordat mijn cyclus weer normaal wordt?

Ik ben dan weer misselijk, dan heb ik het weer warm, dan weer slapeloze nachten, dan weer wat buikpijn. Kortom: niet helemaal hoe ik moet zijn, maar ook zeker niet zoals bij een normale menstruatie.

Kon maar iemand de onzekerheid en onduidelijkheid een beetje wegnemen.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Na een miskraam is de hormoonhuishouding anders. Dit kan echt wel een half jaar duren voordat je weer regelmatig ongeteld bent. Ik kan je dus niet vertellen hoe het nu zit. Je zal nog even moeten afwachten, het is nog te vroegom er iets over te zeggen

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina