Herhaalde miskramen (3 of meer) steungroepje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja dat is de enige ''logische'' verklaring die ik kan bedenken, maar goed we zullen het zien! Ik heb hem maar op standje ''negeer''..

Goedzo! Ga ik lekker naar de kinderboerderij met dat kleine duiveltje, haha :D.. 1,5 jaar en heeft onze hond (flinke labrador) al onder de duim, vingertje onder de riem en meesleuren maar haha beloofd nog wat..

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Silverwings, lijkt me heel moeilijk dat je geen contact met je vader hebt. Dan ben je eraan gewend en zoekt hij ineens weer contact, snap wel dat het van jou dan niet meer hoeft.

Ja de 23e gaat opschieten, probeer er nog niet te veel aan te denken. Heb al allemaal scenario's bedacht.... Wanneer neem ik die pillen als het mis is. Wanneer neem ik een volgende echo als het niet mis is, het is vaak in werktijd en wil niet dat ze weer iets vermoeden op mn werk. Wil ook niet te vaak gaan, het geeft geen garantie, maar wil ook niet door blijven prikken als het niet nodig is. Pff en zo heb ik nog een aantal gedachten. Ik moet het gewoon rustig afwachten en hopen dat ik straks niet met pasen iets voorgeschoteld krijg wat ik niet mag eten. Geen zin om het weer te moeten vertellen en daarna weer dat het mis is. Ik maak iedereen verdrietig steeds. Wat ben ik ook een muts he!

3. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    @silverwings, 18 maanden en nu al de baas? Ha ha, maak je borst maar nat!

Nijntje01, bah, wat vervelend toch allemaal. Zo jammer dat je er niet gewoon v kunt genieten dat je zwanger bent!
    Niet teveel piekeren hè, je kunt een hopelijk tweede echo (jay!) toch ook wel vroeg (of juist laat)inplannen en dan zeg je dat je eerst wilt thuiswerken, of een monteur moet langskomen, of een pakketbezorger, of je moet naar de tandarts, enz.enz.enz. Helaas werd ik een meester in het verzinnen v smoezen!
    En ach, met dat eten.. Ik let natuurlijk wel op wat ik eet, maar ben ook niet heel moeilijk. Je krijgt echt geen mk van een hapje brie.. Mijn vk riep zelfs een x: 'ach, heel Frankrijk is er gekomen met brie en rode wijn.' Niet dat ze het aanmoedigt de regels niet te houden, maar meer ter relativering.
    Kom je het weekend een beetje door denk je of ben je erg nerveus? Soms ging ik zelfs in het weekend werken namelijk, betere afleiding dan vrij zijn..

4. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja je bent wel een beetje een muts ja! Maar heel begrijpelijk.. Aaaah nee daar zit je natuurlijk ook nog mee, staat er straks een mega grote biefstuk voor je neus ;)
    En ja hou die gedachtes maar eens tegen, dat lukt toch niet helaas..
    Maar ik denk dat je mensen er ook verdrietig mee maakt als ze er achter komen dat je het niet hebt verteld, maar dat had je zelf ook vast al bedacht! Ik heb het de tweede keer ook aan niemand verteld hoor, ja manlief.. Ik was toen zo van; ja sjee kom ik weer aan :(..

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    @silverwings: ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen over dat je vader contact heeft opgenomen. Lijkt me vrij heftig na 18 jaar en dan ook nog via facebook.

@willem: volgens mij heb je in je andere topic behoorlijk wat positieve reacties gehad. Ik heb zelf geen idee hoe groot een vruchtje bij 6 weken moet zijn. Heb altijd pas bij 7 weken een echo gehad. Dan moet het tussen de 1 en 2 cm zitten.

@nijntje: ik snap je gevoel helemaal. Ik zat de laatste keren ook allemaal scenarios te bedenken. Ik duim voor je dt dit je plakwonder is.

@hier: we hebben een druk paasweekend voor de boeg en dan gaan we lekker 3 weken met vakantie. Ik zal dus niet of minder kunnen reageren. Na de vakantie pakken we alles weer op. Dan maak ik een afspraak met de huisarts voor de verwijzing naar Gent en dan daar maar eens een afspraak maken.

6. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijntje01, ik hield het ook altijd voor me, geen zin de sfeer te bederven, maar heb toch ook vaak te horen gekregen dat mensen dat niet leuk vonden. Je ontneemt ze dan de kans om steun te geven en mee te leven. Maar ik snap je wel heel goed hoor, vond het ook wel lekker om niet telkens te hoeven vertellen hoe het ging. Je wordt er dan telkens weer mee geconfronteerd.

Marjol, fijne vakantie!

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Willemh, ik ben helaas slecht in liegen. Kan ook niet thuiswerken en hebben personeelstekort op dit moment, dus kan ook geen vrij vragen. Ik moet ze ook gewoon maar laten denken natuurlijk, gewoon in werktijd even heen en weer rijden naar het ziekenhuis. Werk helaas in het verkeerde ziekenhuis, anders was het lekker dichtbij.

Silverwings, ik eet trouwens vegetarisch, dus krijg gelukkig geen biefstuk voorgeschoteld. Maar hopelijk ook geen gerechten met alcohol of rauwe eieren ofzo. Weet idd dat je mensen ook verdrietig kan maken door niks te zeggen, maar heb ook geen zin in dagelijkse goed bedoelde berichtjes van mijn moeder bijv.

Marjol, o ja jullie vakantie. Echt heerlijk hoor er even tussenuit. Heel veel plezier alvast!

8. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Daar valt ook geen zinnig woord over te zeggen marjol, dus dat snap ik! Hele fijne vakantie, geniet ervan met zijn allen.. Even lekker de zinnen verzetten lijkt me? Spannend na de vakantie stappen maken voor Gent! Hopelijk hoef je niet heel lang te wachten op een afspraak! Maar eerst maar lekker op vakantie..

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het met jullie?

Met mij slecht helaas. Mijn kwaaltjes zijn ineens weg, heb al de hele ochtend last van mijn rug en nu begin ik roze te verliezen. Pfff kan wel janken, had toch een beetje hoop gekregen.

10. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Aaaah nee Nijntje01! Dat de kwaaltjes weg zijn hoeft natuurlijk niks te zeggen, maar dat vervelende roze..:(
    Hoop toch zo voor je dat het niks is!

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Geloof me, dit is echt niet goed. Mijn rug doet echt pijn en het is nu bruin. Ik had in het begin ook al mijn twijfels omdat mijn testen lichter dan normaal waren, dus het zat vast vanaf het begin al niet goed.

Nu maar hopen dat ik morgen toch naar de gyn kan, zodat ik mijn bloeduitslagen kan vragen om naar Gent mee te nemen. Weet nog niet of ik ze eerlijk ga vertellen dat ik daar ook heen ga. Denk ook niet dat ze een verwijsbrief gaan maken.

12. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Hmm dat klinkt idd niet goed.. Wat een shitzooi zeg! Kan er even geen ander woord voor bedenken..

Heb je wel een verwijsbrief nodig dan of maakt dat verder niks uit?

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Voor de verzekering is dat wel nodig. Maar de huisarts geeft me er vast wel 1 hoor, dus dat komt wel goed.

14. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ooow god, ik ben er vandaag niet helemaal bij hoor, sorry. Dat is dan wel fijn dat je altijd de huisarts nog achter de hand hebt.
    Blijf het raar vinden dat het schijnbaar in Nederland zo´n probleem is dat er hulp gezocht wordt in ziekenhuizen van onze buurlanden.. Je zou toch zeggen dat ze van elkaar willen leren..

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ja hè! Mijn gyn zegt dat ze in andere landen echt niet meer weten, want dan hadden zij het ook moeten geweten, ze lezen dezelfde onderzoeksresultaten. Maar ze geven gewoon meerdere medicijnen en dan zit er vast wel wat tussen wat helpt, of het is gewoon toeval dat het dan wel lukt. Maar hier willen ze niet zomaar alles geven omdat er ook gevaren aan zitten.

Ik vind het zelf wel echt de moeite om er heen te gaan, ook al levert het niets op. Dan heb ik er tenminste alles aan gedaan wat ik kan doen.

Vraag me wel echt af, gaat het ooit lukken?! Hebben jullie dat ook?

16. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja momenteel heel erg, bleghhhhhh! Word gek van mezelf, ben zo pessimistisch als wat.. Voor manlief ook niet echt leuk, want ik kraam er soms de meeste onnozele dingen uit, maar dat zal ook met mijn ongesteldheid te maken.. Ben sinds gisteren weer ongesteld voor het eerst en weet niet wat me overkomt, heb nooit last van ''pijntjes'', maar dit is niet echt lekker zeg maar.. Nu moet ik blij zijn dat het allemaal zo snel weer op gang komt, maar ik denk ook ach wat voor zin heeft het; net alsof ik ooit zwanger word/blijf..

Dat jij dat gevoel nu hebt kan ik me helemaal voorstellen.. Ben je vandaag wel vrij?

17. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi nijn heb zelfde als jou, nu ook al 4e keer fout. Ben al in gent geweesr je hebt geen verwijsbrief nodig, ga 2 juni naar sutter. Ze doen nog meer onderzoeken en helpen met pred en heparine als het nodig is. Sterkte weet hoe het voelt helaas.....

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oo bahh je menstruatie :( Vind dat altijd moeilijk weer zo'n 1e menstruatie, doet me zo denken aan de miskraam. Vervelend dat je ook pijn hebt.

Gelukkig ben ik vrij vandaag en morgen. Tot nu toe heb ik me nog maar 1x ziek hoeven melden voor een miskraam, het gebeurt meestal als ik vakantie heb, of in het weekend. Het is nu trouwens wel echt begonnen, hopelijk komt alles vandaag er ook uit, dan kan ik het weefsel meenemen morgen. Als je dat nu al kan zien natuurlijk, ik ben pas 6 weken en 2-3 dagen. Vraag me ook af of ik nu ook echt die buikkrampen enzo ga krijgen, heb nu alleen menstruatiepijn in m'n rug.

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ben jij daar echt geweest zonder verwijsbrief? En je verzekering vergoed het gewoon?
    Mijn afspraak is pas 8 juli bij dr. de S. Ik heb wel al progesteron en heparine gebruikt, dus hopelijk heeft zij nog een ander idee.
    Jij ook heel veel sterkte! Volgens mij is het bij jou dan pas ook weer mis gegaan :(

20. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Vrijdag bij de 11 weken echo geen kloppend hartje meer :( echt een schok omdat het er tot dan toe goed uitzag. Of verzekering vergoed hangt af van overeenkomst niet van doorverwijzing. Ik moet behandelplan overleggen maar het zal meevallen we doen geen ivf ofzo dat is enige waar verzekering aan denkt. Die snappen niet dat je na meerdere miskramen eens wat antwoorden wil ipv pech. Ik nog geen heparine wel prednidon. Weet dat sutter alles voorschrijft als nodig is, nederland doet het niet. We blijveb hoop houden maar wordt wel heel lastig elke keer weer,

Deel Deze Pagina