Herhaalde miskramen (3 of meer) steungroepje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bij mijn verzekering staat op internet dat ze een contract hebben met UZ Gent, dus ze vergoeden het wel neem ik aan.
    Dat is echt heel moeilijk om er zo laat nog achter te komen! Het lijkt wel op mijn vorige keer, ook precies met 11 weken te horen gekregen dat het hartje gestopt was. Met 6,7,8, en 9 weken hebben we het zien kloppen. Echt verschrikkelijk he!

2. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach, Nijntje01, wat verschrikkelijk dat het weer misgaat! Zooo oneerlijk! Heel veel sterkte ermee.

OZ 2014, wat een ellende. Als het met 11 weken misgaat, ben je al zo ver... Ook jij heel veel sterkte!

Jullie klinken allebei redelijk nuchter en kalm. Klopt dat ook een beetje?

Qua doorverwijzing Gent, ik heb gebeld met de verzekering. Verwijzing ha was voldoende.

Ik hoop dat ze daar de oplossing vinden!

Hier gaat het steady, weinig symptomen. Wel lichter bloedverlies. Vrijdag de echo, zie er echt tegenop :(.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben eigenlijk niet zo'n heel nuchter en kalm persoon, maar probeer het allemaal van me af te zetten en er niet te veel over na te denken. Scheelt wel dat ik vanaf test 1 al heb gedacht dat het mis ging. Ga nu voorlopig ook niet bezig zijn met zwanger worden, ga me eerst richten op de vakantie en dan naar Gent.

Die spanning is echt slopend he, ik ga echt voor je duimen dat alles goed is vrijdag! Heb je verder last van pijn ofzo?

4. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me goed ja, even je gedachten verzetten.

Geen pijn, af en toe beetje rugpijn, maar dat hoort ook bij goede zw.schap. Was vorige week redelijk misselijk, maar nu veel minder. Probeer niet teveel op kwaaltjes te letten. Je wordt er gek van en het schijnt toch niks over verloop zw.schap te zeggen.
    Morgen en overmorgen werken, ben ik blij mee. Goede afleiding!

Ik houd jullie op de hoogte!

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Sterkte Oz en sterkte Nijn. Bizar he hoe ze in NL denken. Hier ooit een gyn gehad die zelfs het woord kwakzalvers in zijn mond nam refererend aan zijn buitenlande collegas :( Wij gaan ook lekker op vakantie en er daara vol goede moed tegenaan...met alle onderzoeken dan.

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hier ook niet echt rustig onder alles, moeilijk jaar geweest maar kan niet anders dan doorzoeken naar oorzaak moet ooit goed komen gewoon geloof niet in 4 keer pech, te makkelujk van nl om dat te zeggen. Wij nu ook op vakantie, australie nu, even proberen alles een plekje te geven en nieuwe energie te vinden. Nijn is bij jou het vruchtje nog onderzocht bij 11 wkn? Bij mij gingen ze proberen of het mogelijk was.

7. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijntje, wat erg voor je dat het nu al weer mis gaat zeg! Ik herken wel wat je zegt over er vanaf de eerste positieve test al niet in geloven. Zelf heb ik bij mijn laatste zwangerschap ook echt bewust heel veel afstand gehouden, ook al was mijn test een knaller. Toch steeds niet erin geloofd. Wel toen ik het hartje weer heb zien kloppen, dan krijg je toch weer hoop. De statistieken liegen er niet om: als je het hartje ziet kloppen is er een flinke kans dat het goed gaat daarna. Maar goed, dat is nu al bij 5 van mijn kleintjes het geval geweest, en toch weer mis :( Toch lijk ik er steeds beter mee om te kunnen gaan als het weer mis blijkt te zijn. Oefening baart kunst....

Oz2014, voor jou ook erg dat het weer is misgegaan. Wat is het leven soms moeilijk en oneerlijk he? En je kunt niet anders dan doorgaan of je wens opgeven. En dus gaan we maar weer door. Ik vind het loodzwaar! Sterkte met je verlies meis.

Wel leuk dat je naar OZ komt, waar ga je heen? IK woon in West Australie :)

Willem, jij ook sterkte meis, met proberen rustig te blijven wat eigenlijk niet te doen is. Hopelijk gauw goede berichten van jou!

