Herhaalde miskramen (3 of meer) steungroepje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik word heel erg moeilijk zwanger.. Ik kan dus een verwijsbrief krijgen, dan zullen ze eerst wel kijken waar het aan ligt denk ik? Manlief of aan mezelf.. Dat stel ik dus steeds uit, ik moet nog altijd met de huisarts om tafel.. We hebben het er al over gehad alleen waar ga ik voor kiezen.. Fertiliteitskliniek of bijv. een chromosomenonderzoek! Ik weet wel dat ik voor de fertiliteitskliniek ga kiezen, maar nu die stap even zetten..

Dat is ook zo, je ging in Juni.. Ik ben in de war! Gaan jullie ook weg?
    Zou idd fijn zijn dat ze dan wel alle bloedtesten kunnen doen.. En dat er dan ook nog wat uitkomt!

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nijntje, al je naar Gent of DD wilt moet je dat bij je verzekering aanvragen. Veelal handig om eerst een intake te hebben zodat de verzekering ziet welk traject jullie zullen nemen. Bij bevestiging staat een bedrag voor je gereserveerd zodat je ingediende rekeningen vergoed worden.
    Ik was het traject al ingestapt voordat ik de bevestiging binnen had, anders moest ik nog lang wachten. Later de rekeningen opgestuurd en toen bleek dat ze niet gewoon alles vergoeden tot het bedrag op is, maar erin scannen. Hierdoor heb ik niet de volledige vergoeding ontvangen. Zij hebben regels die niet zichtbaar zijn. Voor ons meiden in de mmm is het traject al zwaar zat, maar dan nog krijg je met dit soort dingen te maken. Ik vond dat best frustrerend. Eerst alles voorschieten en dan niet eens alles vergoed krijgen.

Silverwings, wat een heftige ervaring!! Logisch dat je nu nog uitstelt, maar eens is het zover. Waarom ga je niet een verwijzing naar een gyn? Die zal met je doornemen of een chromosomenonderzoek nodig is. Je bent dan in elk geval al op weg. Je weet ook niet hoe lang je op een afspraak moet wachten.

Ik ontving die tekst en vond het te mooi om het met jullie te delen. ;)

Erin, ik heb ook geen ervaring met de utro als babyplakker. Als jij hierbij een goed gevoel heb moet je het gewoon doen!

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Als het aan de gynaecoloog lag die ik de laatste keer had dan werd ik helemaal niet doorverwezen Timon, want mijn lijf kan zwanger worden en ja 1 miskraam en 1 vroege miskraam en een bbz is een gevalletje van pech hebben volgens hun!
    Onderzoeken waren/zijn dus volgens hun helemaal niet nodig..

Gelukkig denkt mijn huisarts daar anders over en wij gaan dan ook naar een ander ziekenhuis.. Hopelijk vinden wij daar idd een gynaecoloog die ons kan helpen met stappen ondernemen..

4. Erin

Erin Lid

19 aug 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker wat aan.
    Heel erg veel sterkte voor iedereen hier en ik hoop ontzettend dat het een keer goed mag komen..!

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Erin, succes!

Silverwings, in welk zh heb jij deze gyn gehad? Bij 2 miskramen kan je al naar een poli herhaalde miskramen in een academisch zh. Misschien is dit te overwegen?
    Ik kan best boos worden op zulke uitspraken. Die artsen weten niet wat ze je aandoen met dit soort uitspraken en onnodig uitstel van tijd. Jouw biologische klok loopt door en je kinderwens wordt er niet minder om.

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    In Leeuwarden was ik, MCL.. Dat is zeker te overwegen..
    Ja is ook heel erg! Op zo´n moment ben je ook helemaal van het padje, na de tijd denk ik sjee had ik dat maar gezegd, of dat! Maar goed dan ben je alweer te laat..

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Silverwings, wat jammer dat de gyn de vorige keer zo dacht. Als je al zo lang bezig bent is het toch wel fijn dat ze even wat onderzoeken doen. Het is al erg genoeg en dat is toch het minste wat ze even kunnen doen, vind ik. Ik kreeg al na 2 miskramen onderzoeken aangeboden, wat een verschillen dus per ziekenhuis. Dat was nog niet eens in het universitaire ziekenhuis waar ik nu kom.

