Dag dames, Goed nieuws v mij, net echo gehad, kloppend hartje en goed gegroeid. Erg blij mee! Over 2 weken intake bij vk, 'normale' traject wilde ze starten. Brrr... Eng hoor! Hoop zo dat het goed mag blijven gaan.
Angelhope, yes life sucks en idd we hebben nog geen kinderen dus voor nu is enige weg maar "gewoon" doorgaan. Vind het loei zwaar. We zitten nu triuwens in monkey mia
Willem, wat een FANTASTISCH nieuws! Wat ben ik blij voor je! Nu vooral zo blijven doorgaan Oz, Monkia Mia, dat is zo'n beetje onze achtertuin! (volgens Australische begrippen dan he? Wij zijn nog steeds een dag of twee reizen verderop ) Wat zijn jullie reisdoelen voor de komende dagen? Hoe lang ben je nog op vakantie? Geniet er maar van. Jammer dat het weer wat tegenzit.... Silverwings, hoe was het op je werk? Ben je het een beetje goed doorgekomen? Nijntje, jammer dat je er nog vrij veel last van hebt. Hopelijk is dat gauw over. Hier: geen pijn meer, geen bloedverlies meer. Ik heb al sinds 8 dagen na de operatie (3 dagen na stoppen bloeden) ovulatie testen gedaan, maar steeds negatief. Alleen waren ze eerder donkerder dan de laatste dagen. Ik vraag me af of ik mijn eisprong al gemist zou kunnen hebben? Al lijkt me dat erg snel, vooral omdat de zwangerschapstest nog positief was bij de operatie. Misschien dat de hcg de ovulatietesten wat donkerder maakte? Nou ja, ik hoop maar dat hij toch nog heel gauw gaat komen. Woensdag weer naar de dokter, dus dan zal hij zeker even kijken hoe het ervoor staat. Hij heeft ook vorige week bloed laten prikken om te zien of de hcg weg was en hoeveel LH erin zit. Dus dat zou wel wat duidelijkheid moeten geven.... Spannend weer. Vooral omdat ik zo min mogelijk ongesteld wil worden, omdat dan die endo weer terug kan groeien. Dat geeft wel een extra lading spanning aan ongesteld worden! :x
Goedemorgen dames! Ik heb mijn werkdagen goed doorgebracht Angelhope, heb een moestuintje aangelegd samen met de cliënten ben benieuwd.. Misschien zullen de slakken er meer van snoepen, maar het gaat om het idee! Ben nu even lekker 2 dagen vrij.. Dus zit lekker in mijn oude kloffie (lees ma flodder outfit)! Werken was de afgelopen tijd een beetje zwaar voor me, onze cliënten hebben voelsprieten wbt je stemming, nu het weer beter met mij gaat merken zij dat en hangen ze ook niet zo aan je, das wel fijn! Je ovulatietesten kunnen zeker wel reageren op hcg ja.. Hopelijk komt hij er idd snel aan! Ja vervelend hoor, zo jammer dat je niet lekker onbekommerd zwanger kunt worden/blijven/zijn! Hoe is het met de rest van de dames?
Angelhope, hopelijk komt je eitje snel. Die testen kunnen idd op hcg reageren. Hier gaat alles wel ok, het bloeden is zo goed als gestopt, dat is wel snel. Nu maar zorgen dat ik niet zwanger word ivm de vakantie over 1,5 maand. Dat voelt echt heel tegenstrijdig, maar wil echt geen zorgen om een miskraam hebben op vakantie. Zonde van mn eitje eigenlijk he. Soms twijfel ik, maar word tot nu toe altijd 2x achter elkaar zwanger, dus kan het risico niet nemen. Verder zie ik het zwanger blijven in de toekomst somber in, maar dat hebben jullie vast ook wel.