Voor iedereen hier met verschillende miskramen na kloppende hartjes te hebben gezien: ik zeg het nog maar even: bij mij uiteindelijk endometriose ontdekt. Endometriose is vrij veel voorkomend, maar in de baarmoeder is minder gebruikelijk. Ik had een flinke verklevingslaag in de baarmoeder wand waardoor mijn kleintjes zich nooit goed konden innestellen. Ik heb dus bij 5 kleintjes hartjes zien kloppen (en paar weken achter elkaar soms) maar uiteindelijk redden ze het niet door die endo. Wellicht dat iemand hier er nog wat aan heeft. Je kunt altijd vragen of de dokter het kan onderzoeken misschien? Bij mij kwam er ook nooit iets uit de testen op de kleintjes en zeiden ze dat het gewoon pech was....

Vandaag vervolgafspraak bij de dokter. Ik hoop dat het geen slecht nieuws is (kanker) en ik hoop op hoopvolle berichten wat betreft zwanger worden en blijven....

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oz, ja het kindje van 11 weken is onderzocht, maar het onderzoek is helaas niet gelukt. Echt balen.
    Ondanks alles hoop ik dat je toch nog een leuke vakantie hebt, geniet ervan, even lekker ertussenuit.

Willem, alvast succes bij de echo vrijdag. Laat weten hoe het was, ik duim voor je!

Angelhope, succes bij de arts, hopelijk krijg je geen slecht nieuws.
    Ik kan nog eens vragen naar een hysteroscopie, want het is al 2x mis gegaan na een hartje te hebben gezien. Vorige keer zeiden ze dat niet te doen.

Nou ik denk dat ik vannacht alles heb verloren. Hopelijk straks dus schoon op de echo. Wat kan het toch snel gaan zeg, 24 uur geleden had ik nog geen idee. En nu lijkt het alweer klaar te zijn. Ik neem het weefsel maar mee naar de gyn. Denk niet dat ze er wat mee kunnen, had geen potje met zout water dit keer dus het zit in een zakje. Kon vannacht niets anders bedenken. Het zijn trouwens 2 weefseltjes, lijkt me niet dat er nu al een placenta was. Straks was het een tweeling dacht ik ineens.

9. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi meiden!

Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen, en veel succes te Gent!
    Ik ben ook naar Gent geweest en het was voor mij een openbaring!

Trouwens een kijkoperatie valt onder het standaard onderzoek daar.
    En de kosten krijge te terug van je verzekering volgens de Nederlandse tarieven (en het kost wel je eigen risico)

liefs!

10. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Succes straks Nijntje01, hopelijk is alles schoon! Is idd rap gegaan dan ja binnen 24 uur, sjeetje..

Angelhope ook succes bij de dokter, hopelijk kom je terug met goede berichten!

OZ2014 ook heel veel sterkte en een fijne vakantie!

Nog even WillemH, duimpjes blijven draaien.. Hopelijk breng jij ons vrijdag goed nieuws!

11. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden, daar ben ik weer.

Nou, schiet mij maar lek. Ik ben nu volledig de draad kwijt :):(

Helaas had de dokter weinig tijd, want hij liep al enorm achter op schema. Tel daar bij op het engels, hij heeft een oosters accent en de medische termen, en dan is het resultaat dus dat het altijd erg moeilijk te begrijpen is. Een ding is in ieder geval wel duidelijk: geen kanker godzijdank. Dat is toch wel het allerbelangrijkst. Maar goed, de rest was dus minder duidelijk.

Als ik het goed begrepen heb, waren er twee dingen aan de hand. Een flink plakaat verkleefsel (plate of adhesive) in de baarmoeder. Kan een restant zijn van een zwangerschap. Maar het is niet duidelijk of dat mijn laatste miskraam is, of van eerdere miskramen of mijn zwangerschap van de jongens. Kortom: nu weten we dus toch weer niet zeker of dat de oorzaak is geweest van al mijn miskramen :(
    Wel zei hij dat er kleine plekjes endometriose op gevonden zijn, wat zou duiden op al wat ouder materiaal, dus niet van de laatste miskraam denk ik dan? :( In dat geval geeft het wel weer hoop. Maar ik vraag me meteen af: hoe kan het dan zijn dat het niet verwijderd is bij mijn vorige currettage? :(

Endometriose is opgestuurd naar het lab, en terug gekomen als zijnde GEEN endometriose :$:( Hij zei dat dat ook kan komen doordat ik nog zwanger was op het moment van de operatie (test was nog steeds positief) en dat dat de uitslag kan beinvloeden, al begrijp ik niet hoe dat kan. Maar hij zei er ook achteraan dat hij ervan overtuigd is dat het wel endometriose is. Toen vroeg ik hoe erg, en zei hij stage 1 (minst erge). Maar als ik dan hoor waar het allemaal verkleefd was en wat ie allemaal heeft los moeten snijden, dan klinkt het me toch behoorlijk heftig in de oren.

