Nijntje hysteroscopie al eerder in Juni afhankelijk van cycles. Ja het lange wachten . Ik dacht echt omdat ik alle bloed waardes had er een plan zou komen maar die waren dus nog niet allemaal bekend en ze wilde ook perse karotypering hebben van ons. Hebben jullie dat gedaan? Ik zelf wel kwam niks uit, man niet gedaan want vind het zonde van het geld maar goed ze willen het perse hebben anders geen advies. En DR. S agenda zit prop vol...
Karotypering hebben wij gehad ja (al na 2 miskramen), dat is het chromosoomonderzoek. Nou echt balen hoor dat het allemaal zo lang duurt. Iedereen wil ook die arts natuurlijk. Misschien duurt het nu ook langer omdat ze zelf op vakantie gaat.
Ik had ook karotypering zelf maar het is elke keer kosten (eigen risico 350 EUR) die van mij gaat toch wel op maar mijn man heeft nooit iets en omdat we dachten dat is het zeker niet hebben we die van hem niet gedaan. Maar ja nu dus verplicht om wel te doen
Jeetje Nijntje, wat hebben ze bij jou een hoop onderzocht? Via welke weg heb je dat voor elkaar gekregen of was dat niet allemaal in Nederland gedaan?
Meiden, wat een termen komen er weer langs. Voor mij is het allemaal nog hocuspocus. Oz, ze hebben iets gevonden. Er kan iets gedaan worden! Overal zijn wel energetische therapeuten te vinden. Vast dat jij een goed gevoel krijgt bij iemand. Marjol, wat moet je nog lang wachten. Vrijdag krijg ik de uitslag van de homocysteine. Ben benieuwd, maar heb er geen speciaal gevoel bij. Je zal maar vakantie hebben gekregen...
Fijne vakantie Timon..wij hebben het helaas alweer achter de rug en sinds dat we die achter de rug hebben zijn we alleen maar aan het vliegen. Daarbij zijn we eindelijk begonnen de kamer voor zoonlief af te maken. Hij ligt nog steeds op zijn babykamer en de kamer waar hij naar toe gaat staat ook al 2 jaar leeg Hij krijgt nu een jongenskamer met een Super Mario thema. Mocht het zwanger blijven ooit nog een keer lukken dan hebben wij het kamertje in ieder geval met dag 1 al klaar en hoeven we ons daar niet druk om te maken. Mocht het niet lukken dan maken we er over een paar jaar een werk- of speelkamer van. Bij ons willen ze niet meewerken aan onderzoeken omdat wij al een gezond kind hebben. Echt belachelijk. In mijn werk heb ik te maken met de medische wereld waardoor ik weet dat artsen zich aan hun eigen richtlijn moeten houden en zodoende krijg ik alsnog het stollings en homocysteïne onderzoek, maar eigenlijk wilden ze dit ook niet doen. Ben echt zo klaar hier in NL. Al onze hoop is nu op Gent gevestigd. Hoewel het wel kan zijn dat we het in augustus toch nog 1x gaan proberen. Het is al eens eerder gelukt en wie weet heeft de energetische therapie geholpen.
silverwings ja we gaan het toch maar doen, ik snap wel dat ze het willen weten want dan is het onderzoeksplaatje compleet (alhans wat er mogelijk is te onderzoeken) misschien wel goed geeft ook rust in de zin dat dan echt alles bekeken is en daarna maar hopen dat het echt beter gaat. Jullie al onderzoeken gehad? Marjol, heb jij nog geen stolling onderzoek etc gehad? Ga je nu naar gent ook? Daar gaan ze het zeker doen . Timon klopt ben er ook een soort raar blij mee omdat het toch iets is maar het moet nog wel 2e keer getest worden. Zo en zo ga ik heparine doen - better safe than sorry .
