Herhaalde miskramen (3 of meer) steungroepje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Goedemorgen!

Ja dat zeggen wij nu achteraf ook, waren we maar eerder begonnen, maar ja daar hebben we zo weinig aan he?!
    Ik zeg nu ook al dat ik met 1 al zo blij ben en dat een tweede dan niet meer hoeft, maar dat weet je natuurlijk nu helemaal nog niet..

Vraag ik me ook af idd hoe het met Angelhope gaat?

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Het gaat heel goed met angelhope. Ze hebben een oorzaak gevonden zie hoge vruchtbaarheid topic.

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ooow das fijn, ik ga ff lezen..

4. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden, lief dat jullie aan me denken. Ik doe even plakken en knippen want heb erg veel pijn en kan niet goed typen...

Even kort want ik heb veel pijn. Laparescopy gehad, maar de uitslag is de moeite waard. Ik blijk endometrioses te hebben en als ik het goed begrepen heb zaten er ook nog resten van de placenta van mijn jongens in mijn baarmoeder! :$:(

Die kleintjes hebben nooit een kans gehad om het te redden ook al waren ze zelf kerngezond! Weet je ik vond het altijd al een vervelende opmerking als iemand zei dat het maar beter was zo, want je wilt toch geen ongezond kindje? Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat het aan mijn lijf lag en niet aan de kindjes. Vooral omdat ze allemaal een kloppend hartje hadden, en altijd rond dezelfde tijd misging. Zellfs mijn tweeling overleed precies tegelijkertijd. Dat kan je toch niet verklaren met ongezond kindje dan?

Kortom: ik ben heel blij met deze uitslag. De dokter heeft alles weggehaald en mijn kans op een normale en gezonde zwangerschap is nu weer net zo groot als die van ieder ander van mijn leeftijd. Reden voor een feestje, toch? :):D

5. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha Angelhope, wat een ontzettend goed nieuws :D:D! dat is de pijn dubbel en dwars waard kan ik me zo voorstellen!

misschien een domme vraag, maar waarom heb je die operatie gekregen? had je een indicatie voor endometriose?

Silverwings, 4 jaar zeg.. verschrikkelijk! heb respect voor je.
    leuk dat jullie een hond hebben! ik wilde er ook 1, maar manlief had geen zin in uitlaatgedoe en vakantie enzo. en nu we een kindje hebben, vind ik het eigenlijk wel makkelijk zo.

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Angelhope je geeft toch ook weer hoop dat er wellicht toch nog wat gevonden gaat worden bij de rest. Ik hoop echt dat je volgende zwangerschap een mooi wondertje met zich mee brengt.

@hier: vanochtend toch nog een stuk weefsel verloren. Vond zelf dat het bloedverlies ook lang veel bleef i.p.v dat het afnam..ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Dinsdag in ieder geval de nacontrole.

7. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Het is ook soms net alsof je de zorg voor een kind hebt hoor met een hond.. Het is wel anders natuurlijk, maar ik moet net zo goed ''oppas'' regelen haha.. Nu hebben wij hier wel een paar jaar over na gedacht en doordat ik onregelmatig werk en mijn man regelmatig gaat het heel goed zo.. Vreselijk gezellig als je ´s ochtends beneden komt en er staat zo´n trouwe lobbes op je te wachten..

Angelhope, ik had ook al in het andere topic gereageerd, maar nogmaals; wat fijn zeg! Vier een feestje met je mee..

WillemH, heb je al een keuze gemaakt wat je gaat doen met de echo? Lastige keuze natuurlijk..

Ik heb mijn doktersafspraak gehad en krijg een verwijsbrief..Maaaaaaaaaaaaaaaaaar; hier zit in Friesland niet een ''miskraam spreekuur'', hij zou even uitzoeken wat dan het beste is, maar waar zitten die wel? Hier heeft wel een privé kliniek in de buurt gezeten vind ik op internet , maar deze bestaat niet meer.. Nu kom ik Zwolle en Amsterdam tegen?

Hij had zelf ook wel zoiets om me door te sturen naar een fertiliteitskliniek omdat ik ook moeilijk zwanger raak.. Hij zou er zelf ook nog even over na denken wat wijsheid is en zelf ''moet'' ik dit ook doen, wat is nu wijsheid he?!

8. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @silverwings: ik zou voor de fertiliteitskliniek gaan. Mocht je ivf krijgen dan geven ze vaak ook utrogestan erbij en dat wil nog weleens helpen bij herhaalde miskramen. Ook hoef je dan hopelijk niet meer zo lang te wachten op een nieuwe zwangerschap.

9. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet het nog niet zeker met de echo. Neig wel naar verzetten, maar wil even m'n test v morgen afwachten. Als ie niet knalpositief is, weet ik ook al meer. Stom, maar ik vind het gewoon eng om die test te doen:)! Ergens wil je niet geconfronteerd worden met de uitkomst ofzo.

Silverwings, bedoel jij niet het barrahus met die kliniek? Ik heb met het nij barrahus (klinkt fries;)) contact opgenomen na onze derde mk, en ik vond ze echt wel serieus en professioneel overkomen.
    Ik sluit me iig aan bij Marjol qua advies, zou ook voor de kliniek gaan. Al is het maar voor de menselijker aanpak!
    Succes met kiezen in elk geval!

10. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Daar heb je idd een punt marjol.. Dinnetje eens vragen, die zit er momenteel middenin waar zij heen is geweest hier in Friesland.. Die zit momenteel in een ivf traject..

Aaaah nu snap ik hem WillemH, ik had meneer Google om raad gevraagd, want ik hoorde van het Barrahus in Wirdum en die schijnt dus niet meer te bestaan, maar die zal dan ongetwijfeld verder zijn gegaan als Nij Barrahus (is idd hartstikke Fries haha) in Wolvega om het even ingewikkeld te maken..

Ja snap ik dat je dat eng vindt WillemH! En nee natuurlijk niet, je wilt echt niet zien dat je test lichter is geworden.. Zal voor je duimen..

Oooow dames ik ben gewoon zo blij! Dat er gewoon dus nu iemand is die me serieus neemt en niet roept; probeer nog maar ''even'' een jaartje..

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wauw wat een goed nieuws Angelhope! Nu heb je dus een grote kans dat het de volgende keer goed gaat, dat is echt heel fijn! Sterkte met de pijn, hopelijk knap je snel op.

Willemh, succes morgen met de test. Ik duim voor een knaller! Ik snap dat het eng is, ik durf ook geen testen meer te doen. Moet van mezelf de echo afwachten, heb ook nog geen bruin gehad gelukkig.

Silverwings, wat fijn dat je wordt doorgestuurd. Als je moeilijk zwanger word is zo'n kliniek een optie, alleen doen ze geen onderzoeken. Misschien kan je ook nog onderzoeken in het normale ziekenhuis krijgen. Ik weet natuurlijk niet wat je al hebt gehad.

12. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nou daar kan ik kort in zijn; helemaal niks! Jij bedoeld bijv. chromosomenonderzoek/stollingsonderzoek? Als ze iets vinden vanuit het stollingsonderzoek is dat vaak erfelijk? Mijn moeder heeft met 29 een tia gehad en krijgt sindsdien ascal namelijk..

13. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen knaller helaas. Wel wat donkerder dan met 4+0, maar ben nu 5+5, dus volgens mij had de teststreep minstens zo donker als de controlestreep moeten zijn. Het vervelende is dat ik niet kan vergelijken met m'n goede zwangerschap, heb toen maar 1x getest.

Maar de combi met bloedverlies en ontbreken v kwaaltjes zegt denk ik genoeg :((.
    Maandag vk maar eens bellen en vragen om verzetten vd echo. Hoop dat ze daaraan wil meewerken!
    De bovenste test is v vandaag, de andere 3 vd dag dat ik ongesteld gad moeten worden. Het zijn er 3, omdat ik niet geloofde dat ik zwanger was..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,7 KB
      Weergaven:
      10
  14. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Silverwings, oh nog helemaal niets! Ik bedoel inderdaad die 2 onderzoeken. Zijn wel te doen bij de meeste ziekenhuizen. Heb ik ook bij een streekziekenhuis gehad. Waar ik nu kom hebben ze nog veel meer getest.

Willem, nou je hebt best nog een duidelijke test! Geen idee of je echt een donkerdere moet hebben, ik test nooit zo laat nog. Wel of geen kwaaltjes zegt niets, bloed betekent ook niet meteen dat het mis is. Maarja met onze miskramen krijg je niet echt hoop op deze manier. Toch vind ik je streep best goed. Ik duim echt voor je dat er niets aan de hand is. Echt verschrikkelijk die onzekerheid hoor. Hopelijk kan je komende week de echo krijgen.