Tja, wat moet ik hier mee? Op zich zou ik blij zijn als ik geen of slechts een lichte vorm van endo heb. Geen zorgen meer over elke menstruatie dat het weer terugkomt enzo. Maar aan de andere kant lijkt nu ook de verklaring voor mijn miskramen weer in het geding te raken.

Ik ben een beetje in de war....

Advies van de dokter was in ieder geval wel positief: zo snel mogelijk proberen weer zwanger te raken...

Ik denk dat ik ga proberen het los te laten en niet meer alles te beredeneren, vertrouwen op de dokter en zijn adviezen op te volgen. Ik kom er zelf toch niet uit, en word er alleen maar gestressed van als ik mijn hele leven erop probeer aan te passen....

En dan maar hopen en duimen dat ik nog eens een wonder mee mag maken :)

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bengeltje, bedankt, hopelijk krijgen wij snel net zo'n mooie banner als jij!

Angelhope, poeh wat een gedoe zeg, daar ben je dan mooi klaar mee... dus nu weet je nog niet zeker of dit het was, echt vervelend. Hopelijk heeft de operatie gewoon geholpen en gaat het de volgende keer goed.

Ik heb het weefsel aan de gyn gegeven en aan de hand vd uitslag kijken we hoe nu verder. Als het vruchtje een afwijking heeft, is het ook logisch dat de spuiten niet geholpen hebben en kan ik het nog een keer proberen. Misschien lukt het onderzoek ook niet, want had het niet op de juiste manier bewaard.

ik heb geen echo gekregen, dat was te snel en zou toch geen goed beeld geven. Als ik echt zou willen mocht het wel, maar had ook geen zin om bloedend in de beugels te moeten. Heb dat 1x gedaan en dat werd echt een rotzooi. Ik kan altijd nog een afspraak maken als ik last blijf houden.

De bloeduitslagen krijg ik als het weefselonderzoek er ook is. Hij weet dus dat ik naar gent ga en stuurt de papieren op tijd op. Hij heeft niet het idee dat ik iets aan gent heb, maar vond het prima als ik een second opinion wil. Hij raadde zelfs de naam vd arts waar ik naar toe ga ;)

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oja ze doen geen laparoscopie voor miskramen, kan alleen een 3d echo krijgen. Iemand daar ervaring mee?

14. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Vervelend zeg Angelhope! Dan is alles nog niet helemaal duidelijk, blijf je maar malen.. Ik hoop en duim met je mee op nog een wondertje! Ik denk dat het fijn zal zijn om het los te laten (proberen dan natuurlijk, makkelijker gezegd dan gedaan)..

Nijntje01, fijn dat hij de papieren dan opstuurt, hij heeft misschien niet het idee dat je er iets aan hebt, maar werkt dus wel mee! Altijd prettig..
    Bloedend in de beugels is idd niet fijn, had ik de vorige keer ook en ik had een gynaecoloog in opleiding en die kon mijn eierstokken niet vinden dus die riep er een andere gynaecoloog bij en daar lag ik te bloeden.. Ik als een kip zonder kop uit die beugels, dat papiertje wat dan op dat ''bed'' ligt verschonen en snel weer in de beugels, was helemaal buiten adem haha..

Zou fijn zijn als er wel iets uit het weefselonderzoek komt, ben benieuwd..

15. WillemH

WillemH Lid

5 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    @angelhope, wat een verhaal joh! Vervelend dat je nu nog met vragen achterblijft. Van endometriose weet ik niets af, maar zitten hier of op freya niet veel ervaringsdeskundigen?
    Misschien is het idd maar het beste om te proberen weer zwanger te worden, klinkt stom, maar dan kun je proefondervindelijk vaststellen of de endo idd de oorzaak is geweest!
    En, in elk geval is het super positief dat het geen kanker oid is!

@nijntje 01, gek idee dat het allemaal zo snel is gegaan. Ging dat bij je andere mk's ook zo? Bij mij bleef het altijd plakken, irritant, altijd cytotec nodig. Bovendien blijf je best lang dan in spanning zitten.
    Ben erg heel benieuwd wat je van Gent vindt. Lees eigenlijk alleen maar positieve verhalen!