Wij gaan in juni ook echt weg ja, met het vliegtuig. Ben er zo aan toe, even weg van hier, van alle ellende. Ben er nog nooit zo erg aan toe geweest.

Timon, oh ik heb eigenlijk helemaal geen toestemming gevraagd voor Gent. Ik las op de website van mijn verzekering dat ze een contract met dat ziekenhuis hebben, dus nam aan dat ik geen toestemming nodig had... Misschien toch maar een mailtje sturen voor de zekerheid. Maar een behandelplan krijg ik ook niet lijkt mij, alleen wat onderzoeken. Heb op dezelfde dag de intake en afspraak met arts, het is ook best een eind rijden met de auto.
    Vervelend dat jij niet alles vergoed hebt gekregen! Alsof je voor je lol daar heen gaat ofzo, dan moeten ze hier in NL maar gewoon wat betere onderzoeken krijgen.

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    dit is van mij verzekering, dus volgens mij heb ik geen toestemming nodig:

Indien u in het buitenland behandeld wilt worden voor een bestaande aandoening dient u altijd vooraf toestemming te vragen aan DSW Zorgverzekeraar.

Met enkele ziekenhuizen in België en Duitsland heeft DSW Zorgverzekeraar een contract afgesloten. Voor opname of verblijf in deze ziekenhuizen heeft u geen toestemming vooraf nodig, maar volstaat een verwijzing van uw arts in Nederland. Alleen zorg die in Nederland onder de basisverzekering valt, wordt in deze ziekenhuizen vergoed.

Als u door uw behandelend arts in Nederland naar het buitenland wordt verwezen heeft u ook toestemming nodig, behalve voor gecontracteerde ziekenhuizen in België, Duitsland en Spanje.
    Het is voor een gehele of gedeeltelijke vergoeding belangrijk dat u onze toestemming krijgt omdat u anders mogelijk geconfronteerd wordt met soms aanzienlijke kosten die u zelf moet betalen.

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Lekker idd! Even de zinnen verzetten..

Ik hoorde na de tijd allemaal horror verhalen van dames die ook in het MCL zijn geweest, maar goed dat is allemaal achterna daar heb ik nu niks meer aan en als ik daar in blijf hangen ben ik ook nergens..
    Nu weer een nieuwe frisse start!

Als ik het zo lees krijg je het ook idd vergoed, maar een mailtje voor de zekerheid kan geen kwaad, dan kom je ook niet voor onaangename verrassingen te staan..

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Silverwings, wat is je volgende stap? Heb je al enig idee?

11. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nee heb ik niet.. Ik kan geen knopen doorhakken.. Ik ben heel onzeker geworden na die BBZ, herken mezelf ook helemaal niet, ben normaal niet onzeker..

Ik neig toch erg naar een fertiliteitskliniek omdat het zwanger worden al heel moeilijk is! Met 2 miskramen (BBZ mag je niet mee tellen) heb ik recht op een chromosomenonderzoek, maar vaak komt daar niks uit dacht ik? Maar ik weet ook niet wat er allemaal onderzocht wordt wanneer je naar een fertiliteitskliniek gaat? Zullen dat de standaard dingen zijn? Heb je wel een eisprong? Hoe is het kwaliteit van ml zijn zaad? etc etc

Ik ben nu 10 daagjes vrij, voor mezelf besloten in deze dagen knopen door te hakken samen met ml..

Het is misschien ook heel gek, maar wij zijn nu dik 13 jaar bij elkaar en nog verliefd en ontzettend gek op elkaar.. Ik heb in mijn omgeving gezien dat zulke trajecten niet mals zijn voor je relatie, daar ben ik ook een beetje bang voor.. Dat we onszelf in die trajecten gaan verliezen.. Hoe hebben jullie dat ervaren?

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jee Silverwings, wat een gedoe en daardoor onzekerheid.
    Waarom zou je niet in het zh die onderzoeken alvast aangaan? Vraag je medisch dossier op zodat je altijd naar een kliniek kan. Ik weet niet of onderzoeken bij een fertiliteitskliniek voor eigen rekening zijn. Wel als je de grens over gaat.