@OZ: nee stollingsonderzoek heb ik nog niet gehad. De arts vond dit onnodig omdat ik een gezond kind heb en omdat ik een kindje met veel afwijkingen tot 22 weken heb kunnen dragen (met 5 weken groeiachterstand en maar 2 navelstrengvaten met slechte doorbloeding). Hij denkt dus dat het niets met stolling te maken heeft. Ze willen ook pas testen 3 maanden na mijn laatste zwangerschap dus ik moet wachten tot juli voordat ze überhaupt willen gaan testen. Ik krijg deze testen ook alleen maar omdat ik op mijn strepen ben gaan staan en ze gezegd heb dat ze de verplichting hadden om hun eigen richtlijn (van het NVOG) te volgen. Ik ben ook benieuwd wat ze in Gent gaan testen of dat zij het met haar collega eens is. Bij mijn miskraam bij 12 weken is er het sterke vermoeden geweest op Trisomie 18 (n.a.v. combinatietest), maar dit hebben ze nooit voor 100% uitgesloten door fouten in (een ander) ziekenhuis. Ze denken dus dat ik iedere keer slechte kwaliteit embryo's heb, maar dit willen ze ook niet verder onderzoeken :x en ze kunnen hier niets mee doen.
Marjol, te erg voor woorden dat ze eigenlijk geen vingers willen branden terwijl jij gewoon wilt weten wat er aan de hand is. Oz, moet je die check 12 weken na de 1e bloedtest doen? Heb ik namelijk met die op anti-fosfolipiden. Tammy, hoe gaat het met jou vandaag?
Meiden, vraagje. Vast niet de laatste... Ik begrijp inmiddels dat je met anti-fosfolipiden syndroom bij positieve test asperine en heparine moet gaan gebruiken. Maar wat nu als het steeds rond die tijd mis gaat? Wat kan eerder gebruikt worden? Prednison? Dat geven ze hier niet blijkbaar. Is er nog iets anders?
Hi Timon, theoretisch kan je asperine en heparine al eerder gebruiken vanaf eisprong, volgens mij doen sommige dat ook wel maar ik heb er geen ervaring mee. Met prednison dat kan vanaf eisprong (althans deed ik).
Kijk, dat zijn de goede berichten! Aangezien het bij mij rond 4/5 weken steeds mis gaat. Natuurlijk moet ik nog afwachten op de volledige uitslag, maar toch... Oz, heb jij prednison in Nederland voorgeschreven gekregen?
Nee prednison krijg je hier denk ik niet, heel misschien in Leiden, Nijn zei dat ze misschien het een volgende keer overwegen dat is ook wat ze mij vertelde, eerst heparine, verdere onderzoeken en dan misschien pred. Als iemand weet waar het in NL gegeven wordt hoor ik het graag . Gent geeft het als het nodig is en uit onderzoeken gebleken en via Dr. P in Dusseldorf dat is een immunoloog. Tammy van het andere forum gaat daar heen ook. Ik ben er geweest maar had moeite met zijn communicatie, de bloeduitslagen kwamen maar traag door en als ik uitleg wilde was dat moeilijk (hij is heeeel druk) maar goed ik dus nu via Gent hopelijk en heparine/asperine dat in NL.
Onlangs heb ik gelezen dat dr. P. niet meer in DD werkt. Maar dan nog weet ik niet of ik daar helemaal heen wil. Mocht het nodig zijn ga ik in DD vragen of ze mij prednison willen voorschrijven. Wie niet waagt...
nee hij heeft zijn eigen kliniek, als je wil kan ik je adres geven en zijn email. maar als je toch naar Gent gaat kan het daar ook. `volgens mij is antifosfolipide zelf ook reden genoeg voor zowel heparine als prednison maar weet het niet zeker, via wie wordt het nu getest? NL ziekenhuis?
Dag dames, ik wil iedereen heel veel sterkte wensen en hopelijk zal iedereens wens vervult worden met een gezond kindje. Ik zou mij ook graag willen toevoegen aan deze groep. Ik heb 3 miskramen gehad en 1 bbz in 2,5 jaar tijd. Ik en mijn man hebben verschillende onderzoeken gehad in het ziekenhuis uz brussel in Belgie maar daar is niks uitgekomen,ze zeggen dat het brutte pech is. Nu heb ik mijn lijf 3 maanden rust gegeven en nu wil ik er vanaf volgende maand weer voor gaan. Ik slik nu vitamine b complex, vitamine C en D. Ook wil ik na mijn eiersprong beginnen met utrogestan opsteken en wil ik bloedverdunners gebruiken. In het verleden heb ik na mijn 2e miskraam van een gynaecoloog cardioaspirine gekregen. Maar op verschillende site lees ik dat ook kinderaspirine wordt geslikt. Weten jullie wat beter zou kunnen zijn om de innesteling te bevorden?
Hi Tamara, kinderasperine en cardio asperine zijn hetzelfde. ik heb ook 80mg cardio aspirine (op recept) en kinder aspirine kun je zo kopen.