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Oke, thanks..

Ik vind je streep ook nog best mooi hoor WillemH, maar ik kan me voorstellen dat je onzeker bent door het bloedverlies en de ontbrekende kwaaltjes al hoeft dit niks te betekenen.. Ik neem toch aan dat de verloskundige je wel tegemoet wil komen.. Ook hier draaien de duimpjes voor je!

16. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Heb je al gebeld WillemH? En zo ja......Mag je eerder komen voor een echo..

Hoe is het met jou Angelhope? Voel je je al wat beter?

Ik d8 laat me woensdag niet weer verrassen in het ziekenhuis, vorige keer was ik er heilig van overtuigd dat het hcg laag genoeg zou zijn en dat was dus niet zo, nu zit ik hier met een negatieve zwangerschapstest (nooit verwacht dat ik daar zo blij mee zou zijn :D)

17. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, jullie hadden het kennelijk beter ingeschat dan dat ik dat deed. Ik heb nl vanochtend gewoon een redelijk prima echo gehad! eigenlijk zelfs zeer prima, heb het hartje zien kloppen :)!

het was heel raar, heb het hele weekend flink bloed verloren, weer met stukken/slierten (sorry hoor voor de details..), dus vanochtend was ik ervan overtuigd, ook omdat de zwangerschapstest geen knaller was, dat het over en uit zou wezen. had met de vk overlegd dat ik de echo het liefst zsm wilde omdat ik het dan nog voor het paasweekeinde weg zou kunnen halen. maar toen ze ging kijken zag ik het hartje nog eerder dan zij! heeeel ieniminiminimini, maar het zat er wel! de vk vond het er goed uitzien voor een zwangerschap van 6 weken, maar gaf me garantie tot de deur.. het kan natuurlijk nog gewoon fout gaan.

zelf ben ik ook niet heeeeeel blij, want ik weet maar al te goed dat hartactie geen garantie is voor succes. Dus eigenlijk vind ik het nog steeds doodeng! maar ik ben nu gelukkig wel wat positiever dan ik was.

het bloedverlies is afkomstig van een stolsel naast het vruchtzakje. het kon ook een hematoom zijn of een vruchtzakje van een tweede kindje, dat wist ze niet. ik vind het in elk geval fijn dat het bloeden nu valt te plaatsen, werd er zo naar van.

ik weet verder niet goed wat ik hiermee moet. enerzijds wil ik blij zijn, want jippie, het ziet er goed uit! en anderzijds vind ik het bloedverlies nog steeds eng (straks neemt het bloed het vruchtje mee!) en ben ik bang dat het alsnog mis gaat. en dan komt de klap alleen maar harder aan. dus ik probeer nog heel hard mezelf niet te veel te verheugen en zelfbescherming in te bouwen.

tjee, wat een verhaal, moest het even kwijt hoor..

18. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @Willem: voorzichtig gefeliciteerd. Je bent toch weer een klein stapje verder. Deze weken zijn gewoon echt hels en die bloedingen erbij helpen niet. Je mag toch zeker wel vaker voor een echo komen? Wanneer staat de volgende gepland?

19. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel Marjol. het is inderdaad absoluut geen leuke tijd.

maar goed, alles voor het goede doel. als er straks wel echt een mup komt heb ik het er graag voor over gehad!

de echo die al gepland stond, hebben we laten staan. volgende week maandag is het pasen en ivm mijn werk kwam eind die week beter uit. dus 25/4 nog een echo.

de vk zei dat, als het dan goed is, in principe het 'normale' traject start. tjee, wat lijkt dat nog ver weg.. ik weet ook niet of ik dat wel wil, heb ws veel bevestiging nodig. want pas volgende week vrijdag weer een echo vind ik eigenlijk ook best lang duren.

hoe gaat het met jou?
    en Nijntje01, nog steeds geen bijzondere ontwikkelingen? gewoon zwanger aan het zijn ;)?

20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Jeetje WillemH, fijn! Maar blijft idd hartstikke spannend.. Ook vanaf deze kant voorzichtig gefeliciteerd.. Duimpjes blijven voor je draaien..

25/4 duurt idd nog lang, zucht! Worden lange dagen voor je ;)

Deel Deze Pagina