Ja maar je hebt wel de ene keer wel hartactie en de andere keer niet. Mijn verloskundige zegt dat dat het wel moeilijker maakt en ook het feit dat je al een kindje hebt, maakt het moeilijker om gericht te onderzoeken. Ik heb nog geen afspraak in Gent gemaakt. We hebben afgesproken eerst het traject in NL volledig uit te lopen dus daarmee zijn we eind augustus klaar. Onze verwachting is dat ze dan niets vinden en vervolgens dan de afspraken in Gent te maken. Ik zorg dat ik dan ook alle uitslagen op papier heb en deze mee kan nemen.
ik vraag me idd af hoe het zit met een aantal oorzaken als je al wel één kind hebt. stollingsstoornissen of immunologische oorzaken vallen dan misschien wel af, want je lichaam heeft bewezen wel een kind te kunnen dragen. op herhaaldemiskramen.nl staat een verhaal van een dame die vijf miskramen heeft gehad en toch ook drie kinderen. ze hebben bij haar ook onderzoek gedaan op het weefsel en (ik weet niet bij alle mk's), maar in elk geval één x kwam daar een chromosomenprobleem bij de vrucht uit. zij gelooft achteraf dat toch bij elke mk de oorzaak bij de vrucht lag. in een ander topic wordt de suggestie geopperd dat het selectiemechanisme van je lichaam misschien niet zo goed werkt en je dus ook de 'slechte' embryo's doorlaat. ik ben goed vruchtbaar, telkens binnen 1-3 maanden zwanger. dus misschien zit er wel wat in die theorie. Er staat mij bij dat in een academisch zh in NL op dit moment een onderzoek loopt naar deze materie. kortom.. je weet het gewoon niet. in elk geval is het slopend om dit mee te maken. ik zit te twijfelen om mijn echo een week naar voren te halen. moet anders het hele paasweekeinde door met die onzekerheid . een week eerder zou ik ruim 6 weken zijn (6+4 ofzo). in principe zouden ze dan toch wel een hartje moeten kunnen zien toch? in elk geval is er een echo bij 5 weken gemaakt, dus lijkt mij dat in elk geval voldoende de ontwikkeling kan worden beoordeeld.
Ja bij 6+4 zou er in theorie een hartje te zien moeten zijn, maar als het dan niet zo is dan heb je geen zekerheid dat het echt fout zit, maar als het wel zo is dan heb je in ieder geval zekerheid dat het goed zit voor dat moment. Ik had trouwens dat andere topic geopend, omdat ik weet dat er 2 kindjes bij mij ook 'slecht' waren en ik het voor mezelf dus best een aannemelijke theorie vond. Hetgeen ik erbij gevonden had, was dat Prednison wellicht toch zou kunnen helpen om het natuurlijke selectieproces beter te laten verlopen. Het is zo frustrerend dat je het gewoonweg niet weet :x
ja, klopt. zekerheid heb je dan nog niet. ik wilde zaterdag even een zwangerschapstest doen om te kijken of ie niet lichter wordt. dan heb ik ook zekerheid ... als ie nog steeds goed positief is, maar even met manlief overleggen. had nog even gegoogeld, maar dat onderzoek was aan de UU, Preimplantation embryo-endometrial signalling. ik begrijp dat er nog niet echt medicijnen zijn, maar dat (een cocktail van) prednison, utro en heparine etc mogelijk wel positief effect zou kunnen hebben. nou ja, misschien toch nog maar eens verder zoeken.
Toch even een vraagje ondanks al mijn ervaring Ben maandagavond het vruchtje verloren, maar verlies op dit moment nog steeds bloed met af en toe een stolsel. Is het normaal dat je zo lang nog stolsels verliest. Ik weet het niet meer. Ik hoop zo dat volgende week dinsdag mijn baarmoeder schoon is, want wil echt geen curretage. Collega van mij heeft hier syndroom van Asherman door opgelopen. Angelhope: al nieuws over jouw operatie? Ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt.
Marjol, met cytotec had ik na een week nog stukken. Ik denk op zich dat dit redelijk vergelijkbaar is met een spontane mk, dus volgens mij is dat niet echt verontrustend. Je kunt evt je verlosk of huisarts daarvoor bellen? Sterkte ermee iig!
Dan zal het wel kloppen. Bedankt voor je antwoord. De laatste spontane miskraam was alweer een jaar geleden (als je de vroege miskramen niet meetelt). Na B.* was het een gewone bevalling. Het bloeden wordt zo ie zo al minder dus denk dat het allemaal wel meevalt. Heb voor mijzelf heerlijk de kapper geboekt voor a.s. zaterdag. Mooi kleurtje en lekker knippen. Even Me time.
Had ik bij mijn eerste miskraam ook marjol, bleef bloeden met stolsels en best veel.. Dat was normaal, mijn baarmoeder hield flinke opruiming.. En snel weer verder, hele dag cursus gehad kom ik thuis hond weg, heeft mijn moeder stiekem meegenomen denk ik haha! Eens even kijken of hij daar is..
Willemh, ik kom bij het universitaire zkh in leiden. Het gewone streekziekenhuis waar ik hiervoor kwam geeft ook geen medicatie. Ik heb de vorige keer utrogestan gebruikt en nu fraxiparine. Mocht ze niet tegelijk gebruiken helaas. Het is wel een fijn zkh waar je veel onderzoeken naar miskramen kan laten doen. Ik ben erg benieuwd naar je test zaterdag! Ik hoop echt dat hij goed is! Ik zou zeker je echo naar voren schuiven, dan zit je iets minder lang in onzekerheid. Ik had de vorige keer een hartje met 5+9 weken. Prednisolon lijkt mij ook een heel goed middel. Dat krijg je bij mij als niets andere helpt, want ze schrijven het niet graag voor. In gent krijg je vaak meerdere dingen tegelijk, daarom wil ik daar heen en doen ze nog andere onderzoeken. Marjol, ik had de vorige keer ook later nog last van stolsels en bloed. Was op de echo ook nog niet schoon, maar na 1 menstruatie zag de echo er wel goed uit.