Dat is best snel ja Nijntje01 en je denkt wel dat alles nu schoon is? Kan me voorstellen dat je je daar dan geen zorgen over wilt maken, maar het zal ergens ook een beetje als een gemiste kans voelen.. Ik heb meer moeite met het zwanger worden, dat duurt hier al zo mega lang elke keer en als het dan zover is zal de stress van het zwanger blijven wel komen..
Ja denk nu wel schoon te zijn. Vorige keer duurde het 2 cyclussen, maar geloof dat het nu wel goed is. Wat vervelend dat het steeds lang duurt voordat je zwanger wordt. Dan heb je daar ook nog zorgen om....
Hallo meiden, ik wil me bij jullie aansluiten. Ik zag een aantal bekende namen voorbij komen in het globaal lezen. Voor de zwangere meiden: gefeliciteerd De ongelukkigen onder ons: sterkte. Hopelijk mag je snel herstellen en kan er een oorzaak van de miskramen gevonden worden. Na 3x ICSI met 3 vroege miskramen en een spontane vroege miskraam dit jaar ben ik naar de poli herhaalde miskramen in het UMCU gestapt. Inmiddels heb ik 2 van de 3 uitslagen van de bloedtesten: schildklier (goed) en antistoffen (3 negatief, 1 licht positief, 1 positief). Homocysteïne volgt nog. De kans is aanwezig dat ik het antifosfolipiden syndroom heb. Half juli de 2e bloedtest voor de check. Het voelt dat dit is wat mij steeds dwars zat. Eindelijk op de goede weg! We zijn sinds de dubbele miskraam in 2012 gestopt met de mmm, omdat we het niet meer trokken. Nu genieten we zoveel mogelijk van mijn neefje en nichtje. Mocht ik alsnog blijvend zwanger raken dan is dat een giga cadeau die door iedereen in onze omgeving verwelkomt zal worden.
Hoi Timon, helaas welkom hier. Wat spannend je bloedtesten, zou toch fijn zijn als er iets uit komt en ze er iets aan kunnen doen! Ik zou ook al die testen krijgen bij het miskraamspreekuur in Leiden, maar ben er pas achter gekomen dat waarschijnlijk niet alles getest is helaas. Uit wat er wel getest is, is niets uit gekomen. Helaas, want zo weten we nog niet wat de oorzaak is van al die miskramen. Gelukkig zeggen ze niet dat het domme pech is, dat lees ik ook wel vaak. Hoe gaat het verder met iedereen??? Over 1,5 week hoop ik een nieuwe ronde in te gaan en dan gaan wij het weer proberen... Spannend...!
Jeetje Nijntje. Waarom vraag je niet nog eens om dat onderzoek? Juist omdat deze waarschijnlijk onvolledig is geweest. Anders zou je kunnen overwegen om naar DD of Gent te gaan. Succes met je nieuwe ronde. Ik hou DD achter de hand. Mocht ik de uitslagen op papier ontvangen, waarom ik heb gevraagd, ga ik een telefonische afspraak met de gyn in DD maken. Nu ik nog in de wachtstand sta mbt de uitslagen ben ik niet bezig met zwanger worden. Waren we eigenlijk ook niet toen ik in januari zwanger bleek te zijn.
Ik krijg de uitslagen opgestuurd en ga in juli naar Gent, dus ik hoop dat ze daar de rest nog wel gaan testen. Wat ben jij trouwens al lang bezig, verschrikkelijk Wat doen ze in DD trouwens? Is dat voor als het een immunologisch probleem is?
Ik heb in het begin van de mmm gezegd dat ze, in Nederland, mij moesten onderzoeken. Helaas lag de focus op manlief. Daardoor 2x ICSI in Nederland 'verspild'. Toen we voor ICSI 3 naar DD gingen niet aan gedacht en dus niet onderzocht. Helaas kregen we een dubbele miskraam en zijn alle hulpmiddelen nu verbruikt. Nu ik bij de poli herhaalde miskramen ben geweest blijken ze in dit stadium, na zoveel miskramen, wel te gaan onderzoeken. Hadden ze in 2009 maar geluisterd. Dan had het ons een hoop gedoe (emoties en ervaringen) bespaard gebleven. In DD kunnen ze naar wens van de patiënt (jij) onderzoek plegen. Dus ook naar auto-immuunziekten. Je betaald er immers voor.
