Herhaalde miskramen (3 of meer) steungroepje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nee klopt ontwijken luk niet en het gaat ook wel steeds beter maar soms is het zo zuur allemaal. We proberen te focussen op positieve dingen (vakantie's, weekend - even geen werk :)) maar de ene dag gaat beter dan de andere. Timon bij jou zijn er nog nooit onderzoeken gedaan, stolling, schildklier enzo?

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #222 Timon, 27 mei 2014
    Laatst bewerkt: 27 mei 2014
    OZ, pas sinds maart dat deze onderzoeken lopen. Omdat ik nu bij poli herhaalde miskramen ben geweest en heb gezegd nu duidelijkheid thet zh willen. Schildklier is goed, antistoffen 3 goed/ 1 licht positief/ 1 positief. Alleen van homocysteine krijg ik nog.
    Omdat er nu een mogelijkheid is dat ik het antifosfolipiden syndroom heb moet ik voor de 2e bloedtest (check) half juli weer ff naar zh moet. De uitslag volgt zo'n 3 weken later.

3. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi timon, ok dus misschien toch wel iets gevonden, dat zou heparine betekenen volgende keer? Op de antifosfolipide had ik negatief. Nu vanuit Gent nog aantal extra dingen op stolling. Ben benieuwd.

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bleeeehhhhh, dan moet ik spuiten..... :$:$:$:$:$:(:(:(:( Maar goed, als dit mij mijn kindje kan opleveren moeten we maar weer gaan darten. :(

Meiden, hoe lang zijn jullie al bezig om jullie kinderwens vervuld te krijgen? Ik heb in 2008 de pil laten varen en in 2009 zijn we in het zh beland. Sinds die tijd heb ik 2x IUI, 3 ICSI en 2 cryo's gehad.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb de laatste keer heparine gespoten, ondanks ik geen stollingsafwijking heb. Soms wil het toch helpen, maar had nu het idee dat het vruchtje zelf vanaf het begin al niet goed was en dan kon het sowieso niet helpen.

Ik ben 2 jaar bezig, heel kort vergeleken met jullie. Het voelt echter als een hele lange tijd, anderen die in deze tijd zwanger zijn geworden van de eerste zijn soms nu ook al van de tweede zwanger. Maar dit zal bij jullie nog erger zijn echt verschrikkelijk.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Nijntje, hoe lang heb je moeten spuiten? Wanneer begin je met spuiten en heb jij dit in combi met kinderasperine gebruikt?

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Vanaf de positieve test tot de miskraam of anders tot vlak voor de bevalling als het goed was gegaan. Aspirine mocht niet, volgens hun onderzoek ging het daar vaker mis mee.

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dus spuit je al 2 weken voor de positieve test. Dat klinkt beter dan ik tot nu toe op internet had gelezen. Daar was het beginnen vanaf positieve test. Bij mij ging het steeds met 4/5 weken mis, dus dat zou geen zin hebben.

9. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn & timon, herken het precies hier ook "al" 1,5 jaar bezig vind het lang (al 1 kindje met 23 weken verloren - hellp syndroom en 3 miskramen) wil dat het nu gewoon eens goed gaat..... idd hier ook heparine volgende keer ook al is er geen stolling aangetoond maar nu maar alles proberen. daarnaast prednison ook had ik vorige keer ook maar was niet genoeg.

maandag gent...

10. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn waarom mag asperine niet? Kreeg ik wel vanaf 8 weken. (ook ivm HELLP vorige keer)

11. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Timon, misschien prednison ook als het al zo snel mis gaat? dan is het toch ook innesteling?

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Maar ik spuit ook vanaf de positieve zwangerschapstest dus ben dan al 4 weken....

Oz wat spannend maandag! Is dat je eerste keer daar?
    Kan niet wachten tot ik ook mag, nog 6 weken. Hopelijk krijg ik prednison want hier krijg ik dat pas na nog een miskraam dacht ik. Is hun laatste keus.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oz, geen aspirine is alleen maar gebaseerd op het onderzoek. Als ik mn laptop aan heb zal ik de link geven!

14. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Nijn, ben 2 maanden geleden geweest voor intake, toen hebben ze bloed afgenomen enzo zodat ik nu naar Dr. S kan. Beide afspraken waren al in December gemaakt. Maar anders moest ik zo lang wachten tot juni, dan nog eens alle testen doen en pas in Sept ofzo een plan. Dus nu hebben we alles klaar voor Dr. S om te beoordelen. PRednison kreeg ik nu via Dr. P in Dusseldorf maar daar wil ik niet meer heen, is heel duur (allemal zelf betalen) en vind de communicatie ook niet fijn. Dus hoop dat gent de prednison overneemt en wie weet komt er toch nog iets uit de stolling (ze testen daar meer dan in NL - bijv ook factor 8 etc)

15. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ja prednison in NL gaat denk ik nooit gebeuren, ze willen er niet aan. Maar in lage dosering (tot 30MG) is nog nooit aangetoond dat het kwaad kan voor het vruchtje en in andere landen (UK, duitsland, Belgie) is het "normaal" na meerdere miskramen. Ik wil natuurlijk helemaal geen medicatie het liefst maar elke keer dit meemaken is echt de hel dus we hebben nu afgesproken dat ik zo en zo heparine krijg (via NL gyn) + pred (hopelijk via Gent)

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, heb ik nog half zitten slapen, Nijntje. :p:p:p

Als ik jullie goed begrijp kan je in Nederland wel heparine voorgeschreven krijgen, maar prednison durven ze niet aan.
    Ik heb nog helemaal geen bevestiging wat de oorzaak echt is. Dat komt pas in augustus na de 2e bloedtest voor antistoffen.

17. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ja prednison heb ik nog niet gehoord hier dat ze dat doen, ben ook in Leiden geweest en andere ZKH. In Gent krijg je dat wel is vooral als het immunologisch is. Ivm mijn HELLP zou dat kunnen helpen. Heparine kan hier wel maar alleen als het aangetoond is of als het al heel vaak misgegaan is maar dan alleen met een behulpzame gyn :). Bij jou lijkt het wel omdat je die antistoffen al bewezen hebt nu, je hebt nog wel een 2e test nodig maar toch zou het dat kunnen zijn.

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik kom nu in Leiden en heb al een keer om prednison gevraagd. Mag pas als al het andere niet werkt. Maar dan krijg ik het in gent ook niet misschien, want alle bloedtesten zijn tot nu toe goed.
    Hellp is idd immunologisch, zag ik een keer op tv.

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik krijg volgende week de uitslag pas van het homocysteine onderzoek. Maar daar heb ik geen gevoel bij dat er iets mis is. Had ik juist erg sterk met de antistoffen.
    Heb ik het antifosfiliden syndroom dan zal ik naar een immunoloog verwezen worden en daar horen wat mij moet kunnen helpen. Maar goed, eerst moet de uitslag in augustus dit bevestigen.

20. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Nijn, denk dat Gent er wel voor openstaat wat ik van de andere hoor op ander forum. Ook al met hun voorbesproken en na meerdere miskramen zeker wel ook al is het niet bewezen met testen altijd. Omdat ze gewoon nog niet altijd kunnen testen op alles nemen ze het voordeel van de twijfel.

Timon, homocysteine was het bij mij ook niet is wel het makkelijkste op te lossen. Volgens mij B12 extra slikken? Antifosfolipide kan een vals positieve test geweest zijn maar denk toch wel dat het een richting is omdat je toch positief getest hebt. zze willen het wel altijd zeker weten met een extra test idd. Ben benieuwd voor je.

Deel Deze Pagina