kloppend hartje maar helaas 6,5/7 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door anja358, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    #1 anja358, 10 feb 2012
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
    :(hallo dames

weet niet zo goed hoe ik moet beginnen
    door de prikpil hebben wij enige tijd moeten wachten totdat het
    geluk ons gegunt was en wij zwanger mochten raken
    maar nu hier mijn verhaal zodat ik het van mij af kan schrijven

17-1 een positieve test oh wat waren wij blij
    daarna bloed testen en hcg ging goed omhoog alles leek dus goed te gaan.

7-2 om 9 uur voor de echo

omdat we niet weten hoelang we zwanger zijn ivm geen cyclus en ook geen menstruatie.
    maar sochtend licht bloed verlies en was hier niet gerust op.
    met knikkende knieen toch heen.
    de arts zei bloed verlies is geen goed teken maar we gaan kijken
    en wat kreeg ik een schrik dat er een kloppend hartje was.
    opzich heel blij maar ergens zij mij iets dat het niet goed was
    de arts kon alleen zeggen dat het alle kanten op kon gaan.
    hierop moest ik bloed laten prikken en over 2 dagen weer

de afgelopen dagen waren verschrikkelijk
    ik wist dat het niet goed was.
    maar ik had een kloppend hartje gezien en dat gaf me hoop

vandaag 10 -2
    kreeg ik het toch te horen
    mijn hcg was iets gezakt en me lichaam is bezig om het af te stoten
    het enige wat ik kan doen is huilen en nog eens huilen

nu is er voor aanstaande woensdag een curettage gepland.
    mocht het niet doorzetten.

sorry voor mijn lange verhaal.
    graag zou ik weten hoe jullie er mee om gaan/ gingen
    en hoe het verloop ging.
    weet echt niet wat ik nu moet verwachten.
    en kan alleen maar huilen.

aan de hand van het kloppend hartje denken ze dat ik 6,5/7 weken zwanger ben/was.

voor alle duidelijkheid vanochtend nog een echo gehad en er was geen hartactiviteit meer

2. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Oh wat erg, heel veel sterkte.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Het enige wat ik denk:
    zo lang het hartje klopt - geen curretage!

OK, je HCG daalt nu. Maar mag toch hopen dat ze wel nog even een echo maken voordat ze gaan curreteren.....

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ben het helemaal met Jacky eens, ik zou op een echo staan als ik jou was! En als het hartje nog klopt zou ik verder gewoon even afwachten, soms loopt het allemaal gek en komt het toch nog goed. Niet dat ik je valse hoop wil geven, ik ben geen gynacoloog. Maar zolang er een hartje klopt is er in mijn ogen hoop.

5. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat vervelend voor je meis!

En idd, ik sluit me aan bij Jackie: ik zou eerst nog een controle-echo aanvragen!
    Waarom trouwens een curettage en geen pillen? Hebben ze je die optie wel gegeven? Zitten nl minder risico's aan dan aan een curettage...

Sterkte toegewenst!

6. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    bedankt voor jullie reachtie

vannochtend nog een echo gehad en daarop was geen hartactivieteit meer te zien
    vandaar dat ik ben ingepland

7. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    de optie voor pillen hebben we het niet over gehad
    maar omdat ik dus al vanaf dinsdag bloed wil ik niet meer lang wachten

elke keer als ik iets voel denk ik zal dit het wezen
    en elke keer naar de wc en bloed kan er niet zo goed tegen

sorry als jullie mijn beslissing niet goed vinden dat als het niet doorzet dat ik dan woensdag een curretage krijg.
    ik weet het momenteel allemaal niet zo goed

nogmaals sorry

8. me83

me83 Niet meer actief

ach meis wat rot allemaal..

maar zoals mijn voorgangers al hebben gezegd.. zou ik wachten met een curretage.. zolang het hartje klopt zit het goed daarbinnen..

is het ook niet zo dat vrouwen rond de 6 weken een piek hebben met hcg en dat ie erna miss wel iets kan zakken?

ik zou als ik jou was extra vaak op controle gaan voor eht hartje..en echt afwachten.. elk lichaam reageert anders op hormonen ed.. dus het kan zijn dat je lichaam nu iets meer stabiel word en daarin zijn weg aan het zoeken is..

ookal gaat het mis.. vaak doet je lichaam het werk wel om het dan echt af te stoten.. en mocht het zekrweten niet goed zijn.. zou ik zelf ook kiezen voor de tabletten.. al weet ik niet of je die keus al zelf gemaakt hebt.. maar dan kan je het thuis samen met je mannetje doorstaan ipv alleen op de ok..

veel sterkte en ik duim voor goed nieuws

9. me83

me83 Niet meer actief

geen sorry zeggen meid.. het is jou keus!

maar laat je wel goed informeren of z zeker weten dat het hartje ermee gaat stoppen..

10. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    me83

ik had in mijn verhaal moeten zetten dat ik dus vanochtend wel een echo heb gehad en daar geen hartactiviteit op was te zien
    bedankt voor jullie reacties

11. me83

me83 Niet meer actief

ach meid lees nu pas dat het hartje is gestopt.. dikke knuff!!

ik kreeg zelf een curretage na bevalling van mijn overleden kindjeom de placente te verwijderen..bij mij onder algehele narcose.. dus niks van gemerkt.. had geen pijn daarna..dat was wel heel fijn..

weet je al meer of je geheel of plaatselijke verdoving krijgt?

veel sterkte meid!

12. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Je moet helemaal geen sorry zeggen hoor. Het is jouw lichaam, en jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb afgelopen woensdag ook een curettage gehad. Ik moest eerst afwachten of de miskraam spontaan op gang zou komen, maar na 1,5 week was ik het helemaal zat. Cytotec zag ik helemaal niet zitten. Ik moest er wel 2 inbrengen de ochtend van de curettage, en heb er verschrikkelijke buikpijn van gehad, om de 2 minuten hevige krampen/steken. Ik was zo blij toen ik wakker werd en er vanaf was. Ik heb het heel moeilijk gehad nadat we te horen kregen dat het vruchtzakje leeg was (ik was al 11 weken toen). Ik was bang voor de miskraam die zou komen, en ik was bang dat de miskraam niet zou komen, het was heel dubbel. Ben blij dat ik voor de curettage ben gegaan want dat wachten was heel moeilijk. Nu kan ik er sneller een streep onder trekken en ermee leren omgaan, en moet ik niet meer bang afwachten.

Je moet dus echt doen waar je je zelf goed bij voelt. Heel veel sterkte!

13. tulip

tulip Niet meer actief

ach meid, wat erg!! Heel veel sterkte, en ergens hoop ik voor je dat het vanzelf komt en dat je geen vervelende ingrepen hoeft:(

14. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    @Anja: uiteraard is het jouw keus! Er is geen goed en fout in deze...
    Het is alleen wel fijn als je weet waarvoor je kiest en dat idee heb ik niet helemaal. Met pillen kan het in principe ook vrij snel bekeken zijn (meestal komt het binnen 1,5 tot 2 dagen wel los) en door een curettage kun je het syndroom van Ashermann krijgen wat weer gevolgen kan hebben voor zwanger zijn in de toekomst.

Als je van al die info op de hoogte bent en je kiest bewust voor een curettage dan is dat natuurlijk je goed recht. Baas over eigen lijf!

Sterkte met je beslissing en het doormaken van de miskraam

Liefs BB

15. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    "'bedankt" dames

voor nu

als er niks veranderd dan moet ik 14-2 naar de anesthesie
    en moet ik mij 15-2 om 8.15 melden bij het ziekenhuis

tenzij het toch doorzet dan moet ik contact opnemen
    en gaan ze nog een echo doen om te zien of het nog nodig is of niet.

16. anja358

anja358 Actief lid

15 mrt 2011
    169
    0
    16
    @ betty

ik zal nogmaals informeren
    maar mij werd verteld dat het dan als nog lang kan gaan duren
    en dat is iets wat ik op het moment niet trek helaas
    ik hoop dat het het weekend nog vanzelf gaat en anders laat ik woensdag maar doorgaan.

bedankt voor jullie reaties doet me goed.

17. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey anja,

Helaas weet ik hoe je je voelt :( het is klote en super oneerlijk, je hebt het verdien, je wilt het zo graag en toch moet je afscheid nemen van je droom, je verlangen.

Ik ben gisteren gecuretteerd. Na 8.5 weken kwamen wij er ook achter dat het hartje niet meer klopte. Ik geloofde het niet en heb om een week uitsel gevraagd. Dit was geen probleem. 9.5 week zwanger, echt geen hartactiviteit meer en geen groei. Zelf heb ik heel erg getwijfeld tussen curettage of pillen. Dankbaar ben ik dat ik voor curettage heb gekozen. Het proces van opwekken, bloedverlies, krampen en het vruchtje verliezen kon ik emotioneel niet aan. De behandeling is me 100% meegevallen en alles is zonder complicaties verlopen.

Het is jouw keuze en doe zeker niet wat andere mensen van je verwachten. Jij moet het doen, het is jouw lijf!!
    Ik wens je heel veel suc6 en als je nog vragen hebt mag je me altijd pb-en!!! dikke knuffel!!!

18. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    oh en daarbij is de kans op Ashermann (verklevingen) 0.1% en dus 99.9% dat er dus niks gebeurt!

Deel Deze Pagina