Alle meiden verder bedankt voor jullie meeleven. Ik moet vrijdagochtend al vroeg, dus weet aardig gauw wat. Althans.. For the time being dan, het effect v een goede echo is bij mij met een dag wel weer weg:)

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Silverwings, het is totaal niet grappig, maar ik moet er stiekem wel om lachen, hoe jij snel dat papier hebt vervangen ;) En dan heb je ook net zo'n gyn in opleiding. Gelukkig kreeg ik de vorige keer gewoon een absorberend matje onder m'n kont. Voordat ik op mocht staan, kreeg ik ook eerst een stapel papieren doekjes, het was zo vies. Terwijl de miskraam toen al 2 weken geleden was, maar bleef maar bloedverlies houden.

WillemH, ik heb maar 2x cytotec nodig gehad, voor m'n 2 MA's, die bleven ook eigenwijs plakken. De andere keren kwam het vanzelf. De allereerste keer kwam het 2,5 dag na het eerste bloedverlies en nu dus al binnen een dag. Niet normaal hoe snel het nu ging, had amper tijd om eraan te wennen.
    Nou, nog 2 nachtjes voor jou, niet te zenuwachtig worden he :) Het effect van een goede echo duurde mij trouwens ook altijd maar 1 dag, heel herkenbaar dus.

17. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Haha mag je gerust om lachen hoor, hebben we zelf ook gedaan.. Mijn man zei al, wat doe je nou? Ik dacht maar 1 ding, ik blijf hier zo niet liggen!

18. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijntje: ja, ik kan weinig anders doen dan hopen dat het een volgende keer (als die er al komt) wel goed mag gaan.
    Fijn dat je dokter een goede dokter heeft aanbevolen. Hopelijk komt er iets bruikbaars uit de testen, of anders uit je bezoek aan Gent. Kun je ook geen hysterescopy krijgen trouwens? Dat is wat minder ingrijpend dan een laparescopy. Hoe voel je je verder, lichamelijk?

Silverwings: Ik wil in ieder geval echt proberen om het een beetje los te laten, want anders word ik gierend gek. Ook gaat het ten koste van mijn levensgeluk als ik alleen maar hier mee bezig ben...

Maar het lijkt mij sowieso goed dat ik lekker helemaal schoon ben gemaakt van binnen. Kan hoogstens goed zijn, zal er nooit slechter van zijn geworden, lijkt me? :(

Willem: klinkt niet gek hoor. en ik ben het met je eens. Het is het enige dat ik kan doen volgens mij.
    Ik ga voor je duimen morgen. Ik begrijp het helemaal, dat die zekerheid maar kort duurt na een echo, maar toch weer even een momentje van rust. Succes en sterkte met dat laatste dagje afwachten voor de echo.

Volgende week woensdag weer een afspraak bij de dokter. HIj gaat mijn hormonen in de gaten houden, en kijken of er al een follikel op springen staat. Afgelopen woensdag slechts 1 follikel maar die was nog erg klein. Ik hoop maar dat hij springt voordat mijn man op zakenreis naar het buitenland vertrekt! :)
    Dat zijn nou precies de zorgen en zenuwen waardoor ik dat gevoel heb van: daar gaan we weer... Zou zo graag weer lekker onbezorgd en zonder cyclus in je hoofd te kunnen leven....

Hier even lekker lang weekend, dus jullie zullen even niets van me horen. Betekent niet dat ik niet meer meeleef hoor!

tot volgende week dus maar :)

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Angelhope, de arts heeft de naam vd arts in gent geraden, niet aangeraden. Hij krijgt blijkbaar meer mensen die naar dr. De S gaan. Maar is geen voorstander hoor.
    Ik bedoel ook hysteroscopie en geen laparoscopie. Ben lekker duidelijk geweest gisteren he haha.
    Lichamelijk heb ik er nog wel last van, verlies best nog wat bloed en ben aan het werk. Verder niet echt pijn meer.
    En is jouw pijn al helemaal weg? Fijn weekend! En hopelijk springt je eitje voor je man weg gaat!

20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Dat lijkt mij sowieso dat dat goed is ja Angelhope! Geniet van je lange weekend..

Ik moet veel werken van het weekend, dus zal er ook weinig zijn.. Ik werk in de zorg als persoonlijk begeleider en heb altijd veel besprekingen van ondersteuningsplannen, normaal nooit last van zenuwen, maar nu heb ik er morgen 1 en ik zit er tegenaan te hikken.. Raar! Loopt vast wel weer los..

Deel Deze Pagina