Zulke trajecten kunnen heftig zijn, maar het is net hoe jullie er samen mee omgaan. Wij hebben de ICSI met humor, naast alle andere emoties, doorlopen. Het spuiten deden we samen, want ik kan het niet bij mezelf ivm hekel aan injecties. Blijven praten is erg belangrijk EN je gevoel volgen. Luister goed na je lichaam. Dan kom jij en komen jullie hier zeker goed doorheen.

Wij hebben altijd gezegd: 'We hebben voor elkaar gekozen, zijn getrouwd en hopen op uitbreiding. Lukt dat niet dan leven we samen verder en genieten we van de kinderen om ons heen.'
    Ook ben ik me in de mmm gaan realiseren (duurde ff, hoor) dat bijv. die zwangere dame voor mij er niets aan kan doen dat ik niet zwanger raak. Dus kon ik het beetje bij beetje beter aan om met dikke buiken en kinderwagens geconfronteerd te worden. Zo kon ik me weinig verliezen in de mmm.

Het is natuurlijk heftig om je droom niet uit te zien komen, maar uiteindelijk krijgt het een plaatsje en heb je rust. Maar meid, zover ben je nog lang niet!!!!!!!!!!!!!!

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Heel veel succes met de knopen doorhakken, Silverwings. Een fertiliteitskliniek lijkt mij ook een goede keus als je moeilijk zwanger wordt, maar alvast wat onderzoeken bij de gyn doen wat Timon zegt, vind ik ook een heel goed idee.

Ik heb geen verstand van de mmm, maar ik merk dat miskramen alleen al zo slecht zijn voor mijn relatie. Wij denken er beide anders over, dat zal het ook wel zijn. Hij gaat er veel makkelijker mee om, ik ben gewoon bang dat hij mij hierom ooit gaat verlaten omdat hij zo graag kinderen wil. De kans is natuurlijk groot dat het aan mij ligt. Ook kan ik mij er de laatste tijd niet mee toe zetten om bijv. op kraamvisite te gaan, wat hij ook niet snapt.

Timon, wat een mooie gedachte van jullie!
    Ik hoop ook dat ik ooit zo kan gaan denken, dat andere zwangere dames er niets aan kunnen doen en dat ik wel blij voor hun kan zijn. Kon ik maar accepteren dat het leven gewoon zo oneerlijk is. Iedereen om ons heen raakt gewoon zo makkelijk zwanger. Waarom voelt dat zo oneerlijk.

14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik had net een belafspraak met de gyn voor het weefselonderzoek, helaas is die nog niet bekend :( Weer 2 weken wachten.

Krijg ook de bloeduitslagen opgestuurd zodat ik die mee kan nemen naar Gent.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #215 Timon, 27 mei 2014
    Laatst bewerkt: 27 mei 2014
    Helaas is er momenteel geen antwoord op jouw WAAROM vraag, Nijntje. Heb je dit al op een vragenlijstje staan voor je bezoek aan Gent? Schrijf alles op wat in je opkomt zodat de gyn weet waar jij mee zit.
    Ik zie dat jij in april weer geen geluk had. Bij het bloedonderzoek moet je 12 weken na de mk zijn om naar antistoffen en homocysteïne te kunnen kijken. Hou daar rekening mee.
    Lieffie, waarom die angst om verlaten te worden? Laat hij je je verdriet verwerken en kan je er wel wat over praten? Ik hoop dat je positieve gevoel de boventoon gaat en blijft voeren. ;) Dat heb je echt nodig in dit kinderwens traject.

