Precies Trees, dat is ook de reden waarom wij geen IVF-PGD doen. De kans op slagen is niet heel groot (ik geloof 1 op 5) plus dat je dan ook nog eens de match moet hebben van het juiste geslacht. Bij ons gaat het dan ook nog eens om een match zonder translocatie. Al lijkt er nu dus echt een succesverhaal in de maak te zijn bij Confidence van dit forum. Dat zet je dan wel weer aan het denken maar juist door die kleine kans van slagen moet je je echt realiseren hoe zwaar op zich ivf al is. Laat staan in combinatie met pgd.
hi meiden, bij mij geen mompelende gyn dus luid en duidelijk hetvolgende antwoord: theorie klopt niet, want met ivf is dit onderzocht en het geslacht maakt geen verschil. Wij hebben nu alle uitslagen van de onderzoeken, ook de chromosomen zijn in orde. Waarschijnlijk zijn mijn mk inderdaad foutjes in de aanleg geweest. Nu ga ik heel hard hopen dat het de volgende keer goed gaat. De kansen moeten toch 's keren?
Fijn dat je een luid en duidelijke gyn hebt die voor opheldering heeft gezorgd . Ik hoop inderdaad dat het tij voor je zal keren en dat je snel zwanger wordt en blijft!
thnx dat is lief van je! Jij hebt woensdag weer echo he, spannend. Mag ik wat vragen over je je onderschrift? Je schrijft 7 mk en 8 vlindertjes....betekent dat dat je na een voldragen zwangerschap een kindje hebt verloren?
Inderdaad woensdag weer een echo. Erg spannend! Een van mijn miskramen was een tweeling, vandaar de acht vlindertjes.
oh ja, dat had ik gelezen...sorry haal af en toe wat dingen door elkaar of kan het nt helemaal plaatsen. Heb jij ook onderzoeken laten doen naar de hh mk?
Heel veel. We zijn na drie miskramen begonnen met de standaardonderzoeken. Daarna een second opinion gehad op een herhaalde miskramenpoli, voor extra en herhaalonderzoeken. Vervolgens naar de immunoloog en uiteindelijk zijn we in een privekliniek terecht gekomen en daar word ik nu behandeld met progesteron, bloedverdunners en schildkliermedicatie. De oorzaak van de miskramen hebben we nooit gevonden, het onderzoek in Nederland is dan ook bar slecht in vergelijking met bijv. Belgie en Duitsland. Het enige wat we weten dat er iets mis moet zijn, omdat het aantal miskramen op mijn leeftijd geen toeval kan zijn. De medische wetenschap weet helaas nog weinig over dit onderwerp en er wordt nauwelijks wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Als deze zwangerschap niet goed gaat, gaan we naar het buitenland. Welk advies hebben jullie nu gekregen? Gewoon weer proberen met goed geluk?
yep....alles was ok en de gyn gaf aan dat er inderdaad weinig onderzoek is naar celdeling en innesteling, dat dat nog een black box is. Maar heftig joh! Hadden ze dan wel iets gevonden bij jou? edit: sorry lees te snel...zie nu dat je schrijft dat de oorzaak nooit gevonden is. Maar waarom dan toch aan medicijnen voor schildklier en bloedverdunners?
Hier nog iemand met 2 miskramen, 10 weken en 6 weken. Ik denk zelf dat er nog een derde was maar ik heb toen geen test gedaan. Ik heb vorig jaar een gezonde zoon gehad, dus het is echt mogelijk. Geloof in je lichaam! Succes allemaal, liefs Miek
Zowel van progesteron en bloedverdunners is bewezen dat het een positieve werking heeft op het voorkomen van miskramen. In andere westerse landen is het een standaard behandeling, maar Nederland loopt hier hopeloos mee achter. Het amc doet hier momenteel onderzoek naar en de eerste resultaten zijn zeer gunstig. Waarschijnlijk zal het pas over een paar jaar ook een standaardbehandeling in Nederland worden, maar ik had geen zin om daar op te gaan wachten. De schildklier, omdat ik antistoffen aanmaak tegen mijn schildklier. Hierdoor heb je een 3x hogere kans op miskramen en ook hiervan is in het buitenland medicatie hiervoor standaard en loopt het onderzoek in Nederland nog. Ik loop bij een gynaecoloog in een privekliniek die connecties heeft met het ziekenhuis van Dusseldorf. Vandaar dat dit allemaal kan en tot nu toe lijkt het zelfs te werken .