Hoi allen, Wat mooi en triest tegelijk dat een steungroepje als deze er is (en nodig is.. ) Ik zou graag een vraag willen stellen aan jullie. Ik besef me dat ik toch een soort van luxe-probleem heb vergeleken met velen van jullie. Maar ik kan het aan niemand anders vragen. Ik heb 3 miskramen gehad in 2012 na een dochter te hebben gekregen in 2011. Vervolgens heb ik in de 5e zwangerschap Utrogestan gebruikt op eigen initiatief, de gynaecologen waren het er in eerste instantie niet mee eens, maar omdat ik het sowieso op eigen initiatief (na goed te hebben rondgespeurd op internet) hebben ze het me toch voorgeschreven (en aangegeven dat ik dit niet aan iedereen rond moest bazuinen..bijzonder..) Deze zwangerschap ging goed en we kregen nog een prachtige dochter vorig jaar. Een klotetijd was voorbij. Door de utro? Wie zal het zeggen.. Nu zouden we heel graag willen gaan voor nog een kindje. Ik vind het vreselijk eng. Maar om het niet te doen alleen vanwege angst vind ik een slechte reden. Ik twijfel erg of ik bij een volgende zwangerschap weer Utrogestan zou gaan gebruiken. Heeft iemand van jullie misschien advies? Of weet iemand waar ik informatie zou kunnen inwinnen?
Hoi allemaal, Tijdje niet geweest hiero, dacht dat het stil lag, maar valt mee.. Timon, welkom! Hopelijk krijg je meer duidelijkheid van je bloedtesten, spannend zeg.. Wat hebben jullie al wat meegemaakt zeg, kan me voorstellen dat jullie dat niet meer trokken.. Nijntje01, heb je je vakantie er dan al opzitten? Dat heb ik dan even gemist, meende tenminste dat je op vakantie zou.. Juli schiet gelukkig al lekker op! Erin, ik heb daar geen ervaring mee dus ik kan je daar niet mee helpen, maar als je gevoel zegt dat dat de vorige keer heeft geholpen? Kun je het niet regelen op dezelfde manier als de vorige keer of denk je dat dat niet weer gaat lukken? Kan me voorstellen dat je het vreselijk eng vindt! Hoe is het eigenlijk met de rest van de dames? marjol? WillemH? Angelhope? Ik ben zelf aan het uitstellen, toch weer een maandje zelf proberen denk ik dan.. Zal mezelf toch eens een schop onder mijn kont moeten geven..
Timon, wordt DD vergoed door de verzekering? Silverwings, nee mijn vakantie is in juni. Ik moet volgende week ongesteld worden en verwacht een eisprong op vakantie of net erna (heb langere cyclussen). Hopelijk kunnen ze in Gent wel alle bloedtesten doen, mocht ik ineens weer zwanger zijn. Maar kans is natuurlijk klein dat het in 1x lukt. Snap dat jij het aan het uitstellen bent, zeker na een bbz, dat is toch wel eng natuurlijk. Krijg jij behandelingen om zwanger te worden? Omdat je het hebt over een maandje zelf proberen. Of wordt je wel zelf zwanger? Vreselijk dat het steeds zo lang duurt hoor! Erin, ik heb daar ook geen ervaring mee, ik ben nooit zwanger gebleven. Maar als het bij jou 2 keer is gelukt, is voor mijn gevoel de kans groot dat het ook nog wel een 3e keer lukt. Zou zeker utrogestan gebruiken, dat kan geen kwaad. Mij heeft het helaas niet geholpen, maar wie weet jou wel. Mijn gyn schrijft dat standaard voor na meerdere miskramen.