Met al onze vroege miskramen waren we helemaal blij en enorm teleurgesteld. Ik heb het ook meer moeten verwerken dan manlief, maar hij liet me mijn gang gaan en heeft heel lief steeds weer voor mij klaargestaan. Na de dubbele miskraam in 2012 ben ik door een diep dal gegaan en de wereld kon me een anderhalve maand lang gestolen worden. Tot ik inzag dat ik niet op de bodem van die put wilde zitten en me de zon in mezelf weer gunde. Dat kostte tijd, maar het is gelukt.
    We hadden uiteindelijk het vervullen van onze kinderwens afgesloten. Tot ik in januari weer zwanger bleek en helaas werd het weer een vroege miskraam. Hierna wilde ik maar 1 ding en dat is weten wat de oorzaak is. Daarom zit ik weer op dit forum en ben ik in het zh geweest.
    Dit wil niet zeggen dat we intussen niet genieten van ons leven. We hebben genoeg leuke dingen in het vooruitzicht waar we naar uitkijken.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Balen dat je nog geen uitslag heb. Zo sleept de tijd zich voort.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nee, ik moet snel gaan starten met al mijn vragen op te gaan schrijven, bedankt voor de tip!
    Gelukkig kunnen we er thuis wel over praten en ik mag er zelfs veel te veel over praten, zonder dat hij gek wordt. Dat is dan wel weer lief.
    Ik heb alle onderzoeken in december al gehad waarvoor je een tijdje niet zwanger mag zijn. Al mag je bij mijn zkh wel net zwanger zijn geweest, alleen dat kan de uitslag beïnvloeden. De uitslag kan eerder positief zijn, dus zou het onderzoek herhaald moeten worden. Dit was bij mij niet nodig, alles was negatief, ook al was de miskraam nog maar 2 weken geleden.

Wat moeilijk dat jullie eigenlijk al hadden besloten om het traject af te sluiten. Ik vind het knap dat je zo positief bent! En hoop echt dat er een oorzaak bij jou wordt gevonden en dat het de volgende keer gewoon goed mag gaan!

18. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Timon, wat mooi gezegd van jou. Hoop dat ik dat stadium ook ooit kan bereiken. Ik vind het nu echt enorm zwaaar. Het lijkt bij iedereen te lukken en allemaal wordt het "zomaar" gegeven. Ben er een beetje klaar mee nog happy te zijn voor anderen en probeer het maar zo min mogelijk te zien, ook geen oplossing natuurlijk maar na de 4e keer was het gewoon op. Ik ook naar Gent (al was de laatste al met prednison).

19. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Daar heb je ook helemaal gelijk in, zover zijn wij nog lang nog niet.. Kijk dat is fijn dat jullie dat allemaal samen hebben gedaan.. Ik heb een vriendin die ook in dat traject zit en die spuit dus zelf met tranen in haar ogen (of ik doe het) want haar vriend moet er weinig van hebben.. Zo zal mijn man absoluut niet zijn, dat weet ik zeker.. Die geeft zichzelf nog liever die spuit dan dat ik hem moet hebben :D

Jij zegt onderzoeken? Ik was in de veronderstellingen dat ik enkel recht heb op een chromosomenonderzoek? Dat is toch met 2 miskramen? En met 3 doen ze weer andere onderzoeken? Of heb ik dat zelf weer bedacht.. Soms lees je teveel dingen en van de gynaecoloog kreeg ik toen weinig duidelijkheid, was allemaal niet zo nodig ivm het gevalletje pech hebben!

Getvur Nijntje01, wat ontzettend balen dat de uitslag nog niet bekend is :S

Ik heb er soms ook moeite mee om te horen/zien dat iemand zwanger is, maar tegelijkertijd kan ik er bij sommigen ook heel erg van genieten.. Het is ook maar net hoe de situatie is! Een vriendin van me (weet dat we al lang bezig zijn) kwam me toen doodleuk vertellen dat ze beide te lui waren om een condoom te pakken en toen was ze dus zoals ze zelf zei per ongeluk zwanger geworden.. Nou dan kan ik het ook niet opbrengen om leuk te reageren..

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Blijf bij jezelf. Dus kan je niet blij zijn voor de ander of trek je het gewoon niet? Zeg het tegen de bewuste persoon. Dan heb jij jouw gevoel niet weggestopt en mag de ander ermee doen wat 'ie wilt. Is dat negatief naar jou dan is dit iemand om niet meer in je buurt te hebben.
    Ik weet dat dit simpel klinkt. Is altijd zo in woorden. Maar meestal helpt dit wel om eerlijk naar jezelf te blijven.
    Wij hadden een vriendin die was bevallen. Ik trok het niet om langs te gaan. Pas na een half jaar zijn we gegaan. Ze respecteerde dit. Zo lief!

Ik werk in een winkel en dat is niet bevorderlijk in het traject. Het heeft me wel veel geleerd. Ontwijken kon bijna niet. :(

Deel Deze Pagina