Hoi marjol, na mijn bevalling ook nog lang stolsels verloren. ongeveer 2 weken. nu na 5 weken en 4 dagen weer ongesteld geworden. wel heftiger als anders. groetjes mamsvan6
Ach ja, mijn moeder is soms zo´n warhoofd.. Zij zou hem tussen de middag even uitlaten, anders vind ik het zo sneu! Maar dat was ze een beetje vergeten dus toen bedacht ze het zich om kwart voor 2 en dus toen heeft ze hem maar meegenomen omdat ze het zo sneu vond.. Maar niet even een berichtje sturen of een briefje schrijven haha.. Zomaar mijn woef kidnappen Maar goed die heeft een topdag gehad, want zij heeft zelf nog een jonge hond, dus ze hebben lekker gespeeld.. Ik had vandaag nog telefoon van de verloskundige waar ik laatst ben geweest, erg lief.. Hoe het met me was, vond ik toch best wel attent!
Gelukkig is ie weer terecht Wat lief van de verloskundige, dat heb ik echt nog nooit gehad dat ze me daarna nog bellen. Echt super attent.
Nee nou bij deze bbz had ik een verloskundige gebeld omdat ik het niet vertrouwde, de miskraam (dacht ik dat het was) voelde niet compleet en ik was steeds duizelig na zware inspanningen op het werk dus zat me niet lekker en ik dacht even overleggen met de verloskundige waar ik eerder contact mee had gehad, die zei; tsja je hebt geen pijnklachten dus wacht nog maar even 6 weken en doe dan nog eens een test (ik had namelijk nog een mega knaltest terwijl ik ''iets'' was verloren).. Daarna dus over gestapt naar deze dame en dat is toch echt hele andere koek, top mens! Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, want ik wil dus ''graag'' de onderzoeken in en ze zei zelfs als je huisarts tegen je zegt dat je nog maar een jaar moet proberen dan meteen bellen, dan zal ik die man wel even een draai om zijn oren geven haha!
Dat is zeker een top mens! Zijn jullie al lang bezig? Kost echt veel tijd he die miskramen. Hopelijk krijg je snel de onderzoeken. Vraag anders naar een ziekenhuis met een miskraamspreekuur, daar doen ze meestal meer onderzoeken. Mijn huisarts stuurde me door naar een klinkiek die ook ivf doet, maar daar kon ik natuurlijk helemaal niet terecht voor miskramen. Zij dacht dat ze hier ook wel verstand van hadden. Gelukkig kon ik met die brief ook bij het ziekenhuis terecht. Succes morgen!
In Juni 4 jaar.. Duurt al erg lang en daar had ik nooit zo´n last van, ben schijnbaar een heel geduldig mens tot sinds kort.. Ineens loopt die klok als een gek te tikken en daar word ik soms ook wel een beetje naar van, net alsof er ineens druk op staat ofzo.. Loop al het mogelijke maar uit te pluizen terwijl je helemaal nog niks weet, maar ik kan het ook even niet tegenhouden.. Die neem ik zeker even mee, heb hem zelfs opgeschreven.. Anders zit ik daar morgen weer en dan wordt er gevraagd; zijn er nog vragen en dan zit je weer met je mond vol tanden..
Ik zou er persoonlijk zelf wel voor kiezen om dat te proberen.. Dat geeft je misschien wat meer rust als het op dat moment goed zit! En als het niet goed zit dan wil je dat denk ik ook weten, dan heb je iig die onzekerheid niet.. Je moet natuurlijk doen waar jij je prettig bij voelt, maar dan duurt het nog wel lang en het is al zo lastig..
Silverwings...4 jaar phoe...wij 'pas' 2 jaar. We hebben echt geluk gehad dat P. onze tweede zwangerschap was en dat die verder met weinig problemen is verlopen. Knuffel. Wel fijn dat je hond weer 'terecht' is Bedankt voor jullie berichten. Denk dat het wel goed gaat qua bloedverlies. Soms weet je het gewoon even niet meer.
Ja 4 jaar is lang he?! Achteraf kan ik mezelf ook wel voor mijn kop slaan, maar je gaat gewoon door ofzo.. Mijn lijf kan wel zwanger worden, dus hup we gaan er nog maar een maandje tegenaan, bij ons duurt het allemaal gewoon wat langer dan ''normaal'' dachten we.. Haha en dat is zeker fijn, mijn hond is mijn ''kindje'', je hebt nog nooit zo´n verwend nest beleefd! Fijn dat je denkt dat het wel goed gaat.. Niet veel last qua pijn? En idd soms weet je het even niet meer, had ik nu deze keer ook hoor, dan is het altijd fijn dat er mensen in de buurt zijn waar je het even aan kunt vragen..
Woow 4 jaar al! Ik vind 2 jaar al zo lang duren! Wij zeggen vaak tegen elkaar waren we maar eerder begonnen.... Hoe ouder hoe meer kans op miskramen en ik ben nu ook al de 30 gepasseerd (uhh ben net 30 geworden). Stel je voor dat het nog een paar jaar duurt en we dan ook nog een 2e willen en dat ook weer jaren duurt. Hoe zou het met angelhope zijn gegaan? Slaap lekker allemaal!